Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Inruilen of verkopen?  (gelezen 3303 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Muilwijk

  • Gast
Inruilen of verkopen?
« Gepost op: augustus 09, 2011, 03:40:18 pm »

Wij hebben besloten om onze Louisiana 2008 weg te doen en te kiezen voor een kleinere, snellere jametic.
Nu zitten we te twijfelen of we onze 'oude' wagen beter kunnen inruilen of op marktplaats verkopen.
Van de jamet dealer heb ik gehoord dat ik ongeveer ?3.500,00 terug krijg voor de Louisiana bij aanschaf
van een nieuwe Jametic. Dit is ongezien, wellicht dat ze er nog afpingelen.
Dit vind ik een zeer mooi bedrag, maar dan is er natuurlijk geen korting meer te bedingen op de nieuwe wagen.
Hoeveel korting zou je kunnen krijgen zonder inruil, aangezien ze straks ook de actie kortingen al hebben bij Jamet?
Voordeel is wel, dat ik bij inruil gewoon mijn aerotex tapijtje kan houden en ook 1 ondertentje...

Wat denken jullie, en wat is jullie ervaring met inruilen?
Gelogd

tinfoil

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 64
  • Merk Vouwwagen: Pennine
  • Pennine Pullman 535 - 2006
Re:Inruilen of verkopen?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 09, 2011, 04:27:09 pm »

da's altijd een kwestie van onderhandelen ...
als hij ongezien al 3500 euri geeft, is dat een voorzichtige inschatting.
Als jouw wagen extreem mooi en goed onderhouden is, kan dat ook nog meer worden.
3500 euri korting zonder inruil lijkt me sterk; dat zal misschien 1000 of 1500 zijn, meer niet, schat ik in.

En gewoon aangeven dat je eigenlijk liever je tapijtje en ondertentje zou willen houden; dat is een onderhandelingsargument (mooi woord voor galgje).

Succes!
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Inruilen of verkopen?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 09, 2011, 05:36:24 pm »

als je de vw particulier verkoopt voor 3500 en dan bij de dealer 1000/1500 korting krijgen dat zou zekers mooi zijn dus eerst ff op mp zetten en dan kan je bv over 2a3 weken verder kijken 
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:Inruilen of verkopen?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 09, 2011, 06:39:41 pm »

Wij hebben besloten om onze Louisiana 2008 weg te doen en te kiezen voor een kleinere, snellere jametic.
Nu zitten we te twijfelen of we onze 'oude' wagen beter kunnen inruilen of op marktplaats verkopen.
Van de jamet dealer heb ik gehoord dat ik ongeveer ?3.500,00 terug krijg voor de Louisiana bij aanschaf
van een nieuwe Jametic. Dit is ongezien, wellicht dat ze er nog afpingelen.
Dit vind ik een zeer mooi bedrag, maar dan is er natuurlijk geen korting meer te bedingen op de nieuwe wagen.
Hoeveel korting zou je kunnen krijgen zonder inruil, aangezien ze straks ook de actie kortingen al hebben bij Jamet?
Voordeel is wel, dat ik bij inruil gewoon mijn aerotex tapijtje kan houden en ook 1 ondertentje...

Wat denken jullie, en wat is jullie ervaring met inruilen?

Ik zou de wagen gewoon particulier verkopen om daarna zonder inruil gebruik maken van alle aanbiedingen. De prijs die je op marktplaats vraagt is een zeer scherpe prijs voor een relatieve jonge vouwwagen. Ik schat in dat je de wagen voor dat bedrag zeker moet kunnen kwijt raken, misschien had je zelfs nog hoger kunnen inzetten.

Dan verder nog een vraag van persoonlijke aard. Als je de wagen toch verkoopt zouden wij dan het zijscherm van de luifel over kunnen nemen? Wij hebben zelf ook een Jamet Louisianna All Seasons uit 2006.  Ik heb al geinformeerd bij de dealer maar dan komen we op een andere kleurstelling uit en we willen natuurlijk het liefste alles in de zelfde kleurstelling houden.

Vriendelijke groet, Jeroen
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Inruilen of verkopen?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 09, 2011, 07:28:08 pm »

als ik deze http://link.marktplaats.nl/447875445 advertentie ziet dan denk ik dat er meer uit te halen valt als je hem via marktplaats gaat verkopen.

Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re:Inruilen of verkopen?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 09, 2011, 08:40:33 pm »

Ja, als ik hem op marktplaats voor 3500 kan verkopen zou dat mooi zijn.
Maar ik vraag me af hoeveel extra korting ik nog zou kunnen bedingen bij aankoop van de nieuwe
zonder inruil, aangezien ze van jamet uit introductie aanbiedingen hebben. Krijg je er dan nog wel
wat af?
En met inruil hoef ik hem niet een paar keer uit de stalling te halen. Ook wel gemakkelijk...
En met de  biedingen op marktplaats vraag ik me af of ik de 3500 haal.
Mensen die verbaasd zijn dat je niet reageert op een bod van ?2000
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Inruilen of verkopen?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 09, 2011, 09:06:44 pm »

Ervaring leert dat je er in 90% van de gevallen meer kan uithalen bij particuliere verkoop dan bij inruil. Dus waarom niet proberen te verkopen via marktplaats. Stel jezelf een doel en een timing bv ik wil de vw binnen 2 maand verkocht hebben tegen .....euro. Lukt dit niet ga dan voor overname bij de dealer.
ALs je goed kan onderhandelen kan je bij elke dealer een goede korting bedingen. Vaak geven ze meer korting in de vorm van assecoires dan in de vorm van geld. Dus maak voor jezelf uit welke dingen je zeker bij de vouwwagen wil. Vertek van het bedrag van de vouwwagen en probeer daar een korting op de bedingen. Lukt dit niet naar wens probeer er dan dingen bij te krijgen die je zeker wil. Pas op dat je je niets laat aansmeren dat je eigenlijk niet in je wensepakket had.

succes
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:Inruilen of verkopen?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 10, 2011, 11:22:27 am »

Ja, als ik hem op marktplaats voor 3500 kan verkopen zou dat mooi zijn.
Maar ik vraag me af hoeveel extra korting ik nog zou kunnen bedingen bij aankoop van de nieuwe
zonder inruil, aangezien ze van jamet uit introductie aanbiedingen hebben. Krijg je er dan nog wel
wat af?
En met inruil hoef ik hem niet een paar keer uit de stalling te halen. Ook wel gemakkelijk...
En met de  biedingen op marktplaats vraag ik me af of ik de 3500 haal.
Mensen die verbaasd zijn dat je niet reageert op een bod van ?2000

Misschien handig voor jou om te weten, in Januari hebben wij via marktplaats voor de Jamet Louisiana a.s. 2006  ?3150 betaald. Dan zou je voor een vouwwagen die 2 jaar jonger is minimaal ?3500 kunnen krijgen lijkt me?

Heb je nog nagedacht over mijn vraag om een zijscherm over te nemen van je luifel?

Succes!!
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:Inruilen of verkopen?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 10, 2011, 11:30:33 am »

ook wij hebben recent onze Arizona via MP verkocht.
Hier leverde hij toch 500 euries meer op dan de inruilprijs (in 3dgn tijd verkocht, als ik meer tijd had gehad, dan hed het bedrag wellicht hoger kunnen zijn) :W

dus ik zou zeggen eerst MP, 2dehands.nl, speurders en dan verder kijken en korting bedingen!
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:Inruilen of verkopen?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 10, 2011, 12:45:52 pm »

Misschien handig voor jou om te weten, in Januari hebben wij via marktplaats voor de Jamet Louisiana a.s. 2006  ?3150 betaald. Dan zou je voor een vouwwagen die 2 jaar jonger is minimaal ?3500 kunnen krijgen lijkt me?

Heb je nog nagedacht over mijn vraag om een zijscherm over te nemen van je luifel?

Succes!!

Wow, dan heb ik nog geluk gehad met 2.250 voor een Louisiana uit 2007.
Oke, ik heb een paar reparaties moeten uitvoeren en op sommige plekken zit er wat groen op het doek, maar verder is hij nog goed.

Ik zou zeker eerst voor marktplaats gaan, maar hou er wel rekening mee dat mensen de vw dan ook uitgevouwen willen zien. Kopers kunnen ook komen als hij in de stalling staat dus dan moet je hem er weer uit (laten) halen.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:Inruilen of verkopen?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 10, 2011, 01:00:14 pm »

Wow, dan heb ik nog geluk gehad met 2.250 voor een Louisiana uit 2007.
Oke, ik heb een paar reparaties moeten uitvoeren en op sommige plekken zit er wat groen op het doek, maar verder is hij nog goed.

Ik zou zeker eerst voor marktplaats gaan, maar hou er wel rekening mee dat mensen de vw dan ook uitgevouwen willen zien. Kopers kunnen ook komen als hij in de stalling staat dus dan moet je hem er weer uit (laten) halen.


Die van ons was werkelijk nog in nieuwstaat, we hebben ook een andere bekeken uit 2005 die koste 1000 minder, maar het doek was i.d. groen en smerig, waarschijnlijk had die dienst gedaan als seizoensplek.
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:Inruilen of verkopen?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 10, 2011, 01:24:58 pm »

Die van ons was werkelijk nog in nieuwstaat, we hebben ook een andere bekeken uit 2005 die koste 1000 minder, maar het doek was i.d. groen en smerig, waarschijnlijk had die dienst gedaan als seizoensplek.

Die van ons ook ja.
Maar het is alleen op het doek bij de raampjes en dat zie je toch niet als je binnen of voor je wagen zit ;)
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 284
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re:Inruilen of verkopen?
« Reactie #12 Gepost op: september 09, 2011, 09:50:56 pm »

Ik zou zelf even simpel denken. Wat zou ik willen toeleggen als ik ga inruilen. Kom je daaruit, heb je een deal en ben je klaar. Haal je geen deal, dan op MP proberen. Wat je wel meemaakt, is dat wanneer je het onderste uit de kan wilt, je de deksel op je neus krijgt. (En dan heb je  ;()
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:Inruilen of verkopen?
« Reactie #13 Gepost op: september 09, 2011, 10:11:43 pm »

Ik heb bij de aanschaf van onze wagen bedongen dat de koop niet door zou gaan als ik niet een bepaald bedrag voor mijn oude wagen zou krijgen. Dit had ermee te maken dat hk geen andere wagens inruild. Het aanbod bleef twee weken staan en dan kon ik beslissen of de koop doorging of niet.

Had mijn wagen in drie dagen verkocht dus was uiteindelijk geen probleem
Gelogd

Angel

  • Gast
Re:Inruilen of verkopen?
« Reactie #14 Gepost op: september 11, 2011, 08:41:36 pm »

Wij hadden onze arizona ook te koop staan en een stuk of 4 mensen gehad die kwamen kijken, maar uiteindelijk is er nooit ienand gekomen. Telkens hadden ze weer een andere gevonden dichterbij of 1 inclusief inventaris. Nu uit eindelijk ga ik hem vrijdag inleveren en ga ik onze nieuwe ophalen. Met dealer afgesproken dat ik hem via MP zo proberen te verkopen en mocht dat niet lukken ik hem zou inruilen.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal