Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat zou je veranderen?  (gelezen 7902 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #30 Gepost op: januari 26, 2012, 01:56:10 pm »

Juist niet in een keukendoek: Hooguit los er op, het rollen van spullen uit een doek kost ook weer tijd, maar vooral het opruimen moet zo gemakkelijk mogelijk worden. Het opruimen is hetgeen waar met name vrouwlief altijd erg tegenaan hikte.
Het doosje lijkt me een top-idee, tot het nat wordt, maar dan zien we wel weer. Op naar de Ikea!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2024 + zelfbouw tenttrailer
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #31 Gepost op: januari 26, 2012, 02:01:12 pm »

Lang over nagedacht. Als ik nog iets mag veranderen, is het een hoger dekzeil.

Heb gelijk een mailtje gestuurd naar De Wit. Binnen een half uur antwoord. 15cm ophogen, ?50,-
Dit gaan we doen.

Ik wil je bedanken, dat je deze vraag stelt I:
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #32 Gepost op: januari 26, 2012, 02:46:01 pm »

Ik zit te denken aan iets voor de mokken, zodat we porselein en/of glas mee kunnen nemen. Drinkt toch lekkerder van die plastic rommel.

wellicht een idee: gebruik strookjes tenttapijt aan de zijkanten en onderkant van de kast, stoten de glazen niet snel stuk.

Wat ik doe, glas stapelen in een mok, trillen en stoten niet snel stuk.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #33 Gepost op: januari 26, 2012, 03:51:27 pm »

Bij de Xenos of Big Bazar weet het niet zeker. heb je van die anti slipmatjes die je makkelijk op maat kunt knippen als je die in de keuken legt en op de zijkanten plakt gaat het ook minder snel kapot. De kleuren van de matjes moeten natuurlijk wel je kleur zijn. Wij hadden ze ook bij onze oude Arizona op de bodem en plankjes liggen in de keuken (niet tegen de zijkant). Bij onze nieuwe 4X4 heb ik nog niet gekeken of ik het noodzakelijk vind en of we de glazen wel in de keuken leggen tijdens het vervoer.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #34 Gepost op: januari 26, 2012, 03:55:45 pm »

Bij de Xenos of Big Bazar weet het niet zeker. heb je van die anti slipmatjes die je makkelijk op maat kunt knippen als je die in de keuken legt en op de zijkanten plakt gaat het ook minder snel kapot. De kleuren van de matjes moeten natuurlijk wel je kleur zijn. Wij hadden ze ook bij onze oude Arizona op de bodem en plankjes liggen in de keuken (niet tegen de zijkant). Bij onze nieuwe 4X4 heb ik nog niet gekeken of ik het noodzakelijk vind en of we de glazen wel in de keuken leggen tijdens het vervoer.
Action heeft dit spul ook liggen. Kost weinig en zeer handig. Heb het in de keuken en in de banken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #35 Gepost op: januari 26, 2012, 03:59:36 pm »

Lang over nagedacht. Als ik nog iets mag veranderen, is het een hoger dekzeil.

Heb gelijk een mailtje gestuurd naar De Wit. Binnen een half uur antwoord. 15cm ophogen, ?50,-
Dit gaan we doen.

Ik wil je bedanken, dat je deze vraag stelt I:
Bedenk wel vantevoren hoe je het wilt hebben. Ik heb er ook lusjes aan laten maken, de randen zijn keurig dubbel gestikt.Dat kost waarschijnlijk iets meer. Ik was 75 euro kwijt bij Karsten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Angel

  • Gast
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #36 Gepost op: januari 26, 2012, 04:20:23 pm »

jellewa heb je toevallig ook wat fotootjes van de wieltjes en het rubber bij de keuken. Ik ben a-technisch dus dat plankje en de stelling ga ik (nog) aan beginnen. Ik heb altijd gedacht wieltjes onder de keuken is niet handig want over het gras kun je zo'n keuken toch niet duwen dan zijn de wieltjes alleen maar onhandig, maar eigenlijk nooit gedacht aan 2 wieltjes en dan verplaatsen door 1 kant op te tillen. Wanneer de handvatten dan ook nog lekker in de hand liggen wordt het allemaal wat "dragelijker". Mijn vriendin ziet er altijd als een huis tegenop om die keuken weer eens te plaatsen en terug te hangen.
Gelogd

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2024 + zelfbouw tenttrailer
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #37 Gepost op: januari 26, 2012, 07:43:39 pm »

Bedenk wel vantevoren hoe je het wilt hebben. Ik heb er ook lusjes aan laten maken, de randen zijn keurig dubbel gestikt.Dat kost waarschijnlijk iets meer. Ik was 75 euro kwijt bij Karsten.

Een strook van 15cm, zodat deze hoger wordt. Ik neem aan dat ze er nieuwe ogen in maken. Zal het natuurlijk goed navragen zodra ik het dekzeil breng.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #38 Gepost op: januari 27, 2012, 07:05:22 am »

Een strook van 15cm, zodat deze hoger wordt. Ik neem aan dat ze er nieuwe ogen in maken. Zal het natuurlijk goed navragen zodra ik het dekzeil breng.
Heeft nog iemand op dit forum zijn dekzeil laten verhogen voor eenzelfde bedrag. Ook daar was er alleen een strook aangenaaid en geen gestikte randen en lusjes. Ik zou het zeker vragen om verrassingen achteraf uit te sluiten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #39 Gepost op: januari 27, 2012, 09:31:21 am »

Leuk onderwerp!

Zet je aan het denken wat ik nu vind van onze klapkar. Echt grote missers ben ik nog niet tegengekomen.

We hebben ons wel eens afgevraagd of het niet slimmer was geweest om meteen de 100 km/uur voorziening in te bouwen, maar tot op heden hebben we die nog niet gemist.
Ook hebben we ons wel eens afgevraagd hoe kamperen in "Nederlands weer" zou zijn, koken onder de luifel lijkt ons dan geen pretje, aangezien we standaard naar mooiweer locaties gaan hebben we dat nog niet meegemaakt.

Tot slot vragen we ons wel eens af of de grote investering het allemaal waard was? De klapkar bevalt ons prima en gezien de tweedehandsprijzen op Marktplaats maken we ons ook weinig zorgen over de restwaarde.

Al met al super tevreden dus!
Gelogd

famahbaas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 82
  • Merk Vouwwagen: Teun ttt4 tenttrailer
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #40 Gepost op: januari 27, 2012, 09:55:07 am »

Ik zou graag de luifel van onze Olympe aangepast hebbenEr zitten van die zijflappen aan daar zou ik wel een rits in willen hebben.
Als je dan naast familie of vrienden staat.is het wel wat gezelliger!
Gelogd

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2024 + zelfbouw tenttrailer
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #41 Gepost op: januari 27, 2012, 11:33:40 am »

Heeft nog iemand op dit forum zijn dekzeil laten verhogen voor eenzelfde bedrag. Ook daar was er alleen een strook aangenaaid en geen gestikte randen en lusjes. Ik zou het zeker vragen om verrassingen achteraf uit te sluiten.

Toch maar even naar De Wit gebeld. zij waren van plan om er een flap van 15cm aan te naaien. Uitgelegd dat de ogenrand eraf mag, en dat ik graag een strook van 15cm wil. en dan weer een nieuwe ogen rand. Dan wordt het ivm het toevoegen van nieuwe ogen, ?75,-.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #42 Gepost op: januari 27, 2012, 11:47:45 am »

Toch maar even naar De Wit gebeld. zij waren van plan om er een flap van 15cm aan te naaien. Uitgelegd dat de ogenrand eraf mag, en dat ik graag een strook van 15cm wil. en dan weer een nieuwe ogen rand. Dan wordt het ivm het toevoegen van nieuwe ogen, ?75,-.
Ik heb de oude rand en ogen laten zitten. Dit omdat in de standaard opstelling de flap te lang is om met elastieken vast te zetten en zet ik dus op de originele manier vast. Bij de Trigano zitten de haken lager geloof ik. De flap vouw ik dan dubbel, omdat deze net over de haken heen valt. De flap is bij ons alleen bedoeld om inslag van regen te voorkomen onderweg. Maar als we eventueel spullen onder het dekzeil gaan meenemen komt het dekzeil hoger en dan kan ik de nieuwe afspanpunten op de flap gaan gebruiken, gewoon elastiek omzetten, of evt. een nieuwe er bij op.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2024 + zelfbouw tenttrailer
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #43 Gepost op: januari 27, 2012, 12:17:54 pm »

Ik heb de oude rand en ogen laten zitten. Dit omdat in de standaard opstelling de flap te lang is om met elastieken vast te zetten en zet ik dus op de originele manier vast. Bij de Trigano zitten de haken lager geloof ik. De flap vouw ik dan dubbel, omdat deze net over de haken heen valt. De flap is bij ons alleen bedoeld om inslag van regen te voorkomen onderweg. Maar als we eventueel spullen onder het dekzeil gaan meenemen komt het dekzeil hoger en dan kan ik de nieuwe afspanpunten op de flap gaan gebruiken, gewoon elastiek omzetten, of evt. een nieuwe er bij op.

Als ik het dekzeil breng, gaan we eens uitgebreid van gedachten wisselen met de mensen daar. Hun ervaring is natuurlijk ook van belang.
Gelogd

marleejenrob

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: trigano ocean 3.15
  • kamperen= klapkoets, skottelbroi en senseo mee!
Re: Wat zou je veranderen?
« Reactie #44 Gepost op: januari 27, 2012, 09:40:25 pm »

hoi

Ik zou bij onze trigano oceane 3.15 veranderen: t zeil mag langer oversteken zodat bij de bedden geen opspattend wegdekwater kan komen, hiervoor ga ik nog actie ondernemen, de kleppen van de banken met een " stelschroefhendel" vast kunt zetten, nu vallen die nog naar onder. ( je weet wel z'n stelschroefgeval om een raam open te houden).
Na een kleine verbouwing op de slaapkamer van een van de kids ga ik een disselbak maken en een keukenkist voor al t keuken spul. Wij hebben toendertijd geen keukenkast erbij genomen toen we de vw aangschafte, jammer.
tja ik mag me niet vervelen. :J

Graag zou ik nog willen dat voortent sneller op te bouwen was als nu ( trigano oceane). Maar dat is iets voor de volgende vw.



Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal