Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Camping Card  (gelezen 2168 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mattie

  • Gast
Camping Card
« Gepost op: juli 25, 2011, 10:57:01 am »

Nadat we 10 jaar met het vliegtuig op vakantie zijn geweest, gooien we nu het roer om  ;)
We hebben een Holtkamper Kyte gekocht en zijn van plan om de komende jaren lekker te trekken door Europa.

Nou vraag ik me af of het handig is om een Camping Card aan te schaffen. En welke dan? We zijn (nog) geen lid van de ANWB en gaan vanwege onze 2 kinderen in het hoogseizoen op vakantie.

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Mattie
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Camping Card
« Reactie #1 Gepost op: juli 25, 2011, 11:44:27 am »

wat bedoel je met camping card???

http://www.campingcard.nl/nl/nl/home/uc19-l1-n641/ deze staat namelijk los van de ANWB en is alleen gelding buiten het hoogseizoen.
Deze lijkt me dus niet direct noodzakelijk voor jullie.
Wat zoek je precies?
Gelogd

Mattie

  • Gast
Re:Camping Card
« Reactie #2 Gepost op: juli 25, 2011, 12:22:14 pm »

Ok, die ACSI kaart is voor ons dus niet zo nuttig. Ik vroeg me eigenlijk af of je zo'n kaart (ANWB, ACSI) überhaupt nodig hebt. ANWB geeft aan dat je dan je paspoort niet hoeft achter te laten. Die geef je toch zowiezo niet af? Kopietje lijkt me voldoende.
Wat is dan het nut van die kaart?

Groet, Mattie
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Camping Card
« Reactie #3 Gepost op: juli 25, 2011, 12:27:05 pm »

oke, je bedoeld CampinCardInternational (CCI van de ANWB) http://www.anwb.nl/webwinkel/reisdocumenten-en-vignetten/camping-card-international,/informatie.html

Ja ach, het kan handig zijn zo'n kaart maar wij hebben hem niet. Mijn ouders hadden hem wel vroeger. Je kan je inderdaad legitimeren met zo'n kaart.
Enige wat ik er van weet is dat we ooit wel eens op een camping kwamen en dat we mooi een plekje konden uitkiezen en dat de camping alle papieren in orde maakt op basis van de gegeven met de CCI. Dus als je een plekje zoekt vullen zij de papieren vast in, maar als je terug komt bij de receptie krijg je volgens mij de kaart gewoon weer terug.

Ik zie het nut er ook niet zo van in. Iemand anders ervaring mee hier?
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Camping Card
« Reactie #4 Gepost op: juli 25, 2011, 12:43:05 pm »

In sommige landen (bijvoorbeeld Denemarken) is zo'n kaart verplicht. Tenminste, een paar jaar terug nog wel. Daarnaast geeft de kaart niet alleen in voor- en naseizoen korting, op sommige campings krijg je ook in het hoogseizoen een (iets lagere) korting.

Verder zou ik het ook niet weten  ;)
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Re: Re:Camping Card
« Reactie #5 Gepost op: juli 25, 2011, 01:57:08 pm »

In sommige landen (bijvoorbeeld Denemarken) is zo'n kaart verplicht. Tenminste, een paar jaar terug nog wel.
In Zweden had je een Scandinavië-kaart nodig, bij sommige (veel?) campings. Gaf ook korting op de boot. Verder nog nooit een kaart nodig gehad.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Camping Card
« Reactie #6 Gepost op: juli 25, 2011, 02:18:10 pm »

Citaatje van Internet:

Hoe zit het nu precies met acceptatie van de CCI in de Scandinavische landen?

In Zweden en Denemarken is de CCI pas verplicht! Echter in Zweden is ons bekend dat er campings zijn die de CCI niet accepteren en de kampeerders verplicht om een Zweedse kampeerkaart aan te schaffen. Heeft u kampeerplannen in Zweden, raadpleeg dan de lijst met campings die de CCI wel accepteren. www.husvagnochcamping.se

Verder nog nooit een kaart nodig gehad.

Dan heb je dus niet in Denemarken overnacht?  ;)
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Re: Re:Camping Card
« Reactie #7 Gepost op: juli 25, 2011, 04:04:17 pm »

Dan heb je dus niet in Denemarken overnacht?  ;)
Zeker wel. In Zweden was er 1 camping die er om vroeg (vlak bij Malmő), in Denemarken een week ip dezelfde camping. Ik kan mij niet herinneren of ze daar er ook om vroegen.
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Camping Card
« Reactie #8 Gepost op: juli 25, 2011, 07:27:26 pm »

Ik heb al jaren de CCI kaart. Deze geldt als legitimatie op de campings. Je bent dan tevens WA verzekerd op de camping.
Zie onderstaand citaat van de ANWB.

? Uw paspoort veilig op zak
Met de CCI hoeft u uw paspoort niet meer af te geven bij aankomst.
? Korting op meer dan 1.500 campings
Verdien uw abonnementsgeld snel terug want uw CCI is een kortingskaart.
? WA verzekerd
Uw reisgezelschap (max. 11 personen) is verzekerd tegen wettelijke aansprakelijkheid op de camping.


In scandinvische landen heb je de "Camping Card Scandinavia" nodig en wordt de CCI kaart niet geaccepteerd. Deze kaart is ook in de overige landen geldig.
Gelogd

toonvkr

  • Gast
Re:Camping Card
« Reactie #9 Gepost op: juli 25, 2011, 07:32:45 pm »

De camping card van Acsi kost 15 euro.  Het is eigenlijk geen identiteitscard, maar een kortingskaart.  Je kunt bij een groot aantal campings voor 11, 13 of 15 euro kamperen in voorseizoen en naseizoen. Zie www.acsi.nl  en vervolgens bovenaan op campingcard klikken.
Vorig jaar heb ik ermee op camping Cala Gogo gestaan in Spanje, die eigenlijk ruim 30 euro per nacht kost in juni.
Dit jaar had ik de kaart ook aangeschaft, maar in Cavalaire sur Mer bleek de Acsi camping vol te zijn, vervolgens een aantal andere campings bezocht welke ook zonder de kortingskaart redelijk van prijs waren.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Camping Card
« Reactie #10 Gepost op: juli 25, 2011, 07:34:42 pm »

In scandinvische landen heb je de "Camping Card Scandinavia" nodig en wordt de CCI kaart niet geaccepteerd.

Daar denkt de ANWB dus anders over... (Daar kwam mijn citaat vandaan).

Maar goed, laat iedereen het ook maar zelf uitzoeken. Ik w??t dat mijn CCI in DK verplicht was en op de meeste Zweedse campings ook, als een ander het anders ziet of andere ervaringen heeft vind ik dat prima. Ik neem de volgende keer mijn CCI gewoon weer mee.
Gelogd

Kooikertje

  • Gast
Re:Camping Card
« Reactie #11 Gepost op: juli 28, 2011, 02:17:48 pm »

Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik ben meerdere malen in Denemarken geweest en moest steeds mijn CCI overleggen!
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Camping Card
« Reactie #12 Gepost op: juli 28, 2011, 07:02:17 pm »

Zoals ik al schreef zijn wij dit jaar in Zweden geweest. Ik had gehoord dat de CCI kaart niet werd geaccepteerd en zodoende de Camping Card Scandinavia aangeschaft. Ik had wel beide kaarten bij me, maar eigenlijk niet gecheckt of ze CCI geaccepteerd werd wat dus schijnbaar wel kan. Wel is het zo dat je met de Camping Card Scandinavia korting krijgt bij diverse overtochten. Voor de CCI kaart moet e wel lid zijn van de ANWB.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal