Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: ben nieuw in vouwwagens heb verschillende vragen  (gelezen 2100 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

klbob

  • Gast
ben nieuw in vouwwagens heb verschillende vragen
« Gepost op: maart 31, 2011, 07:58:48 pm »

Halle allen,

wij kamperen al enkele jaren met de caravan maar hebben afgelopen week een Conway Cambridge 300DL uit 1997 gekocht.
dit met de toekomst in beeld om later een kleinere auto te gaan kopen.

wat ik mij afvraag is het volgende.
weet iemand hoeveel gewicht er op het bed mag van deze wagen, wij zijn beiden flink fors, 200KG samen
neemt er iemand een petroleum kachel wel eens mee, hoeveel vloeistof neem je mee en waar laat je de vloeistof
we zitten te dubben tussen 2 luchtbedden of een nieuw matras laten maken (bij de schuimrubberboer) voor het bed

iemand misschien nog wat tips voor de beginnende vouwwagen kampeerder  :#

alvast bedankt,
marcel.

Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:ben nieuw in vouwwagens heb verschillende vragen
« Reactie #1 Gepost op: maart 31, 2011, 08:09:06 pm »

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

ik zou zelf niet op een luchtbed gaan slapen, althans niet voor 2 of 3 weken. bij  www.matrasvakman.nl kun je voor ?100 - ?150 een matras laten maken.
ik zou vloeistof voor de kachel in de disselbak of onder de bankje zetten, wel goed vastzetten.
zelf neem ik een gaskachel mee, afkomstig uit onze voormalige stacaravan.

martin
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:ben nieuw in vouwwagens heb verschillende vragen
« Reactie #2 Gepost op: maart 31, 2011, 09:44:23 pm »

Luchtbedden is ook te doen hoor, aantal jaren met een tent gekampeerd. Zelfs 3 weken. Maar een vw bed slaapt toch beter. Wij willen ook een petroleumkachel meenemen. Had er een besteld, maar nu zijn ze uitverkocht. Dus naarstig op zoek naar vervanging. Ze gebruiken allemaal ca. 0,25 liter per uur op zijn  max. Dus kun je uitrekenen wat je mee moet nemen aan brandstof. Vloeistof wil ik in 2 kleinere jerrycans meenemen. Schenkt makkelijker en bergt makkelijker op.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

muis

  • Gast
Re:ben nieuw in vouwwagens heb verschillende vragen
« Reactie #3 Gepost op: maart 31, 2011, 11:52:15 pm »

Welkom op het forum, wij hebben ook een Conway en ik heb het idee dat de bedden behoorlijk wat kunnen dragen hoor. Bij ons gaat het samen met springende kids ook goed :J Er zitten steuntjes aan de beddenplank die op de bak rusten, wel opletten dat het waterpas staat. anders krijg je het gevoel dat je uit bed rolt.

Het schuimrubber hebben we weg gegooid en een matras op maat laten maken, slaapt echt veel beter. Als je daarvoor kiest wel om de kussens van de banken denken omdat je daarmee je bed 20 cm breeder maakt (1.20 -> 1.40)

Hier staat een heel uitgebreid boekje van Conway. Ik weet niet of er een maximaal belastbaar gewicht in staat maar het bevat veel info :J
Veel plezier met jullie Conway
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:ben nieuw in vouwwagens heb verschillende vragen
« Reactie #4 Gepost op: april 01, 2011, 12:08:35 am »

ik vind inderdaad ook dat de bedplaken er best wel fragiel uit zien. heb ook met de gedachten gezeten om er doorheen te zakken.
wij wegen tesamen ook zo'n 200 kilo. ik heb er in mijn 1tje op gelegen tegen de wagenbak aan en dat ging prima  :W

met zijn 2en nog niet op gelegen. in het geval van kraaaaaaaaaaaak....  we hebben 2 bedplanken :#
zonder gekheid. 200 kilo zou die plank toch wel moeten dragen lijkt mij. het lijkt me eerder dat de pootjes wegzakken in de grond als je er geen plankje onder legt
Gelogd

muis

  • Gast
Re:ben nieuw in vouwwagens heb verschillende vragen
« Reactie #5 Gepost op: april 01, 2011, 01:14:38 am »

We hebben idd wel plankjes onder de poten liggen :J :J
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal