Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Het gezin op vakantie, waarheen met de huisdieren?  (gelezen 3575 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Het gezin op vakantie, waarheen met de huisdieren?
« Gepost op: februari 11, 2012, 07:31:00 pm »

Hallo allemaal,

De topictitel lijkt misschien een beetje fout, maar is goed bedoeld. We hebben de honden altijd meegenomen op vakantie, maar nu we met de klappert op camping willen gaan, wordt dat een beetje lastig. Daarom zou ik graag willen weten hoe jullie dat oplossen.

O ja, een dikke boom is geen optie, we zoeken een goed adres/kennel/pension. Ze zijn al eens bij de ouders gaan logeren, maar vanwege een bestemmingswissel van een stuk grond is dit niet meer mogelijk.

Groeten,
Mischa
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Het gezin op vakantie, waarheen met de huisdieren?
« Reactie #1 Gepost op: februari 11, 2012, 08:48:22 pm »

al jaren op goede voet met de buren.
Altijd wel iemand om voor onze katten te zorgen.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Het gezin op vakantie, waarheen met de huisdieren?
« Reactie #2 Gepost op: februari 11, 2012, 08:55:58 pm »

Bij ons net zo, wij doen de katten van de buren als zij weg zijn en andersom, ideaal!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Het gezin op vakantie, waarheen met de huisdieren?
« Reactie #3 Gepost op: februari 11, 2012, 08:56:17 pm »

Katten zouden geen probleem zijn, maar we hebben een Rottweiler en een Boomer. De buren aan de ene kant hebben geen huisdieren (en zou ze de onze ook niet toevertrouwen) en aan de andere kant denk ik niet dat ze de Rottweiler aan kunnen (en durven). We hebben inmiddels wel iets betaalbaars gevonden, maar aangezien we nog geen camping gereserveerd hebben, kan ik ook het pension nog niet reserveren, dus blijft de vraagstelling staan.

Het zou mooi zijn als er iets te vinden was in Limburg of in het zuid-oosten van Noord-Brabant.

Groeten,
Mischa
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re: Het gezin op vakantie, waarheen met de huisdieren?
« Reactie #4 Gepost op: februari 11, 2012, 09:09:26 pm »

Katten zouden geen probleem zijn, maar we hebben een Rottweiler en een Boomer. De buren aan de ene kant hebben geen huisdieren (en zou ze de onze ook niet toevertrouwen) en aan de andere kant denk ik niet dat ze de Rottweiler aan kunnen (en durven). We hebben inmiddels wel iets betaalbaars gevonden, maar aangezien we nog geen camping gereserveerd hebben, kan ik ook het pension nog niet reserveren, dus blijft de vraagstelling staan.

Het zou mooi zijn als er iets te vinden was in Limburg of in het zuid-oosten van Noord-Brabant.

Groeten,
Mischa

Al bekend met "De Papenheuvel" in Afferden?
Hebben behalve een kattenpension ook een geheel apart gedeelte (zit een gebouw tussen) voor honden. Aan de rand van een bos en akkers gelegen.

Heb hier zelf hele goede ervaringen gedaan met het onderbrengen van onze katten tijdens vakanties.

Succes met zoeken.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Het gezin op vakantie, waarheen met de huisdieren?
« Reactie #5 Gepost op: februari 11, 2012, 09:09:38 pm »

Waar je zegt: "maar aangezien we nog geen camping gereserveerd hebben, kan ik ook het pension nog niet reserveren, dus blijft de vraagstelling staan" zou ik in zo'n geval de reservering toch gewoon maken, afhankelijk van de hoogte en de termijn als het gaat om annuleringskosten. Kennels/pensions zijn daar vaak heel schappelijk mee. Ik ga er tenminste van uit dat het feit DAT je op vakantie gaat, zekerder is dan de vraag waarnaartoe je op vakantie gaat.
Gelogd

arnold van leeuwen

  • Gast
Re: Het gezin op vakantie, waarheen met de huisdieren?
« Reactie #6 Gepost op: februari 11, 2012, 09:22:57 pm »

Onze tervurense herder Cass (op de foto bij mij als schoothondje) gaat gewoon mee als we in Nederland op vakantie gaan. Als we op de camping zijn loopt hij aal een lange lijn. In de bench in de voortent als we weg zijn en los in de bak s'nachts. Met de zomervakantie blijft hij bij mijn ouders of schoonzus. Naar Frankrijk slepen we hem niet mee gezien de lange reis en omdat je ze niet de hele dag in de brandende zon in de tent kan laten zitten.

Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Het gezin op vakantie, waarheen met de huisdieren?
« Reactie #7 Gepost op: februari 11, 2012, 10:07:12 pm »

Wij hebben sinds vorig jaar weer een hond(je). Gelijk toen we hem hadden ben ik al op zoek gegaan naar een goed adres voor hem tijdens vakanties.
Ik heb 2 adressen aan huis gevonden. 1 gaat hij weleens heen als we een hele dag weg zijn met de kinderen, zoals een keertje efteling. Ook voor 1 nachtje gaat hij daar heen.
Het andere adres is voor wanneer we langer weggaan. Ik wilde hem niet in een traditioneel pension hebben met hokken en weinig persoonlijke aandacht. Hij gaat nu bij mensen in huis die een aantal kleine hondjes opvangen. Ze draaien gewoon mee in huis, krijgen strandwandelingen en kunnen slapen zoals ze thuis ook gewend zijn. Een dekentje, mand of bench, boven of beneden. Zodra mijn man zijn vakantie op zijn werk regelt, regelen we ook het pension. Juist omdat we midden in de schoolvakantie weg willen, moeten we er vroeg bij zijn.
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re: Het gezin op vakantie, waarheen met de huisdieren?
« Reactie #8 Gepost op: februari 12, 2012, 07:48:10 am »

er zijn campings die hondvriendelijk zijn, met een honden kennel, daar kun je je hond in goede handen achterlaten als je een uitstapje doet, je kan dan als je een wandeltocht doet de hond dan weer wel meenemen .
Gelogd

michieldh

  • Gast
Re: Het gezin op vakantie, waarheen met de huisdieren?
« Reactie #9 Gepost op: februari 12, 2012, 09:58:37 am »

Onze tervurense herder Cass (op de foto bij mij als schoothondje) gaat gewoon mee als we in Nederland op vakantie gaan. Als we op de camping zijn loopt hij aal een lange lijn. In de bench in de voortent als we weg zijn en los in de bak s'nachts. Met de zomervakantie blijft hij bij mijn ouders of schoonzus. Naar Frankrijk slepen we hem niet mee gezien de lange reis en omdat je ze niet de hele dag in de brandende zon in de tent kan laten zitten.



Waarom ga jij bovenop je hond liggen???? :#
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re: Het gezin op vakantie, waarheen met de huisdieren?
« Reactie #10 Gepost op: februari 12, 2012, 10:28:38 am »

Volgens mij ligt de hond bovenop. Is ook de bedoeling van een 'schoothondje'  :H
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Het gezin op vakantie, waarheen met de huisdieren?
« Reactie #11 Gepost op: februari 12, 2012, 11:00:26 am »

Wij hebben het geluk dat onze oudste dochter niet mee op vakantie gaat, zij is dus hondensitter van dienst.
Voor korte dag of tweedaagse trips verhuist onze hond naar mijn moeder.
Onze hond komt uit een asiel ik weet niet of ik het ooit over mijn hart zou kunnen krijgen om hem daar weet 2 weken te stallen moest het nodig zijn.
Meenemen vind ik geen optie. Voor een korte dichtbij kampeervakantie wel natuurlijk. Ze is vorig jaar enkele dagen mee gaan kamperen en dat ging prima. Ik denk dat 14 dagen warm Frankrijk voor haar meer een straf zou zijn dan een zegen.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.175
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Het gezin op vakantie, waarheen met de huisdieren?
« Reactie #12 Gepost op: februari 12, 2012, 11:53:49 am »

Onze kat van bijna 20 ooit een keer in een katten pension gegaan nou dit doen we nooit weer.
Hij is er doodziek wegekomen en heeft meer gekost dan onze vakantie bij elkaar.:(
Dus nu hebben we met onze overburen een deal wij letten op hun ratten en zij op ons katten. :P
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

stacy

  • Gast
Re: Het gezin op vakantie, waarheen met de huisdieren?
« Reactie #13 Gepost op: februari 12, 2012, 12:09:02 pm »

tja wij hebben onze hond ( een 8jarige jack russel ) eigenlijk al van al pups af aan meegenomen op vakantie naar frankrijk..
is dit dan zo slecht voor de beestjes? onze hond lijkt het altijd wel fijn te vinden ..hij gaat ook altijd pal in de zon liggen ipv in de schaduw..
mag vaak lekker zwemmen in een beekje  en lekker wandelen en in de auto hebben we airco.

maare mijn fam brengt wel vaker de dieren onder in een pension en die zijn er tevreden over .maar natuurlijk is het ene pension het andere niet ..
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Het gezin op vakantie, waarheen met de huisdieren?
« Reactie #14 Gepost op: februari 12, 2012, 12:30:55 pm »

Onze kat is al 2x best ziek geweest bij thuiskomst, ondanks de goede zorgen van de buurvrouw. Ziek worden kan altijd. Afgelopen jaar last met de nieren, zoiets is al veel langer aan de gang. Heeft ook erg veel geld gekost, net niet dood. Willen nu eens de opvang gaan proberen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal