Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Ondertent wel of niet gebruiken  (gelezen 4048 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik hendriks

  • Gast
Re:Ondertent wel of niet gebruiken
« Reactie #15 Gepost op: augustus 07, 2011, 01:30:43 pm »

om heel eerlijk te zijn weet ik niet welke bevestiging er aan de tentjes zit.
onder de bedplanken zit in iedergeval niets.

tzt maar eens bekijken hoe ik dat ga doen. heb ze dit jaar nog niet nodig gehad, maar de kids worden groter........ :#
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:Ondertent wel of niet gebruiken
« Reactie #16 Gepost op: augustus 07, 2011, 09:09:05 pm »

Aan de ondertentjes zit bijna altijd elastiekband. Soms zitten er kunststof haken aan.
Ik heb hier zelf een drukker doorheen geslagen (verkrijgbaar bij iedere hobbyzaak of campingzaak) en de contradrukker vast gepopt, in een houten plaat kan je hem uiteraard schroeven.

Als heb nog dichtgeklpt ligt, leg je de ondertent op zijn kop erop, je rekt de elastieken iets, en je hebt de plaats waar je de contradrukkers moet bevestigen (wel een beetje spanning opzetten, ander gaat je ondertentje doorhangen)

succes verzekerd! :>
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 284
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re:Ondertent wel of niet gebruiken
« Reactie #17 Gepost op: september 09, 2011, 09:54:53 pm »

Voor de boodschappen gebruik ik geen ondertent. Ik heb kratten met deksels die tijdens het rijden precies tussen de banken gaan. Past echt perfect. En omdat daar een afsluitdeksel op zit, zet ik ze gewoon onder de klep. Geen vocht, geen ongedierte.
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:Ondertent wel of niet gebruiken
« Reactie #18 Gepost op: september 17, 2011, 09:16:31 am »

Wij gebruiken voor de boodschappen een dicht krat met deksel (de enige... de rest is allemaal klapkratjes)
Veel spullen natuurlijk gewoon in de koelbox, maar verder dus in dat dichte krat.

Moet wel zeggen dat we de hagelslag en suiker in tupperware hebben zitten dus gegarandeerd beest en vochtvrij en verder hebben we, buiten de ontbijtspulletjes, niet zo veel.

We doen iedere dag boodschapjes ivm de beperkte ruimte en brood en chips en koekjes enzo  bewaren we in een plastic boodschappentas aan een kapstokhaak in de voortent.
Dan kan er ook niks bij komen.

De ruimte onder de andere slaapplank hebben we niet gebruikt.
Succes en veel plezier met jullie karretje.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Ondertent wel of niet gebruiken
« Reactie #19 Gepost op: september 17, 2011, 10:35:38 am »

Bij onze Scout zaten ook elastieken aan de hoeken van de tentjes waaraan plastic s-haakjes zaten.
Alleen ik zag oog geen oogjes onder de planken.

Dus op zoek naar bevestiging, aan de onderkant van de plank zaten alleen stalen profielen (vierkante buizen) voor stevigheid tegen het doorzakken.
Nu hadden de meeste buizen en profielen an en op de wagen kunststof einddoppen te bescherming van het doek, behalve de buizen onder de planken.
Het toeval  :# was dat de afstand tussen de voorste en achterste buis de lengte van het ondertentje was.
Ik kon de haakjes in de uiteindes van de buizen haken en voilla... klaar en strakke ondertentjes.

Misschien bij jullie ook mogelijk
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Angel

  • Gast
Re:Ondertent wel of niet gebruiken
« Reactie #20 Gepost op: oktober 04, 2011, 08:28:05 am »

Wij hebben bij onze Jamet 4X4 ook een ondertent zitten deze heb ik met tay-rips vast gemaakt en laat ik er gewoon onder zitten wanneer de wagen wordt ingeklapt. tot nu vinden wij dat ideaal hoef je niet met drukkertjes en zo te gaan beginnen. De tay-rips kun je ook nog verschuiven dus mocht het een beetje ongelijk zijn heb je geen probleem dat er spanning op komt. Die kans zit er misschien wel in wanneer je de drukkers gebruikt. Maar nogmaals dit is misschien iets persoonlijks.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Ondertent wel of niet gebruiken
« Reactie #21 Gepost op: oktober 04, 2011, 06:19:52 pm »

Wij hebben bij onze Jamet 4X4 ook een ondertent zitten deze heb ik met tay-rips vast gemaakt en laat ik er gewoon onder zitten wanneer de wagen wordt ingeklapt. tot nu vinden wij dat ideaal hoef je niet met drukkertjes en zo te gaan beginnen. De tay-rips kun je ook nog verschuiven dus mocht het een beetje ongelijk zijn heb je geen probleem dat er spanning op komt. Die kans zit er misschien wel in wanneer je de drukkers gebruikt. Maar nogmaals dit is misschien iets persoonlijks.
Die drukkers is geen probleem. Bij onze Jametic 2010 zitten er elastieken aan, die alles opvangen. Wel makkelijk te verwijderen door de drukkers. Hoewel wij de ondertent er niet afhalen in principe.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal