Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: heb je vaak problemen met nat/vochtig inpakken?  (gelezen 4957 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

piedro,danielle en tycho

  • Gast
heb je vaak problemen met nat/vochtig inpakken?
« Gepost op: augustus 13, 2011, 08:04:34 pm »

hoihoi,

ik zit met een vraag.

wij zijn nu 2x weg geweest met onze klapbak..
we zijn er dik tevreden over..
we miste alleen de zijwanden van het luifel maar die hebben we nu ook.

alleen het vervelende is dat ik elke keer met de vraag blijf zitten zouden we hem droog in kunnen pakken.

is dan de vouwwagen wel het kampeer middel waar mee ik vakantie moet vieren?

ik vraag me ook af gaan jullie ook in begin april of eind september nog gewoon een weekje of weekendje weg met de klapper

we hebben erg geboft met de aankoop van de klapper,we zijn er ook erg blij mee..
maar we willen er ook (meer) echt van genieten en niet met de gedachte kan ik hem eind volgende week wel weer droog inpakken..

graag jullie mening, en ervaringen

moeten we blijven klappen of is tour(caraven)en beter voor van die onzekere mensen als wij..
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:heb je vaak problemen met nat/vochtig inpakken?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 13, 2011, 08:14:24 pm »

tsje, dat natte inpakken is inderdaad vervelend. wij hebben onze vakantie ook ingekort om de vouwwagen droog in te pakken, bovendien zou onze vakantie nog 2 dagen duren en dat waren 2 dagen met regen dan is de keus snel gemaakt.

in dit geval is een caravan toch wel een stuk prettiger maar ja, wil je zo'n ding aan je trekhaak hangen en er half europa mee doorkruisen? ik niet.

ach, het is altijd beter dan een gewone tent. in de regel meer ruimte en je slaapt van de grond

een vakantiehuis huren is leuk maar daar komen kosten bij zoals bedlinnen en schoonmaakkosten en als je zoals wij dat deden een vakantiehuis boeken in een ver en onbekend gebied (veelal in the middle of nowhere) waar je de taal niet machtig bent dan is dat ook niet echt een pretje.

het leuke van een camping is dat de drempel tot het maken van contacten zeer laag is. daarom kiezen wij voor kamperen en hebben wij gekozen voor een vouwwagen. dit had trouwens net zo goed een grote bungalowtent geweest kunnen zijn. een caravan vinden we leuk als deze op een vaste plek op de camping staat en ddar ook blijft staan
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:heb je vaak problemen met nat/vochtig inpakken?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 13, 2011, 10:32:50 pm »

Ik snap je twijfel zeker. Bij ons speelt die vraag ook altijd. Als er regen aangekondigd wordt en onze vakantie loopt bijna ten einde pakken wij ook liever 1 dagje vroeger in om droog in te pakken.
Ik maak me er minder zorgen in, klappen we thuis wel open en droogt de boel zo wel. Mijn man is op dat vlak meer de ongeruste ziel.
Wij gaan buiten het seizoen (lees goed weer) niet met de klapkar een weekendje weg gewoon omdat een weekend bij ons begint op vrijdagavond en zondagmiddag toch al eindigd. wij vinden het niet de moeite om voor minder dan 3 dagen de boel in te pakken. Maar dat is allemaal heel persoonlijk.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:heb je vaak problemen met nat/vochtig inpakken?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 13, 2011, 10:35:41 pm »

Ik heb het liever over de mogelijkheden om de tent te drogen ipv over de problemen van nat inpakken.

Mijn vakantie/weekend inkorten om droog thuis te komen? Nee, dan zet ik de tent een dag later wel voor de deur open.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:heb je vaak problemen met nat/vochtig inpakken?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 13, 2011, 11:30:06 pm »

Wij hebben geen mogelijkheid om de VW thuis te drogen, dus proberen toch wel droog in te pakken.
Te weinig parkeergelegenheid in de straat en hij neemt toch zomaar 3 vakken in.
Afgelopen vakantie ook 2 dagen eerder vertrokken, had ook 1 dag kunnen zijn bleek achteraf, maar toen was het helemaal heet.

Ik lees wel eens dat men de VW onder een viaduct te drogen zet en dat deze met een paar uur droog is, maar dan moet je natuurlijk net een viaduct vinden waar je hem kwijt kan.
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re:heb je vaak problemen met nat/vochtig inpakken?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 14, 2011, 01:52:55 am »

Ook kamperen moet je leren

Wij zijn van huis uit ook geen kampeerders en leren elk jaar wat bij.
Opzeten gaat steeds makelijker/sneller.
Welke camping,wat voor grondzeil,hoe afspannen,welke verwarming enz,enz

Ik denk dat je altijd blijft leren maar ik merk wel dat het ons steeds beter afgaat.

ps waar is de poll?
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:heb je vaak problemen met nat/vochtig inpakken?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 14, 2011, 08:14:06 am »

Wij zijn dit jaar ook 1 dag eerder ingeklapt. Wil de boel graag droog mee hebben. Zeker omdat het 2 dagen rijden is en dat lijkt me niet goed voor het doek zolang nat ingeklapt te zitten. Heb wel thuis de mogelijkheid de vw op te zetten en te drogen. dat heb ik ook wel al een paar keer moeten doen. Maar alleen als het in NL is onze vakantie. Het moment van inklappen is altijd spannend en n iemand klapt graag in de regen. 1 x gedaan, we waren zelf kletsnat en koud en moesten nog naar huis. Gelukkig slechts een half uur rijden. Behoorlijke domper, ook al beweren sommige mensen anders.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Piet Peters

  • Gast
Re:heb je vaak problemen met nat/vochtig inpakken?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 14, 2011, 09:02:55 am »

Het blijft inderdaad altijd een probleem. Ik heb mijn tent wel eens een week nat ingepakt gelaten omdat het maar niet droog werd en toen maar in de huiskamer uitgelegd om te laten drogen. maar dit gaf geen problemen met het doek in ieder geval, dus je kan hem zeker een week nat laten.
Gelogd

marcenjeannette

  • Gast
Re:heb je vaak problemen met nat/vochtig inpakken?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 14, 2011, 10:14:59 am »

Nat inpakken is nooit leuk, je zult toch altijd alles ergens moeten drogen. Dat is trouwens ook met een caravan (voortent) het geval.

Ik moet thuis toch altijd nog uitklappen om hem uit te laden en dan laat ik hem nog even goed drogen voordat hij dicht gaat. Een aantal dingen kun je gewoon niet droog inpakken, bijvoorbeeld het grondzeil aan de gastencabine van onze CC, dus dat doe ik dat thuis wel.

Wij halen de voortent er de dag voor vertrek naar huis af en hoeven dan alleen de wagentent nog te drogen.
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:heb je vaak problemen met nat/vochtig inpakken?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 14, 2011, 10:15:57 am »

Hoe doen jullie het met je natte binnenwagentent en matrassen?
Als ik de Louisiana op moet klappen dan wordt er vrij veel 'binnen' aan de buitenkant zichtbaar.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:heb je vaak problemen met nat/vochtig inpakken?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 14, 2011, 12:17:12 pm »

Tot nu één keer nat ingepakt. Het voordeel van de Cabanon is dan dat je een heel eind komt binnen en dat de bedden niet het doek raken, dat blijft allemaal droog. Maar het vervelendste is dat het tentdoek dan nat is. Er is op dit forum een draadje te vinden met tips wat je dan kan doen. Het blijft natuurlijk niet leuk.

"Toen we nog zeilden...." was je altijd bezig met wat het weer ging doen. Konden we nog wel een beetje fatsoenlijk terug komen? Kwam de wind nog uit goede hoek, niet te hard, niet teveel regen?

Nu we kamperen is het wel fijn dat we daar niet zo veel meer op hoeven te letten. Dat geeft toch weer een vrijheid erbij, en een zorg minder. Het enige is natuurlijk wel of wij denken droog in te kunnen pakken. Het kan namelijk wel gewoon, maar het is niet leuk om te doen. Daarvoor kijken we dus nog steeds naar het weerbericht en vertrekken dan op een dag die nog droog is. Maar waar bij het zeilen het gewoon echt gevaarlijk kan worden als het weer slecht is is de auto lekker droog en veilig. En je bent in een dag thuis, terwijl je met de boot snel al een week onderweg bent met lange dagen, ruwe zee en nat en koud.

ik vraag me ook af gaan jullie ook in begin april of eind september nog gewoon een weekje of weekendje weg met de klapper
Zeker. Wij waren de eerste dag van het seizoen al op pad. Natuurlijk kijken we wel of dat weekend mooi en droog zal zijn. Heeft niet zoveel zin om te gaan kamperen als dat niet het geval is, zeker voor zo'n korte tijd. In het naseizoen gaan we ook nog proberen weg te gaan. Wellicht naar het najaarsweekend van de vouwwagenclub. Maar ook daar zal het afhangen van of de voorspelling zal zijn dat het droog is.
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2011, 12:25:11 pm door Qwaqa »
Gelogd

muis

  • Gast
Re:heb je vaak problemen met nat/vochtig inpakken?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 14, 2011, 06:27:17 pm »

Hoe doen jullie het met je natte binnenwagentent en matrassen?
Als ik de Louisiana op moet klappen dan wordt er vrij veel 'binnen' aan de buitenkant zichtbaar.
Dit is bij de franse wagens idd zo omdat de tent en bedden over elkaar inklappen. Bij de Scout, Roadmaster en Conway bv haal je de beddententen los, die liggen met een riempje op het bed, dan klap je de bedden op lekaar en daarna gaat de wagentent pas er bovenop. Je klapt ze dus los van elkaar.

Bij de Conway kun je de wagentent eraf halen door een paar strikken los te maken, wij leggen hem op zolder om te drogen en vouwen hem daarna op tot de volgende keer kamperen. Tuurlijk klappen wij ook het liefst droog en we gaan tijdens de zomervakantie gerust een dagje eerder (hebben we dit jaar ook gedaan) als we hem dan helemaal droog inpakken.

In bijna elke gemeente is wel ergens een parkeerplaats of grasveld waar je hem even open kunt klappen, wij gaan in september nog een weekend weg. wij kamperen nu minimaal 4 x per jaar en als we de kans hebben gaan we vaker :J
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:heb je vaak problemen met nat/vochtig inpakken?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 14, 2011, 07:04:06 pm »

Citaat
Dit is bij de franse wagens idd zo omdat de tent en bedden over elkaar inklappen. Bij de Scout, Roadmaster en Conway bv haal je de beddententen los, die liggen met een riempje op het bed, dan klap je de bedden op lekaar en daarna gaat de wagentent pas er bovenop. Je klapt ze dus los van elkaar.

Muis, dit is dus blijkbaar niet voor alle Franse wagens zo want de bij de Cabanon moet je ook de binnententen los halen en kan je je bed dus ook droog inklappen en komt de wagentent erbovenop.(gelukkig) :# :#
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

piedro,danielle en tycho

  • Gast
Re:heb je vaak problemen met nat/vochtig inpakken?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 14, 2011, 07:04:43 pm »

mn poll...ja ik kan niet vinden waar ik deze kan maken.. :? al heb ik dat al eens eerder wel heb gedaan..


ik/we hebben geen zin om elke keer als we weg gaan met de gedachte te zitten houden we het droog..
ok een weekendje zie je al aankomen..maar in 2 weken kan er veel veranderen wat betreft het weer.
wij vinden het niet erg als het regent als we vrij zijn..liever zon en 25 graden natuurlijk..maar ja dat heb je niet voor het kiezen..

ik weet wel dat als je de wagen nat inpakt je bij het drogen niet alles hoeft af te spannen en de binnen tentjes en gordijntjes niet hoef te hangen.
maar je bent zo maar ff een dagje bezig denk ik..

marc en jeanette schreven dat je een voortent van de caravan ook droog in moet pakken, mee eens.
maar heb je de laatste dagen wat meer kans op regen dan laat je alleen het luifel staan met 2 zijwanden.
zijwanden aan de was lijn en het luifel kan zo in de berging opgehangen worden..
vaak zijn deze luifels ook van een kunstof achtige stof gemaakt..stokken er onderuit,afdrogen en een half uurtje laten hangen en droog..
dat zie ik met de vw niet gebeuren.

en dan lekker een lang weekendje weg..en vervolgens nog een dag extra kwijt om te drogen,voor ons een rede om minder vaak weg te gaan.
vrienden van ons met een tour caravan en 2 kids zijn dit weekend naar plopsaland geweest..
alleen de tour mee.kids slapen in de caravan mee,dus..pootjes uit en klaar..

maar ja we zijn best wel gek van onze vouwwagen,en ook deze heeft veel voordelen.
goedkoop in de stalling
geen grote instabiele wind vanger achter de auto
geen grote trek auto nodig voor je vakantiehuisje te verplaatsten
enz enz

en de een vouwwagen is weer anders dan anders..
koop een hobby caravan en zet er een volkswagen golf voor en 90% van kamperend nederland kan zijn eigen span niet meer terug vinden :>
Gelogd

muis

  • Gast
Re:heb je vaak problemen met nat/vochtig inpakken?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 14, 2011, 07:07:31 pm »

Muis, dit is dus blijkbaar niet voor alle Franse wagens zo want de bij de Cabanon moet je ook de binnententen los halen en kan je je bed dus ook droog inklappen en komt de wagentent erbovenop.(gelukkig) :# :#
Dat klopt want de Cabanon wordt gemaakt met als basis de tekeningen van Conway :# De wagenbak is nog steeds identiek :J
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal