Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat voor grondzeil  (gelezen 6795 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sjaak2

  • Gast
Wat voor grondzeil
« Gepost op: april 26, 2011, 08:32:25 am »

Hallo,

Ik ben afgelopen jaar voor het eerst met de vouwwagen weg geweest, nu heb ik qua weer niks te klagen gehad, echter had ik alleen een heel dun plastic zeiltje op het gras gelegd met daarop tenttapijt.

We hebben 1x een goede regenbui gehad een toen was het op een aantal plekken in de tent soppen geblazen, omdat het maar bij 1 goede regenbui bleef had ik er weinig problemen mee, maar ik wil toch iets beter voorbereid zijn op flinke regenbuien.

Wat leggen jullie onder het tenttapijt ? en waar koop je het ?


Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Wat voor grondzeil
« Reactie #1 Gepost op: april 26, 2011, 08:35:50 am »

wij hebben een vast grondzeil maar onder onze grondzeil leggen we een worteldoek/
het voordeel daarvan is dat er kleine gaatjes in zitten en het water dus gewoon weg zakt.
worteldoek kan je bij campingwinkels kopen tegenwoordig maar ook bij doe het zelf zaken
veel succes
Gelogd
Jevipro

Sjaak2

  • Gast
Re:Wat voor grondzeil
« Reactie #2 Gepost op: april 26, 2011, 09:59:56 am »

Ok,

Maar ik heb geen vast grondzeil en moet dus nog een grondzeil kopen, maar ik weet niet wat ik moet kopen.

Worteldoek lijkt me inderdaad niet het juiste materiaal om een waterwerende ondergrond te krijgen.

suggesties ?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Wat voor grondzeil
« Reactie #3 Gepost op: april 26, 2011, 10:34:34 am »

Wij hebben het een aantal jaren onder onze tent gedaan met een goedkoop dekzeiltje. Ging prima. Hadden daar verder niets over heen. Action en bouwmarkten hebben dat wel liggen. Nu ligt hetzelfde zeil nog steeds onder het grondzeil van onze vw zodat dit schoon blijft. Opvouwen en thuis weer schoon maken. en neemt niet zo veel ruimte in.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re:Wat voor grondzeil
« Reactie #4 Gepost op: april 26, 2011, 10:43:46 am »


Wij gebruiken al jaren gewoon tenttapijt met  niets eronder. Onder het kindertentje ligt een stuk plastic wat we over hadden van het leggen van het laminaat. Gekocht aan de rol bij Ikea. Supersterk spul, makkelijk schoon te krijgen.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Wat voor grondzeil
« Reactie #5 Gepost op: april 26, 2011, 01:09:28 pm »

Bouwplastic en tenttapijt (zodat je niet op het zand loopt). Ideaal nooit water binnen gehad. Wel het plastic tegen de binnenflappen ophoog leggen zodat het water er onderdoor kan lopen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Wat voor grondzeil
« Reactie #6 Gepost op: april 26, 2011, 01:13:06 pm »

Wij hebben afdekplastic van de bouwmarkt onder liggen, dan niet de goedkoopste versie maar een iets dikkere soort. Die zetten we met 4 pennen vast op de hoeken en dan het tenttapijt. Maar dat helpt vooral tegen een natte ondergrond en tegen het vies worden van het tenttapijt (scheelt veel schoonmaken) . Ook wij hebben na een fikse regenbui het water in de voortent gehad. Vaak komt dit ook omdat het deel waar de voortent staat iets lager is (uitgesleten) Water in de voortent voorkom je volgens mij alleen als je een goed kuipzeil hebt.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.259
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Wat voor grondzeil
« Reactie #7 Gepost op: april 26, 2011, 04:26:55 pm »

Wij gebruiken worteldoek.
Dacht eerst dit word vochtig bij regen maar nog geen last van gehad.
Dus voor ons was dit mooi.

Nu gaan we dit jaar ook met een Cocoon weg en die heeft een dichte kuip.
Hier gaat goedkope folie onder scheelt weer schoonmaken. ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Wat voor grondzeil
« Reactie #8 Gepost op: april 26, 2011, 05:07:06 pm »

Wij gebruiken al jaren gewoon tenttapijt met  niets eronder. Onder het kindertentje ligt een stuk plastic wat we over hadden van het leggen van het laminaat. Gekocht aan de rol bij Ikea. Supersterk spul, makkelijk schoon te krijgen.

Wij ook alleen tent (gaatjes)tapijt in Engeland zien ze je echt niet graag komen als je daar nog van alles onderlegd!

Een keer heel veel nattigheid gehad ebpn toen vlondertegels (die te leen lagen bij receptie) gebruikt om wat spullen van de grond te houden. Verder loopt het vocht juist altijd goed weg omdat er nix onder ligt!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Gulpje

  • Gast
Re:Wat voor grondzeil
« Reactie #9 Gepost op: april 26, 2011, 07:04:37 pm »

Als je geen vaste kuip hebt:
Landbouwzeil of stevig plastic neerleggen. Ruim nemen. Bij regen touwtje spannen tussen de palen dan kun je met een wasknijper het plastic eromheen vouwen en heb je ook een kuip. Daarmee hebben we het drooggehouden met het noodweer in Frankrijk. Zo kampeerden mijn ouders 30-40 jaar geleden ook en ze hebben nooit naar huis gemoeten ivm slecht weer.
Worteldoek is prima als je een vaste kuip hebt of er geen regen is, anders bij regen zekers natte voeten.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Wat voor grondzeil
« Reactie #10 Gepost op: april 26, 2011, 08:05:48 pm »

Als je geen vaste kuip hebt:
Landbouwzeil of stevig plastic neerleggen. Ruim nemen. Bij regen touwtje spannen tussen de palen dan kun je met een wasknijper het plastic eromheen vouwen en heb je ook een kuip. .
Een geniale Oplossing/tip...kjon ik wel verzonnen hebben...kijk hier hebben we wat aan... :>
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Wat voor grondzeil
« Reactie #11 Gepost op: april 26, 2011, 08:18:41 pm »

Ons afdekkleed van de bouwmarkt hadden  we te groot, dus simpel de overtollige randen omslaan en er komt echt geen regen binnen. Altijd gedaan bij onze tent.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Wat voor grondzeil
« Reactie #12 Gepost op: april 26, 2011, 08:36:00 pm »

Wij gebruiken worteldoek.
Dacht eerst dit word vochtig bij regen maar nog geen last van gehad.
Dus voor ons was dit mooi.

Nu gaan we dit jaar ook met een Cocoon weg en die heeft een dichte kuip.
Hier gaat goedkope folie onder scheelt weer schoonmaken. ;)

Toch is onze ervaring nu dat wij onder onze Cocoon ook worteldoek doen. Waarom?? Omdat als je een 'gewoon' zeiltje eronder legt het gaat broeien en dus wordt het vaste grondzeil van de Cocoon toch vochtig en trekt meer viezigheid aan. Zeker na een regenbui!! Wij hebben nu het worteldoek eronder en het vocht dat door condens of broeikas effecten ontstaat kan gewoon op de goede manier weg!! We zijn dit weekend voor het eerst gaan kamperen en we hebben geen last gehad van het broeikast effect (ik weet niet hoe ik het anders moet noemen hoor sorry daarvoor) en het grondzeil was droog. Leg maar eens een gewoon stuk zeil op het gras en dan op een ander stukje het worteldoek en zie zelf het effect.
Ik bedoel dit niet kwaad hoor!! Maar dit is iets wat vooral met dit weer waar de grond toch in de vroege ochtenduurtjes nat van de dauw is heel erg duidelijk geworden
Gelogd
Jevipro

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.259
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Wat voor grondzeil
« Reactie #13 Gepost op: april 26, 2011, 08:52:00 pm »

Hmzzzzzzzzzzzz zit wat in denk ik.
Toch maar worteldoek proberen.
Heb ik toch liggen van mijn Jamet.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

frk

  • Gast
Re:Wat voor grondzeil
« Reactie #14 Gepost op: april 26, 2011, 09:32:48 pm »

Het is heel simpel,wij hebben zo'n airbarier.

Als het regent blaas je gewoon de randen op en je krijgt absoluut geen water binnen,en als het droog is laat je ze weer leeg lopen,nog geen 5 min werk...ideaal zo'n grondzeil

www.kampeerinfo.nl/nieuws/0-0-46/airbarrierhetopblaasbaregrondzeilvanisabella.html
« Laatst bewerkt op: april 26, 2011, 09:38:19 pm door frk »
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal