Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Opbergruimte vouwwagen  (gelezen 6805 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Opbergruimte vouwwagen
« Reactie #15 Gepost op: januari 03, 2012, 07:26:43 pm »

aangezien jullie tent-kampeerders zijn die nog niet zo erg verwent zijn met veel ruimte, kan je makkelijk overstappen naar een willekeurige vouwwagen.
immers neem je al weinig mee.
als je vaker weg bent geweest is de verleiding groot om maar alle lege ruimte te benutten en lekker veel mee te willen nemen. (stouwen)
in bijna alle vouwwagens kan je veel mee nemen, en zal er best ruimte over blijven, zelfs onder het dekzijl past heel veel.
dus hou je in de auto aanzienlijk plek over.

moet je wel waken dat deze niet gaan "dicht slippen" met dingen die best handig lijken.
niet doen, je gebruikt de nu toch ook niet?

komt neer op zo min mogelijk mee te nemen!
Succes
Gelogd

Chelsea01

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Een Campooz Lazy Jack 2018
Re: Opbergruimte vouwwagen
« Reactie #16 Gepost op: januari 04, 2012, 04:49:14 pm »

Wij zijn op zich best ook wel luxe kampeerders. Een grote koelkast staat al op de plek als we daar aankomen (huren we daar). We hebben een skottel en kooktoestel, waterkoker potten/pannen etc..
Veel kleding idd. (de helft bij thuiskomst niet aangehad maar toch moeten wassen).

Wij gaan nu in een grote koepeltent van 4 x 7,5 en nog een luifel ervoor; gekocht bij obelink. De meeste vouwwagens zijn denk ik niet zo groot?
Ik zag trouwens de Cabanon.. koepelvarianten.. dat zou mijn voorkeur nu hebben. Wat een groot ding, en vergelijkbaar met de ruimte die we nu hebben.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.182
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Opbergruimte vouwwagen
« Reactie #17 Gepost op: januari 04, 2012, 07:34:45 pm »

Nou je zult versteld staan wat ja allemaal mee kunt nemen.
Ook wij hebben alles mee koelkast,4luxe stoelen,2 tafels,bbq,oven,kachel,enz enz.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Opbergruimte vouwwagen
« Reactie #18 Gepost op: januari 04, 2012, 08:43:40 pm »

Ik las dat jullie een grote koepeltent hebben en moest idd gelijk aan onze Cabanon Columbia denken  :# idd een zee van ruimte!

Ook wij hebben begin 2011 de overstap van tent naar vouwwagen gemaakt aangezien de tent en alle kampeerspullen en drie kinderen niet zo goed meer in de auto pasten. Wij zijn erg blij dat we dit gedaan hebben want de vouwwagen bevalt prima! En we slepen nu nog meer mee.... ::) en toch nog ruimte zat in de auto, echt super! Er kan een heleboel in de bankjes en in het tussenstuk, de keuken zit vol met de keukenspullen en die disselbak dat is zo'n enorm ding niet te geloven.(Wel altijd om je kogeldruk denken uiteraard) En ook bovenop de vouwwagen onder het zeil kan nog heel veel, wij hebben daar altijd de luifel, de voortent en 4 stoelen op liggen en nog een speelkleed en wat ander spul.

Kortom doen! Succes met jullie keuze!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

sarah

  • Gast
Re: Opbergruimte vouwwagen
« Reactie #19 Gepost op: januari 22, 2012, 10:50:11 pm »

Ik denk dat Mieke gelijk heeft. Niet alle vouwwagens hebben evenveel opbergruimte. Wij hebben ook net een vouwwagen via mp gekocht omdat wij het kamperen gaan uitvinden. Daarom wilden wij nog geen forse bedragen neerleggen.
We hebben 3 kinderen dus de achterbank zit vol in onze skoda fabia (moet altijd zelfs de deur goed aandrukken... erg he, maar goed 3 kids 3 stoeltjes past in bijna geen enkele auto op de achterbank). De auto zit op de kofferbak na dus al aardig vol. Niet alles past in de kofferbak vandaar dat ik de keus heb gemaakt heb op een vouwwagen met veel laadruimte (een oude astro HK uit 1995). Terwijl ik eigenlijk de HK flyer wilde voor ons gezin, maar ben bang dat ik niet ales dan meekan nemen of ik moet mijn man thuislaten :H
WIj hebben ook over een tent in een baggagewagentje nagedacht, maar gelezen dat die minder prettig op de weg liggen en voor mij van belang om na een lange rit niet al te veel stress of irritaties te hebben: de snelheid van het opzetten.
Succes met de keuze!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Opbergruimte vouwwagen
« Reactie #20 Gepost op: januari 23, 2012, 06:33:47 am »

Terwijl ik eigenlijk de HK flyer wilde voor ons gezin, maar ben bang dat ik niet ales dan meekan nemen of ik moet mijn man thuislaten :H
Kun je meer meenemen, maar moet je alles zelf gaan doen :#
Dakkoffer is ook nog een optie. Kan best veel in en als je er lichte spullen in doet als slaapzakken en kussens enzo blijft het zwaartepunt ook laag (veilig). Een tent in een aanhanger? Dan kun je net zo goed een vw nemen als er toch een aanhanger aan mot.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Opbergruimte vouwwagen
« Reactie #21 Gepost op: januari 23, 2012, 09:02:00 am »

Het ligt heel veel aan welk type je neemt de meeste met een voortent moet je de voortent en stokken ook in de bagageruimte meenemen.
andere types klap je alles in op de wagen dan blijft er meer ruimte vrij voor bagage.
Heb bij mijn advertentie de eerst foto ongeveer de standaard uitrusting staan.
Ligt niet netjes maar ik plaats daar nog 6 vouwkratjes bij met spullen, in de dissel de koelkast.
Koffer van auto is bijna leeg dan, alleen kussens voor op bed en picknick tafel voor onderweg.
Bedden maken wij van tevoren op en ligt dus ook in de wagen.
klik HIER voor de advertentie.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

jsteijn

  • Gast
Re: Opbergruimte vouwwagen
« Reactie #22 Gepost op: januari 23, 2012, 10:05:13 pm »

Leuk dat jullie een vouwwagen gaan proberen! Het is ons goed bevallen op 1 ding na.... de ruimte!
Wij hebben een oude alpenkreuzer gekocht en hebben nu een leefruimte (buiten de slapkamers om dus) van 2 bij 5,5. Als ik dat vergelijk met een willekeurige tunneltent, dan is dat echt weinig en om die reden gaan wij de klapper ombouwen tot aanhangwagen voor een nieuwe tent  >:(

Voordelen genoeg te noemen om wel een klapper te kopen  :O maar let daar dus op! Wellicht is het een optie om een ouder bakkie voor weinig op de kop te tikken en de tent er dus in vervoeren. Je hebt dan ook gelijk het gemak van de keuken die de vouwwagen (meestal) heeft en je bent nu niet gelijk 1000 of 2000 kwijt aan een "probeersel" terwijl je eigenlijk net een tent hebt aangeschaft vorig jaar. Op marktplaats zullen vanaf nu waarschijnlijk genoeg oude "bakkies" voorbij komen.

Kies je toch een klapper, dan zeg ik DOEN, maar let dus even op de leefruimte en het opzetten dat juist bij grote wagens (lees grote voortent) aanzienlijk meer tijd in beslag kan nemen dan jullie tunneltent.

Succes met je keuze
Gelogd

Chelsea01

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Een Campooz Lazy Jack 2018
Re: Opbergruimte vouwwagen
« Reactie #23 Gepost op: januari 23, 2012, 10:51:36 pm »

Dat is een hele goede opmerking.. de ruimte..
Wat ik mij nu afvraag; zoals eerder gezegd hier zou een bagagewagen niet zo'n beste wegligging hebben. Zou het veel uitmaken als ik idd een oude vouwwagen leeg zou halen met keuken en die dus gebruik als bagagewagen? Dit qua wegligfing, comfort met rijden?>
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Opbergruimte vouwwagen
« Reactie #24 Gepost op: januari 24, 2012, 06:13:26 am »

Dat is een hele goede opmerking.. de ruimte..
Wat ik mij nu afvraag; zoals eerder gezegd hier zou een bagagewagen niet zo'n beste wegligging hebben. Zou het veel uitmaken als ik idd een oude vouwwagen leeg zou halen met keuken en die dus gebruik als bagagewagen? Dit qua wegligfing, comfort met rijden?>
Hou er wel rekening mee dat een tent minder weegt dan de originele tent van de vouwwagen. Minder gewicht = minder goede wegligging (stuiteren). En een oud bakkie heb je meer onderhoudskosten aan.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Angel

  • Gast
Re: Opbergruimte vouwwagen
« Reactie #25 Gepost op: januari 24, 2012, 07:41:05 am »

Wij hebben begin vorige zomer een Jamet Arizona via Martkplaats om ook eens te proberen hoe het is om met een vouwwagen te kamperen. Wij hadden deze gekozen, omdat er een lekker grote voortent bij zat en we dus lekker veel ruimte hebben met onze 2 kids, maar na 2 weken kamperen in zuid-frankrijk hebben we toch besloten om een Jametic te kopen, omdat we die binnenruimte toch niet zo heel veel gebruiken en omdat de arizona zo groot was bleef er op de campingplaats niet zoveel ruimte meer over naast/voor de tent, omdat de vouwwagen bijna heel de plaats bezette.

Daarom is dat ook een afweging die je moet maken. Wanneer je een grote VW neemt met lekker veel binnenruimte heb je over het algemeen een losse voortent en ben je langer bezig met opzetten en heb je rondom de VW minder ruimte is wel handig als je misschien in Nederland op vakantie gaat met kans op wat mindere dagen en je dus jezelf binnen moet vermaken.

Wanneer je een kleinere makkelijk op te zetten wagen neemt zit de voortent er meestal al aan en heb je rondom meer plek op de camping zelf. En aangezien je dan geen/nauwelijks losse stokken of voortent hebt heb je zeker zoveel (misschien wel meer) opbergruimte voor onderweg dan in een grotere uitvoering.

Dus bedenk dat ook goed voor je een keuze maakt.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Opbergruimte vouwwagen
« Reactie #26 Gepost op: januari 24, 2012, 10:13:11 am »

Eens met Angel,

Grote vouwwagen veel plek.
En daarbij zit ik zeldzaam binnen kamperen is buiten.
En die keer met slecht weer is het geen probleem of je gaat er op uit.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

jsteijn

  • Gast
Re: Opbergruimte vouwwagen
« Reactie #27 Gepost op: januari 24, 2012, 01:52:54 pm »

Goede argumenten van iedereen  :J

Ben het met veel eens... indien de kids en situatie er naar is.
Onze 2 kids zijn druktebollen (zoon van 9 met ADHD en dochter van 3 gewoon super druk) en die 2 binnen hebben tijdens een vakantie in eigen land met 2 weken regen
(echt, afgelopen zomer was (prut^*%$) was niet makkelijk op 10m2  :#

Hoorde bij thuiskomst dat vriendinnetje in Frankrijk ook 2 weken rotweer had gehad dus wij gaan wel voor ruimte in een kampeermiddel (tent of klap maakt dan even niet uit)

Er op uit gaan kan, maar moet budgetair ook een optie zijn want 5 keer een speurtocht in de regen worden ze een beetje zat  :P

Even terug naar topic: Wij hebben een fiat panda en dus een alpenkreuzer prestige van bijna 20 jaar oud en kunnen toch alles kwijt ook al hebben we een losse voortent.
Die tent ligt samen met de stokkenzak van tent en luifel bovenop de ingeklapte tent onder het vaste deksel. Op de deksel liggen de tafel,stoelen, skottel, kacheltje in doos en 2 slaapzakken.
Verder 6 klapkratjes tussen de bankjes met oa schoenen, handdoeken, klein spul wat we er iedere keer uithalen en de vaste kampeerspullen en buitenspeelgoed wat er in blijft in de bankjes.

In de auto (past bij ons) alleen maar 4 boodschappentassen kleding (1 voor ieder) en daarop de jassen. Koelbox past precies in de disselbak en ik neem bijna geen etenswaar mee. Doe gewoon boodschappen als we aankomen of eten eerste avond extreem makkelijk broodje worst en soep uit blik (lekker ongezond  ;) )

Denk goed na over jullie gezin en gewoontes en ik wens je sterkte, want.... de keuze is reuze  :#
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal