Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: 's nachts rijden of niet??  (gelezen 10014 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Richard

  • Gast
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #15 Gepost op: januari 27, 2012, 09:26:35 pm »

De kinderen zo laat mogelijk ophouden.
Als je dan gaat rijden vallen ze zo in slaap en worden ze de dag erna pas laat wakker :>
Gelogd

JanW

  • Gast
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #16 Gepost op: januari 27, 2012, 09:46:18 pm »

Wij houden de kinderen ook lang op en de chauffeur (ik dus) gaat vroeg naar bed, en we rijden ook om 02:00 weg. Als ik de reacties hierboven lees denk ik dat we nog iets eerder gaan, anders staan we in de vouwagenuittochtfile. :K

's nacht stoppen we kort en wanneer de kinderen wakker worden maken we een lange stop. Vorig jaar waren we op deze manier al om 14:00 op de camping in Slovenië.
Gelogd

HarryV

  • Gast
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #17 Gepost op: januari 27, 2012, 10:33:21 pm »

wij gingen altijd 's nachts weg, maar Miran vind 't niks tegenwoordig vertrekken we rond 4 a 5 uur
dit jaar weer Italie, maar wil eigenlijk via Frankrijk, vind zwitserland gewoon een baggerland (sorry) betekend wel meer km's
Gelogd

walter

  • Gast
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #18 Gepost op: januari 27, 2012, 10:46:20 pm »



Ik denk dat wel 's nacht wordt dan blijven vrouw en kinderen ook meer in hun gewone ritme,ik werk vaak 's nachts dus ik ben wel gewend aan omgekeerd bioritme.



let wel, snachts in een koelcel op 2 graden werken is net ff anders dan de hele nacht doortrappen en naar het niets staren.. tis goed vermoeiend
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #19 Gepost op: januari 27, 2012, 10:57:48 pm »

Dat klopt.


Maar ik heb ook wel het een ander gereden.
Bij zware oogjes zet ik hem wel aan de kant.
Bovendien heb ik nu wel mijn kostbaarste "bezit" naast en achter mij zitten.

Ik denk toch dat van 22.00u tot 9.00u rijden (incl rust) mij makkelijker afgaat als van 2.00u tot 12.00u (incl rust).
Dan kan ik bij aankomst lekker uiltje knappen als moeders de vrouw en kids de camping verkennen.
Dan vw opbouwen.

Ik heb het geluk dat ik overdag ook goed kan slapen.
Uitgerust op reis scheelt al de helft.

Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #20 Gepost op: januari 28, 2012, 04:06:44 am »

Bedankt voor de vele/snelle reacties.

Voor diegenen met (jonge)kinderen.
Ik lees dat veel van jullie 's morgens vroeg (ok 's nachts)gaan rijden.
Is dit voor de kinderen geen enorme aanslag?

Wakker maken,auto in, en dan weer slapen???
Ben bang dat dat bij onze kinderen niet gaat werken,met als gevolg een hele zware reis.
Onze dochter van nu bijna 12 lukte het ook niet echt de laatste jaren. Maar daarvoor is de draagbare DVD speler uitgevonden
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

The Foxes

  • Gast
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #21 Gepost op: januari 28, 2012, 09:38:54 am »

In het verleden reden wij (lees ik) ook altijd 's nachts. De kinderen slapen zo in de auto. Je kan vaak lekker doorijden. Af en toe even stoppen voor een kop koffie en een plaspauze en dan weer verder.
Maar tegenwoordig rijden we overdag. En, wat ik hier nog niet gelezen heb, met een overnachting onderweg.
Je ziet onderweg veel meer en je komt echt veel meer uitgerust aan op de camping.
Voor ons begint de vakantie als we thuis de deur achter ons dicht doen, dus ook de tussenstop is vakantie. Het "kost" je natuurlijk wel een extra dag, maar voor ons is dat dus ook vakantie.

The Foxes
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #22 Gepost op: januari 28, 2012, 11:21:16 am »

Maar tegenwoordig rijden we overdag. En, wat ik hier nog niet gelezen heb, met een overnachting onderweg.

Wij hebben dat tot op heden altijd nog gedaan en hebben nog nooit 's nachts gereden. In de meeste gevallen een tusenstopje op echte doortrek-campings zoals Metz, Troyes of Dole, afhankelijk van hoe vroeg we wegreden.  Later ook wel in een klein hotelletje. Meestal vertrekken we later van huis dan we van plan waren. Lekker relaxed.  KK
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #23 Gepost op: januari 28, 2012, 06:11:13 pm »

Nou wij rijden ook in twee dagen. We pakken net boven of onder Lyon een camping.
Ik neem dan een pak voorgebakken pannekoeken en een paar kant en klaar maaltijden (van die gedroogde pasta zakken of noedels). Niet iedere camping heeft een restaurantje en ik ben graag voorbereid.

Lekker naar de speeltuin met de kids en dan wat eten.

Dan de volgende dag nog een paar uurtjes naar de eindbestemming

Vanaf het moment van aankoppelen thuis begint de vakantie.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #24 Gepost op: januari 28, 2012, 08:47:29 pm »

Wij hebben ooit 1x in de nacht gereden met het idee dan kunnen de kids lekker slapen. Nou vergeet het maar. Alle auto's met kinderen die we tegen kwamen sliepen terwijl die van ons klaar wakker waren. Die waren de volgende dag ook klaar wakker en stik sacherijnig. Nee dat hebben we dus nooit meer gedaan. Gewoon een dvd speler mee nemen en dan vertrekken we rond de klok van 5 en zelfs nu ze 17 15 en 14 zijn vinden ze dat het fijnste. Wij ook want het is toch immers zo dat als je vertrekt van huis je vakantie toch begint?!?
Gelogd
Jevipro

henrick

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: conway countryman
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #25 Gepost op: januari 28, 2012, 09:34:21 pm »

wij rijden de laatste jaren steeds s nachts weg,voor onze kinders (dochter van 5,zoon van 10 met adhd,
en een zoon van 12 jaar) het rustigst,wel nemen we na ong. 500km een flinke lange stop,meestal net na
parijs bv. en als het licht word stoppen we iedere 1,5 of 2 uur om lekker wat te eten of te driinken, en als
het weer gunstig is overnachten we op gemiddeld 750km afstand,dus vroeg vertrekken om vervolgens
bij daglicht extra stops te maken
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #26 Gepost op: januari 28, 2012, 09:35:34 pm »

Ooit 1 keer 's nachts gereden, nooit meer! Ik kwam werkelijk gebroken aan en heb een paar dagen nodig gehad om bij te komen. Nu rijden we meestal tussen 5 en 6 's morgens weg en rijden zover mogelijk door (de laatste jaren tot tegen de Spaanse grens) en overnachten op een camping of een hotel (afhankelijk van het weer). De tweede dag moeten we dan nog ca. 100 km rijden en komen dan vroeg en fit op de camping aan.
Nu we het zo doen is het begin van de vakantie een stuk meer ontspannen.
« Laatst bewerkt op: januari 28, 2012, 09:37:52 pm door nunogconway »
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #27 Gepost op: januari 28, 2012, 10:21:00 pm »

Wij hebben ook een aantal keren 's nachts gereden naar de Dordogne Sarlat. Voor ons 1142 km. 's Avonds om ong. 23.00 uur vertrekken, lekker rustig tussen 6.00 en 7.00 op zondagochtend door Parijs tuffen. Maar na Parijs kwam altijd de man met de hamer, ondanks dat we om en om reden. 's Middags als alles meezat waren we om ong 16.00 uur op de camping. Maar dan was de koek ook helemaal op!!  ::) Daarna zijn we op aanraden van een collega, de toeristische route gaan rijden, heerlijk relaxed!!! Ook naar Sarlat, maar dan over de D-wegen. Via de Ardennen ,we  komen wel van het oosten v/h land, de Champagne, richting Clermond -Ferrand en dan ri. Aurillac naar Brive!! Geweldige route, wel 2x overnachten. De reis was al vakantie!!
Nu gaan we naar de Cevennen, ook in 2 dagen. We willen overnachten ergens bij Macon in de buurt. We gaan niet meer jakkeren en in het donker rijden. Nou ja, beetje....Eerste dag wel bijtijds weg, we denken 4 uur. Nee, voor ons geen nachtrijden meer. Maar we rijden met ons 2en zonder kids.
Gelogd

pdm

  • Gast
's nachts rijden of niet??
« Reactie #28 Gepost op: januari 28, 2012, 11:01:44 pm »

.
« Laatst bewerkt op: augustus 02, 2014, 02:47:55 pm door pdm »
Gelogd

henrick

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: conway countryman
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #29 Gepost op: januari 28, 2012, 11:32:30 pm »

s nachts vertrekken wil niet zeggen dat je dan gaat jakkeren,feit is wel dat je
in de nacht een veel constantere snelheid blijft rijden,wij rijden met een vouwwagen
gemiddeld 100/110 km p uur waar we overdags gemiddeld 90 rijden omdat je een
bepaalde afstand van je voorganger wilt houden,dan maak je s nacht toch meer km s
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal