Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Grondzeil niet toegestaan  (gelezen 5943 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

biccie

  • Gast
Re:Grondzeil niet toegestaan
« Reactie #15 Gepost op: mei 15, 2011, 07:23:13 pm »

wij gebruiken ook worteldoek onder ons kuipzeil. deze zit ook vast aan onze voortent. wij kopen hem kant en klaar op maat bij de wit.
Gelogd

Saskia13

  • Gast
Re:Grondzeil niet toegestaan
« Reactie #16 Gepost op: mei 15, 2011, 07:44:44 pm »

wij gebruiken ook worteldoek onder ons kuipzeil. deze zit ook vast aan onze voortent. wij kopen hem kant en klaar op maat bij de wit.

Bedoel je dat het worteldoek echt vast zit aan het kuipzeil? Hoe hebben jullie dat dan gedaan?

groetjes,
Saskia
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Grondzeil niet toegestaan
« Reactie #17 Gepost op: mei 15, 2011, 09:52:39 pm »

wij hebben ook een vast grondzeil en daaronder leggen wij dus ook een worteldoek.
dit omdat het worteldoek het water (als er veel regen valt) weer weg laat vloeien en het worteldoek droogt na een bui snel op en daardoor kan het eventuele vuil dat toch op je gondzeil ligt weer gemakkelijk schoon geveegd worden
Gelogd
Jevipro

biccie

  • Gast
Re:Grondzeil niet toegestaan
« Reactie #18 Gepost op: mei 16, 2011, 07:47:47 am »

Bedoel je dat het worteldoek echt vast zit aan het kuipzeil? Hoe hebben jullie dat dan gedaan?

groetjes,
Saskia
nee, het kuipzeil zit aan de tent vast, worteldoek ligt er los onder.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Grondzeil niet toegestaan
« Reactie #19 Gepost op: mei 16, 2011, 09:02:37 am »

IK heb het idd op een aantal site's van campings gezien en me er toen al over verwonderd...zouden ze daar dan echt alle kampeermiddelen met vast kuipzeil weren? Lijkt me toch niet goed voor de klandizie :?

Voor mij was het wel een reden om nog even door te zoeken....
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.240
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re:Grondzeil niet toegestaan
« Reactie #20 Gepost op: mei 16, 2011, 02:34:46 pm »

Je kunt betreffende camping natuurlijk even een mailtje sturen om de "problematiek" voor te leggen. Dan weet je meteen waar je aan toe bent...

Wij stonden vorig jaar ook op een camping waar dit in de regels stond, maar ze hebben er niets over gezegd.
Volgens mij gaat dit meer om verstikkend plastic zeil onder een voortent of alleen voor als je erg lang staat... 
Het vaste kuipzeil is in mijn ogen een stuk minder verstikkend voor het gras als wegwerpplastic.
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Grondzeil niet toegestaan
« Reactie #21 Gepost op: mei 16, 2011, 05:22:13 pm »

Wij hebben bij de Jametic altijd plastic en een vloerkleed (met van die gaatjes) in de voortent gehad. Één keer toen we ergens 1 nachtje stonden vonder we het niet nodig.  Spijt!!!  :( Moet je eens voorstellen als je op een vochtige ondergrond staat, zet je voortent er op, zonnetje gaat schijnen, voortent wordt lekker warm, gaat broeien, dus lekker vochtig. Nu met de Kyte een vast kuipzeil en die halen wij er echt niet uit. Absurde regel. Net als al die verharde straatje waar de cara.. dingens hun voortent of luifel op kunnen zetten. Onder de luifel kan ik het me voorstellen.
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re:Grondzeil niet toegestaan
« Reactie #22 Gepost op: mei 16, 2011, 06:22:36 pm »

Je kunt betreffende camping natuurlijk even een mailtje sturen om de "problematiek" voor te leggen. Dan weet je meteen waar je aan toe bent...

Wij stonden vorig jaar ook op een camping waar dit in de regels stond, maar ze hebben er niets over gezegd.
Volgens mij gaat dit meer om verstikkend plastic zeil onder een voortent of alleen voor als je erg lang staat... 
Het vaste kuipzeil is in mijn ogen een stuk minder verstikkend voor het gras als wegwerpplastic.

Kunststof is kunststof en sluit allebei af, dus dat maakt niet veel uit.
Gelogd

jaap

  • Gast
Re:Grondzeil niet toegestaan
« Reactie #23 Gepost op: mei 16, 2011, 07:13:32 pm »

IK heb het idd op een aantal site's van campings gezien en me er toen al over verwonderd...zouden ze daar dan echt alle kampeermiddelen met vast kuipzeil weren? Lijkt me toch niet goed voor de klandizie :?


Wij gaan veel naar vekabo campings, en daar is het ons ook opgevallen dat er telkens meer campings overgaan op verbod van een grondzeil.
Zal het misschien te maken hebben met die 'wedstrijd', wie de beste vekabocamping van het jaar word en dat ze daar zover in gaan dat ze het praktische vergeten?
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:Grondzeil niet toegestaan
« Reactie #24 Gepost op: mei 31, 2011, 06:03:21 pm »

Gisteren met een campinghouder gemaild in Frankrijk. Die wil niet dat je plastic onder je vaste grondzeil gebruikt, maar dat gaatjesspul of worteldoek mag wel. Toch heb ik het gevoel dat het een beetje onzin is. Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat het vaste kuipzeil ook maar enigszins ademend is voor het gras. En dan maakt het volgens mij dus ook niet uit wat je daar dan nog weer onder legt. Maar ja, je wilt ook weer geen gedoe met de campinghouder, dus we gaan maar op pad voor worteldoek  ::)
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Grondzeil niet toegestaan
« Reactie #25 Gepost op: mei 31, 2011, 07:01:58 pm »

`ff naar de action  :O
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Grondzeil niet toegestaan
« Reactie #26 Gepost op: mei 31, 2011, 07:13:32 pm »

tja campinghouders kunnen de staanplaatsen ook voorzien van kunst gras, hoeven ze er ook niet meer om je tent te maaien, maar er ruim omheen  :#
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Grondzeil niet toegestaan
« Reactie #27 Gepost op: mei 31, 2011, 07:40:19 pm »

Wat misschien helpt is het melden: bij de campingeigenaar, bij de VeKaBo, bij de SvR, bij de ANWB, de RECRON en van mijn part bij de kindertelefoon... Als kampeerder moeten we denk ik onze stem laten horen.

Wellicht kunnen ook de klapperboeren die ingeritste kuipgrondzeilen leveren meehelpen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Dirk willem

  • Gast
Re:Grondzeil niet toegestaan
« Reactie #28 Gepost op: juni 04, 2011, 12:11:36 am »

Misschien begrijp ik het niet gied, maar het gaat niet om de vaste grondzeilen, maar om het plastic wat je er onder legt. Dat doen w eom niet het grondzeil te moeten schoonmaken. Als we weg gaan laten we het plastic achter bij de camping, die moet het afvoeren en plastic is slecht voor het milleu. Daar zit het hem in volgens mij..dus ja geen plastic en wel grondzeil.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Grondzeil niet toegestaan
« Reactie #29 Gepost op: juni 04, 2011, 09:09:24 am »

Plastic kan je natuurlijk gemakkelijk zelf afvoeren... In een plastic tasje en proppen maar. Netjes in de plastic-recycle-bak (in veel buitenlanden voorhanden)  bij de gemeente oid.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal