Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: 's nachts rijden of niet??  (gelezen 9986 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #45 Gepost op: mei 06, 2012, 11:52:29 pm »

Vorig jaar binnendoor naar zuid Frankrijk gereden.
Vakantie begint al bij het pakken.
Rustig vertrokken en rond 15.00 ? 16.00 camping gezocht.
Rustig douchen, eten, wandelen en tijdig weer plat.
Volgende dag laatste stukje en je komt uit gerust aan.

Ook wel eens naar salut gereden met vouwwagen 1600km.
Heen smiddags verstokken, overnacht noord Frankrijk, 2e dag tot noord Spanje en dag 3 smiddags aan gekomen.
Terug 1 overnachting maar gedaan (eerder terug ivm overlijden dus meer haast)
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 213
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #46 Gepost op: mei 07, 2012, 12:09:27 am »

Het plan is om dit jaar naar Oostenrijk te gaan. We zullen dan 's ochtends in de vroegte vertrekken (4 of 5 uur) en dan ergens in zuid-duitsland een camping zoeken voor de overnachting.

Het compleet omgooien van slaap/waak ritme voor de vakantie vind ik onverstandig, de hele dag brak voor een klein beetje tijdswinst gaat er bij mij niet in, vakantie is relaxen, ook op de heen- en terugreis. Voor ons althans.
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #47 Gepost op: mei 07, 2012, 10:13:16 am »

Wij hadden het er gisteren nog over hoe we het gaan aanpakken. We gaan naar West-frankrijk, 950 km. We willen nu om 18:00 wegrijden na het eten. Dan gaan de kinderen gewoon slapen zoals altijd. Ze zijn 2 en 4. We maken een lijstje van formule 1 hotels langs de route en rijden zo lang als het gaat. Pauzeren doe ik niet, ik heb geen zin om een beetje zinloos buiten de auto te dreutelen. Gewoon heerlijk ontspannen rijden met een bakkie koffie erbij en een muziekje en lekker zoete dingen voor de energie.
Dat is voor mij vakantie!
Dan gaan we overnachten, dat kost geen drol, en 's ochtends rijden we de rest. Dan zijn we mooi om 12:00 ofzo op de camping en hebben alle tijd om de vouwwagen op te zetten. Daar zijn we nog niet ervaren in, dus daar wil ik gewoon de tijd voor kunnen nemen.

Om 2:00 's nachts vertrekken lijkt me niks. Dan ben ik net gebroken als we vertrekken.  Dan ben ik aan het eind van de rit knorrig en de kinderen natuurlijk hyper. Dat is een slechte combi.

Het is niet zo dat we haast hebben, maar 10 uur wakker in de auto wil ik de kinderen niet aandoen en 10 uur verveelde kinderen in de auto wil ik mezelf niet aandoen.
Gelogd

ScubaRider

  • Gast
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #48 Gepost op: mei 07, 2012, 11:39:37 am »

Overnachten klinkt wel leuk, maar zelfs in een hotelletje gaat daar zoveel tijd in zitten. De kids worden wakker, zijn uitgerust en uitgelaten  :> en die krijg je dus nooit meer in slaap. Volgende morgen weer ontbijten  KK en dan is het al gauw tien uur voordat je weer op weg bent.

Wij gaan graag om een uur of twee 's nachts weg: eerst een uur of vier slapen en dan over verlaten wegen Nederland verlaten. Vrouw en kinderen slapen gedurende de dag wel een beetje bij en missen zo een stuk van de reis, pa draait wel op een half nachtje. Werkt voor ons prima als de echte rij-tijd beperkt blijft tot een uur of tien, dan ben je met een paar flink lange stops half de middag op de camping bier of op de wintersport.

Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #49 Gepost op: mei 07, 2012, 11:44:26 am »

Overnachten klinkt wel leuk, maar zelfs in een hotelletje gaat daar zoveel tijd in zitten.

Niet in een formule1. Dat zijn echt slaap/ontbijt afwerkplekken. Dat de kinderen om 2:00 's nachts verder slapen heb ik alle vertrouwen in.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #50 Gepost op: mei 07, 2012, 11:56:04 am »

Wij vertrokken meestal rond 21.00u de kids (nu 11,9 en 4) sliepen zodra we de grens met frankrijk passeerden, (dus daarvoor een paar keer stoppen om te plassen,enz) :Z
daarna rustig doortokkelen, zodra de kids wakker werden, werd het tijd om uitgebreidt te ontbijten, en dan weer rustig an (frankrijk toch meestal 115km p/u met vw) verder, meestal rond 13.00u op de bestemming, en heerlijk rustig an uitpakken, eten, opzetten......

prettige vakantie!!!! :>
Gelogd

ScubaRider

  • Gast
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #51 Gepost op: mei 07, 2012, 12:51:07 pm »

Niet in een formule1. Dat zijn echt slaap/ontbijt afwerkplekken. Dat de kinderen om 2:00 's nachts verder slapen heb ik alle vertrouwen in.
Ik ken de Formule 1 al kies ik zelf liever voor de Etap, maar da's off-topic. Dat jouw kinderen doorslapen wil ik best geloven, maar met de mijne heb ik andere ervaringen.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #52 Gepost op: mei 07, 2012, 02:38:54 pm »

ik was nooit een voorstander van 's nachts rijden maar het ga het dit jaar toch doen. ..
met 2 kinderen (1 en 4) lijkt het me heerlijk rustig rijden. De af te leggen afstand is ook maar 800km voor dag 1, dus met gemiddeld 80 a 90 km per uur (incl stoppen, tanken etc) moet de Bourgogne haalbaar zijn.
Nog maar 2 maandjes... en komend weekend vast even proefkamperen (zonder kinderen  :K)
Gelogd
live life outdoors

Angel

  • Gast
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #53 Gepost op: mei 07, 2012, 03:10:37 pm »

Vorig jaar en deze zomer hebben wij het als volgt gedaan vanuit brabant rond een uur of 6 's-ochtends (vrijdag) weg rijden naar Zuid frankrijk in de buurt van Luxemburg ergens stoppen en vervolgens net na Dijon op een camping gaan staan daar ben je dan rond een uur of 14.00.

Volgende week vertrekken wij met hemelvaart naar Frankrijk 100km onder Parijs dus de andere kant op en dan proberen we ook rond 06.00 uur weg te rijden. Ik weet alleen niet hoe druk het op zo'n dag rond is rond antwerpen/lille/Parijs. Volgens routeplanner is het 6,5 uur rijden als alles meezit hopen we dus tussen 14.00 en 15.00 aan te komen of is dat allemaal iets te optimistisch?
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #54 Gepost op: mei 07, 2012, 03:38:39 pm »

Vakantie bestemming van de zomervakantie is eigenlijk altijd middelandse zee gebied

Wij rijden in de ochtend aan rond 7-8 uur en stoppen om de twee uur om te wisselen en te plassen :)
In de loop van de middag op een camping bij Lyon de pootjes uitdraaien en wat eten en naar de speeltuin.
De volgende ochtend nog een 400 kilometer om lekker op tijd aan te komen en rustig de boel op te kunnen zetten.

Lekker relaxed, en uitgerust aankomen.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #55 Gepost op: mei 07, 2012, 04:06:11 pm »

Ik lees hier veel over mensen die naar Frankrijk gaan......maar hoe is het gesteld als je bijvoorbeeld naar Tjechie gaat?
Wij komen uit N-H, en moeten dus oostwaarts, hoe zit het dan met files e.d?
Is het dan verstandig om `s nachts te gaan rijden?
Oja, wij rijden met een klapper en 2 kids van 6 en 12 jr.........(voor de 1e keer)...
gr.

Wij komen uit het midden van het land en wij zijn 1x naar Tsjechie geweest en gaan dit jaar weer. We gaan dan rond een uur of 4 rijden en zodra we de grens gepaseerd zijn gaan we lekker ontbijten. Daarna ieder 2 uur achter het stuur en het was prima te doen. We waren om 19 uur bij het lipnomeer en dus bij de camping. We hebben geen files gehad!! We hopen dit jaar ook weer hetzelfde mee te maken.
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2012, 04:12:02 pm door jari »
Gelogd
Jevipro

scootracer

  • Gast
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #56 Gepost op: mei 07, 2012, 04:29:38 pm »

Wij komen vanuit Spijkenisse en vertrekken altijd sávonds om 19:00 en dan rijden we op ons gemakkie de hele nacht door, we rijden dan meestal tegen een uur of 6:00 de grens van Tsjechie over en dan genieten we al weer van het land. We gaan al sinds 2003 naar Tsjechie en we zijn met onze klapper het hele land al door geweest zo heb je in Moravie de warmste temperaturen daar pakken wij dan Camping Straznice deze camping ligt in de prijsklasse van € 18,00 per dag voor 4 pers.
Als het te warm is gaan we naar camping Zamberk daar heb je temperaturen rond de 25 graden en de camping zit ook in de prijsklasse van € 18,00 voor 4 pers.
Het mooie van de campngs in Tsjechie is, dat je zelf maar een plek uitzoekt (geen afgebakende plaatsen) dus onze roadmaster Family S kan dan ook met gemak op de camping staan. Meestal zijn wij dan ook rond het midag uur helemaal geinstalleerd, dan kan de innerlijke smering beginnen.
En we gaan dan uiteraard weer op zoek naar de vele goedkope restaurants waar wij met ons viertjes voor nog geen € 25:00 ons zat eten en drinken. Ohw was ik er maar alvast ik mis het nu alweer, moet nog 8 weken wachten dan gaan we weer mischien wel 6 weken WAUW
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2012, 05:02:27 pm door scootracer »
Gelogd

MrLowlands

  • Gast
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #57 Gepost op: juni 04, 2012, 02:53:03 pm »

Leuke discussie dit. Wij gaan altijd naar de Middenlandse zee in de zomer met de klapkar. De laatste 6 jaar naar de Costa Brava in Spanje. Ik vindt (op de heenreis in ieder geval) 's-nachts rijden heerlijk. Vertrek meestal ergens tussen 02.00 en 03.00. Waarom?, vindt autorijden heerlijk maar wel zonder file. De rit naar het zuiden is dus voor mij al het begin van de vakantie. Vrouw en dochter pitten lekker door in de auto en kan zonder files lekker relaxed NL uit rijden. Gewoon door centrum Luik-:).
In Luxemburg tanken en ontbijten met gezin en daarna met reguliere stops lekker kachelen over de Peage. Snelheid tussen 110 en 130 km per uur. We arriveren dan in de namiddag in Valence (uurtje voorbij Lyon). Nemen intrek bij F1 hotel aldaar. Beschikken over afgesloten parkeerterrein voor je combinatie. FF lekker eten in de stad, pitten en de volgende ochtend om 06.00 ontbijten en om 07.00 weer rijden. We arriveren dan meestal tussen 12.00 en 13.00 op de camping. Dit is ons ideale ritme de laatste jaren.
Maar het ideale ritme bestaat natuurlijk niet, dat is voor veel personen een andere invulling. Denk aan dag en nacht ritme, leeftijd kinderen etc.
M.a.w. probeer een reisritme te vinden wat jij of jullie het meest bevalt, daar gaat het om.
Gelogd

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #58 Gepost op: juni 04, 2012, 03:20:29 pm »

Nemen intrek bij F1 hotel aldaar. Beschikken over afgesloten parkeerterrein voor je combinatie. FF lekker eten in de stad, pitten en de volgende ochtend om 06.00 ontbijten en om 07.00 weer rijden. We arriveren dan meestal tussen 12.00 en 13.00 op de camping. Dit is ons ideale ritme de laatste jaren.


Dat is waarom manlief niet durft te overnachten in een hotelletje: onze vouwwagen met veel bagage en zonder vast deksel onbewaakt op een parkeerterrein achter te laten! Dus dan moeten we of op zoek naar een hotelltje met een afgesloten parkeerterrein of een makkelijke tentjes meenemen voor een overnachting (tip van dit forum (Angel)). Laten jullie de vouwwagen met dekzeil wel achter op een hotelparkeerplaats?
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #59 Gepost op: juni 04, 2012, 04:36:09 pm »

Veel parkeerplaatsen van formule 1 hotels zijn met een hek afgesloten hoor. Daar kun je alleen met een creditcard of een pincode naar binnen.
Bovendien, op de camping laat je toch ook alles achter als je een dagje weg gaat?
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal