Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Grondzeil niet toegestaan  (gelezen 5961 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Grondzeil niet toegestaan
« Gepost op: mei 15, 2011, 11:52:22 am »

wij zijn afgelopen week weggeweest met onze vouwwagen (cabanon columbia). Het is goed bevallen, maar we kwamen er achter dat de camping eigenlijk geen grondzeil toestaat. Nu kwamen wij daar pas achter toen alles al stond, dus hebben we het maar laten staan. Maar ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben en hoe ga je hier mee om.

Punt is dat ons kuipzeil wordt vast geritst aan de tent en hierdoor krijgt de tent naar mijn mening ook een bepaalde stevigheid. volgens mij kan ik het kuipzeil er dus niet zonder meer onderuit kunnen halen. Ook zijn er volgens mij vouwwagens waar het kuipzeil vast zit aan de tent zonder rits of zo.Hoe gaan jullie hier mee om en klopt het dat het  kuipzeil ook stevigheid geeft aan de tent?

Groet Jeroen
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.265
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Grondzeil niet toegestaan
« Reactie #1 Gepost op: mei 15, 2011, 12:03:09 pm »

Dit vroeg ik mij eigenlijk ook af.
Wat doe je met een vast kuipgrondzeil?
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Gulpje

  • Gast
Re:Grondzeil niet toegestaan
« Reactie #2 Gepost op: mei 15, 2011, 12:50:23 pm »

Doe je niets aan. Wij hadden hiervoor een tent met een vaste kuip. Deze kuip zat met haringen vast aan de grond en dan pas werd de tent hieraan bevestigd. Dus geen tent zonder kuip. Nu hebben we een los zeil, maar maken we soms een kuip. Neem aan dat die camping eigenaren niet komen afdrogen met harde regen.  :N
Verder er nooit problemen mee gehad, al snap ik het soms wel van de campingeigenaren. Alhoewel dit ook samenhangt met een camping hebben.
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:Grondzeil niet toegestaan
« Reactie #3 Gepost op: mei 15, 2011, 01:07:03 pm »

Uiteindelijk heeft elke tent volgens mij (gedeeltelijk) een kunststof onderkant. Altijd in het slaapgedeelte en vaak ook in de voortent. Net zoals veel vouwwagens. Hebben we het hier dan over hetzelde of gaat het meer om grondzeil onder luifels e.d.

In mijn cocoon zit een vast kuipzeil, wat er wel uit kan, maar echt niet dat ik die ga weghalen op een camping. Had de eigenaar maar en ander beroep moeten kiezen. Of ben ik nu te kort door de bocht? :**
Gelogd

Jeroenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re:Grondzeil niet toegestaan
« Reactie #4 Gepost op: mei 15, 2011, 01:13:59 pm »

@ leeuw: Klopt tenten hebben hetzelfde. Daar had ik nog niet aan gedacht.

We hebben sinds kort een vouwwagen, maar hebben er nooit bij stil gestaan dat er campings zijn die grondzeilen verbieden. Omdat het kuipzeil zeker meer is dan alleen een zeil ivm water en stevigheid.  Verder maakt het voor mij niet meer uit of je een kuipzeil weg legt met of zonder landbouwplastic daar onder het effect voor het gras blijft gelijk.  Ik vroeg mij gewoon af hoe anderen hier mee om gaan. als er uitkomst dat het geen probleem is dan is het mooi. :P
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Grondzeil niet toegestaan
« Reactie #5 Gepost op: mei 15, 2011, 01:15:41 pm »

Na bijna 20 jaar kampeer-ervaring met een DeWaard tent, die hebben allen een vaste kuipgrondzeil, nooit problemen mee gehad.
Nu de laatste 2 jaar met een holtkamper, ook nooit iets van gemerkt.

Maar moet er wel bij zeggen, dat we op natuur-campings komen, dus op bos/duin gebieden.
In het voorjaar willen we wel bij eens bij boerencamping staan, die hebben het er wel over beschreven in de huisregels, maar ook hier niets van gemerkt of opmerkingen gehad.

Maar kan me indenken dat als campingeigenaar je trots bent op je mooie grasveldjes.
Dan is hij erg zuinig op het behoudt hiervan........
Maximaal 8 weken vol seizoen daarna kan het gras zich mooi herstellen..... dus niets van aantrekken en je klapper neerzetten en genieten :K
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:Grondzeil niet toegestaan
« Reactie #6 Gepost op: mei 15, 2011, 01:42:23 pm »

Ik heb tot nu toe altijd bouwzeil onder de vouwagen gehad om de kuiptent en onderbedtent e.e schon te houden. Ik zit er nu wel over te denken om een grondzeil op maat aan te schaffen die ik kan hergebruiken. Is milieutechniesch ook beter. Voor de kyte biedt holtkamper deze aan op hun site . Vraag me af of dit ook gemaakt kan worden vvor de cocoon xl.


Kijk maar op de site en zoek op onderlegzeil
http://www.holtkamper.nl/occasions/

Voordeel dat het van wat zwaardere kwaliteit is. Nl hetzelde als de kuip (bysonil). Kan je altijd schoon inklaapen en de grondzeil mee in een vuilniszak thuis schoonmaken.

Ik zal het eens navragen bij hk
Gelogd

Jeroenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re:Grondzeil niet toegestaan
« Reactie #7 Gepost op: mei 15, 2011, 01:53:40 pm »

@ leeuw: Waarom zou je een bisonyl zeil onder een bisonyl kuipzeil leggen? Kan je dan niet beter je bisonyl kuipzeil gelijk op de grond leggen? Schoonmaken moet je dan toch....
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Grondzeil niet toegestaan
« Reactie #8 Gepost op: mei 15, 2011, 02:03:12 pm »

In mijn cocoon zit een vast kuipzeil, wat er wel uit kan, maar echt niet dat ik die ga weghalen op een camping. Had de eigenaar maar en ander beroep moeten kiezen. Of ben ik nu te kort door de bocht? :**

Ik denk dat je inderdaad wat te kort door de bocht bent. Als het in de voorwaarden staat, heb je je eraan te houden. Voor ons een reden om even na te bellen of een andere camping te zoeken.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Grondzeil niet toegestaan
« Reactie #9 Gepost op: mei 15, 2011, 02:04:44 pm »

Gebruik zelf worteldoek.

Indien nat, droogt deze snel en er blijft geen water op staan.
Bouwzeil gebruikte we in het verleden, maar elk seizoen plastic weggooien is zonde en ben een natuurmens, dus dat past niet met mijn opvatting.
Dus worteldoek een goed alternatief
Vaste kuip blijft schoon.....

Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re:Grondzeil niet toegestaan
« Reactie #10 Gepost op: mei 15, 2011, 02:06:25 pm »

Gebruik zelf worteldoek.

Indien nat, droogt deze snel en er blijft geen water op staan.
Bouwzeil gebruikte we in het verleden, maar elk seizoen plastic weggooien is zonde en ben een natuurmens, dus dat past niet met mijn opvatting.
Dus worteldoek een goed alternatief
Vaste kuip blijft schoon.....



Dan heb je toch nog een grondzeil in de vorm van een kuip?!
Landbouwzeil of niet, het effect is hetzelfde.
« Laatst bewerkt op: mei 31, 2011, 07:04:18 pm door marcel.s »
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:Grondzeil niet toegestaan
« Reactie #11 Gepost op: mei 15, 2011, 03:12:32 pm »

Aangezien bij de cocoon de kuiptent mee klapt wil natuurlijk dat deze schoon en droog is. Al je hem direct op de grond legt moet je deze dus eerst schoonmaken ipv alleen maar droog maken in het ergste geval. A
Misschien is tweemaal bysonil overdreven. Inderdaad is bouwplastic meer vervuilend.

@retteketet bij worteldoek komt er dus geen vuil doorheen en llopt eventueel water weg?  Dan is dat zeker een mogelijkheid. Rafelt het niet wanneer je het op maat knipt?
Gelogd

Marinajl

  • Gast
Re:Grondzeil niet toegestaan
« Reactie #12 Gepost op: mei 15, 2011, 03:15:29 pm »

Wij gebruiken nooit een grondzeil, niet onder de wagen en niet in de voortent. In de voortent ligt het tenttapijt zo op het gras, als we iets langer op een plek staan groeit het er doorheen. We gaan toch naar mooi-weer-gebieden. 1x last gehad van een riviertje door de tent na een enorme hoosbui, maar dat loopt gewoon weer weg, wel spullen die niet tegen water kunnen even hoog zetten in de wagenbak.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Grondzeil niet toegestaan
« Reactie #13 Gepost op: mei 15, 2011, 04:19:53 pm »


@retteketet bij worteldoek komt er dus geen vuil doorheen en llopt eventueel water weg?  Dan is dat zeker een mogelijkheid. Rafelt het niet wanneer je het op maat knipt?

Ergens op het forum heb ik eerder deze tip gegeven:
Worteldoek ruim op maat knippen en met een soldeerbrander of schildersfohn de randen smelten, vervolgens met plamuurmes plat strijken.
bij mij bijna geen rafels meer........
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Grondzeil niet toegestaan
« Reactie #14 Gepost op: mei 15, 2011, 04:31:38 pm »

Gras herstelt zich heel snel. Stikt alleen als er wekenlang geen licht en lucht bij komt. Dus de meeste kampeerders staan niet zo lang en is er geen probleem. Het kan gelig zijn als je de vw weghaalt, maar is snel weer groen. En een deel van een tent heeft toch al een vast zeil. Vind het persoonlijk wat te veel gezeur van de camping. Tenslotte hoort dit erbij. Maar heb zelf  nog geen gezeur gehad over ons grondzeil. Tenslotte komt de beheerder ook niet controleren.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal