Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: bomen en bos enzo  (gelezen 4454 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kaatje70

  • Gast
bomen en bos enzo
« Gepost op: december 06, 2011, 08:13:49 pm »

 Hallo,

Mijn gezin (3 kinderen en man) en ik gaan sinds jaren elk jaar naar een camping en huren dan een stacaravan. We hebben nu besloten om een vouwwagen te kopen, maar zoals bij het onderwerp al staat er zijn zoveel soorten, maten, prijzen ed. dat ik het even niet weet. Misschien dat jullie mij advies kunnen geven :)
Ik zal even onze "gewenste" vakantie schetsen; we willen in de zomervakantie 2,5 a 3 weken kamperen waarbij we meerdere campings aan willen gaan (3 of 4) dus de vouwwagen moet relatief makkelijk op te zetten zijn ( hoeft niet zo snel als een holtkamper flyer) ook willen we graag een vouwwagen die een tussenstuk tussen de twee bedden heeft (een zitje ofzo) Het hoeft geen nieuwe te zijn en we denken ook aan de niet al te dure prijsklasse, wie niet ;)
Ben benieuwd!

Mariska
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re:bomen en bos enzo
« Reactie #1 Gepost op: december 06, 2011, 08:22:26 pm »

Is een Alpen Kreuzer Allure misschien wat, daar zijn er een boel van tussen 200 en 500 euro voor de oudere modellen. De kar is lekker stabiel, ligt als een huis achter de auto, en het opzetten is niet te moeilijk (staat een filmpje van op youtube, kun je even kijken). Als het dan bevalt kun je altijd nog een duurdere wagen kopen, je valt je hier in ieder geval geen buil aan. Ook de oude modellen is best nog vraag naar, dus je bent hem ook zo weer kwijt als je wilt.
Gelogd

Stori

  • Gast
Re:bomen en bos enzo
« Reactie #2 Gepost op: december 06, 2011, 08:35:23 pm »

Kaatje: ik wil je niet ontmoedigen,maar 3 ? 4 campings per vakantie met 3 kinderen is best veel. Ik ben zelf 52 ondertussen en wij hebben ook 3 kinderen en ik kampeer al 40 jaar. Wij hebben 2 Raclets gehad (niet zo populair in Nederland - wij wonen in België nl) en hebben met 3 kinderen altijd (noodgedwongen) 3 weken op 1 camping door gebracht. Het is een hele volksverhuis en het opzet- en afbreekwerk zo tijdrovend, dat je dit geen twee keer in je hoofd haalt. Je moet al wel heel basic kamperen om dit met plezier 3 keer op 1 vakantie te herhalen. Met 3 tieners hadden wij een grote auto, grote vw én een dakkoffer bij.
Kijk ook eens naar topics over opzettijd van vw's.
Ondertussen hebben we een CCC (een snelklapper voor 2 personen) en zijn echte zigeuners geworden. Bijna 20.000 km op 2 jaar tijd met de vw, zegt genoeg zeker. Maar met de 3 kinderen hebben we hier alleen maar van gedroomd en ook heel toffe vakanties gehad, maar anders dan nu.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:bomen en bos enzo
« Reactie #3 Gepost op: december 06, 2011, 08:37:11 pm »

Er zijn vele vouwwagens die kunnen voldoen.
Wil je er ook een met voortent en of alleen luifel?
Een roadmaster family S is nel en makkelijk en ook rdelijk goedkoop aan te komen...
een trigano zou ook kunnen,


maar misschien is het klapweekend een mooie gelegenheid om ens te kijken naar de diverse vouwwagens.
en dan een keuze maken? Als je zolang kunt wachten natuurlijk...
Je kunt ook alvast de diverse winkels lees vouwwagenbouwers bezoeken en je e.e.a. laten uitleggen...

sucses met zoeken
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:bomen en bos enzo
« Reactie #4 Gepost op: december 06, 2011, 09:26:19 pm »

Kaatje: ik wil je niet ontmoedigen,maar 3 ? 4 campings per vakantie met 3 kinderen is best veel.

Kaatje: laat je door deze uitspraak ook niet ontmoedigen, want mijn ervaring is dat het prima te doen is. O.K., wij hebben maar 2 kinderen, maar hebben al diverse jaren 4-6 campings per jaar gehad in een kleine 3 weken. Wel is de keus van de vouwwagen van belang, dus een snelle klapper, (liefst natuurlijk zonder losse voortent) en de manier waarop je alles meeneemt. Prop je de vouwwagen en auto tot het laatste gaatje vol of heb je voldeonde ruimte om alles snel weg te leggen. Als de kinderen wat groter zijn en de kunnen in een bijzettentje (bijv. een quechua stta en een paar seconden en het opvouwen gaat ook heel snel) dan heb je al wat meer keus. Een jametic kan dan ook wel.
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:bomen en bos enzo
« Reactie #5 Gepost op: december 06, 2011, 09:47:14 pm »

Hallo Kaatje,

Welkom op dit gezellige forum. Je ziet... snel antwoord op al je vragen  ;)
Ik zou graag willen weten hoe oud de kindjes zijn en wat jullie idee van snel is.

Snel kan zijn binnen een uurtje ingepakt en vertrokken of toch meer richting 2 uur.
andere vraag is eigenlijk al gesteld; neem je veel mee en wil je dat ook allemaal uitstallen in de tent,,,, kastjes uitklappen en inrichten etc, of stop je alles in klapkratten en dumpt die gewoon in de tent en achter in de auto (welke hebben jullie en zou dat passen.... het zijn er al gouw 6 in de klaper en 6 in de auto)

Ga je voor lichtgewicht of uitgebreid?

Nouja, dat dus een beetje om een idee van jullie wensen te krijgen om beter gepast advies te kunnen geven.
Wij kamperen met 2 kids en gaan nu steeds sneller, maar 2 uur opruimen en klappen is wel het absolute minimum mits de kids zich gedragen  :# :# :K
Gelogd

kaatje70

  • Gast
Re:bomen en bos enzo
« Reactie #6 Gepost op: december 06, 2011, 10:42:26 pm »

Zo! ik dacht laat ik eens kijken of er al een reactie geplaatst is, leuk hoor :)
Grappig om te zien dat de meningen ook weer verschillen, het is natuurlijk ook heel persoonlijk.

Nou mijn kinderen zijn niet echt klein meer dus dat scheelt denk ik wel (de oudste is 13 en een tweeling van 8 ), tja mijn idee van snel.. ik zat aan een uur te denken maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken denk ;) We waren idd al wel van plan om van die kratten te halen. We hebben een Focus station wagon en een redelijk grote dakkoffer. Eigenlijk wil ik de mogelijkheid hebben om de kinderen allemaal in de vw te laten slapen, de tweeling wilde al in zo'n ondertentje en de oudste wilde wel een "heel" bed voor haar alleen en wij dus op dat andere bed. Voor hetzelfde geld wil er 1 of 2 in een apart tentje, maar goed dan hebben ze dus de keuze.

Ik heb ook al wel aan een oudje gedacht, maar had ook begrepen dat de oudere modellen zoveel stokken/buizen hebben dat het een heel gechogel is om de dingen op de juiste plaats te krijgen.

We hebben al gekeken naar een vw zonder losse voortent zoals de Jametic of de trigano odyssee, maar die hebben weer geen tussenstuk tussen de bedden en dat wilde we eigenlijk wel.

Onlangs zijn we naar de kampeerbeurs in Utrecht geweest, maar heb dan echt het gevoel dat het ene verkooppraatje nog erger is dan de ander. Waar we het beste gevoel bij kregen was bij de Cabanon Manga en Mercury, maar nieuw is echt te duur en 2e hand (betaalbaar zijn ze er nog niet.
« Laatst bewerkt op: december 06, 2011, 10:49:58 pm door kaatje70 »
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:bomen en bos enzo
« Reactie #7 Gepost op: december 06, 2011, 10:49:27 pm »

Kaatje,

een roadmaster heeft 2 bedden waaronder ook nog twee ondertenten kunnen worden geplaats
en de roadmaster heeft allemal dezelfde stokken dus geen gepuzzel met tekeningen of kleurschema's...
maar wie ben ik....(lekker bevooroordeeld) zou zeggen heb je de tijd ga eens kijken in Goirle bij roadmaster :K :#
Gelogd

kaatje70

  • Gast
Re:bomen en bos enzo
« Reactie #8 Gepost op: december 06, 2011, 10:57:34 pm »

De roadmaster family s is wel een enorm groot bakbeest hoor :J Als je de hele vw opzet inclusief luifel heb je kans dat dat niet eens op alle campings lukt of wel? Dan zou je zeggen doe dan die luifel niet, maar dat vind ik dan weer zo kaal ;)
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:bomen en bos enzo
« Reactie #9 Gepost op: december 06, 2011, 11:43:34 pm »

wij hebben zelf ook een keer en brainwave gehad om 3 campings in 3 weken te doen met 3 kids en toen nog met een caravan waar alleen en tent voor gezet moest worden maar dat leek elke week al een volksverhuizing
dus denk 2 keer voor je zo iets zegt  :? :?
maar mochten jullie het toch doen veel suc6 en moed
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:bomen en bos enzo
« Reactie #10 Gepost op: december 07, 2011, 07:07:43 am »

Trigano olympe is denk ik ook een goede optie. Twee bedden met middenstuk. Klapt redelijk snel.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:bomen en bos enzo
« Reactie #11 Gepost op: december 07, 2011, 09:26:12 am »

Je zegt in je starttopic niet zo snel als een Flyer? Wil je hiermee zeggen dat een Flyer geen optie is?
Dat je nu 2 of 3 kinderen bij hebt gaat opzettijd en afbreektijd niet korter of langer maken natuurlijk. Wij waren met onze Flyer op te zetten (om na enkele dagen weer door te trekken) ongeveer 1u kwijt. Ervaring leert wel dat als je langer op één plek staat je alles ook anders inricht. Hoe langer wij staan, hoe meer rommel er zich vormt of hoe meer kasten ik opzet en gevuld krijg ;) Hoe meer tijd het me kost om terug in te pakken. Hoe meer opties ik ook aan de vouwagen begin te bevestigen: luifel, stokje hier en daar,.... Dus misschien is het wel te doen als je goed nadenkt wat je wel en niet uitstalt.
Persoonlijk vind ik de Flyer wel een goede optie met 3 kids, je kan gaan voor een oudje die zijn vaak voor een prikje te koop. Echt geen gedoe met stokken!
Gelogd

kaatje70

  • Gast
Re:bomen en bos enzo
« Reactie #12 Gepost op: december 07, 2011, 11:04:44 am »

wij hebben zelf ook een keer en brainwave gehad om 3 campings in 3 weken te doen met 3 kids en toen nog met een caravan waar alleen en tent voor gezet moest worden maar dat leek elke week al een volksverhuizing
dus denk 2 keer voor je zo iets zegt  :? :?
maar mochten jullie het toch doen veel suc6 en moed

Oeps, dat klinkt niet echt hoopvol :N


Oja de Trigano Olympe is idd ook met middenstuk en bestaat uit één stuk, een kijken wat die 2e hands doet op MP


Met de flyer vraag ik me af waar ik kind nummer 3 moet laten?
« Laatst bewerkt op: december 07, 2011, 11:09:26 am door kaatje70 »
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:bomen en bos enzo
« Reactie #13 Gepost op: december 07, 2011, 11:16:49 am »

Eens met Mieke, trekken is echt te doen hoor met drie kids en een 'niet mikado' wagen! Dus bij een grote vakantie 3 campings aan doen hoeft zeker gezien de leeftijden echt geen enkel punt te zijn.

Olympe is nog niet zo'n oud model dus of je die tweedehands vindt?

Odyssee 'mist' inderdaad het tussenstuk (en daarmee een stukje gezelligheid) maar is (zeker met luifel, dat is dan wel weer een must) een zeer geschikte snel op te zetten wagen. Wij hadden het voor de Conway, dus ervaringsdeskundig. Wel met twee kids ipv drie, maar je schrijft al dat de tweeling wel in een ondertentje wil dus wat slaapruimte mis je niet echt een slaapplaats.

Veel succes met zoeken en bij nog meer vragen, gooi ze hierneer er is altijd wel iemand die ergens wat over te 'zeggen' heeft!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

kaatje70

  • Gast
Re:bomen en bos enzo
« Reactie #14 Gepost op: december 07, 2011, 11:32:02 am »

Dat rond trekken moeten we gewoon gaan ervaren of dat voor ons wat is blijkt wel ;)

Ik had net al op MP gekeken voor de Olympe, er staat er eentje op maar die is al gereserveerd en er werd al over de 5000 euro geboden.. dat wordt echt te duur helaas.

Tja, we beperken onszelf wel door een tussenstuk te willen (geef nog niet op)

Zag net bij de Flyer dat er idd ook een ondertentje is, die had ik over het hoofd gezien. Zag op MP wel dat er eentje aangeboden word van 16 jaar oud waar toch nog 2700 euro voor gevraagd wordt. Nu weet ik wel dat de holtkamper een goede kwaliteit wagen is maar toch....
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal