Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: voordelen binnentent?  (gelezen 2276 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angel

  • Gast
voordelen binnentent?
« Gepost op: augustus 17, 2011, 04:05:57 pm »

Wij gaan binnenkort naar zuid frankrijk en hebben het afgelopen weekend proef gekampeerd/geproef kampeerd. We hebben toen ook netjes de binnentent in onze Arizona geklikt. Nu is mijn vraag wat is eigenlijk het nut van een binnentent? Wij hadden nog wat accessoires gekocht (een soort van kapstokje en een soort van visnet voor speelgoed) die aan de tentstokken vastgemaakt moesten worden, maar als de binnentent er in is geklikt dan kun je daar niet meer bij? Het nadeel als je de binnentent niet gebruikt mis je het kast gedeelte naast de keuken, maar dat is misschien ook wel weer op te lossen.

Iemand een idee of je zo'n binnentent ook achterwege kunt laten of heeft het als voordeel bijvoorbeeld dat het wat koeler binnen is of 's-avonds juist minder koud ofzo? ik wil dit ook graag weten met het oog op een eventuele aanschaf van een nieuwe vouwwagen als het deze zomer goed bevalt.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:voordelen binnentent?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 17, 2011, 04:23:42 pm »

wij hebben de binnentent altijd gebruikt, zeker in Frankrijk als het zonnetje op de tent staat, heb je er baat bij.
Dit merk je al tijdens het opzetten.

je kapstokje kan je nog gebruiken bij de buienste ligger aan de rechterkant in de tent (hadden wij ook) pas alleen wel op met hieraan allerhande zaken te hangen, dat ze niet nat zijn/langs het tentdoek schuren. :O
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:voordelen binnentent?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 17, 2011, 06:06:21 pm »

Ik zou ook zeggen ga zeker voor die binnententjes
Het scheelt enorm in temperatuur en zelfs in bijvoorbeeld zuid Frankrijk kan het in de avond erg afkoelen. Het isoleert overdag (koeler) maar vooral ook 's nachts (warmer)

Daarnaast scheelt het ook in het niet klam worden van het slaapgedeelte.
In de avond kan de luchtvochtigheid iets toenemen, als je direct aan de middelandse zee zit zal dat nog meevallen maar hoe verder weg hoe meer kans op klamme bedden

Wij zetten als we wakker worden alles open en pas om een uur of 4 gaan de slaapzakken dicht met de kussens erin en de binnetenten dicht, je bent dan zeker van een droge slaapplek. Als je de boel open laat kan je toch een klam bed krijgen en da's toch niet echt lekker liggen.

En last but not least...... de fijne muggen..... die hou je nooit uit je grote tent maar uit de binnentent zijn ze goed te weren.

Als de binnentent ook horregaas heeft kun je toch lekker ventileren terwijl de muggen chagerijnig rondzoemen.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:voordelen binnentent?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 17, 2011, 08:54:45 pm »

@gaan volgens mij bedoelen ze en binnentent/hemel in de voortent of heb ik het nou verkeerd begrepen... ::)
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Mieke

  • Gast
Re:voordelen binnentent?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 17, 2011, 08:58:46 pm »

Wij hebben geen binnentent maar wel zelf een hemeltje gemaakt om zo de temperatuur toch iets lager te houden in de tent.
Als je een binnentent wil om het ongedierte buiten te houden kan je deze er beter inlaten. Spelen die beestjes voor jou niet echt rol ;) kan je voor een hemeltje gaan. Een hemel is gemakkelijk te maken met lakenstof en verplaatsbare gaten.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:voordelen binnentent?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 18, 2011, 10:19:44 am »

Aangezien het om een Arizona gaat ga ik er vanuit, dat puur de binnenhemel van de voortent wordt bedoeld en niet de slaapcabines. Wij hebben ervaren met de Louisiana dat de binnenhemel Behoorlijk scheelt in temperatuur. Zo blijft het met koud weer veel langer warm. En met warm weer veel koeler binnen, een aanwinst in vergelijking met de Alpen Kreuzer die geen binnenhemel had. Voor de rest vind ik de kastjes en opbergvakken ook ideaal die bij de binnenhemel horen.
Gelogd

Dirk willem

  • Gast
Re:voordelen binnentent?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 23, 2011, 11:40:59 pm »

Wat Jeroen klopt absoluut. Het zorgt voor een laag er tussen dus absoluut mee nemen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal