Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6   Omlaag

Auteur Topic: 's nachts rijden of niet??  (gelezen 10017 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #75 Gepost op: juni 12, 2012, 12:06:29 pm »

Dan heb je wel erg ruim de tijd om oom 9 uur aan te komen.
stel je gaat om 20 uur weg, dan heb je 13 uur voor 800 km. dat is 60 gemiddeld. Dat is wel erg weinig met hoofdzakelijk snelweg verkeer.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #76 Gepost op: juni 12, 2012, 12:14:23 pm »

jawel, wil ook op het gemakje ontbijten. Mijn ervaring is dat je een dag rijden met ruime stops gemiddeld 70km per uur aflegd. En dan rij je gewoon 130 in Frankrijk. We hebben geen haast, wil het gewoon eens proberen.
Gelogd
live life outdoors

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #77 Gepost op: juni 12, 2012, 12:19:36 pm »

Ik wil na het avondeten vertrekken met als doel om de volgende ochtend aan te komen op de plaats van bestemming.
Tip: Als je na het avondeten gaat vertrekken, neem dan een flinke thermoskan koffie mee om de after-dinner-dip te bestrijden.  :#
Gelogd

fbez

  • Gast
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #78 Gepost op: juni 12, 2012, 12:36:56 pm »

Dan heb je wel erg ruim de tijd om oom 9 uur aan te komen.
stel je gaat om 20 uur weg, dan heb je 13 uur voor 800 km. dat is 60 gemiddeld. Dat is wel erg weinig met hoofdzakelijk snelweg verkeer.

Is wel wat ruim, maar het hangt natuurlijk helemaal van je plannen af. Wil je bijvoorbeeld naar Beaufort en de tolwegen vermijden...

http://goo.gl/maps/NU47

Ben je met een gewone auto voor 800 km al gauw 10,5 uur onderweg. Uurtje extra voor de vouwwagen (die je toch wel mee wilt nemen) 5 kwartier pauze (2 uur rijden, kwartiertje rust)...
Kom je om 08:45 aan bij een vertrek van 20:00 de avond ervoor. Eén keer verkeerd rijden en je haalt 09:00 uur niet eens. Met een beetje geluk kun je nog net de ochtendspits op plaats van bestemming meepikken  :#
Gelogd

Pila79

  • Gast
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #79 Gepost op: juni 26, 2012, 10:07:36 am »

Wij gaan lekker 's ochtends na het ontbijt weg (uurtje of 8 is het streven) hebben een hotelletje op +/- 700km gereserveerd en dat moeten we de eerste dag rijden, we hopen voor 20.00 aan te komen, zodat de kids gewoon lekker op normale tijd naar bed kunnen. 2e dag nog kleine 400 km en zo hopen we lekker uitgerust op de camping aan te komen. Mijn man en ik rijden om de beurt en tegen het eind gaat hij rijden, want hij wordt misselijk als i moet kaartlezen  :ca

We eten juist tijdens het rijden in de auto (broodjes, de avondmaaltijd uiteraard niet), zodat we tijdens de stops even lekker kunnen rennen en gek doen met de kinderen en niet nog stil hoeven te zitten om te eten. Of dit werkt geen idee, dit is het eerste jaar dat we met 2 kleine kindjes zo ver gaan  :+ Terugweg hopen we in 1x te rijden en ga duimen dat onze koters na het avondeten in slaap vallen in de auto. We zullen dan om 07.00 vertrekken en hopen dan voor 00.00 weer terug te zijn. Terugweg kun je bij aankomst gewoon je bedje induiken en hoeft er niet meer geklapt te worden. Ik vind 's nachts rijden helemaal niets. Geloof niet dat ik heel lekker slaap als ik denk dat mijn man een beetje moe begint te worden. We willen graag levend aankomen en dan maar een dagje minder op de camping. Wij vertrekken trouwens wel op maandag om het drukke weekend verkeer te omzeilen. Das natuurlijk ook een verschil of je op een zwarte zaterdag gaat of gewoon op een maandag.
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #80 Gepost op: juni 26, 2012, 11:08:12 am »

Dat van dat eten vind ik wel slim. Hangt er wel een beetje van af hoe oud je kinderen zijn, of ze dat zelf kunnen.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #81 Gepost op: juni 26, 2012, 11:17:03 am »

2 jaar terug hebben wij een hotelletje genomen bij Epernay (omgeving Reims) om zo de volgende dag (dat was zwarte zaterdag) vandaar te starten en dus al voorbij Parijs te zijn. Welgeteld zijn we misschien de hele dag maar 10 auto's per uur tegengekomen, zelfs hele stukken gereden zonder ook maar iets tegen te komen (B wegen). Heb nog nooit zo relaxt gereden als op een zwarte zaterdag  :?
Gelogd
live life outdoors

Muilwijk

  • Gast
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #82 Gepost op: juni 26, 2012, 11:23:49 am »

Onze planning is om dit jaar rond een uur of 04.00 te gaan rijden richting Hongarije.
Na ongeveer 800 km pakken we dan een camping. Onze stops duren  nooit zo lang, wij eten ook in de auto.
Een beetje de 'TPW-stoppen' van mijn vader in ere houden. (Tanken, Piesen, Wegwezen)
Daarentegen zorgen we dat we redelijk op tijd op een camping staan, kunnen de kinderen hun energie kwijt.
Ik boek ook geen overnachting, de planning is 800 km. maar als we het zat zijn stoppen we eerder, valt alles mee
misschien wat later.
De terugweg zullen we gewoon een uur of 10 's ochtends vertrekken, en nemen we weer een camping. Het laatste stuk
is dan wat langer, maar dan ligt je bedje thuis klaar!
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #83 Gepost op: juni 26, 2012, 11:52:54 am »

(Tanken, Piesen, Wegwezen)

Om te tanken heb ik geen stop nodig. Of hooguit ééntje om de volgende dag niet leeg te staan. Dat vind ik wel wat weinig over 700 km. Bovendien kan ik dat wel willen, maar de blaas van mijn vrouw en kinderen zijn hier de bottleneck.
Gelogd

lexter

  • Gast
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #84 Gepost op: juli 10, 2012, 04:03:24 pm »

onze planning voor bestemming italie (omgeving rimini) 1400km, aanstaande donderdagochtend  :> omstreeks 04.00h vertrekken vanuit belgisch limburg en dan via duitsland en zwitserland via de st.gotthard tunnel naar milaan waar we een overnachtingshotel hebben geboekt met afgesloten parking, 900km van hieruit dus hopen er rond 16a17h te zijn, lekker douchen, iets eten achteraf saunatje en zwemmen in het hotel om dan onder de lakens te kruipen, 's anderdaags opstaan rond 8h lekker ontbijten en dan nog 400km tot op eindbestemming, even van klapperdeklap doen, lekker douchen wijn pizza pasta limonciello zwemmen wijn limonciello douchen pasta limonciello en dit maal veertien dagen WW  :K W: onderweg stoppen we tja, wanneer de nood hoog is langs de juffrouws zijde of als ik er zin in heb maar meestal in blokjes van rond de 300km... zonder file wel te verstaan... terugkeren meestal in één keer, na het ontbijt oprijden en rond 1 a 2h terug in eigen bedje...

's nachts rijden? over nagedacht maar nee bedankt, geen uitzicht buiten je koplampen, mejuffer slaapt na het verlaten van de oprit thuis dus geen geklets en gezwans onderweg, ik vermoeid aankomen en mejuffer uitgeslapen staat gelijk aan troubles  :J >:( no thx :zw
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #85 Gepost op: juli 10, 2012, 04:28:56 pm »

Wij deden het altijd wel met mn ouders vroeger: rond 03.00 weg en dan zo ver mogelijk doorrijden.
Voordelen: wij sliepen als een blok in de auto
mams stuurde eerst een heel eind, dat kon ze want ze was rijinstructeur, dus gewend
Paps sliep ook als een blok en werd pas wakker als mams hem wakker maakte.
Op die manier haal je Italie wel  :O

Wij doen het nu niet. Het percentage ongelukken door slaaprijders ligt zo ontzettend hoog (15% van alle ongevallen!!), je zit wel met je hele gezin en de auto... mij niet gezien!

andere reden: kom je op de camping aan, ben je moe, moet je nog klappen. Kan best een snelplapper zijn, maar je bent toch nog wel ff bezig... en stel dat het regent............... >:(
Zou bij ons gegarandeerd mot opleveren.

Gelogd

lexter

  • Gast
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #86 Gepost op: juli 10, 2012, 05:33:53 pm »

Zou bij ons gegarandeerd mot opleveren.

idd hetzelfde hier  :I  maar beter niet dus en uitgeslapen van klaperdeklap doen  :>
Gelogd

arnold van leeuwen

  • Gast
Re: 's nachts rijden of niet??
« Reactie #87 Gepost op: juli 10, 2012, 07:39:31 pm »

Vanuit een zonnig Frankrijk (Jura) waar de buien momenteel links en rechts passeren we zien de donkere vlekken in de verte terwijl hier het zonnetje prikt.

Wij zijn vanuit Maarssen om 4.00 weg gereden. Na Maastricht hebben we onze eerste stop gedaan. De volgende in Luxemburg (met tanken voor 1,33) en daarna in Frankrijk nog een paar keer. Totaal was het iets meer dan 800 kilometer en hebben waren we om 15:15 op de camping. 90 in Nederland, 100 in Belgie en 120 in Frankrijk gereden. Gewoon omdat dat lekker ging. Heerlijk ontspannen de tent opgezet en daarna genieten.

Overigens is het voor iedereen anders denk ik, wij vinden dit het prettigst
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal