Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Seizoensplaats?  (gelezen 2306 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Seizoensplaats?
« Gepost op: juni 02, 2011, 01:00:52 pm »

Zijn er mensen hier die een seizoensplaats hebben?
Wij hebben een Jamet Louisiana AS die al 2 seizoenen heeft meegemaakt, maar nog niet bij ons.

Wat doe je met de vw?
Klap je hem na gebruik op?
Laat je alles staan (koelbox, gasfles, verlengsnoeren) of neem je alles juist mee?
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:Seizoensplaats?
« Reactie #1 Gepost op: juni 02, 2011, 09:26:50 pm »

Ik heb zelf geen ervaring met een seizoensplaats, maar ik kan me voorstellen dat je de waardevolle, of moeilijk vervangbare zaken meeneemt. De stroom van de paal loskoppelt (en het snoer naar binnen haalt, ivm uitdroging/stukgaan/kortsluiting)

Verder is denk ik eea afhankelijk van het toezicht op de camping :O.
Gelogd

Dirk willem

  • Gast
Re:Seizoensplaats?
« Reactie #2 Gepost op: juni 03, 2011, 11:56:55 pm »

Hetzelfde doen als bij een caravan natuurlijk, dus al Het jatbare en sloopbare naar oplsag op camping of naar huis, alleen bedoel je dat hij daar van april tot september staat. Waarom koop je geen sta caravan dan. Veel meer luxe en gebruiksgemakt lijkt mij. Wel duurder maar ook dat valt nog wel enigzins mee.
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:Seizoensplaats?
« Reactie #3 Gepost op: juni 04, 2011, 10:24:13 am »

Hetzelfde doen als bij een caravan natuurlijk, dus al Het jatbare en sloopbare naar oplsag op camping of naar huis, alleen bedoel je dat hij daar van april tot september staat. Waarom koop je geen sta caravan dan. Veel meer luxe en gebruiksgemakt lijkt mij. Wel duurder maar ook dat valt nog wel enigzins mee.

VW hebben we nu natuurlijk al.
Het lijkt ons leuk om met de kleine vaker spontaan er op uit te gaan en met een klapper in de stalling is dat wat lastiger.
2 Dagen van te voren moet je aangeven dat je hem wilt hebben en reizen met opzetten op zaterdag en afbreken op zondag maakt dat je maar weinig tijd overhoudt.
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re:Seizoensplaats?
« Reactie #4 Gepost op: juni 05, 2011, 09:29:15 am »

Wij hebben een aantal jaren achterelkaar een voorseizoen (april-juli) of voorseizoen&zomerplaats april-aug) gehad met de vouwwagen. Dit gaat hardstikke goed met een vouwwagen en nee dan klapten we hem niet na ieder gebruik in  ;). Alle spulllen lieten we er ook gewoon in staan, alleen de kleren namen we ieder weekend weer opnieuw mee. Eigenlijk werkt het gewoon hetzelfde al dat je gewoon op vakanitie zou gaan; je ruimt je hele vouwwagen in en zo blijft ie het hele seizoen staan. Wel hadden we extra "verandastangen" schuin over het dakframe (uiteraard onder het doek  ;))gespannen voor extra dakstevigheid bij extreme regenbuien. De luifel hadden we niet opstaan alleen als we er voor langere tijd bleven in de vakanties, anders braken we deze wel af. Aan het eind van het weekend koppelden we de stroom wel even af en legde het verlengsnoer weer binnen. De koelbox hadden we op zo'n koelboxsteun staan zodat deze in ieder geval niet op de grond stond ook weer in geval van regen als je er niet bent en stroomt er stiekem toch wat in de tent(....tja ervaring) Oh ja en de stokken hadden we in klosjes hout staan zodat de niet te ver de grond in zakten.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 920
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Seizoensplaats?
« Reactie #5 Gepost op: juni 03, 2020, 07:58:20 pm »

Met interesse heb ik dit korte topic gelezen. Al een flink oud topic maar ben toch benieuwd naar meer ervaringen met een seizoensplaats in combinatie met een vouwwagen. Zelf zit ik er over te denken of het niet wat voor ons is om straks als we terugkomen van de zomervakantie de vouwwagen op een naseizoensplaats te zetten.

Ervaringen met het langdurig laten staan (2 of 3 maand) van de vouwwagen zijn dus gewenst.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Seizoensplaats?
« Reactie #6 Gepost op: juni 03, 2020, 09:50:27 pm »

Er zijn meerdere topics over,  bv https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=17977.msg242386#msg242386

Als je bovenin de zoekfunctie gebruikt met als zoekwoord "seizoensplek" kom je meerdere topics tegen  :J
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal