Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: 's nachts rijden of niet??  (gelezen 9985 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
's nachts rijden of niet??
« Gepost op: januari 27, 2012, 10:05:45 am »

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Frankrijk  op vakantie.
Wij gaan dit jaar voor het eerst met de kids(6,5,1 jaar)verder dan 350 km.

Wij gaan richting de jura,de camping ligt op +\-750km.
Ik denk dat dit ongeveer 8 rij-uren is,dus zeg met pauze ongeveer 10uur.

De bedoeling is om rond 12.00u te ariveren(of eerder).

Dat betekend dat ik of: rond 2.00 uur  's nachts moet aanrijden.
                                     rond 22.00uur  en dan hopen dat we de tent eerder opmogen zetten.

Ik denk dat wel 's nacht wordt dan blijven vrouw en kinderen ook meer in hun gewone ritme,ik werk vaak 's nachts dus ik ben wel gewend aan omgekeerd bioritme.

Kun je ook pinnen bij de tolpoortjes of is het alleen credit-kaart/contant
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Edwinv

  • Gast
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #1 Gepost op: januari 27, 2012, 11:37:21 am »

Mooi om twee uur gaan rijden. Doen wij ook met drie kids. Zorg er zelf voor dat je rond 9 uur in bed ligt, dan heb je zelf ook nog wat nachtrust.
Als je rond 10 uur gaat rijden, dan zie je het nog net donkder wordn, moet je de hele nacht doorrijden en dan weer lichT worden. Voor mij een te zware aanslag op je bio ritme
Verder als je er vroeg in de ochtend aankomt, ga er maar vanuit, zeker in het hoog seizoen dat je plek nog bezet is. Kan je de hele ochtend wachten en hangen voordat je er op mag. Weet uit ervaring dat lang wachten met drie kleine kids dan niet echt een feestje is....

Met tolportjes in frankrijk geen ervaring. Ik werk voor een frans bedrijf. Als ik,op vakantie ben, dan ook echt vakantie....

Succes
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.565
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #2 Gepost op: januari 27, 2012, 12:08:32 pm »


   Hallo Papajur

Ik wist het niet meer zeker en heb het even opgezocht. Je kunt niet met pinpas betalen, alleen contant of met creditcard.
Zie:
http://nl.franceguide.com/praktische-informatie/Betalen-bij-de-tolpoortjes.html?NodeID=124&EditoID=89081

Jura is erg mooi. Wij waren eens bij Lac de Vouglans.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #3 Gepost op: januari 27, 2012, 01:15:36 pm »

over je reistijd, wij rekenen altijd gemiddeld 70km per uur.
In France mag je 130 maar met lange pauzes, tanken, toilet e.d. komen we hier meestal op uit.
Vakantie begint idd al bij het inpakken, dus lekker rustig aan (voor mij dan).

Wij tanken overigens niet langs de autoroute maar bij een supermarkt in een willekeurig dorp. Daar eten we dan ook een broodje etc. (zie je ook niet zoveel nederlanders  :K)
Gelogd
live life outdoors

marleejenrob

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: trigano ocean 3.15
  • kamperen= klapkoets, skottelbroi en senseo mee!
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #4 Gepost op: januari 27, 2012, 01:33:34 pm »

hoi

fijn  om 2.00 vertrekken en piano an rijden, met vw of zonder, lekker kachelen, dvd-tjes meenemen voor de kids. Zelf eerder die avond ervoor gaan pitten en dan zorgen dat alles klaar staat en 1.30 uit bed, klaar maken en net voor dat je gaat de kids uit bed en ze slapen on de auto verder.
op de peage kun je dokken de creditcard of cash, geen pin. Ik vind de creditcard makkelijker maar dat is onze ervaring.
wij vertrekken uit limburg rond 2.00 uur en zorgen ervoor dat we Liége voor 5 uur gehad hebben en en dan is t rustig tot aan luxembourg,
ff tanken want dat scheelt een bult ping-ping. En  niet te veel stoppen op de grote parkeerplaatsen maar ff van de peage af en in een dorpje eten, evt pitten en de wc en weer verder.

succes
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #5 Gepost op: januari 27, 2012, 01:44:27 pm »

toen wij ook met jonge kinderen waren, gingen we ook snachts rijden.
Ik moet altijd rijden, en dat was snachts heerlijk, alleen stoppen om te tanken, muziekje aan een rijden maar.
De rest ging al snel slapen, en werd pas wakker wanneer de auto uitgezet werd.
Ook bij de tolpoorten werd niemand wakker.
Toen ze wat ouder werkden ging dit niet zo goed meer, wilde beweging hebben, plassen en eten nam toe.
Ik zelf wat ouder en had er meer moeite mee om wakker te blijven.

Je geeft zelf al aan hier geen last van te hebben, doen....je mist geen dag.....

tolpoortjes alleen contant en creditcard
Gelogd

Chelsea01

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Een Campooz Lazy Jack 2018
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #6 Gepost op: januari 27, 2012, 04:16:52 pm »

Wij rijden iets verder.. naar Costa Brava; 1450 km.. en wij rijden ook 'snachts.
We rijden in de middag weg. Gaan in Maastricht eten bij de MAC D. en dan kachelen.. en zijn rond 7 uur op plek van bestemming.. 16 a 17 uur rijden.
Heerlijk koel 's nachts; kids slapen heerlijk tot 's morgens en dan DVD aan...
Peage met creditcard.. gaat heerlijk snel..
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #7 Gepost op: januari 27, 2012, 04:22:51 pm »

Voordeel: de kids zijn lekker rustig
Nadeel: een van de twee moet rusten....en als je als bestuurder dan ook met twee kids achterin en een vw erachter rond 3.30 uur Met 100 km/ uur in slaap valt...... :O

Gelukkig had ik een goeie auto en was alleen de vw total loss......

En ja...we zijn niet direct na het werk gaan rijden, maar zaterdag op zondagnacht....maar we waren wel aan vakantie toe  ::)
« Laatst bewerkt op: januari 27, 2012, 04:25:18 pm door tommybol »
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #8 Gepost op: januari 27, 2012, 07:34:15 pm »

Ik rij beroepsmatig  veel kilometers per jaar. Zo min mogelijk s'nachts. Ik vind het helemaal niks, je hoort dan te slapen. Op vakantie rijd ik dus ook nooit s'nachts. Ook de reis zelf hoort bij onze vakantie. Mocht je de hele nacht door rijden, kun je nog niet op je plaats, zet je snel je klapper op en ligt de rest van de dag te slapen in de stoel. Ook is de kans dat je in slaap valt achter het stuur is gewoon groter. Zeg niet " dat gebeurt mij niet".
Maar goed, ieder zijn keus.
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #9 Gepost op: januari 27, 2012, 07:56:40 pm »

Heb een paar jaar lang de nacht doorgereden(zonder kids) maar vind ik niet meer verstandig.  Rond een uur of twee in de nacht vertrekken en rijden dan rond 12:00 uur de camping an. Het is idd lekker om naar het licht toe te rijden dan vanuit het licht het donker in te rijden en weer naar het licht toe.

Het blijft uiteindelijk wel vakantie. Tolpoortjes lekker met de cc en af en toe even rusten.
Gelogd

ILOnA_013

  • Gast
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #10 Gepost op: januari 27, 2012, 08:12:14 pm »

Ik vind het zo zonde om 's nachts te rijden, je ziet niks van de omgeving. Ook ik vind dat de reis bij de vakantie op zich hoort. Wij kiezen er dan ook voor om overdag weg te gaan. Hetzij rond 6.00 uur ofzo, maar niet midden in de nacht.
Gelogd

Frank T

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon S Offroad
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #11 Gepost op: januari 27, 2012, 08:13:04 pm »

Wij zijn ook altijd rond 2:00 uur vertrokken, dit ging altijd goed maar sinds een aantal jaar begint dit een beetje tegen te staan. Ik heb altijd een bepaalde onrustigheid als ik op vakantie moet. ik heb dan altijd erg veel zin om weg te rijden maar kom hierdoor moeilijk is slaap. Je moet toch behoorlijk wat uurtje rust hebben gehad voordat je een lange reis gaat afleggen. Wij rijden altijd met z'n tweeen maar dan nog is het vermoeiend. Dus zorg dat je echt goed kan slapen.

Gezien de leeftijd van de kinderen is het wel erg fijn als je 's nachts kan rijden want dan slapen de kids lekker. Stop wel regelmatig en loop wat rondjes rond de auto even lekkere frisse lucht.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #12 Gepost op: januari 27, 2012, 08:13:34 pm »

Vroeger, toen we nog met ons tweeën waren, een paar keer door de nacht heen gereden.
Maar dat was het toch niet voor ons.

Een hele dag erna brak en waarom voor een halve dag winst.

Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #13 Gepost op: januari 27, 2012, 08:23:15 pm »

Wij rijden ook altijd rond 1 uur weg. Heerlijk rustig en lekker doorrijden met zo'n 130 km/u. Flink km maken. Overdag doen we het rustig aan. Flink wat koffie mee en om de paar uur stoppen. En om beurten rijden en elkaar alert houden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #14 Gepost op: januari 27, 2012, 09:24:56 pm »

Bedankt voor de vele/snelle reacties.

Voor diegenen met (jonge)kinderen.
Ik lees dat veel van jullie 's morgens vroeg (ok 's nachts)gaan rijden.
Is dit voor de kinderen geen enorme aanslag?

Wakker maken,auto in, en dan weer slapen???
Ben bang dat dat bij onze kinderen niet gaat werken,met als gevolg een hele zware reis.

Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal