Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat zou je veranderen?  (gelezen 7911 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Wat zou je veranderen?
« Gepost op: januari 25, 2012, 03:04:39 pm »

Hallo allemaal,

Gekke vraag misschien, maar daar waar iedereen altijd wel weet te melden waarom zijn of haar keuze de beste, de mooiste en de verstandigste is, geloof ik dat uiteraard van iedere individuele klapper. Laten we wel wezen. Het is -afhankelijk van wat en hoe oud of nieuw je koopt- toch altijd een flinke uitgave, dus het kan niet zo zijn dat je iets gekocht hebt wat je absoluut onbruikbaar vindt. Je denkt toch een tijdje over de aanschaf na.

Het is een bekend verschijnsel dat mensen geneigd zijn om, als hun keuze eenmaal gemaakt is, de juistheid van de keuze eerder te bevestigen dan dat ze er achteraf vraagtekens bij zetten. Daar worden ze in gebruiksaanwijzingen ook bij geholpen met teksten als: "Gefeliciteerd. Met de aanschaf van dit product heeft u een van de beste..." etc etc.

Daardoor is het zo, dat het soms moeilijk is om toe te geven dat er aan je aanschaf toch zaken zijn die je bij nader inzien best irriteren maar die je op de koop toe neemt of 'wegwent' c.q. onder de mat veegt. Ook omdat je het toch niet meer kunt veranderen.

Waar ik dan ook benieuwd naar ben is of er bepaalde zaken zijn waarvan je eigenlijk zou willen dat dat nog eens veranderd zou worden in een nieuw model.

Ik kan een voorbeeld geven van zoiets: wat me opviel aan de HK Astro: de matras en de lattenbodem daarvan liggen vrij diep, waardoor je met je been in één keer over een stalen dwarspaal heen je bed in moet. Met je scheenbeen op een stalen paal leunen om je bed in te kruipen is niet fijn. Ik ben benieuwd of dergelijke zaken er zijn.

Omdat ik zelf vanwege het karakter van die merken van plan ben te kiezen tussen AK en HK ben ik persoonlijk natuurlijk vooral daarin ge?nteresseerd, maar vergelijkbare zaken zullen bij andere merken ongetwijfeld ook voorkomen.
Ik ben benieuwd...
Gelogd

Boompje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Kytetje, Boompje maar liever geen beestjes
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #1 Gepost op: januari 25, 2012, 03:22:14 pm »

Wat me zo snel bij onze Kyte te binnen schiet is niet de wagen zelf, maar de afdekhoes. Die is zo verschrikkelijk precies pas, dat levert nog wel eens wat krachttermen op bij het inpakken. En, misschien dan toch ook het feit dat bij Pack & Go de kratten wel vanuit de wagen de keuken in kunnen, maar als hij staat niet meer vanwege een framedeel dat er dan voor zit. Kleinigheidjes en overkombaar, maar als je het dan toch mag zeggen...
Gelogd
Quitters never win, winners never quit

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #2 Gepost op: januari 25, 2012, 04:45:44 pm »

Wat me zo snel bij onze Kyte te binnen schiet is niet de wagen zelf, maar de afdekhoes. Die is zo verschrikkelijk precies pas, dat levert nog wel eens wat krachttermen op bij het inpakken.
Hier hadden wij ook eerst moeite mee. Dit hebben we gemeld met enkele andere op/aanmerkingen waarvoor onze Kyte naar HK is geweest. Bij het ophalen nog weer een instructie gehad. Wij deden toch iets niet helemaal goed. Als je de hoes samen met de elastieken over de hoeken trekt gaat het veel makkelijker.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #3 Gepost op: januari 25, 2012, 05:13:05 pm »

jazeker hebben we aan den lijve ondervonden.

begin vorigjaar een neiuwe cocoon, en nu meteen een aanpassing laten maken, zie mijn topic: cocoon luifel dicht!!
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,8298.15.html

tevens heb ik een trekhaak tbv fietsendrager achter-op de cocoon gemaakt, zie topic trailerhitch voor bike pack
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,7312.0.html

dus veel aanpassingen kan je zeker zelf maken.
volgende project: wordt een nieuwe keukenkist
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #4 Gepost op: januari 25, 2012, 05:25:59 pm »

IK heb dan wel geen nieuwe (piep) merk noemen we niet meer  ;) En ik wil enorm veel veranderen. IK ben net het omgekeerde is stel te veel in vraag waardoor ik voortdurend lig te knutselen en te prutsen. OOk een probleem want ik ben nooit tevreden en altijd op zoek naar beter.

- Het probleem met de Astro dat Frankie aanhaalt viel me ook op, dus ik heb er een oplegmatras opgelegd, dat probleem weg gelijktijdig met het rugprobleem. Alleen krijg je dan een ander probleem, ik heb een ladder nodig om in het bed te klimmen dus nu staat het klepje (waar nummerplaat zit open) en klim ik er zo in. PS: dat met die dwarpaal kan je ook oplossen met buisisolatie over de buis te doen. lekker zacht en kost niks Heb ik ook gedaan met mijn campingstoelen aan het hoofdeind kan je lekker je onderuit zakken en je hoofd op de isolatie leggen  :J
- De tochtflap tussen kar en grondzeil sluit bovenaan niet goed aan dus heb ik Velcro op het metaal gedaan en op de flap, probleem opgelost
- Ik miste een hemeltje, dus maakte ik een hemel in de kar.
- Wij ondervonden problemen met het waterpaszetten omdat er maar twee uitdraaipootjes zijn dus ik heb ik 2 steunen gekocht
enz.....
Ik probeer alles low-budget te houden, dus bijna alle extra aankopen zijn 2dehands.
Het zou natuurlijk fijn zijn moest de constructeur dit allemaal voorzien hebben maar ja, dan heb ik geen hobby meer  :H

En als alles naar wens is dan, koop ik gewoon een andere  ::)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #5 Gepost op: januari 25, 2012, 06:25:31 pm »

Zijn het nu de Holtkampers die het hardst klagen? Of durven ze er als eerste voor uit te komen dat niet alles OK is aan hun aankoop? Onze Jametic heb ik ook al wat dingetjes aan aangepast, maar blijf verder zeer tevreden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Richard

  • Gast
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #6 Gepost op: januari 25, 2012, 06:30:31 pm »

N iet veranderen maar samenstellen van het beste van het beste is veel beter :**
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #7 Gepost op: januari 25, 2012, 06:59:19 pm »

Zijn het nu de Holtkampers die het hardst klagen? Of durven ze er als eerste voor uit te komen dat niet alles OK is aan hun aankoop? Onze Jametic heb ik ook al wat dingetjes aan aangepast, maar blijf verder zeer tevreden.
neen, klagen doe ik zeker niet.
ben zeer tevreden over de kwaliteit, geeft ruimte voor aanpassingen.

ben zelf erg creatief en stel mijn gebruiksdingen bij, ahv mijn keuzes en ervaringen.
als ik een ander merk had, was dit ook gebeurd, heb zelf wat tips aan andere klappermerken gegeven in mijn omgeving.

zie het als het kopen van een nieuw huis. na een tijdje is er niet veel orgineels meer.
aanbouw, nieuwe keuken, schutting, andere voordeur, badkamer, etc etc.

neen, ik heb helemaal niets te klagen, ben zeer tevreden, echter zeer kritisch en creatief daarbij de eigenschap dat ik niet kan stilzitten.
dus verzin ik voormezelf weer een project.
heeft dus niets te maken wat ik heb dat ik er niet tevreden over ben.

wellicht is een bezitter van HK wel zeer kritisch, creatief (oef nu begeef ik me op dun ijs)
Gelogd

toonvkr

  • Gast
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #8 Gepost op: januari 25, 2012, 07:08:54 pm »

Het geldt voor de meeste vouwwagens;  in het keukentje hoeft van mij geen afwasbak te zitten.  De bak gaat ten koste van de ruimte in het keukenmeubeltje, bovendien gaan wij met de plastic afwasbak naar de wasruimte.
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #9 Gepost op: januari 25, 2012, 07:11:02 pm »

Ben hartstikke blij met onze Roadmaster, maar.....
wat mij betreft zouden afdakjes boven de ramen  (denk bijv. aan Kyte-oversteken boven de ramen, ook al bij andere vw's gezien trouwens) die geventileerd kunnen worden bijzonder welkom zijn.
Nu moet ik bij ieder buitje het horrengaas dicht maken met een flap van tentdoek en dat terwijl het bij regen echt niet altijd gelijk koud is. Ook als we naar bed gaan maak ik alles dicht, voor het geval het 's nachts gaat regenen en ik er geen erg in heb en alles dan 's ochtends nat is. Erg jammer vind ik dat.
Verder zou een elektradoorvoer (met regenafdakje erboven natuurlijk) wat hoger handig zijn. Nu moet ik de kabel op de grond tussen de slikranden doorvoeren waardoor die nooit helemaal netjes blijven liggen/(aan)sluiten en er risico is op water dat daar dan toch naar binnen loopt. Balen vind ik dat.
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #10 Gepost op: januari 25, 2012, 07:13:08 pm »

Het geldt voor de meeste vouwwagens;  in het keukentje hoeft van mij geen afwasbak te zitten.  De bak gaat ten koste van de ruimte in het keukenmeubeltje, bovendien gaan wij met de plastic afwasbak naar de wasruimte.

Eens, de extra ruimte die je hiermee wint zou bijv. gebruikt kunnen worden om de kookpitten wat verder uit elkaar te plaatsen. Wanneer ik nu twee wat grotere ketels op heb staan, past er echt geen derde meer bij. Ik moet dus regelmatig ook de BBQ nog inschakelen als 3e kookpit.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #11 Gepost op: januari 25, 2012, 07:14:18 pm »

Zijn het nu de Holtkampers die het hardst klagen?
  WW

Aan onze Alpha heb ik twee dingen toegevoegd: een dubbel buitenstopcontact onder de keuken omdat je dan veel makkelijker elektriciteit in de voortent hebt. Onder diezelfde keuken heb ik ook een snelkoppeling geplaatst voor gas. En die is gekoppeld aan de tweede gaskraan in de keuken. Dat maakt het makkelijker om een losse brander aan te koppelen (wij sluiten daar bijvoorbeeld een cadac safarichef op aan met vijf meter gasslang, kan ik buiten BBQ'en zonder met gasflessen te slepen.

Wat ik heb vervangen is het batterijblok van het keukenkraantje voor een 12V adapter. Komende zomer wil ik kijken of het mogelijk is om een vast lichtpunt te maken dat meevouwt met de wagentent. Volgens mij moet dat kunnen. Voor de rest is het lijstje met verbeterpunten nog leeg!
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #12 Gepost op: januari 25, 2012, 07:15:09 pm »

Ben hartstikke blij met onze Roadmaster, maar.....
wat mij betreft zouden afdakjes boven de ramen  (denk bijv. aan Kyte-oversteken boven de ramen, ook al bij andere vw's gezien trouwens) die geventileerd kunnen worden bijzonder welkom zijn.
Nu moet ik bij ieder buitje het horrengaas dicht maken met een flap van tentdoek en dat terwijl het bij regen echt niet altijd gelijk koud is. Ook als we naar bed gaan maak ik alles dicht, voor het geval het 's nachts gaat regenen en ik er geen erg in heb en alles dan 's ochtends nat is. Erg jammer vind ik dat.
Verder zou een elektradoorvoer (met regenafdakje erboven natuurlijk) wat hoger handig zijn. Nu moet ik de kabel op de grond tussen de slikranden doorvoeren waardoor die nooit helemaal netjes blijven liggen/(aan)sluiten en er risico is op water dat daar dan toch naar binnen loopt. Balen vind ik dat.

dat bedoel ik,
zou dit meteen aanpakken en evt met een tentbouwer een oplossing maken.

leuk toch!!
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #13 Gepost op: januari 25, 2012, 07:18:07 pm »

  WW


@wijnand
volgens mij heb je slechte ervaring met HK, telkens krijg je kippenvel wanneer er HK wordt genoemd
maar ja...
blijft leuk mensen met hun wensen, toch?
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #14 Gepost op: januari 25, 2012, 07:27:10 pm »

Een ding wat ik al ruim een jaar geleden aan de oude heer Holtkamp, ontwerper van de Kyte, had getipt, is een mooie aluminium trap voor ophanging aan het buizenframe ipv de kunststof trap die niet HK waardig is, om makkelijk het bed in te komen. Ander punt wat niet standaard was, heeft HK al speciaal voor ons gerealiseerd, namelijk een raam in de 'geen stoks' uitbouw voor extra ventilatie in het 'wc' hokje

En vloerverwarming... :H

Verder zeer tevreden !
« Laatst bewerkt op: januari 25, 2012, 07:29:20 pm door tommybol »
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal