Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Welk veldbed/stretcher  (gelezen 17699 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JanW

  • Gast
Welk veldbed/stretcher
« Gepost op: januari 29, 2012, 12:29:08 pm »

Wij willen de volgend vakantie twee veldbedden meenemen. Afgelopen jaar komeen wij overdag nergens even lekker liggen buiten, de ondergrond was erg hard en zo'n opblaasbare stoel/bed is ook niet echt lekker bij 30 graden.

Nu zie ik hier en daar in de webshops wel mooie staat maar meestal staat er niet bij vermeld hoe groot de pakmaat is. En wanneer het er wel bijstaat is het meestal erg groot.

Heeft iemand misschien zo'n bed die niet al te groot is om mee te nemen en wel stevig is. Wij komen allebei niet in de categorie lichtgewicht uit zeg maar.
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Welk veldbed/stretcher
« Reactie #1 Gepost op: januari 29, 2012, 12:55:31 pm »

Ik heb ook een strecher, omdat ik mijn gewicht niet mee heb, wilde ik persé een stevige hebben die ook mijn gewicht goed kan dragen.
Wij hebben deze, alleen in het blauw/gijs:
http://www.kampeerwinkel.nl/kampeermeubelen/ligbedden-en-stretchers/dukdalf-flamenco-antraciet/

Eén nadeel hij vouwt echt niet klein op, helaas kan ik je niet de maten geven ervan. Maar ik denk toch zeker 20 cm dik, maar hij gaat wel mee en ligt heerlijk op ieder ondergrond....
Wij wisselen dan ook om beurten af....ik een slaapje, mijn man een slaapje...ik een slaapje..mijn man een slaapje....haha...
 :zw
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Welk veldbed/stretcher
« Reactie #2 Gepost op: januari 29, 2012, 01:13:09 pm »

Ik heb gisteren in Ommen heel mooie bedjes gezien, te gebruiken als 1 persoons en ook te stapelen  voor 2 personen, geen idee waar te koop, maar dat kunnen ze je bij Bravo vouwwagenwereld in Ommen vast wel vertellen.

Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

CenC

  • Gast
Re: Welk veldbed/stretcher
« Reactie #3 Gepost op: januari 29, 2012, 01:19:42 pm »

Inderdaad mooi bedjes, die vind ik ook wel handig voor mijn zoon. Maar dan voor in de slaapkamer.
Ik zou deze niet kopen om op te zonnen ofzo. Omdat je niet lekker op je rug dan iets kan lezen, dan lig je altijd plat en da's niet fijn.
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Welk veldbed/stretcher
« Reactie #4 Gepost op: januari 29, 2012, 01:33:13 pm »

Misschien een alternatief, een karperbed.
Wel duurder, maar superdegelijk.
o.a. bij Obelink
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Welk veldbed/stretcher
« Reactie #5 Gepost op: januari 29, 2012, 01:56:43 pm »

Hoi,

Wij vallen ook niet bepaald in de catagorie lichtgewicht en wij hebben, nadat we de commercieel verkrijgbare licht gewicht veldbedden hebben geprobeerd een aantal jaren gelden via marktplaats een tweetal ex-militaire veldbedden gekocht. Dit zijn ideale veldbedden, opgezet spannen ze strak als een biljartlaken en met een dun selfinflateble altijd heerlijk opgeslapen. Ze wegen wat meer maar zijn oer degelijk. Wat betreft kwaliteit met niks te vergelijken wat commercieel in de winkel te koop is.
Er staan er altijd wel een paar op marktplaats en tussen de ?35,- en ?50,- per stuk, meer dan hun geld waard.
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: Welk veldbed/stretcher
« Reactie #6 Gepost op: januari 31, 2012, 08:23:27 pm »

Die Bosi heeft hebben wij ook. Misschien ander merk, maar principe is hetzelfde.
Wij zijn allebei fors aan de kilo's en hebben jaren terug bij obelink gekozen voor een bedje dat 107 kilo kan dragen.
Was ietsie duurder, maar ligt geweldig en is qua maat best te doen. ongeveer 100 cm hoog  en dan ongeveer 20x35cm in het rond van boven naar beneden.

Ze liggen goed en gaan lang mee en hebben bij ons al heel veel loges een lekker nachtje bezorgd.

bijvoorbeeld deze:
https://www.campshop.nl/shop/kamperen/slapen/veldbedden/?id=1048&page=1&view=5

Zijn niet goedkoop maar dan heb je ook wat. Als we de ruimte hebben nemen wij em dit jaar ook mee als extraatje.
« Laatst bewerkt op: januari 31, 2012, 08:29:28 pm door jsteijn »
Gelogd

heartware

  • Gast
Re: Welk veldbed/stretcher
« Reactie #7 Gepost op: februari 16, 2012, 11:48:29 am »

Wij kochten via www.discobed.com een cam-o-bunk XL, een extra brede en lange stapel-stretcher.

Het oorspronkelijke model (nagemaakt door Aart Kok die 125 per bed en 50 euro voor het verbindingsstuk vraagt) werd ontworpen voor het Amerikaanse leger en voor het Rode Kruis. Ieder bed kan maximaal 159 kilo dragen.

We betaalden 235 euro voor het de stapelconstructie inclusief bezorging en side organisers die er met klittenband aan te bevestigen zijn.
Gelogd

JanW

  • Gast
Re: Welk veldbed/stretcher
« Reactie #8 Gepost op: februari 16, 2012, 03:38:28 pm »

Dat is wel heel mooi, tevens ook heel zwaar 29 kilo klopt dat wel?

Heb je mischien ook een indicatie van de afmeting als alles ingepakt is?
Gelogd

heartware

  • Gast
Re: Welk veldbed/stretcher
« Reactie #9 Gepost op: februari 16, 2012, 04:47:33 pm »

Ja, ik denk wel dat het gewicht klopt. Hoe groot de pakketten zijn weet ik niet precies want we hebben ze nog niet thuis... Op YouTube staat een filmpje waarin een lijvige Amerikaan het bed in elkaar zet en test. Je ziet daar ook de nog niet uitgepakte tassen.
http://www.youtube.com/watch?v=qdj3NbS8kiQ

 :zw
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Welk veldbed/stretcher
« Reactie #10 Gepost op: februari 16, 2012, 06:37:13 pm »

Mooi maar wat een lijvige pakketten :? Dan moet je toch wel wat plaats hebben om dit te vervoeren.
Gelogd

heartware

  • Gast
Re: Welk veldbed/stretcher
« Reactie #11 Gepost op: februari 16, 2012, 10:49:02 pm »

Gelukkig kunnen we 1500 liter kwijt in onze vouwwagen... :P
Gelogd

faba

  • Gast
Re: Welk veldbed/stretcher
« Reactie #12 Gepost op: maart 02, 2012, 03:31:10 pm »

Heb bij Aktion, in België dan weliswaar, maar miss zijn ze er bij jullie ook, ligbedden/relaxen gezien. Staat op voor een gewicht van 110 kg. Ze zijn wel niet supergroot (opengeklapt) maar zijn dan ook niet supergroot dichtgeklapt (15hx54lx57b). En er zitten draaghengsels aan. Zijn in super flashy kleurtjes en ze kosten rond 25 Euro hier. Oh ja, het hoofdeind kan je omhoog stellen, dus moet je niet plat blijven liggen. Ze zijn  gemaakt van die plastiekachtige draad waar ze stoelen ook mee bekleden maar zijn dan ook vrij licht (ik kan er gemakkelijk twee dragen in een hand).
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Welk veldbed/stretcher
« Reactie #13 Gepost op: februari 15, 2016, 01:00:57 pm »

ik zoek vooral wat bredere klapbedjes. voor onze kinderen. de meeste die ik zie zijn maar 65 cm breed.. weet iemand waar je ook betaalbare veldbedjes kan kopen die rond de 80 cm breed zijn ( wel inklapbaar)
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Welk veldbed/stretcher
« Reactie #14 Gepost op: maart 18, 2016, 02:54:31 pm »

Ja, ik denk wel dat het gewicht klopt. Hoe groot de pakketten zijn weet ik niet precies want we hebben ze nog niet thuis... Op YouTube staat een filmpje waarin een lijvige Amerikaan het bed in elkaar zet en test. Je ziet daar ook de nog niet uitgepakte tassen.
http://www.youtube.com/watch?v=qdj3NbS8kiQ

 :zw

Deze hebben wij voor de kids. Wij stapelen ze 3 hoog. Zelf zouden we er ook op kunnen, ze liggen heerlijk! Zijn alleen niet bepaald lichtgewicht.....
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal