Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: teveel mee??  (gelezen 2174 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

claudia2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 60
teveel mee??
« Gepost op: augustus 10, 2011, 11:13:28 pm »

Alé daar gaan we weer..... ;( mijn man zegt dat we weer veeeeeeeeel te veel mee hebben....elk jaar probeer ik het anders maar elke keer zit alles weer vol gepropt?

4 personen

 in auto

grote sportzakken kledij
1 hele grote sportzak handdoeken en verse lakens
11 curver keukenditjes en datjes
zakjes reservekledij en handdoek voor overnachting
picknick
koelbox in koffer

dakkoffer
donsdekens en kussens
toiletzakken

in keukentje

wat borden en kopjes
sandwiches brood schoonmaakmiddelen en wat groter plastiek potten

vouwwagen

servies
potten en pannen
barbecue klein tentje
zijbouw
buizen
matrassen
3 plooikastjes
spelletjes lectuur zwem en knutseldingen
kabels werkmateriaal
spiegel met zakjes
opstapje en tapijt
1 grote sportzak kledij

OVERLADEN?


Gelogd

muis

  • Gast
Re:teveel mee??
« Reactie #1 Gepost op: augustus 10, 2011, 11:41:08 pm »

 :# Dat blijft altijd de grote vraag denk ik. Wat voor de 1 te veel is is voor een ander te weinig. Het gaat ook vaak om hoe je het inpakt, wij hebben bv het dekbed op het bed liggen bij het dichtklappen. Wij doen de hoeslakens al om de bedden voor we gaan dat scheelt veel ruimte. Kijk eens wat je de komende vakantie niet gebruikt, kun je tussendoor een wasje doen waardoor je minder kleding mee kunt nemen enz. Ik vind je lijst nogal meevallen lijkt me.

Wij nemen mee voor 4 personene:
in de auto
1 sporttas en 2 trolly's met kleding en handdoeken ed
1 tas met strandlakens
koelbox
toilettassen
tas met boeken
schoenen

in de vouwwagen ( in de bankjes zit ook vanalles maar dat blijft erin zitten)
2 opvouwbare kasten
1 picknick tafel
kastje met 4 lades (bestek, bekers, broodbeleg, en klein spul
2 slaapzakken
voortent
tentstokken

op de bedden
dekbed
hoeslakens
2 warme dekens

in de disselbak
hoofdkussens
waterkan
grondzeil
afvoerslang

op de vouwwagen onde het zeil
stoelen
tafeltje

onder het zeil op de keuken
afwasbak
laarzen

Succes en een fijne vakantie  :J :J
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:teveel mee??
« Reactie #2 Gepost op: augustus 11, 2011, 09:21:37 am »

heel herkenbaar gevoel... en ieder jaar leer ik weer om ietsje minder mee te nemen, maar ja, blijft gokken wat je nodig hebt hoor...
ben nu maar zo gaan denken: als ik het niet heb ingepakt kan ik het altijd daar nog kopen :#
succes
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re:teveel mee??
« Reactie #3 Gepost op: augustus 11, 2011, 10:24:34 am »

Ik heb met mijn man afgesproken dat ik volgend jaar de helft minder kleding inpak.
Dit omdat ik elk jaar merk dat de onderste helft niet gebruikt wordt. Zodra er een wasmand (die neem ik dan weer wel mee)
vol zit, wordt er toch gewassen. En met 5 personen gaat dat snel, dus wordt alles veel gewassen.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re:teveel mee??
« Reactie #4 Gepost op: augustus 11, 2011, 12:00:50 pm »

Onze tips:

1. Mooiweer bestemming, scheelt heel veel kleding
2. Een tas per persoon voor zowel kleding als handdoeken e.d.
3. Geen overbodige flauwekul
4. In de meeste Europese landen is zo'n beetje alles te koop, wat je alsnog nodig hebt is dus voorhanden
5. Handige vouwwagen (bereikbare keuken en bagageruimte onderweg)
6. Tijdens de vakantie een skritisch kijken naar datgeen wat je meesleept maar niet gebruikt.

Alles bij elkaar leidt dit tot een vouwwagen waarin alle bagage zit en een auto met een bijna lege bagageruimte, die is voor onze hond.
« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2011, 08:52:00 pm door Spiegelbeeld »
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:teveel mee??
« Reactie #5 Gepost op: augustus 11, 2011, 12:28:40 pm »

Ook wij hebben ons zelf een aantal keren de vraag gesteld, wat nemen we mee en wat niet. Het verschil met voorgaande jaren was dat de Alpen Kreuzer omgeruild was voor een nieuwe vouwwagen en dat onze kleine meid van 11 maanden voor het eerst mee ging. En dan moeten er ineens heel wat andere spulletjes mee dan we gewend waren. Daarnaast moesten we de nieuwe wagen ook leren inpakken. Met hemelvaart hebben we geproefkampeerd op de Zandstuve bij Hardenberg, en daar hadden we al veel van geleerd. Toch met de zomervakantie achter de rug, hadden we achteraf ook best wat dingen thuis kunnen laten.

Teveel:

speelgoed (Mirthe speelt toch het liefste met teenslippers, kopjes en borden)  :?
Kleding (maar goed je wilt voor elk weertype wat bij je hebben)
Verlengsnoeren (1 is blijkbaar genoeg qua lengte)
Minder boodschappen (Het schijnt dat op elk vakantieadres ook supermarkten bestaan)  :H
Gordijntjes die je niet gebruikt
Gaskacheltje (We hadden toch voor elektrisch betaald)
Jerrycan (We hadden een eigen tappunt achter de tent, dus vooraf informeren)

Twijfel:

Extra slaapzakken bij extra koude nachten of lekkage als reserve.

Afgelopen 4 jaar zijn we op fietsvakantie geweest, en dan heb je geen keus. Alleen het minimale wat je kunt houden gaat dan mee. En wat je meeneemt is vaak ook afgestemd op slim inpakken. Bestekset lichtgewicht wat je in elkaar schuift b.v. Net als je kooksetje.

Ik denk dat het lastig is om 100 % tevreden in te pakken want als de kinderen ouder worden veranderd het alweer met wat je mee moet nemen lijkt me. Misschien zou je een basislijstje moeten maken met wat echt nodig is. En dan een luxe lijstje waar je in kan strepen.
Gelogd

Peugeot

  • Gast
Re:teveel mee??
« Reactie #6 Gepost op: augustus 11, 2011, 12:49:57 pm »

speelgoed (Mirthe speelt toch het liefste met teenslippers, kopjes en borden)  :?
Klinkt bekend. Afgelopen juli hadden we ook een hele tas speelgoed bij ons, waarmee uiteindelijk nauwelijks is gespeeld...

Kleding (maar goed je wilt voor elk weertype wat bij je hebben)
Volgens mij kunnen de meeste mensen hiermee minderen. Wij hadden nu voor de twee kinderen (2,5 en 6,5) kleine sporttasjes en voor ons samen 1 grote sporttas mee waar de kleding in moest kunnen. Hierdoor wordt je dus gedwongen keuzes te maken en niet teveel mee te nemen. Andere jaren kwam ik ook terug met allemaal ongedragen kleding. Tegenwoordig hebben de meeste campings wasmachines staan en dan hoef je minder mee te nemen, omdat je het vuile goed zo kunt wassen.

En inderdaad, op de plaats van bestemming kan je bijna alles kopen. Ben je dus te rigoreus geweest met dingen thuis laten, kan je het altijd nog kopen.....  :J
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:teveel mee??
« Reactie #7 Gepost op: augustus 14, 2011, 03:52:43 pm »

Beslist teveel kleding en linnengoed  ::) Verder valt het wel mee eigenlijk. Nog veel grote spullen voor de kleintjes (box/bed, kinderstoeltje, buggy, luiers (te weinig zelfs nog). Dat scheelt tzt gelukkig een hoop ruimte. Kan weer opgevuld worden met de onvermijdelijke kinderfiets.
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re:teveel mee??
« Reactie #8 Gepost op: augustus 14, 2011, 04:22:15 pm »


Teveel:

Verlengsnoeren (1 is blijkbaar genoeg qua lengte)


Zou van deze veronderstelling niet zonder meer uitgaan, als je de volgende keer weggaat.
Wij kwamen aan een kabel van 30 meter toch echt nog net die 2 meter tekort. Waren dus blij met ons extra verlengsnoer (én stekkersafe, want toch af en toe een goeie bui gehad). En hoeveel ruimte neemt het nou helemaal in beslag?
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:teveel mee??
« Reactie #9 Gepost op: augustus 14, 2011, 06:14:34 pm »

eh ja idd  erg veel mee, man-lief gaat ook ieder jaar van te voren al roepen dat het niet past allemaal....maar dat valt best wel mee vind ik. Wij zijn met z'n vijven en ieder krijgt een klapkratje voor kleding en handdoeken. (badlakens wel apart anders is je kratje zo vol) Dan hebben we nog een kratje met schoenen en een kratje met jassen.

Ik ben eigenlijk alleen nog maar dingen aan het bedenken die volgend jaar ook nog mee moeten... :I

Laarzen, meer binnen speelgoed, goede koekenpan, andere lamp....
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Kooikertje

  • Gast
Re:teveel mee??
« Reactie #10 Gepost op: augustus 14, 2011, 09:57:08 pm »

Wij verkeren in de luxe positie dat wij de auto en straks ook de vw voor ons tweeën hebben qua ruimte. De honden gaan in de achterbak van de auto en dan hebben we ook de achterbank nog tot onze beschikking voor de spullen die we onderweg nodig hebben. Ik weet nu al, mezelf kennende, dat ook wij veel te veel gaan meenemen, want aan ruimte geen gebrek.  Met name kleding neem ik altijd te veel mee, maar ik word er wel ieder jaar beter in.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:teveel mee??
« Reactie #11 Gepost op: augustus 14, 2011, 10:36:42 pm »

Zou van deze veronderstelling niet zonder meer uitgaan, als je de volgende keer weggaat.
Wij kwamen aan een kabel van 30 meter toch echt nog net die 2 meter tekort. Waren dus blij met ons extra verlengsnoer (én stekkersafe, want toch af en toe een goeie bui gehad). En hoeveel ruimte neemt het nou helemaal in beslag?

Daarom is het handig waneer je weet waar je gaat kamperen dit soort zaken te controleren, zodat je geen extra jerrycan of verlengsnoer hoeft mee te nemen. Ga je op avontuur en heb je geen idee, dan zou ik het nog overwegen het mee te nemen. Maar in ons geval was het dit keer volkomen overbodig omdat alles pal achter de tent aanwezig was.

En natuurlijk neemt 1 snoer niet zoveel ruimte in beslag. Maar het gaat er hier om wat je al teveel meeneemt en dat de instelling, van ach hoeveel ruimte neemt het nou in beslag er nu juist voor zorgt dat je alles met elkaar meegerekend compleet afgeladen bent.  :#
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:teveel mee??
« Reactie #12 Gepost op: augustus 14, 2011, 11:17:05 pm »

nu na 7 jaar klappen, ga ik het echt wel merken; alles wat ook maar even kan laat ik thuis. :O
Begin nu ruimte over te houden,  :>(zonder diselbak en dakkoffer) waar ik 2 jaar geleden toch echt ruimte te kort kwam, met disselbak en dakkoffer ::)

Gelogd

Sandrake

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 103
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Re:teveel mee??
« Reactie #13 Gepost op: augustus 19, 2011, 04:19:17 pm »

Bij ons gaat het net goed

Inderdaad hoeslakens en lakens voor op de bedden leg ik op voor we dichtklappen
Slaapzakken gaan in de vacuumzak en dan in de dakkoffer, net als de kussens

In die dakkoffer zit nu ook nog een plooibuggy, een grote zak met reservekleren, een toilettas waar spul voor 4 personen in zit en onze kampeerstoelen.

In de koffer onze koelbox (die altijd enorm veel plek inneemt), al onze kleren in enkele koffertjes en de kindjes hun fietsen.

Tussen de kindjes op de achterbank de zak met handdoeken, aan de voeten van de kindjes onze extra schoenen in zakjes.

In de vouwwagen zelf zit al ons vast kampeermateriaal (kachel, elektriciteitsspul, waterkan, bestek, borden pannen, tenttapijt, tafel, opplooibaar kastje,....)

Volgend jaar gaan we ofwel de kindjes hun fietsen thuis laten of zoeken naar een imperiaal met fietsendrager voor op de vouwwagen. Dit jaar ging het net (1 klein fietsje en 1 loopfiets) maar volgend jaar gaat het een probleem geven.

Weet iemand eigenlijk of zo'n imperiaal iets handig is? Kan je het er makkelijk afhalen? En waar leg je het als je op de camping bent?
We hebben geen plek op de dissel want daar staat al een bak op :-)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal