Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat zou je veranderen?  (gelezen 7910 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #15 Gepost op: januari 25, 2012, 07:37:09 pm »

@wijnand
volgens mij heb je slechte ervaring met HK, telkens krijg je kippenvel wanneer er HK wordt genoemd
maar ja...
blijft leuk mensen met hun wensen, toch?

Nee, dat is een misverstand. Ik heb helemaal geen ervaring met de vouwwagens van Holtkamper. Wel volg ik de vouwwagenwereld al jaren en heb me er uitgebreid in verdiept tijdens onze zoektocht naar een vouwwagen. Waar ik inderdaad stijgend nekhaar (geen kippenvel) van krijg is de overdreven adoratie die het merk Holtkamper aan zich heeft hangen. Ontwerpfouten worden met de mantel der liefde bedekt. Ook de wijze waarop de service van Holtkamper steeds zo nadrukkelijk beschreven moet worden is bij het irritante af. Ik was dan ook prettig verrast toen een tijdje terug zelfs een aantal HK eigenaren op dit forum eindelijk vraagtekens begonnen te plaatsen bij de wijze waarop Holtkamper bijvoorbeeld (niet) communiceert. Je zult mij nooit horen zeggen dat een Holtkamper niet mooi is. Maar er zijn zat alternatieven die net zo mooi, net zo goed, net zo praktisch en fors goedkoper zijn. En de eigenaren van die vouwwagens praten daar vaak een stuk bescheidener over.

Maar je hebt gelijk, mensen met wensen zijn altijd leuk!
Gelogd

Stori

  • Gast
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #16 Gepost op: januari 25, 2012, 08:24:32 pm »

Wijnand, je verwoordt mijn idee over HK zo mooi en zonder aanstoot te geven, zo subtiel zou ik het niet kunnen.

Wij hebben nu een CCC, maar zoals er wel meerdere op het CC forum de "probleempjes" aanhalen, zijn er die bij ons ook. Eerst die rotmatras, zie het topic "opdekmatras". Mieke noemt me ondertussen "prinses op de erwt".  :o
En dan die plastic laden in de keuken, ze hebben een oplossing bij Aart Kok, een koopje aan 325 eur voor 4 houten laden. Laat maar hé.
Dat de rits onderaan de wagenbak niet aansluit (bij iedereen) is een klein euvel als je overnacht en een onweer over je heen krijgt. Een dweil lost het probleempje op, maar waarom maken ze dit niet aansluitend, vraag je je dan af.
De meeste wagens hebben 4 stelpoten, maar de CC heeft er 2 onder de keuken en je kan de wagen hiermee niet stellen, want dan forceer je de keuken. Twee nieuwe poten dan? Caravanpoten zijn te kort, CC heeft ze te koop maar aan een "aardige " prijs. Dan maar 4 assteunen kopen.
Als je dit leest lijkt het alsof CCC niks dan ellende is, maar neen, het ideaal bestaat niet en wij zijn tevreden gebruikers in deze fase van ons "vakantie" leven. En wat ons niet ligt, passen we aan of leggen ons erbij neer.
In een ander leven hebben we onze cara... zo aangepast dat we ze nu aan de straatstenen niet kwijt kunnen.  Zo persoonlijk en aangepast kan het worden en wij kamperen blijkbaar niet zoals de grote meerderheid.
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #17 Gepost op: januari 25, 2012, 08:32:17 pm »

@ Wijnand,

Klopt van de communicatie van HK..... die is soms ronduit droevig! Daar mag Jelle en consorten gerust eens wat aan doen. Updates etc.
De service vindt ik persoonlijk van ZEER hoge kwaliteit. Komt mede door dat ze alles 'in eigen huis' houden. Geen dealers. Daar heb je ook goed voor betaald, maar ook de garantie dat het naar wens opgelost wordt (persoonlijk dan, kan niet voor anderen spreken).
Tot zover mijn niet geheel objectieve mening. :#
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #18 Gepost op: januari 25, 2012, 08:45:03 pm »

Leuk topic! Uiteraard loop je bij denk ik bijna iedere wagen wel tegen dingetjes aan die ander/beter kunnen.

Zo ook wij :# Wat mij nog het meeste tegenvalt is het comfort van de matrassen. We hebben er al een (oprol) lattenbodem onder maar nog is het matras te hard dus dat gaan we komend jaar oplossen met een goed opdekmatras.
Verder vind ik het erg jammer dat de luifel van de voortent niet ook aan de wagenbak geritst kan worden voor bv een enkele overnachting. Nu moet je dus nog een andere luifel kopen met ook weer een boogstok...niet alleen erg prijzig maar ook weer extra spul om mee te nemen.

Voor de rest zijn we heel erg gelukkig met onze aankoop al heb ik nu al wel zoiets dat als de kinderen een stuk ouder zijn wil ik wel een kleinere wagen die sneller opzet.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #19 Gepost op: januari 25, 2012, 10:28:01 pm »

Ik ben het wel met Wijnand eens, daarnast vraag ik me iedere keer weer af waarom die Holtkampers zo verrekte duur zijn en ook blijven. Wij hebben zelf een Alpen Kreuzer uit 1991 gekocht voor 180 euries, wat volgens mij een goede prijs is voor wat je er voor krijgt. Waarom kost een Holtkamoer van ongeveer hetzelfde bouwjaar (dus met dezelfde leeftijd assen, tentdoek, karretje, dissel, alles eigenlijk) dan zo'n goeie 1000 euro? Ik snap het gewoon niet. Heeft dit te maken met het eeuwige (in mijn ogen soms wel eens vervelende en te hoogdravende) ophemelen van Holtkamper door zowel de bezitters als de fabrikant?

wat ik aan mijn wagen zou veranderen: Ik wil een nieuwe tent, die van ons begint gaarheidsverschijnselen te vertonen, mischien ook met wat modernere kleuren, maar dan niet voor heel veel geld  :P

Wat ik nooit zou veranderen is de keuken, super is dat systeem met de "achterdeur" waar de keuken aan zit, supergemakkelijk te gebruiken onderweg.

Verder vinden wij beide de Alpen Kreuzer helemaal top, ondanks de leeftijd en het werk in het vooruitzicht.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #20 Gepost op: januari 25, 2012, 10:46:37 pm »

waarom blijft een VW, BMW of Audi meer zijn waarde behouden en een dacia niet.

Alle goede auto's?

Snap ik ook niet, maar is wel een feit........
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #21 Gepost op: januari 25, 2012, 11:05:29 pm »

daarnast vraag ik me iedere keer weer af waarom die Holtkampers zo verrekte duur zijn en ook blijven.
Ik sluit niet uit dat dat deels komt omdat ze koste wat kost willen voorkomen dat ze achter de reeks inmiddels omgevallen producenten moeten aansluiten. En deels zijn ze natuurlijk ten opzichte van andere merken in absolute termen een betrekkelijk klein bedrijf. En als je dan ook nog eens aan gesponsorde TV gaat doen. Tja, dat geld moet ergens vandaan komen.

waarom blijft een VW, BMW of Audi meer zijn waarde behouden en een dacia niet.
Gewoon omdat er sprake is van marktwerking. De vraag is simpelweg relatief groot t.o.v. het aanbod. En als dan ook nog het initiele prijsniveau hoog was... Ik heb het idee dat je dat verschijnsel ook bij DW tenten en AK Z klappers ziet.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #22 Gepost op: januari 25, 2012, 11:08:38 pm »

Ik merk dat we wat afdwalen, over al dan niet een HK graag een ander topic.

Voor ons gelden dezelfde punten als Miss BBQ aangaf.  :J :J en ik zag ritsbare flappen ipv gordijnen, dat vind ik ook handig tov de gordijnen met van die pielwieltjes.
Ben hartstikke blij met onze Roadmaster, maar.....
wat mij betreft zouden afdakjes boven de ramen  (denk bijv. aan Kyte-oversteken boven de ramen, ook al bij andere vw's gezien trouwens) die geventileerd kunnen worden bijzonder welkom zijn.
Nu moet ik bij ieder buitje het horrengaas dicht maken met een flap van tentdoek en dat terwijl het bij regen echt niet altijd gelijk koud is. Ook als we naar bed gaan maak ik alles dicht, voor het geval het 's nachts gaat regenen en ik er geen erg in heb en alles dan 's ochtends nat is. Erg jammer vind ik dat.
Verder zou een elektradoorvoer (met regenafdakje erboven natuurlijk) wat hoger handig zijn. Nu moet ik de kabel op de grond tussen de slikranden doorvoeren waardoor die nooit helemaal netjes blijven liggen/(aan)sluiten en er risico is op water dat daar dan toch naar binnen loopt. Balen vind ik dat.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #23 Gepost op: januari 26, 2012, 11:18:10 am »

en een dacia niet.

 :off
Als er één merk is dat waardevast is en waarbij de tweedehandswaarde wel heel dicht in de buurt zit van de nieuwwaarde is het wel Dacia. Die auto's zijn niet aan te slepen door een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Dat in tegenstelling tot Audi, waar waardedalingen van 40-50% in twee/drie jaar niet ongebruikelijk zijn. Zeker bij de wat exotische modellen. Maar dit terzijde. Zolang er voor HK's veel betaald wordt, blijven de prijzen hoog. Noemen ze marktwerking. De waarde heeft net als bij huizen niets te maken met de werkelijke waarde van het object. Hoewel er bij woningen nu langzaamaan een flinke correctie aan het ontstaan is...

Maar Muis heeft gelijk, we dwalen af. Hoewel ik dat van de hoge prijzen best zou willen veranderen bij vouwwagens  :#
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #24 Gepost op: januari 26, 2012, 12:06:58 pm »

Jellewa wat heb je zoal allemaal aangepast aan je Jametic?
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #25 Gepost op: januari 26, 2012, 12:35:19 pm »

Yep, terug naar de topic:

zoals ik aangaf heb ik ea veranderd en hoe langer ik er mee zal kamperen, hoe meer er kan worden aangepast.

 dit jaar een nieuwe kookkist.(huidige is uit tent-priode)

daarna:
* chassis/wagenbak aanpassen of verzetten zodat koelkast en kookkist achter de wagenbak past (nu voorop de dissel)

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #26 Gepost op: januari 26, 2012, 01:10:11 pm »

Eerst moet de kar komen. Dan maar eens naar de keuken kijken: Die wil ik zo inrichten/inpakken dat hij zo gebruiksklaar mogelijk is. Hoe minder gedoe, hoe makkelijker. En eigenlijk vind ik een beetje knutselen wel lolllig.

Ik zit te denken aan iets voor de mokken, zodat we porselein en/of glas mee kunnen nemen. Drinkt toch lekkerder van die plastic rommel.

Maar nogmaals: eerst de wagenophalen, dan een keer weg en daarna pas aan de slag.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #27 Gepost op: januari 26, 2012, 01:22:48 pm »

Jellewa wat heb je zoal allemaal aangepast aan je Jametic?
Aan de Jametic op zich niet zo veel, die bevalt prima. Wel het "geitenspit" waar het bed mee wordt verankerd, aangepast. Is een topic over. Heb een inklapbare stellage gemaakt voor kratjes. Die staat op de bankjes in de bak en dan kunnen de klepjes ook nog open, zie topic. Heb de flappen van de slaaptent die los onder de kussens liggen van de bankjes vastgezet met drukknopen, hingen altijd naast de wagen = slordig. De keuken heb ik accubak, kraantje en bijbehorende ballast verwijderd, dus meer ruimte voor spullen. Gebruiken geen kraan, die is op de camping wel met echt vers water. Heb een aflegplankje gemaakt aan het linker deksel van de keuken, zie topic. Ben momenteel bezig met nog een aflegplank links naast de keuken, komt topic over. Ben nog zoekende hoe ik de ramen aan de achterkant zonder gebruik van de metalen stokken kan open zetten. De nieuwe Louisiana enzo hebben daarvoor een glasfiber stok  die het raamluifel halfrond open houdt. Maar heb geen idee of dit kan/lukt. Heb ook nog geen stokken kunnen vinden hiervoor. Laatst het dekzeil laten aanpassen door er een rand onder te laten zetten om inwaaien van water te voorkomen/verminderen. Bijkomend voordeel is dat er meer spullen onder kunnen, zie topic. Wil ook nog een stopcontact in de keuken bouwen, maar de prioriteit is laag. en wellicht een gasaansluiting met snelkoppelingen, ook lage prioriteit. De handvatten van de keuken heb ik rubber slang op gezet, pakt een stuk makkelijker vast. Wil nog een betere stekker aansluiting voor de 12 volt verllichting maken. de huidige doet het wel, maar vind ik prut. De spullen heb ik al. Ook heb ik 2 wielen gemaakt onder de keuken waardoor deze in je eentje makkelijk is te verplaatsen als een soort kruiwagen, zie topic. Heb ook nog 2 zwenkwielen liggen voor onder de andere kant, maar dat komt later, heb nog geen plaatjes RVS gevonden. De wielen zijn overigens demontabel gemaakt, schuif je zo om de keukenpootjes en zitten vergrendeld met de klikkers waar je de poten mee vast zet. Goedkope wielen momenteel bij de Action. Zwenkwiel Euro 1,15 en bokwiel 85 cent. Val je je geen buil aan. Bedenk me net dat ik ook planken in de vw heb gemaakt op de bankjes zodat de tent niet in de wagen valt en ik er kratjes onder kan schuiven en weghalen zonder de tent open te klappen.
« Laatst bewerkt op: januari 26, 2012, 04:57:32 pm door jellejawa »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Stori

  • Gast
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #28 Gepost op: januari 26, 2012, 01:25:17 pm »

Ik zit te denken aan iets voor de mokken, zodat we porselein en/of glas mee kunnen nemen. Drinkt toch lekkerder van die plastic rommel.

Ik weet niet waar aan je zit te denken, maar ik heb voor mezelf een simpele oplossing. Bij Ikea verpakken ze de wijnglazen in een kartonnetje zonder deksel met tussenschotjes  voor 6 glazen. Heel wat types glazen passen hier ook in en er is er op deze manier nog nooit één gebroken aangekomen op de camping. Wijn en bier drink ik nl niet uit plastic.
En dat kartonnetje past altijd wel ergens tussen.

Sorry, was even off-topic, maar wist niet waar ik dit anders kon posten.

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #29 Gepost op: januari 26, 2012, 01:45:20 pm »

Ik zit te denken aan iets voor de mokken, zodat we porselein en/of glas mee kunnen nemen. Drinkt toch lekkerder van die plastic rommel.

Ik weet niet waar aan je zit te denken, maar ik heb voor mezelf een simpele oplossing. Bij Ikea verpakken ze de wijnglazen in een kartonnetje zonder deksel met tussenschotjes  voor 6 glazen. Heel wat types glazen passen hier ook in en er is er op deze manier nog nooit één gebroken aangekomen op de camping. Wijn en bier drink ik nl niet uit plastic.
En dat kartonnetje past altijd wel ergens tussen.

Sorry, was even off-topic, maar wist niet waar ik dit anders kon posten.
of gewoon in een theedoek of keukendoek.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal