Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Hoe waarde bepalen van 2e hands vouwwagen  (gelezen 4682 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gelflin

  • Gast
Hoe waarde bepalen van 2e hands vouwwagen
« Gepost op: januari 29, 2012, 10:16:50 pm »

Beste mensen,

Ik ben aan het kijken naar een 2e hands vouwagen, en ik merk dat ik zoekende ben naar wat een redelijke prijs is voor een tweedehands.  Ik heb wat rondgezocht, maar kom vooral algemene info tegen als 'waardevast' en 'gaat vele jaren mee'. Ik zoek even praktische getallen.


Voorbeeld:
Combi camp vouwwagen (4p) met voortent en extra slaapcabine
bouwjaar 2000
nieuwprijs: 7.000 euro
netjes onderhouden en geen schade etc.
(m.a.w. deze: http://link.marktplaats.nl/523046280 )

vragen die ik heb:
Hoe snel gaat de afschrijving?
Wat is dit nu ongeveer waard? 
Hoeveel jaar kan je met een vouwwagen doen? (ergo: Moet ik hem over 10, 20 of 30 jaar volledig afschrijven?)

Kan iemand mij hier helpen?
Ben erg benieuwd naar reacties!
« Laatst bewerkt op: januari 29, 2012, 10:50:59 pm door gelflin »
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Hoe waarde bepalen van 2e hands vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: januari 29, 2012, 11:01:37 pm »

Ik denk dat naast kwaliteit nog belangrijker is hoe de wagen gebruikt of misbruikt is.

Altijd volledig opzetten voordat je tot aankoop overgaat.
Alles goed bekijken:
Alle naden van de tent,
De ogen voor scheerlijnen of haringen,
Ritsen
Keuken kasten en gas
Onderhoud wagen,
Leeftijd banden
Electra

En verder is het ook een stuk vraag en aanbod, vergelijk prijzen en bijgeleverde opties op internet.

Sommige wagens gaan zo 20-25 jaar mee maar die zelfde wagens kunnen ook in 10 jaar afgeschreven zijn
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: Hoe waarde bepalen van 2e hands vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: januari 29, 2012, 11:10:08 pm »

Wij hebben begin 2011 een tweedehands Jamet Louisiana uit 2007 gekocht voor 2.250 euro.

Paar klemmetjes om binnentent aan wagen vast te zetten waren kapot (<10 euro).
Een scheurtje in binnentent aan de voorkant waar het elastiek met klemmetje zit (zelf gerepareerd <10 euro)
Beetje aanslag op voortent (alleen visueel probleem).

Tijdens onze eerste langere vakantie (2 weken Overijssel) hebben we bijna 2 weken noodweer gehad.
Schade? 1 of 2 puntjes van het stiksel langs het raam die lekten.

Natuurlijk hebben we nog veel dingen nieuw gekocht, maar dat hoort er toch wel bij. Ook bij een nieuwe ;)
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Hoe waarde bepalen van 2e hands vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: januari 29, 2012, 11:32:12 pm »

ik denk dat het een kwestie is van kijken bij dealers / vouwwagen zaken wat die vragen voor een gelijkwaardige VW. Dan gaan kijken op bijv. marktplaats wat de particulier er voor vraagt. Dat zou je een aardige indicatie moeten geven wat je voor een dergelijke vouwwagen zou mogen betalen.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Hoe waarde bepalen van 2e hands vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: januari 30, 2012, 12:08:20 pm »

De prijzen bij een dealer liegen er vaak niet om. Besef dat dit vraagprijzen zijn... Het geeft klanten nl. een goed gevoel om korting te krijgen. Als voorbeeld onze oude wagen: wij dachten er realistisch gezien ergens tussen de 1000 en 1500 voor te kunnen krijgen, hij staat nu ergens te koop voor bijna 3k.

Ik wil zeker geen dealers in kwaad daglicht stellen!! Maar de prijzen zijn vraagprijzen, die ze er nmbm nooit voor gaan krijgen. Rondbladeren op marktplaats lijkt mij zinvoller om een realistische schatting te krijgen van het bedrag wat je krijgt cq moet betalen voor een tweedehands klapkar.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

dixon

  • Gast
Re: Hoe waarde bepalen van 2e hands vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: januari 30, 2012, 12:23:18 pm »

op marktplaats kan je een heel goed idee krijgen wat een bepaald type vouwwagen uit een bepaald jaar waard is. Kijk dan niet alleen naar de vraagprijs, maar ook wat mensen bieden. gaat de biedprijs snel omhoog dan zie je meteen wat de waarde is van dat bepaalde type uit dat jaar. Wil je dus je eigen vouwwagen verkopen, kijk dan wat mensen op marktplaats bieden op dat zelfde type en bouwjaar. Wil je snel van je vouwwagen af dan zet je jouw vraagprijs onder de prijs welke je op marktplaats tegenkomt. Is jouw vouwwagen in mint staat dan ga je er boven zitten.

Dixon
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Hoe waarde bepalen van 2e hands vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: januari 30, 2012, 07:10:03 pm »

op marktplaats kan je een heel goed idee krijgen wat een bepaald type vouwwagen uit een bepaald jaar waard is. Kijk dan niet alleen naar de vraagprijs, maar ook wat mensen bieden. gaat de biedprijs snel omhoog dan zie je meteen wat de waarde is van dat bepaalde type uit dat jaar. Wil je dus je eigen vouwwagen verkopen, kijk dan wat mensen op marktplaats bieden op dat zelfde type en bouwjaar.
Dixon

Dat bieden op marktplaats vind ik nou zo'n enorme onzin.
Als je iets wilt kopen bel of mail je om het te regelen.
Wij verkopen ook wel eens iets op marktplaats maar bieders zijn zelden kopers. Ook staan er vaak echte onzinbiedingen bij.
Ik heb ook het idee dat er een paar werkloze zich zitten te vervelen en maar wat gaan bieden, als je dan een reactie per mail geeft krijg je ook weer zelden reactie.
Zo heb ik er al een hekel aan als we alleen kunnen mailen en dat er dus geen telefoonnummer bijstaat.

Maar ja wie ben ik.

Bij dealers of handelaars betaal je natuurlijk altijd meer ze staan ook meer achter hun produkt en zullen ook meer aansprakelijk zijn.
Zij mogen bijvoorbeeld geen defect gasstel verkopen terwijl de particulier ....... vul maar in.
Daarnaast hebben ze kosten voor personeel, het pand en nog veel meer.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

bosi

  • Gast
Re: Hoe waarde bepalen van 2e hands vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: januari 30, 2012, 08:42:20 pm »

Nadat wij bijna een half jaar rond hebben gekeken op marktplaats en bij een antal dealers en verkopers hebben we uit eindelijk toch gekozen om een gebruikte vw bij een dealer te kopen, om de volgende redenen:
Wij kregen het gevoel dat een hoop aanbieders van gebruikte vw op de sites van dealers kijken wat een soort gelijke vw met zelfde bouwjaar etc. bij de dealer moet opbrengen. Dit gold zeker voor de vw van 5 jaar oud en jonger. De prijs die ervoor gevraagd werd zat dan meestal net onder die van de dealer. (we hebben een aantal keren de proef op de som genomen en er zelfs een paar keer naar gevraagd bij de aanbieder). Wat de doorslag voor ons heeft gegeven is dat je door zelf veel dealers te vergelijken en ook de prijzen op marktplaats in de gaten te houden je een vrijgoed een beeld krijgt wat een vw waard is (er kunnen altijd verschillen zijn in uitrusting etc), maar bij de dealer krijg je naast de bovag garantie ook nog de service en kun je met gebreken nog bij hem terecht en over de prijs is ook bij de dealer te onderhandelen.
Gelogd

gelflin

  • Gast
Re: Hoe waarde bepalen van 2e hands vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: februari 08, 2012, 10:55:51 pm »

Beste mensen,

Dank voor uw reacties! ik ben er uit en heb de vouwwagen gekocht!
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Hoe waarde bepalen van 2e hands vouwwagen
« Reactie #9 Gepost op: februari 08, 2012, 11:00:16 pm »

Beste mensen,

Dank voor uw reacties! ik ben er uit en heb de vouwwagen gekocht!

Leuk
NBu graag foto's en kom een keer gezellig langs op een van onze klapweekenden
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal