Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: heb je vaak problemen met nat/vochtig inpakken?  (gelezen 4955 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marinajl

  • Gast
Re:heb je vaak problemen met nat/vochtig inpakken?
« Reactie #15 Gepost op: augustus 14, 2011, 09:01:16 pm »

Bij ons regent het meestal de laatste nacht.
Zojuist terug van een heerlijke droge vakantie in Spanje, behalve de laatste nacht. Er staat dus een natte vw in de garage.Vanmorgen halverwege Frankrijk in de miezer in staan pakken ( in mijn nachtpon), na afloop warm douchen en aankleden. Ik leg van dat dunne schildersplasic op de bedden, onze Arizona vouwt in zijn geheel in. En morgen moet de boel dus weer open. Past gelukkig net op onze oprit.
Maar wat ik nog veel erger vind dan een natte tent zijn smerige tentflappen, daar wordt ik echt sjacherijnig van. Nog een probleem is dat onze mooie ecru vw er nogal streperig uitziet: 3 weken lang droog en zonnig en dus stoffig, en dan niet genoeg regen om alles eraf te spoelen.
Gelogd

Kooikertje

  • Gast
Re:heb je vaak problemen met nat/vochtig inpakken?
« Reactie #16 Gepost op: augustus 14, 2011, 09:24:07 pm »

Bij de keuze tussen een caravan of een vouwwagen zou ik het risico op regen en daardoor nat inklappen helemaal geen rol laten spelen. In de praktijk valt het vaak heel erg mee en als je een weekend weg wilt, kun je redelijk goed van te voren inschatten wat het weer gaat doen. En mocht het dan toch niet gelukt zijn om de boel droog in te klappen, dan zijn daar later thuis wel mogelijkheden voor om het tentdoek weer te laten drogen. En in het alleruiterste geval zou ik een dag eerder weg gaan om droog thuis te komen. Nog liever af en toe een vakantiedag missen, dan iedere vakantiedag in een caravan te moeten doorbrengen, want dat is niets voor ons.
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:heb je vaak problemen met nat/vochtig inpakken?
« Reactie #17 Gepost op: augustus 14, 2011, 10:07:57 pm »

Bij de keuze tussen een caravan of een vouwwagen zou ik het risico op regen en daardoor nat inklappen helemaal geen rol laten spelen. In de praktijk valt het vaak heel erg mee en als je een weekend weg wilt, kun je redelijk goed van te voren inschatten wat het weer gaat doen. En mocht het dan toch niet gelukt zijn om de boel droog in te klappen, dan zijn daar later thuis wel mogelijkheden voor om het tentdoek weer te laten drogen. En in het alleruiterste geval zou ik een dag eerder weg gaan om droog thuis te komen. Nog liever af en toe een vakantiedag missen, dan iedere vakantiedag in een caravan te moeten doorbrengen, want dat is niets voor ons.

Makkelijk gezegd.
Je gaat 1 weekendje weg = 2 dagen
Een dag eerder weggaan heeft dan dus geen zin.
Mogelijkheden om thuis te drogen heb ik bijv. ook niet.
Ik zou hem bij een familielid kunnen stallen die hier 45 minuten vandaan woont, maar ja. Zowel hij als wij werken op de maandag t/m vrijdag, dus wie moet hem openen.
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:heb je vaak problemen met nat/vochtig inpakken?
« Reactie #18 Gepost op: augustus 26, 2011, 02:26:59 pm »

Gelukkig kan onze klapper op mn werk in de loods staan, maar dat is nu niet nodig geweest. We hebben wel met miezer geklapt, maar de dag erna thuis een mooie warme ochtend en alles snel uitgezet en gedroogd.
Parkeerruimte.... 2 plaatsen heeft onze wagen genoeg aan gelukkig.

Toch zouden wij ook een vakantiedag ervoor opgeven bij verblijf van langere tijd. Bij weekein ofzo gaat dat niet maar wij gaan alleen bij mooi weer voorspellingen.

Het doek moet overigens wel na uiterlijk 24 uur open, anders heb je kans op muffe lucht of, erger, spocht in je doek.
Meer dan 48 uur zou ik ZEKER de boel niet dicht laten!
Gelogd

toonvkr

  • Gast
Re:heb je vaak problemen met nat/vochtig inpakken?
« Reactie #19 Gepost op: augustus 26, 2011, 04:05:16 pm »


De eerste twintig jaar hebben wij de dag vóór ons vertrek alles zoveel mogelijk ingepakt (luifel, voortent etc). Flink de zenuwen natuurlijk als er in de verte wat donderwolken te zien waren.
De volgende dag smorgens de wagentent inklappen, maar die is dan vochtig door de nacht.
Laatste twee jaren beginnen we rond 14.00 uur op ons gemak in te pakken. We pakken dan het hele zootje (schoon) in en rijden rond de avond aan. Na 200 km nemen we vervolgens een Formule 1 of ander budgethotel.  De volgende dag de rest van de reis. We rijden dan smorgens vroeg om een uur of zeven aan.
Resultaat was een schone, droge vouwwagen,  die niet vochtig was door de ochtenddauw,  van de nachtrust (adem in de binnentent).  Maar ook voor deze methode geldt dat het niet moet staan te regenen.  Dat is en blijft lastig en betekent dat je thuis je vw ergens op moet zetten en dat haar daar niet moet regenen.
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:heb je vaak problemen met nat/vochtig inpakken?
« Reactie #20 Gepost op: augustus 31, 2011, 04:36:58 pm »

Het blijft inderdaad altijd een probleem. Ik heb mijn tent wel eens een week nat ingepakt gelaten omdat het maar niet droog werd en toen maar in de huiskamer uitgelegd om te laten drogen. maar dit gaf geen problemen met het doek in ieder geval, dus je kan hem zeker een week nat laten.

Beste medeklappers: dit gaat in de meeste gevallen hélemaal verkeerd. Een tent met een kunststofdoek kun je misschien wel behoorlijk lang nat ingepakt laten, maar ook daar gaat de handel wel schimmelen.
Maarrrrrrrr: met katoen doek kan dat niet! Vergeet het s.v.p. Dat wordt ellende en tranen met tuiten huilen. Heb je eenmaal "het weer"in je tentdoek, dan krijg je het er op de normale manier nooit meer uit. Gevolg: je kijkt de rest van de levensduur/gebruiksduur van je tent tegen een leuk gestippeld doek aan.  ::)
Wij hielden/houden voor onze Holtkampers een absoluut maximum van 36 uur aan, maar willen eigenlijk de natte handel binnen 24 uur laten uitwaaien.
Dit tijdsprobleem doet zich bij ons telkens voor als we naar Noorwegen gaan met de ferry vanuit DK. We rijden dan niet in één dag naar huis, maar je moet wel de laatste nacht ergens in de kop van Duitsland naar een camping om de handel te laten doorwaaien.
We zijn overigens ook dit jaar vanaf de ferry Hull- Rotterdam eerst naar huis gereden, dakkoffer en auto in een uurtje uitgepakt en toen met de kletsnatte Kyte naar een camping hier in de buurt gegaan, Daar heeft-ie nog lekker 2 dagen en nachten staan doorwaaien.

Wie overigens precies wil weten hoe het zit met schimmelvorming in tentdoek, moet Bert Holtkamp een vragen. Die heeft i zijn achtertuin allerlei experimenten met nat doek gedaan.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal