Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Zomerdekbed  (gelezen 8360 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Zomerdekbed
« Reactie #15 Gepost op: mei 25, 2011, 03:18:53 pm »

Wij gebruiken al jaren slaapzakken van Bever, ze bevatten dons en zijn heerlijk warm.
Ze zijn 90 x 210 en we ritsen ze aan elkaar tot één groot dekbed.
Zelfs zomers kan het in de bergen 's nachts erg koud worden en dan goede warme slaapzakken erg belangrijk.
Als het heel erg koud is hebben we ook nog een dikke fleece deken die we over de slaapzakken kunnen leggen.
Als het heel erg warm is liggen we alleen onder een laken.

gr. Rob
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re:Zomerdekbed
« Reactie #16 Gepost op: mei 25, 2011, 03:25:24 pm »

Wij liggen in een lakenzak of oud dekbedovertrek. Er overheen een opengeritste slaapzak als dekbed. EVt. ook fleece bij. Bevalt goed.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Zomerdekbed
« Reactie #17 Gepost op: mei 25, 2011, 03:39:49 pm »

Volgens mij gaat er niets boven een echt goede donzen slaapzak. Dan voor de kids en mijn vrouw een hele trits van die fleecedekens in een grote krat onder het bed. Ik heb het nooit koud :)

Dat ben ik helemaal met je eens. Maar aangezien man en zoon astma hebben is dit voor ons geen optie. Vandaar een synthetisch dekbed.
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:Zomerdekbed
« Reactie #18 Gepost op: mei 25, 2011, 04:05:12 pm »

Volgens mij gaat er niets boven een echt goede donzen slaapzak. Dan voor de kids en mijn vrouw een hele trits van die fleecedekens in een grote krat onder het bed. Ik heb het nooit koud :)


Dan ben ik bang dat wij zelf en ook de buren niet kunnen maffen door de astma aanvallen van man en zoon  :P

Wij gaan nu voor het eerst, maar hebben besloten gewoon dekbedden (2x1 pers) mee te nemen. we hebben ze op voorraad doordat we altijd klaar hebben liggen voor logees. 1 is een zeer dure 4-seizoenen dekbed en 1 een gewone met warmteklasse 3. We denken dat dat genoeg is.
Voor dochter van bijna 3 een trappelzak en de speciale slaapzak van haar Derian travel cot en voor zoonlief een slaapzak.

Ik zal laten weten hoe het gegaan is  met het klapweekend en met welke temperaturen.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Zomerdekbed
« Reactie #19 Gepost op: mei 25, 2011, 08:47:17 pm »

Dons is niet zaligmakend hoor. De tijken (binnen en buiten kant) zijn ook van belang. De synthetische houden weinig vocht vast en drogen snel, terwijl de katoenen juist het vocht beter opnemen en langzamer drogen...
Combineer dat met de verschillende soorten vulling en je weet niet meer wat je eigenlijk wil.  ::)


Wij hebben redelijk ge?nvesteerd in lekkere warme en grote slaapzakken die prima liggen als het onder nul wordt. In de zomer lig ik daar halfjes onder maar. Een binnen-zak (laken-achtige slaapzak IN je slaapzak) staat nog op de lijst. Voor mij om in de zomer onder te liggen, voor mijn vrouw om een dubbele slaapzak te hebben :-)

Aan 'te warm' kun je iets doen door niet in je slaapzak te gaan liggen. Aan 'te koud' kun je weinig doen met je slaapzak. Dat was een beetje onze gedachte.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Zomerdekbed
« Reactie #20 Gepost op: februari 02, 2013, 08:24:21 am »

Dit topic maar weer even omhoog halen. Ik heb voor ons drieën bij de Vrijbuiter katoenen zomerdekbedden gekocht (met 20% kortingsactie waren ze maar 15 euro per stuk). Dekbedovertrekken bij de Hema gekocht. Daarnaast hebben we alle drie een goede slaapzak (met katoenen tijk, synthetisch is veel te benauwd/zweterig heeft de ervaring geleerd). Voor Lucas een kinderslaapzak, zodat het makkelijk warm te houden is voor hem. Ik heb standaard 3 fleecedekens in de auto liggen, dus ik ga ervan uit dat we het niet koud zullen krijgen.  ;)
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal