Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: hoelang duurt het voor het doek droog is  (gelezen 3926 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angel

  • Gast
hoelang duurt het voor het doek droog is
« Gepost op: augustus 10, 2011, 12:49:21 pm »

Wij willen het weekend voor het eerst een keer gaan kamperen met onze Arizona, maar als ik de voorspelling zo volg op buienradar lijkt het een nat weekend te worden. Dat is op zich niet erg, want het vouwwagen moet ik getest worden in de regen. Alleen wil ik natuurlijk het liefste dat ie droog is wanneer ik het boeltje weer ga inpakken.

Nu ben ik benieuwd hoelang het ongeveer duurt voordat het doek droog genoeg is om in te pakken? Hoe bepaal je eigenlijk of het droog genoeg is klam is nog niet droog genoeg neem ik aan? Zijn er misschien nog bepaalde plekken waar je moet kijken die bijvoorbeeld minder snel drogen?

Ik hoopte zelf eigenlijk dat alles wel in een uurtje of 2 droog zou moeten zijn zeker gezien de wind die er de laatste dagen waait of sla ik de plank dan volledig mis? Ik mag hopen dat het niet een hele dag duurt voordat ie droog is?
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:hoelang duurt het voor het doek droog is
« Reactie #1 Gepost op: augustus 10, 2011, 12:57:41 pm »

Als het doek (katoen) echt goed nat is, dan duurt het wel een tijdje voordat dit weer helemaal droog is. Wat helpt is zon en wind, die combinatie zorgt voor een snelle droging. De lastigste punten zijn natuurlijk waar de stof uit meerdere lagen bestaat en op plekken die gewoon minder snel drogen omdat ze niet vol in de zon en de wind zitten.

Wij hebben ervaren dat een zeiknatte tent toch wel in twee uurtjes behoorlijk droog kan zijn met veel zon en wind erop. Als ik dan later thuiskom gooi ik de boel toch weer open om de tent verder te laten drogen.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re:hoelang duurt het voor het doek droog is
« Reactie #2 Gepost op: augustus 10, 2011, 01:31:56 pm »

Ik heb afgelopen zaterdag de Smitveld VW ook "droog" ingepakt, maar het voelde nog niet helemaal KURK droog. Dit is echt zwaar katoenen doek maar dat droogt toch wel vrij snel, zeker als het zonnetje er een tijd op staat.
Maar ook ik heb hem dus thuis nog even een anderhalf uur opengezet om even lekker uit te waaien en door en door droog te worden.

Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Angel

  • Gast
Re:hoelang duurt het voor het doek droog is
« Reactie #3 Gepost op: augustus 10, 2011, 01:40:57 pm »

Als ik het zo zie, maar ik ken de  Smitveld niet, heb je alleen de voortent extra moeten drogen, want die ligt over de wagenbak heen? Is de wagenbak sneller draag dan de voortent?
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:hoelang duurt het voor het doek droog is
« Reactie #4 Gepost op: augustus 10, 2011, 02:08:59 pm »

@angel wat je op de foto ziet is de wagentent van de smitveld! Volgens mij is er verder alleen nog een losse luifel bij....
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re:hoelang duurt het voor het doek droog is
« Reactie #5 Gepost op: augustus 10, 2011, 06:09:42 pm »

Als ik het zo zie, maar ik ken de  Smitveld niet, heb je alleen de voortent extra moeten drogen, want die ligt over de wagenbak heen? Is de wagenbak sneller draag dan de voortent?
Angel;
Als je even in dit topic kijkt http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,6989.msg76403.html#msg76403
zie je precies hoe die Smitveld in elkaar zit  ;) Op de bovenstaande foto bij mijn garage lijkt het helemaal niets, maar eenmaal helemaal opgezet / afgespannen is het een behoorlijk grote tent hoor  :J

Dus dit is inderdaad de hele tent, daaraan komen nog 2 zijschermen en een boogluifel.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal