Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: 's nachts rijden of niet??  (gelezen 9982 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #60 Gepost op: juni 04, 2012, 06:11:03 pm »

Ik zou mijn auto en vouwwagen ook absoluut niet onbewaakt ergens bij een hotel parkeren met alles erin.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #61 Gepost op: juni 04, 2012, 06:31:27 pm »

Ik zou mijn auto en vouwwagen ook absoluut niet onbewaakt ergens bij een hotel parkeren met alles erin.
Bij veel hotels (ketens) is de parkeerplaats ook bewaakt. En je kunt er een disselslot en een wielklem aan hangen. Maar bovendien: ook dieven weten dat een vouwwagen en de inhoud ervan in feite nauwelijks interessante handel zijn.

Wij gaan dit jaar onderweg lekker een nachtje klapperen. De diverse Formule1 achtige hotels zijn ons in het verleden ieder geval niet echt bevallen.

Die keren dat overnachting in een hotel ons wel beviel was toeval en betrof het meestal een leuk klein particulier dorpshotelletje. Vaak met een afgesloten binnenplaats voor de auto.
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #62 Gepost op: juni 04, 2012, 07:37:40 pm »

Onze bestemming bij Bordeaux, denk ik wel te kunnen halen in met ongeveer 10 uur rijden. Om de 1 of 2 uur een tussenstop.
Om 18:00 gaan slapen, en om 0:00 opstaan. De laatste spullen inladen, kinderen in de auto wurmen en om 1:00 vertrekken. Vanuit het zuiden van Zeeland. Dan moeten we de drukte vanaf 6:00 bij Parijs wel kunnen ontlopen. En kort na de middag zijn we dan wel bij de camping.
Wagentent opzetten en misschien de rest ook. En anders even een uurtje bijslapen.
 
Of misschien toch een hotelletje een stukje voorbij Parijs. Maar dan moet ik nog wel ergens een disselslot halen.
 
Nou ja, ik heb nog 2 maandjes om hierover na te denken.
Gelogd

Hanneke

  • Gast
's nachts rijden of niet??
« Reactie #63 Gepost op: juni 04, 2012, 09:34:32 pm »

Wij rijden niet meer 's nachts. We vertrekken op zijn vroegst 4.30/5.00, zodat we wel wat nachtrust hebben gehad. Reden:manlief heeft de neiging om achter het stuur in slaap te vallen en ik kan/mag/durf dus niet zelf te slapen als hij rijdt. Andersom doet hij het wel.  Hij is al eens in slaap gevallen op klaarlichte dag, met voldoende nachtrust....dat is gelukkig goed afgelopen, maar 's nachts rijden doen we niet meer dus....
Hij zit overigens zelf wel veel op de weg en als hij moe begint te worden pakt hij de eerste de beste parkeerplaats en gooit zn stoel achterover voor 10 minuten. Overigens is het natuurlijk wel een verschil of je gestresst voor je werk aan het rijden bent of lekker relaxed op vakantie bent.
De kids zijn lekker druk, maar in de auto gek genoeg niet. Die vermaken zich wel,maar 's nachts slapen ze niet in de auto, dat is veel te interessant en overdag slapen ze prima in de auto (bijna 8 en 5)
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.322
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #64 Gepost op: juni 04, 2012, 09:56:31 pm »

Wij rijden bij voorkeur niet meer 's nachts.  Gewoon iedere twee uur stoppen KK en de kids houden het prima vol.  En een keer een overnachting tussendoor is wat mij betreft ook prima.  De TS zal zijn keuze al we gemaakt hebben denk ik, maar wij gingen een paar jaar geleden ook naar de Jura en zijn toen rond een uur of 4 vertrokken en kwamen prima op tijd op de camping aan. ik meen ook een uur of 3 in de middag.  Zonder stress en redelijk uitgerust. Dat vind ik ook belangrijk.

Als je rond 4 uur 's morgens vertrekt (Randstad) dan kan je al heel ver komen voordat het echt druk begint te worden. Ik ben altijd wel blij als ik dan Nederland uitben als de zon echt opkomt. En vervolgens is het fijn ook voor de kids als ze zien dat de omgeving veranderd. Ik heb wel DVD in de auto, maar het grappige is dat die op vakantie meestal niet gebruikt wordt :)
Gelogd
Adventure Awaits

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #65 Gepost op: juni 04, 2012, 10:38:13 pm »

Vroeger reed ik s'nachts.
om in de avond te vertrekken en s'morgens vroeg er al te zijn 1200km verder.
Op de terug weg een keer 1250km gereden in 10 uurtjes van 17.00 s'avonds tot s'morgens 3.00
Tja snellere auto toen 25jaar terug, minder flitsers etc.
dat waren nog eens tijden :>

tegenwoordig lekker tijdig stoppen en lekker pitten in je eigen klapper.
Heb wel hekel aan files en probeer die te vermijden door op een middag te vertrekken en na een 1/2 dag al te stoppen en te relaxen volgende dag gewoon weer verder rond 8.00 a 9.00.
en dan komen we vaak eind van de dag aan rond 17.00 a 18.00.
ook wel eens nog een overnachting gedaan maar toen moesten we dik 1600km.
bevalt me goed zo.

ook wel eens naar f1 hotel gekeken maar nooit gedaan.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
's nachts rijden of niet??
« Reactie #66 Gepost op: juni 04, 2012, 10:42:17 pm »

's nachts rijden, vooral na al uren gereden te hebben, moet je kunnen. Ik heb het 2x gedaan en geconcludeerd dat ik het niet kan.

's Ochtends vroeg weg, 4-6 uur, is dan mooi zat.

Ik ga, met velen hier, echter altijd in etappes ergens naartoe. Eerste dan meestal 700-900km en de andere dagen 400-700. Eigenlijk altijd tot 16:00/19:00.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Hanneke

  • Gast
's nachts rijden of niet??
« Reactie #67 Gepost op: juni 04, 2012, 10:46:47 pm »

Zo doen we het precies zo! Gaat prima. De zambakkie in basis opzetten (dwz alleen met kuip erin en evt de luifel ervoor indien het regent(kids slapen tenslotte in de kuip en slapen eerder dan wij). In 5 minuten is alles weer ingepakt, broodjes smeren en toettoe dar gaan we weer!)
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #68 Gepost op: juni 04, 2012, 11:14:39 pm »

Twee jaar geleden naar Frankrijk  Plougrescant wij zijn rond 23:00 gaan rijden en heb toen met een paar tussen stops +/-900km gereden iets voor 12uur waren we er
En drie kids achter in die ook niet wilde slapen en toen ook nog de dag door  :?
Maar het is denk ook hoe je de vakantie begint want of je met stress op pad gaat of rustig dat scheelt veel
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #69 Gepost op: juni 05, 2012, 09:47:10 am »

Nog even 1 heel groot nadeel, wat mij betreft, aan 's nachts rijden : Je ziet de omgeving niet!
En dat is nou juist 1 van de allerleukste dingen tijdens de vakantie, vind ik.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #70 Gepost op: juni 05, 2012, 09:57:12 am »

's nachts rijden, vooral na al uren gereden te hebben, moet je kunnen. Ik heb het 2x gedaan en geconcludeerd dat ik het niet kan.

Hoe herkenbaar. Vorig jaar in 1 keer vanuit Zwitserland teruggereden (met stops) maar toen we om 10 uur aan de grens met NL waren was ik aardig op. En moest ik nog twee uur naar huis tuffen. Dat was even afzien. Eens maar nooit weer!

Inderdaad de eerste dag vroeg vertrekken, vanaf ong. 4 uur.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #71 Gepost op: juni 05, 2012, 11:35:53 am »

Nog even 1 heel groot nadeel, wat mij betreft, aan 's nachts rijden : Je ziet de omgeving niet!
En dat is nou juist 1 van de allerleukste dingen tijdens de vakantie, vind ik.
Dat ben ik helemaal met je eens. Als je 'snachts rijdt is de plek waar je bent weinig meer dan een plek op de kaart. Overdag zie je het landschap om je heen veranderen.

Ik ben ooit samen met een schoolvriend op de brommer naar Bretagne gereden voor een kampeervakantie. Heen bij daglicht (met een overnachting op een grasveld, onbedoeld pal voor de mairie, omdat we te laat waren met zoeken naar een camping) :I. Terug hebben we grotendeels 'snachts gereden. Begonnen aan het eind van de middag en verder in één ruk van 36 uur terug naar huis omdat we na brommerpech die ons drie dagen kostte, de eerste dag van onze nieuwe school niet mochten missen.

Van de heenweg herinner ik me nog heel veel, waaronder de omslag in het weer op de grens van Normandië naar Bretagne. Van de terugweg herinner ik me vrijwel niets, behalve de vaak gevaarlijke verkeerssituaties.

Een rit 'snachts is voor mij sindsdien eigenlijk alleen maar een middel om van a naar b te komen. En geen deel van de vakantie.
Gelogd

MrLowlands

  • Gast
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #72 Gepost op: juni 05, 2012, 01:39:26 pm »

Nu heb ik welliswaar een vast desksel op min Combi Camp, maar het is precies zoals Taan al schrijft. De meeste parkings van F1 hotels zijn omheind met een hek. En om X uur in de avond permanent gesloten. Alleen als gast van het hotel beschik je over een pincode om het toegangshek van de buitenkant te openen. Daar durf ik met een gerust hart mijn combi te laten staan.
Gelogd

fbez

  • Gast
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #73 Gepost op: juni 05, 2012, 01:53:29 pm »

Zelf vind ik het wel lekker rond drieën in de ochtend te vertrekken, de bekende Nederlandse snelweg in het donker te rijden en daarna te genieten van het vakantielandschap bij zonsopgang. De vorige keer (is wel een tijdje geleden) konden we onze dochter vrijwel slapend in de auto zetten en die werd pas wakker toen we Nederland al hadden verlaten.

Voorslapen lukt niet echt, maar tijdens het rijden heb ik daar geen last van. Maar als ik dan aan het einde van de dag na het opzetten van de klapper onder de luifel geniet van een lekker koud  bier, komt wel de man met de hamer ::) langs... Ik merk dat ik dan minder tijd nodig heb om te wennen aan mijn vakantiebed dan bij een vakantie in Nederland (wat we de laatste paar jaar hebben gedaan).  :)

Dit jaar weer eens naar Frankrijk, niet zo heel ver (ca 700 km) de vertrektijd moet nog worden vastgesteld...
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #74 Gepost op: juni 12, 2012, 11:09:50 am »

ik ga het juist dit jaar voor het eerst proberen: ´s nachts rijden.
Ik wil na het avondeten vertrekken met als doel om de volgende ochtend aan te komen op de plaats van bestemming. Wel de afspraak gemaakt dat mocht ik het niet meer trekken om hem langs de kant te zetten.
Onze 1e bestemming is bewust binnen een afstand van 800km gekozen daar dit goed aan te rijden is in mijn beleving.
Gelogd
live life outdoors
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal