Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: (alweer) disselbak, nu op koelboxsteun  (gelezen 2965 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stkl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Tago Settler -> Camplet Concorde -> AK Prestige
(alweer) disselbak, nu op koelboxsteun
« Gepost op: april 20, 2011, 06:13:02 pm »

Voor een camplet met korte dissel wil ik een disselbak.
Kant&klaar, netjes maar gebruikt kost ie bij de lokale vw-boer 200,- euro.
Dan maar zelf iets maken, helaas is een constructie met uitsparing voor de dissel
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=4816.0 niet aan mij besteed.
Daarom een koelboxsteun gekocht op MP en twee platen wit antislip-multiplex geritselt (12mm).
Hiervan is een bak te maken van, oh verrassing, formaat koelbox (110 liter). Deze zou evt. afneembaar kunnen zijn.
Een andere mogelijkheid is een universele disselbak erop zetten.

Ws. een stuk lichter van gewicht (kogeldruk is een issue bij ons autootje), zeker groter en ook 100 euro duurder.
Iemand ervaring met de koelboxsteun constructie?
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re:(alweer) disselbak, nu op koelboxsteun
« Reactie #1 Gepost op: april 26, 2011, 07:43:12 pm »

Het raamwerk waar een koelbox op kan bij een Camplet is gemaakt van hoeklijn: 30x30x3.
Het staat met vier korte strippen die in een S-vorm zijn gebogen op de dissel.
Ik dacht dat de buitenwerkse-afmeting v/h raamwerk, waarbij 1 randje omhoog staat en de andere naar de binnen kant staat, is voor zover ik uit m,n hoofd weet: 500x500 mm.
De ondersteunings-strippen, strip 40x4, zijn ongeveer 100mm hoog. Het raamwerk is op alle 4de hoeken gelast.
De strippen zitten aan het raamwerk en vervolgens op de dissel vast geboud met m10 bouten.

Op het "orginele" raamwerk heb ik een zelf gemaakte alu-disselbak uit 3mm plaat gemaakt die aan de voorzijde is afgeschuint i.v.m. de draaicircel v/d auto. Daarin het ik het water en gas voorziening zitten met vaste leidingen onder het cassis door naar het keukenblokje.

Zo,n kist is zeker niet goedkoop! ( k,maak bijna dagenlijks dit soort kisten voor vrachwagens, gespoten en wel ongeveer 800,-).

Bij een beetje constructie bij jou in de buurt kunnen ze daar ook vastwel zo,n raamwerkje maken en er opzetten.
K,denk dat dat voor een paar tientjes onder de tafel te regelen valt.

Gelogd

stkl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Tago Settler -> Camplet Concorde -> AK Prestige
Re:(alweer) disselbak, nu op koelboxsteun
« Reactie #2 Gepost op: april 26, 2011, 08:57:37 pm »

Dank je wel;
het raamwerk heb ik in huis. Steekt jouw bak buiten de steun uit of valt ie overal binnen het hoekprofiel?
mvg,
Bas
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re:(alweer) disselbak, nu op koelboxsteun
« Reactie #3 Gepost op: april 27, 2011, 09:07:34 am »

Hoi Bas,

De disselbak bij mij is 930mm breed en van voor tot aan de v.w. issie 510, dus ongeveer net zo groot als het raamwerk.
De diepte of hoogte is 430 mm. K,heb hem net niet boven het imperial laten uitsteken.
In de bodem heb ik 2 aansluitingen gemaakt voor een gasleiding ( 10mm hydroliek leiding) en 1 voor waterleiding (10mm thyleen). Ohja, en nog een gaatje voor elektra om de waterpomp te voeden. De batterijnen in het keuken blokje zijn vervangen voor een omvormer, 220-12v. kosten bij Obelink iets van een 15,- euro.

Ik het dus geen gas en watercan meer in de tent staan. En doordat de kist wit is blijft de watercan ook in de zon lekker koel.

Groetjes, Marcel
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal