Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Disselbak frustratie  (gelezen 1892 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MichaelD

  • Gast
Disselbak frustratie
« Gepost op: maart 27, 2011, 11:59:18 pm »

Hallo,

heeft iedereen dit nu, of is er een simpele oplossing die ik over het hoofd zie?

Mijn frustratie het gedoe met de koelkast in de disselbak. De disselbak is ruim genoeg voor de koelbox, maar zo ruim dat je er ook de verlengsnoeren, haringen, gasfles, plankjes, afwasteil, waslijn, disselslot etc. in zet. Bij het inladen (bij het afbreken) is het steeds weer een worsteling dat ding er weer tussen te krijgen. Hij weegt als lood, je tilt buiten je evenwicht, en steeds vallen de spullen eronder.  :I :I :I :I :I :I :I :I :I :I :I.

Natuurlijk kan ik de koelkast in de auto zetten, maar dan is de auto al gelijk bijna vol. En andere bagage wordt als snel beschadigd in de disselbak, dus de ruimte vul je niet makkelijk met andere spullen. Maar misschien zie ik het dus veel te moeilijk.

Graag hoor ik hoe jullie hiermee omgaan.

Groetjes,
Michael

Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Disselbak frustratie
« Reactie #1 Gepost op: maart 28, 2011, 12:13:20 am »

Ietsiepietsie meer info misschien???
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Disselbak frustratie
« Reactie #2 Gepost op: maart 28, 2011, 12:40:15 am »

Tja, wij zetten de koelkast/box dus idd achterin de auto, in de disselbak gaan het tenttapijt e.d.
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re:Disselbak frustratie
« Reactie #3 Gepost op: maart 28, 2011, 07:59:36 am »

Onze koelbox gaat ook achterin de auto (m.n. vanwege de daar aanwezige 12 volt aansl.), in de disselbak gaan de hoekstukken van het frame, tenttapijt, afvalemmer gevuld met kussen, slaapzakken, grote groene gasfles, enz. Met de zachte spullen kun je de rest lekker klem leggen, dus geen gerammel of geschuif en dus ook geen beschadigingen.
Wel ff opletten met de kogeldruk, dat je er niet alleen maar zware spullen induwt.

succes met de inpakperikelen. :zw
groetjes, miss BBQ
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Disselbak frustratie
« Reactie #4 Gepost op: maart 28, 2011, 08:34:46 am »

Je kunt natuurlijk ook een afscheiding in de disselbak maken. Desnoods een die verwijderbaar is. Is zeer simpel te maken. Je zult alleen wel een paar gaatjes moeten boren. Gewoon een 4 tal latjes verticaal in de bak op de gewenste plaats schroeven/poppen. Mag ook met alu hoekjes natuurllijk. en tussen die latjes een plaat multiplex van ca. 8 mm laten glijden. Desnoods een paar handgrepen uitzagen in de plaat om het uittillen te vergemakkelijken als je er langere spullen in wilt plaatsen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Disselbak frustratie
« Reactie #5 Gepost op: maart 28, 2011, 12:31:24 pm »

Misschien simpel gedacht, maar als je nou EERST je disselbak plaatst en deze DAARNA pas inruimt ...  ?
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Disselbak frustratie
« Reactie #6 Gepost op: maart 28, 2011, 12:34:52 pm »

Misschien simpel gedacht, maar als je nou EERST je disselbak plaatst en deze DAARNA pas inruimt ...  ?
dat zullen ze vast wel al zelf hebben bedacht.  :)
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

MichaelD

  • Gast
Re:Disselbak frustratie
« Reactie #7 Gepost op: maart 29, 2011, 12:01:13 am »

hartelijk bedankt voor de reakties!

Het gaat hier om een Jamet Louisiana, met een flinke (300 liter) disselbak.

Ik zal nog eens bekijken of ik met andere spullen de disselbak kan vullen, omdat de koelbox achterin de auto inderdaad best wel handig is. Maar ik vind de afscheiding in de disselbak ook een mooie oplossing, ik denk dat ik de decoupeerzaag en de schroevendraaier eens ga opzoeken.

Wat betreft het EERST de koelbox plaatsen, dat is ook steeds mijn plan. Voor de duidelijkheid, dit is op de dag van vertrek naar huis of een andere camping, en er zit dus al een hele hoop rommel in de disselbak. Ik begin de dissel helemaal leeg te halen. Na een tijdje ben ik dat beu en duw de rommel die er nog in zit naar de zijkant zodat de koelbox er probleemloos in zou passen. Waarna ik met de koelbox de hele stapel omduw en het vloeken en tieren begint  :)

Groetjes,
Michael
« Laatst bewerkt op: maart 29, 2011, 12:03:24 am door MichaelD »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Disselbak frustratie
« Reactie #8 Gepost op: maart 29, 2011, 07:39:56 am »

Je zou buiten een schutje, ook nog met kratten kunnen gaan werken. Van die groente kratten, of gewone vouwkratten of iets anders. Pak je de "troep" er ook zo uit en schuiven de spullen niet zo makkelijk onder de koelkast.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Disselbak frustratie
« Reactie #9 Gepost op: maart 29, 2011, 05:24:49 pm »

Als je vaker met een Louisiana verkast (respect daarvoor, wij hebben het bij onze Louisiana over een Bouwwagen...) lijkt de koelkast in de kofferbak ergonomisch de juiste keuze: minder hoog tillen.

Elders is een topic waarin veel mensen (incluis mijzelf) hebben beschreven wat waar wordt weggestopt. Vwb de disselbak: Wij hebben een toilet in de disselbak, een skottelbraai en verder voornamelijk speelgoed. Ik wil de disselbak niet te zwaar hebben namelijk.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Disselbak frustratie
« Reactie #10 Gepost op: maart 29, 2011, 05:29:18 pm »

Ik heb nooit een disselbak gehad en ook niet gemist. De koelkast ging tot op heden altijd in de auto. Wel had ik op de dissel van onze jametic een pvc pijp voor de enkele stokken die we hadden. Ook had ik een fiamma fietsdrager waar of de fietsen op gezet werden of de stoelen. Wel altijd een dakkoffer. Hierin gingen spullen die je niet vaak nodig hebt, maar wel handig als je een keer onderweg spontaan iets wilt doen of nodig hebt (wandelschoenen, paardrijkleding, jassen, tas met zwemspullen). Nu met de kyte wil ik ook geen dakkoffer meenemen, maar ik weet niet of dit gaat lukken. ;)  ;)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal