Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: grondzeil onder de luifel  (gelezen 2748 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joost35

  • Gast
grondzeil onder de luifel
« Gepost op: juni 08, 2011, 08:48:06 pm »

Vraagje: wij gaan deze zomer voor de eerste keer met een vouwwagen (jamet Louisiana) op vakantie. Nu heb ik ben ik bezig met het aanschaffen van de inventaris, zo ook het grondzeil. Heb nu bij de welkoop een stuk landbouwplastic gekocht, die gaat onder de gehele vouwwagen, in de voortent gebruik ik daaroverheen een tenttapijt. Zit me nu af te vragen of er onder de luifel ook iets kan of moet? Wat zijn jullie ervaringen? Gewoon met de stoelen in het gras of zand of toch ook iets van een grondzeil? Ben benieuwd naar jullie ervaringen. De reis gaat trouwens naar Italie, het meer van Caldonazzo camping El Pescatore.
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re:grondzeil onder de luifel
« Reactie #1 Gepost op: juni 08, 2011, 09:00:22 pm »

Wij leggen alleen gaatjestapijt/costa mat onder de luifel. Bevalt prima.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:grondzeil onder de luifel
« Reactie #2 Gepost op: juni 08, 2011, 09:11:34 pm »

Vraagje: wij gaan deze zomer voor de eerste keer met een vouwwagen (jamet Louisiana) op vakantie. Nu heb ik ben ik bezig met het aanschaffen van de inventaris, zo ook het grondzeil. Heb nu bij de welkoop een stuk landbouwplastic gekocht, die gaat onder de gehele vouwwagen, in de voortent gebruik ik daaroverheen een tenttapijt. Zit me nu af te vragen of er onder de luifel ook iets kan of moet? Wat zijn jullie ervaringen? Gewoon met de stoelen in het gras of zand of toch ook iets van een grondzeil? Ben benieuwd naar jullie ervaringen. De reis gaat trouwens naar Italie, het meer van Caldonazzo camping El Pescatore.

Afgelopen weekend voor het eerst met onze Jamet Louisiana weg geweest, en we misten i.d. een stuk tapijt voor onder de luifel, vooral nadat het flink had geregend. We schaffen toch maar een stuk extra tent/gaatjes tapijt aan. Hieronder komt geen zeil omdat het water daarop blijft staan.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:grondzeil onder de luifel
« Reactie #3 Gepost op: juni 08, 2011, 10:00:06 pm »

Gaatjes tapijt onder de luifel. Nooit plastic. De meeste campings vinden plastic onder de voortent goed maar niet onder de luifel.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:grondzeil onder de luifel
« Reactie #4 Gepost op: juni 08, 2011, 11:19:41 pm »

Wat mij betreft slaat _Jeroen_ de spijker op zijn kop : Als je zeil onder het gaatjestapijt legt, dan blijft het water/vocht daarop liggen. Het kan niet weg. Dan krijg je dus natte voeten (of schoenen...)
Onder een luifel komt altijd wel vocht terecht, dus ook wat mij betreft : geen zeil daar.

(Dat is weer het mooie aan worteldoek : er blijft betrekkelijk weinig water op staan.)
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal