Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: vouwwagen in garage of stalling?  (gelezen 5706 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sarah

  • Gast
vouwwagen in garage of stalling?
« Gepost op: december 16, 2011, 11:47:37 pm »

We hebben net een vouwwagen aangeschaft, we moeten die nog ophalen. Nu hebben we een garage, maar onze garage is nogal vochtig en ik ben bang voor weer in het tentdoek. Onze garage is niet verwarmd, enkele muur (alleen stenen).

Zie ik onnodig beren op de weg en kan de vouwwagen makkelijk in de garage of toch maar stallen?
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:vouwwagen in garage of stalling?
« Reactie #1 Gepost op: december 17, 2011, 12:59:30 am »

Goede vraag. De onze staat buiten in weer en wind en hebben geen last van schimmels.
maar hoe de wagen zich zal houden in een vochtige garage weet ik niet. Ondaks dat onze vouwwagen in weer en wind staat ventileert het toch.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:vouwwagen in garage of stalling?
« Reactie #2 Gepost op: december 17, 2011, 07:03:42 am »

Hoe vochtig is vochtig? Ieder hok wat niet ventileert is de luchtvochtigheid hoog. Ook buiten. De onze staat ook gewoon in onze niet verwarmde garage. De luchtvochtigheid is vaak best hoog volgens de vochtmeter. En toch geen schimmels in het doek. Zolang het water niet van de muren afdruipt denk ik niet dat er een probleem is. En de vouwwagen goed droog opbergen. En toch voor wat ventilatie zorgen. Om ruimte te besparen heb ik de keuken boven op de vw liggen. De achterkant is dus open. Het dekzeil ligt er los op, niet vastgezet met de elastieken. Allemaal mogelijkheden voor luchtcirculatie.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sarah

  • Gast
Re:vouwwagen in garage of stalling?
« Reactie #3 Gepost op: december 17, 2011, 01:25:30 pm »

De buggy heeft allemaal weer erin gekregen en de kinderwagen en een maxicosi ook vandaar dat ik sterk twijfel. We hebben nml tussen onze 1e en 2e kind 4 jaar zitten, dus die spullen hebben zo'n 2 jaar  ongebruikt in de garage gestaan. Je kan mij schrik wel begrijpen toen ik ze weer tervoorschijn pakte! Ze waren alle drie niet beschermd, gewoon neergezet in een hoek in de garage. Onze garage heeft geen raam.
Gelogd

JM

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Trigano Alpha
Re:vouwwagen in garage of stalling?
« Reactie #4 Gepost op: december 17, 2011, 01:43:45 pm »

Als je wat ventilatie roosters in de muren aanbrengt, dan wordt de garage geventileerd en kun je de wagen probleemloos hier stallen.
Alles valt en staat met goede ventilatie, ook een verwarmde ruimte die niet geventileerd wordt, zal veel te vochtig worden en een goede voedingsbodem voor schimmels vormen.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:vouwwagen in garage of stalling?
« Reactie #5 Gepost op: december 17, 2011, 02:41:48 pm »

Als je echt twijfelt zoek dan een stalling maar wees er dan ook van overtuigd dat de stalling wel droog genoeg is.
De onze staat in de garage. In onze garage is voldoende ventilatie maar soms is het er ook wel wat vochtig. Tot hier toe hebben wij bij onze vouwwagen geen vocht vastgesteld.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:vouwwagen in garage of stalling?
« Reactie #6 Gepost op: december 17, 2011, 04:58:07 pm »

Mijn eerste vraag zou zijn: wat voor wagen heb je? Het maakt verschil of er een zeil over de tent ligt of dat deze is opgeborgen in een bak met een vast deksel. Afgelopen jaar had ik een vochtvreter in de wagenbak gezet . Daar zat dus echt geen enkele druppel in, het doek blijft dus -mits ook droog ingeklapt- droog genoeg om de winter te doorstaan.
Gelogd

mars

  • Gast
Re:vouwwagen in garage of stalling?
« Reactie #7 Gepost op: december 17, 2011, 05:25:03 pm »

Ik zou idd eerst voldoende ventilatieroosters aanbrengen voor een beter klimaat.
In onze garage kan de luchtvochtigheid soms wel 80% worden, maar door goede ventilatie merk ik hier niks van. Geen schimmels of roestaanslag o.i.d.
Verwarming is echt niet nodig in een garage.
Gelogd

sarah

  • Gast
Re:vouwwagen in garage of stalling?
« Reactie #8 Gepost op: december 18, 2011, 11:13:24 pm »

Wij hebben een astro uit 1995 aangeschaft.
Ik vroeg mijn man net of wij ventilatieroosters hebben.... nee maar wel gleuven voor ventilatie
Gelogd

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re: vouwwagen in garage of stalling?
« Reactie #9 Gepost op: december 26, 2011, 11:29:00 pm »

Ook onze vw staat in onze garage! Zonder weerplekken! Terwijl de buggy idd wel weerplekjes had vroeger....Waarschijnlijk zijn buggies gewoon wat vochtgevoeliger. Onze garage heeft wel ventilatieroosters. En de vw een dekzeil wat er in de winter deels af is gehaald (maar niet eens speciaal om te ventileren)
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: vouwwagen in garage of stalling?
« Reactie #10 Gepost op: december 27, 2011, 11:28:01 am »

Ik zou idd eerst voldoende ventilatieroosters aanbrengen voor een beter klimaat.
In onze garage kan de luchtvochtigheid soms wel 80% worden, maar door goede ventilatie merk ik hier niks van. Geen schimmels of roestaanslag o.i.d.
Verwarming is echt niet nodig in een garage.

Hoe kom je aan de weet dat je luchtvochtigeheid 80% is???
Gelogd
Jevipro

Stori

  • Gast
Re: vouwwagen in garage of stalling?
« Reactie #11 Gepost op: december 27, 2011, 01:05:20 pm »

Waarschijnlijk met een digitale termometer met verschillende functies en een buitenvoeler. Heeft oa de luchtvochtigheidsmeting.
Als je de buitenvoeler in de garage legt, kan je de waardes aflezen vanuit je zetel. Handig toch.
Wij nemen hem ook altijd mee op vakantie. Mijn man is een onderzoeker van beroep en "meten is weten" is zijn motto, vandaar.  :)
Gelogd

mars

  • Gast
Re: vouwwagen in garage of stalling?
« Reactie #12 Gepost op: december 27, 2011, 07:28:56 pm »

Waarschijnlijk met een digitale termometer met verschillende functies en een buitenvoeler. Heeft oa de luchtvochtigheidsmeting.
Als je de buitenvoeler in de garage legt, kan je de waardes aflezen vanuit je zetel. Handig toch.
Wij nemen hem ook altijd mee op vakantie. Mijn man is een onderzoeker van beroep en "meten is weten" is zijn motto, vandaar.  :)

Klopt! en meten is weten.
En bij extreme luchtvochtigheid staan bij ons de deuren van garage en schuur ( zit aan elkaar verbonden) open voor max. ventilatie.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: vouwwagen in garage of stalling?
« Reactie #13 Gepost op: december 28, 2011, 12:06:03 pm »

Wij doen het zoals mars. Te vochtig deur en garagepoort tegenover elkaar open dat het lekker dan luchten
Gelogd

Stori

  • Gast
Re: vouwwagen in garage of stalling?
« Reactie #14 Gepost op: december 28, 2011, 12:25:02 pm »

Net daarom is meten zo belangrijk. Als het buiten 90% vochtigheid is, ga je die niet naar beneden halen in je garage door te luchten. Een beetje foute perceptie. Ik hang dan ook mijn was niet buiten.
Maar ja, ik leef dan ook al meer dan 30 jaar samen met een fanatieke "meter". Wie bij de hond slaapt, krijgt zijn vlooien, of zoiets. :)

Even terug on-topic: onze vw staat ook buiten gestald en dat heeft nog geen problemen gegeven.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal