Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Nettiquette  (gelezen 3152 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Nettiquette
« Gepost op: augustus 22, 2011, 09:35:57 pm »

Nettiquette, als samenvoeging van net en etiquette... ::)

Ik zie meer en meer dat mensen quoten. Dat kan, dat mag en soms moet het zelfs.  I:

Waarom dan een vraag hierover stellen? Nou omdat meer en meer mensen de vorige posting quoten. Blijkbaar denken zij dat wij (de lezertjes) niet begrijpen dat hun posting daar betrekking op heeft :H.
Of mensen quoten een hele lange posting om een hele korte vraag daaruit te beantwoorden.

Natuurlijk maakt het voor de snelheid niets uit, maar wel voor de leesbaarheid van dit mooie forum.  :K

Eerlijk gezegd ben ik verbaasd dat het mod-team hier niet op heeft geacteerd. Meestal zijn ze er (terecht!) als de kippen bij als we (de leden) buiten ons boekje gaan.

Nou ja... dat wilde ik dus even kwijt.  :zw Doehoei!

 :offIn een volgende vraag zal ik schrijven over overmatig alcohol smileygebruik. :H

Oh ja: als je niet zeker bent of je goed hebt gequoted (of iets anders) klik eens op de knop [bekijken], je staat versteld van de inzichten die dat oplevert.
:O
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

muis

  • Gast
Re:Nettiquette
« Reactie #1 Gepost op: augustus 22, 2011, 09:45:20 pm »

 :W

Ik kan je vraag mbt de mods wel beantwoorden, ze zijn bijna allemaal op vakantie of net terug. Maar ik ben het wel met je eens :J :J

Type je tekst dus onder de quote als je die wilt gebruiken :J
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:Nettiquette
« Reactie #2 Gepost op: augustus 22, 2011, 10:06:41 pm »

Eerlijk gezegd was het mij nog nooit opgevallen en ik zal me er zelf ook schuldig aan gemaakt hebben  :P Maar ik ga proberen er meer rekening mee te houden, ik kan me in je argument vinden!
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Re: Re:Nettiquette
« Reactie #3 Gepost op: augustus 22, 2011, 10:19:08 pm »


Eerlijk gezegd ben ik verbaasd dat het mod-team hier niet op heeft geacteerd. Meestal zijn ze er (terecht!) als de kippen bij als we (de leden) buiten ons boekje gaan.


Ik heb moeite met deze bewoordingen. Voor mij is dit een community, waarbij de deelnemers bepalen hoe de structuur verloopt.  Een hiërarchische verhouding zoals jij hier omschrijft, waarbij de leden in het gareel gehouden moeten worden omdat ze regels overtreden vind ik ongepast.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Nettiquette
« Reactie #4 Gepost op: augustus 22, 2011, 10:27:06 pm »

Die verhouding die jij hier omschreven voelt is er ook niet, het is juist goed als men elkaar ook wakker houdt. Als mods proberen we het forum leesbaar te houden en vrij van "nare" dingen die bv met spammers binnenkomen. Verder is het voor en door leden :J

Voor mij persoonlijk is het zo dat ik niet graag berichten van leden verander of het moet echt grof oid zijn. Als je reageerd op een bericht ivm de quote heb je kans dat het een discussie daarover wordt wat we ook weer niet willen. We gaan er eens over nadenken ;)
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Nettiquette
« Reactie #5 Gepost op: augustus 22, 2011, 10:50:40 pm »

ik vind wel dat ceo een punt heeft met deze kwestie.

zoals qwaga heeft gequote vindt ik wel de beste manier. ik probeer het zoveel mogelijk op deze manier te quoten.
kort en bondig de hoofdlijn eruit pikken en daar een reactie op geven.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Nettiquette
« Reactie #6 Gepost op: augustus 22, 2011, 10:51:55 pm »

Ik ben het qua intentie helemaal eens met CEO.

Enneh Muis, prachtig genuanceerd. Niet minder belangrijk !
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Nettiquette
« Reactie #7 Gepost op: augustus 23, 2011, 11:20:57 am »

Ik wil zeker niemand tegen de schenen schoppen, maar vooral de discussie opstarten. Dat is ook de reden dat ik dit in vragen heb geplaatst en niet onder een van de quotes...

Voor wat betreft de bezwaren van Qwawa: Dit forum is van 1 persoon die uiteindelijk bepaald hoe of wat. Dat betekend dat er geen 'zelfsturende' community is maar wel degelijk een hiërarchie! Daar kunnen wij als leden iets van vinden, maar dat veranderd niets aan dat feit (Even voor de duidelijkheid: ik probeer hier geen mening aan te geven, ik ben w.d.b. neutraal, ik vind het niet negatiever of positiever dan een hiërarchie-loos forum).

Als ik abusievelijk iemand voor de schenen heb geschopt, wil ik daar graag mijn excuses voor aanbieden. Een (wat mij betreft gewaardeerd) ex-actief-forum lid gaf het al aan: discusiëren is kennis delen...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

muis

  • Gast
Re:Nettiquette
« Reactie #8 Gepost op: augustus 23, 2011, 11:17:15 pm »

 :J
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Nettiquette
« Reactie #9 Gepost op: augustus 24, 2011, 05:36:44 am »

als ik quote (niet altijd.)
dan haal ik de foto in ieder geval weg, dus je quote geen foto mee, soms zie je 3 quotes achter elkaar, met elke ker de foto.

als mod haal ik dat dan even weg, als ik dat zie .
verder je kan quoten, en dan tekst selecteren waar je niet op reageerd, en dan druk ju op backspace, en weg is het, zo
blijft alleen over wat van belang is .

tja , en wanneer quote je wel of niet, volgens mij is dat heel persoonlijk . :)
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Nettiquette
« Reactie #10 Gepost op: augustus 24, 2011, 09:33:20 am »

Het doel van een quote, van tekst of plaatjes of at dan ook, is dat het de tekst van de schrijver verduidelijkt. Als het niets toevoegt/verduidelijkt moet je het gewoon weglaten.

Denk eerder in dat je soms eens tekst erbij haalt, in plaats van altijd antwoorden met quotes en dan weghalen.
Forum-software is thread-gebaseerd. Het laatste bericht hoeft geen samenvatting te zijn van wat gezegd is. De lezer zal gewoon de draad doormoeten. Dat is zijn 'taak'.

(Hier ligt ook een zwakte van forum-software als het gaat om kennis samenpakken en delen... daar is het eigenlijk niet voor bedoeld en dus zal je expliciet samenvattingen tot stickies moeten verwerken om informatie helder te presenteren)
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Nettiquette
« Reactie #11 Gepost op: augustus 24, 2011, 04:27:15 pm »

ja en ik ben nu heel stom maar...
quote??
wat is dat??
Gelogd
Jevipro

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Nettiquette
« Reactie #12 Gepost op: augustus 24, 2011, 04:56:31 pm »

Het citeren van de tekst van een voorgaand bericht noem je 'quoten'. In dit forum heet het knopje om dat te doen 'citaat'.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

toonvkr

  • Gast
Re:Nettiquette
« Reactie #13 Gepost op: augustus 24, 2011, 05:31:12 pm »

Nu krijg ik toch wel zin om op dat knopje te klikken. :O
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Nettiquette
« Reactie #14 Gepost op: augustus 24, 2011, 10:58:02 pm »

krijg toch zin om op het knopje te klikken. :O

Ik doe het gewoon, ik kon niet meer van het knopje afblijven.
maar wel zoveel mogelijk tekst weg gebackspaced :#
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal