Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Muizen in de stalling ???  (gelezen 2072 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Muizen in de stalling ???
« Gepost op: oktober 16, 2011, 07:52:43 pm »

Ik lees hier af en toe berichten dat de tent is aangevreten door muizen in de stalling. Wij hebben onze Smitveld in onze eigen garage box staan en die staat daar nu voor de 1e keer voor een overwintering. Sommige mensen halen dan ook de hele tent van de wagen af om die op zolder te bewaren voor de winter (ook op zolders zitten wel eens muizen).

Hoe groot is dat risico van muizen in de stalling, met name als je geen vast deksel hebt maar een afdekzeil. En wat is daar (preventief) eventueel tegen te doen ?

Wie heeft daar wel eens last van gehad .......... Het idee dat ik volgend voorjaar voor het eerst op pad ga met de VW en dan op een camping er achter kom dat de tent niet originele ventilatie plekken heeft door toedoen van overwinterende  muizen beangstigd me toch wel wat moet ik zeggen  :?
« Laatst bewerkt op: oktober 16, 2011, 09:10:49 pm door bensi »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Mieke

  • Gast
Re:Muizen in de stalling ???
« Reactie #1 Gepost op: oktober 16, 2011, 08:15:50 pm »

Gek, ik heb er vandaag ook over nagedacht.
Ik zag in onze tuin leuk een muis voorbij wandelen, onze hond wandelde er gewoon achter. Lief beest, ze deed het muisje geen kwaad. WIj hebben dus ook een Astro met zeil, ik laat bewust het zeil een beetje los, zo kan hij goed luchten. Ik zat er aan te denken om wat muizenvergif te leggen maar trekt dat de muizen niet aan?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.173
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Muizen in de stalling ???
« Reactie #2 Gepost op: oktober 16, 2011, 09:09:20 pm »

Nog nooit mee mogen maken gelukkig.
Heb al jaren een wagen met dekzeil maar tot nu toe altijd goed gegaan.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 482
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re:Muizen in de stalling ???
« Reactie #3 Gepost op: oktober 17, 2011, 11:07:54 am »

Als je een wagen hebt met zeil heb je sowieso een probleem met muizen, ze kunnen namelijk hun ribben tussen elkaar schuiven (die zitten als het ware om en om), en op die manier door spleten van ongeveer 2 milimeter, dus al doe je je zeil superstrak, ze kunnen er tussendoor. Als je muizen in de stalling hebt heb je ze dus waarschijnlijk ook in je wagen.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Muizen in de stalling ???
« Reactie #4 Gepost op: oktober 17, 2011, 12:43:43 pm »

Ok dan. Stel we zitten met muizen wat doen we dan best. Buiten onze kat leren muizenvangen :#
Gelogd

Ellen76

  • Gast
Re:Muizen in de stalling ???
« Reactie #5 Gepost op: oktober 17, 2011, 04:41:18 pm »

Mijn vader had ze zelfs in de caravan dus een vouwagen is een koud kunstje, Mijn man wil proberen of we het zeil rondom met spanbanden kunnen vastzetten zodat ze niet onder het zeil kunnen komen. Ze hebben zich bij ons gewoon de garage ingegraven en hebben heerlijk feestgevierd in onze klapper. Nu ligt de hele handel dus op zolder ;)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Muizen in de stalling ???
« Reactie #6 Gepost op: oktober 17, 2011, 06:59:56 pm »

muizen laten zich niet tegenhouden door een dekzeil wat strak vast zit. Scherpe tandjes. Bidden dat er niets gebeurt of andere stalling zoeken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re:Muizen in de stalling ???
« Reactie #7 Gepost op: oktober 17, 2011, 08:08:11 pm »

Volgens mij zit er op geen enkele stalling een muizenvrije garantie, net zoals geen mottenvrije garantie. Dus een andere stalling zoeken  :?

Wij hebben nog geen muizen in de vouwwagen gehad ondanks dat ik er in de tuin zie rondhuppelen. Ik ga geen risico nemen ik ga ergens op een veilig plekje toch wat muizenvergif leggen. Ik ben er helemaal niet voor maar als ik moet kiezen dan kies ik voor dit.
Gelogd

Leonard1948

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Es hat geklapt
Re:Muizen in de stalling ???
« Reactie #8 Gepost op: november 12, 2011, 10:38:02 pm »

Wij hebben eens 2 muizen meegebracht uit Italië; ze waren tussen de slaapzakken mee in huis gedragen door mij!!!
Er was er 1 de gangkast ingevlucht en daar geeft ie behoorlijk "huisgehouden" ;
elke chips- of pinda- of borrelnootzak was kapotgebeten.Maar we hebben hen tenslotte allebei
kunnen vangen en ver van huis gezet; het waren tenslotte veldmuizen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal