Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Afleverkosten  (gelezen 4547 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:Afleverkosten
« Reactie #30 Gepost op: augustus 31, 2011, 06:43:52 pm »

Het mag economisch misschien niet het slimste zijn, maar ik betaal liever iets meer bij een aankoop zodat we allebei (koper/verkoper) een goed gevoel hebben bij de aankoop. Uiteraard probeer ik ook af te dingen, maar ga daarbij nooit tot het gaatje. In geval van service is een bedrijf dan ook veel makkelijker genegen je goede service te geven, dan wanneer je zo'n bedrijf echt tot op de laatste cent probeert uit te knijpen. En laten we wel wezen: als de afleveringskosten niet worden berekend, dan zitten ze wel in de verkoopprijs. Linksom of rechtsom, je betaalt het toch zelf.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re:Afleverkosten
« Reactie #31 Gepost op: augustus 31, 2011, 08:11:16 pm »

Citaat
In geval van service is een bedrijf dan ook veel makkelijker genegen je goede service te geven, dan wanneer je zo'n bedrijf echt tot op de laatste cent probeert uit te knijpen.
En juist dán laat een bedrijf zich van zijn slechtste kant zien!! Onafhankelijk hoe de onderhandelingen zijn verlopen, mag je een goede en gedegen service verwachten van een bedrijf. Winst maken ze, en goed ook want het pand moet betaald worden, de verkopers etc. etc.. Van dit soort zaken zakt mijn broek gewoon af.

Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:Afleverkosten
« Reactie #32 Gepost op: augustus 31, 2011, 08:41:01 pm »

Tuurlijk  :I. Hoe zou jij je opstellen naar een klant die niets anders doet dan het onderste uit de kan proberen te halen en lopen te mekkeren over de prijs? Als ik leverancier zou zijn, zou die van mij op een gegeven moment ook het heen en weer kunnen krijgen. Zo'n klant zou van mij dan de service krijgen die hij nodig heeft, maar ook niets meer. Dingen kosten nu eenmaal geld. Maar sommige mensen moeten en zullen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Prima, ieders vrije keus. Bij mij wordt de keuze van leverancier allang niet meer alleen bepaald door de prijs. Bij een goede leverancier/afnemer contact komt wel iets meer kijken.
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re:Afleverkosten
« Reactie #33 Gepost op: augustus 31, 2011, 08:57:42 pm »

@wijnand: Dan ben ik blij voor je baas als je geen sales-gerelateerde functie hebt. Daarbij gaat het namelijk altijd om de knikkers. Zoals eerder gezegd: het is gewoon een spel, de verkoper probeert met een zo groot mogelijke marge te leveren en de inkoper probeert die levering tegen een zo scherp mogelijke prijs te laten gebeuren. Ook hier is het natuurlijk geven en nemen en aangezien ik als leverancier regelmatig moet geven, wil ik ook nemen als ik aan de andere kant van de deal sta. Maar goed, als je ruim 11 jaar in de handel zit, kijk je anders tegen dat soort zaken aan. Het is vaak een kwestie van durven vragen (dat is ook al eens gezegd). Er is altijd nog marge over. Als een bedrijf zegt geen marge meer te hebben op een artikel zijn ze de zaak aan het slopen en daar let het baasje wel op dat dat niet gebeurt.

Groeten,
Mischa
« Laatst bewerkt op: augustus 31, 2011, 08:59:47 pm door mischa72 »
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:Afleverkosten
« Reactie #34 Gepost op: augustus 31, 2011, 09:28:35 pm »

Winst maken ze, en goed ook want het pand moet betaald worden, de verkopers etc. etc.. Van dit soort zaken zakt mijn broek gewoon af.



Hoezo? Krijg jij zelf geen salaris? Natuurlijk moeten het pand en de verkopers betaald worden; Is bij jouw op het werk niet anders. En dat winst maken dat valt ook wel mee (of eigelijk tegen). Er moet op veel plaatsen heel wat verkocht worden voordat er wat 'winst' overblijft. En zelfs dan gaat nog het meeste naar de belastingdienst.

Jij wilt toch ook graag de vouwwagen aanschouwen voordat je hem koopt; Daar hebben ze dus en pand en verkopers (adviseurs) voor nodig en als we met zijn allen vinden dat dat niets mag kosten blijft er straks alleen nog internet-verkoop over. Kunnen we alles vanaf een plaatje kopen. Ik ben bij de Wit al een paar maal zeer goed geholpen en eerlijk voorgelicht (ook nadelen van een model worden genoemd!), dat kost geld want die mensen willen 's avonds ook gewoon eten op tafel hebben staan. Ik snap niet goed wat daar mis mee is.

Terug op de afleveringskosten: Bij auto's zat er voorheen meer in de prijs van de auto zelf; maar sinds het BPM tijdperk halen ze zoveel mogelijk uit de verkoopprijs en voeren dat apart op omdat er anders BPM over betaald moet worden. Maar daar is bij vouwwagens geen sprake van.
Overigens vallen de transportkosten vouwwagen van de fabriek naar de dealer ook onder de afleverkosten. Je kunt voorstellen om hem daar op te halen (is bij de Nederlandse merken nog wel te doen).
« Laatst bewerkt op: augustus 31, 2011, 09:35:29 pm door nunogconway »
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:Afleverkosten
« Reactie #35 Gepost op: augustus 31, 2011, 09:34:52 pm »

@Mischa; Ja, nu ben ik echt overtuigd, tegen 11 jaar handelervaring kan ik niet op  :N. Nogmaals een ieder moet onderhandelen zoals 'ie zelf wil, eigen vrije keus. Ook ik onderhandel over de prijs of accessoires. Maar ik beoordeel een goede koop op iets meer dan alleen de prijs en dat heeft voor mij nog nooit verkeerd uitgepakt. Maar als dat bij een ander wel het enig van belangzijde criterium is, even goede vrienden.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:Afleverkosten
« Reactie #36 Gepost op: augustus 31, 2011, 09:45:34 pm »

We willen allemaal bij een gezond bedrijf kopen, we verwachten veel service en garantie, dat we netjes geholpen worden, dat er ook geleverd wordt (en geen tussentijds faillissement) .......en ga zo maar even door
Kortom: Leven en laten leven denk ik

En of de afleverkosten nu apart genoemd worden of in de prijs verrekend zijn, het zal toch betaald moeten worden.
« Laatst bewerkt op: september 01, 2011, 08:31:25 am door nunogconway »
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re:Afleverkosten
« Reactie #37 Gepost op: september 01, 2011, 02:21:05 pm »

Citaat
Hoezo? Krijg jij zelf geen salaris? Natuurlijk moeten het pand en de verkopers betaald worden; Is bij jouw op het werk niet anders.
@nunogconway jazeker ontvang ik salaris, alleen werk ik bij een semi overheids bedrijf waar we geen winst mogen maken..  :O Daarnaast is met winst maken helemaal niets mis. Ik geef alleen aan dat de Service niet afhankelijk moet zijn van bepaalde kosten / onderhandelingen. Dat is discriminatie. Omdat Fam. A niet onderhandeld en de volle mep betaald, krijgen zij meer service dan ik omdat ik stevig onderhandel? Die verkoper lacht zich een breuk bij Fam A en heeft een beste dag. Nogmaals: het is een ieder zijn eigen manier van onderhandelen.

Maar goed, het is een fijne levendige discussie met vele diverse reacties.
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 283
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re:Afleverkosten
« Reactie #38 Gepost op: september 09, 2011, 09:44:18 pm »

Als ik iets koop, of dat nu een auto, vouwwagen of wat ook is, deze prijs geef ik ervoor, en daar neem ik hem voor mee! Geen gelul over afleveringskosten of dergelijke. Dat betaal ik, en dan ben ik weg. Akkoord? Dan hebben we een deal, niet akkoord? Pech gehad! Klaar!
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Afleverkosten
« Reactie #39 Gepost op: september 10, 2011, 09:29:21 pm »

En juist dán laat een bedrijf zich van zijn slechtste kant zien!! Onafhankelijk hoe de onderhandelingen zijn verlopen, mag je een goede en gedegen service verwachten van een bedrijf. Winst maken ze, en goed ook want het pand moet betaald worden, de verkopers etc. etc.. Van dit soort zaken zakt mijn broek gewoon af.



als je ziet dat destijds je salaris door 2.2 gedeeld is en de prijzen met factor 2 zijn verdubbeld dan zeg ik op mijn beurt dat ze inderdaad genoeg winst maken.
bovendien stijgen de lonen niet bepaald met de werkelijke inflatie dus ben ik van mening dat je best wel een aardige korting kan bedingen als je goed je best doet.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal