Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Reis verzekering  (gelezen 2095 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis Janine

  • Gast
Reis verzekering
« Gepost op: juli 05, 2011, 09:58:21 pm »

Ben benieuwd wie er een doorlopende reisverzekering heeft en waar ?
Zit zelf te kijken en zie van alles, en een hoop prijs verschil.
Mijn oog is nu gevallen op die van de ANWB.
Heeft iemand ervaring ?

Hoor graag,
Dennis
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Reis verzekering
« Reactie #1 Gepost op: juli 05, 2011, 10:08:16 pm »

ik heb er zelf 1 van de anwb, helaas/gelukkig nog geen gebruik van hoeven te maken.
Gelogd

trotse mama

  • Gast
Re:Reis verzekering
« Reactie #2 Gepost op: juli 05, 2011, 10:18:02 pm »

Wij hebben een doorlopende van de ing. Goede service............... :J
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.782
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Reis verzekering
« Reactie #3 Gepost op: juli 05, 2011, 10:31:54 pm »

Wij hebben ook die van ANWB, gelukkig nog nooit nodig gehad!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Reis verzekering
« Reactie #4 Gepost op: juli 05, 2011, 10:36:58 pm »

Unive, lopen al onze verzekeringen. Nog niet nodig gehad gelukkig.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

mvdkant

  • Gast
Re:Reis verzekering
« Reactie #5 Gepost op: juli 05, 2011, 10:55:09 pm »

ik heb er zelf 1 van de anwb, helaas/gelukkig nog geen gebruik van hoeven te maken.

sorry, nog niet zo lang geleden overgestapt naar unive. daar lopen ook bij ons zo'n beetje al onze verzekeringen.
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re:Reis verzekering
« Reactie #6 Gepost op: juli 05, 2011, 10:56:35 pm »

Is nog niet zo eenvoudig !!!!!
Als je vaker per jaar op vakantie naar het buitenland gaat is een doorlopende oha goedkoper.

Bepaal wat je verzekerd wil hebben en bekijk of je deze dekking misschien nodig hebt in je polis en of je hiervoor verzekerd wilt zijn.
Paar dingen bv. Wintersport, bijzondere activiteiten (duiken, parasailen, bergbeklimmen, parachutespringen, raften etc) europa- of werelddekking, medische kosten (totale dekking of tegen voorwaarden, zoals een maximum of uitsluitingen) geld/sieraden/apperatuur (hoeveel en wat) combinatie met een annuleringsverzekering, persoonlijke of gezin etc. etc. etc.

Veel (online) verzekeraars geven je een keuze tijdens het afsluiten. Beoordeel dit goed en neem er even de tijd voor om jouw specifieke polis uit te kiezen tegen de voor jouw beste voorwaarden.
In premie ontlopen ze elkaar niet zoveel.
Je wil niet weten hoeveel mensen achteraf toch niet de juiste polis hebben afgesloten.

 
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Reis verzekering
« Reactie #7 Gepost op: juli 05, 2011, 11:16:03 pm »

Wij hebben ook die van ANWB, gelukkig nog nooit nodig gehad!

Onder de doorlopende reisverzekering van de ANWB vallen ook de "dagjes weg" zodat bijvoorbeeld mijn fotoapparatuur ook tijdens een bezoek aan een evenement of pretpark verzekerd is. Wij gaan vaak één of twee nachtjes weg met de klapkar, dan is zo'n doorlopende verzekering zeker aan te bevelen.

Overigens sluit ik niet uit dat andere verzekeringen die dekking ook kennen, het is meer bedoeld als argument v??r een *doorlopende* verzekering.  ;)
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:Reis verzekering
« Reactie #8 Gepost op: juli 06, 2011, 12:21:51 am »

Wij hebben bijna alles via een tussenpersoon bij ASR en dat gaat, mede door de uitstekende tussenpersoon, super. De reisvz hadden we bij Unive, maar voor het gemak, omdat we de vw ook bij de ASR hebben verzekerd, hebben we die nu ook over laten sluiten naar de ASR. Al met al zijn we waarschijnlijk ietsje, een paar tientjes, duurder uit bij ASR, maar de voorwaarden zijn ook meer uitgebreid. Je kunt het zo gek niet bedenken of we zijn ervoor verzekerd.  En de service van de tussenpersoon is echt subliem. Ze hebben een volmacht en mogen alles zelfstandig regelen. 
Verder zijn we ook nog een beetje oververzekerd, want ik kan maar geen afscheid nemen van de ANWB met woonplaatsservice, NL-service én Europaservice en CampingCard Int. Want hier en daar vind je dat ook een beetje terug in die andere verzekeringen. Maar nooit helemaal.....  ::) En nu vraag ik me af of we die vouwwagensupplement  nog moeten nemen??? het is maar 12,50 of zo, maar toch.... De ANWB site suggereert ook een beetje dat het verplicht is bij de Europadekking. Maar als je dan de voorwaarden leest, dan vind je die verplichting weer helemaal niet terug.  ::) ::)
Gelogd

job

  • Gast
Re:Reis verzekering
« Reactie #9 Gepost op: juli 06, 2011, 08:51:00 am »

Het supplement is niet verplicht, het is alleen zo dat als je het niet meeverzekerd en je met pech onderweg stilstaat alleen je auto verzekerd is en niet je vouwwagen. Dus pech aan je vouwwagen is dan niet verzekerd. Ook als je auto afgesleept moet worden, wordt alleen je auto afgesleept en je VW niet. Tenminste zo is het ons uitgelegd, vandaar dat we het supplement hebben afgesloten. Voor de rest is de VW niet verzekerd; 't is maar een oudje en de verzekering is duurder dan de hele VW ons heeft gekost (uitrusting valt onder reisbagage/inboedel).
Gelogd

Dirk willem

  • Gast
Re:Reis verzekering
« Reactie #10 Gepost op: juli 06, 2011, 11:20:44 pm »

Hebben hem bij Unive..en ja als eens nodig gehad hele goede service was via Euro cross..echt een 10 en een griffel..alles nagekomen wat men had beloofd en als men zei we bellen om 1930 dan was dat ook zo..al met al erg tevreden
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re:Reis verzekering
« Reactie #11 Gepost op: juli 07, 2011, 08:01:07 am »

ook wij hebben de doorlopende reisverzekering via de anwb lopen
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re:Reis verzekering
« Reactie #12 Gepost op: juli 07, 2011, 08:29:39 am »

Ik heb ook gekeken naar de ANWB en diverse anderen. Na uitgebreid vergelijk sprong de verzekering van Zelf.nl (SNS/Reaal) er voor mij uit. Niet alleen kwa prijs maar ook wat betreft dekking die gewoon minimaal net zo goed is. Dit was voor mij met Europa + dekking zo rond de 35 euri per jaar...  8)
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:Reis verzekering
« Reactie #13 Gepost op: juli 07, 2011, 12:55:27 pm »

Helaas is Interpolis hierin niet zo makkelijk.
Een doorlopende reisverzekering geldt daar alleen als je ergens overnacht.
Dus een dagje uit telt niet mee.

Vouwagen is dan ook weer niet verzekerd.
VW-verzekering dekt weer niet alles in de VW. Camera niet, tv wel.
Dus je moet ook nog eens een losse buiten de deur verzekering nemen...
Gelogd

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re:Reis verzekering
« Reactie #14 Gepost op: juli 07, 2011, 09:51:16 pm »

heb een doorlopende bij de HEMA! kost maar 3,15 euro per maand!!! en kwam als beste uit de bus.
citaat:De HEMA Doorlopende Reisverzekering is in de Consumentengids van 1 februari 2011 door Consumentenbond beoordeeld met een 6,8 en is daarmee de Beste koop.
En een vw verzekering bij interpolis. ook iets van 3 tientjes per jaar.
« Laatst bewerkt op: juli 07, 2011, 09:54:52 pm door eriktiel »
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal