Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Het gezin op vakantie, waarheen met de huisdieren?  (gelezen 3620 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Het gezin op vakantie, waarheen met de huisdieren?
« Reactie #15 Gepost op: februari 12, 2012, 12:41:23 pm »

Wij twijfelen nog.
We hebben onze honden altijd meegenomen op vakantie en goede ervaringen gehad.
Je hielt rekening met ze, en paste je vakantie aan.
Vorig jaar zijn we zonder hond weggeweest. Dit was toch ook wel erg fijn.
Hemelvaart en pinksterweekend willen we Sammy (jack russel) wel meenemen, maar nu weten we het even niet wat betreft de zomervakantie.
We gaan naar zuid -Frankrijk.
De camping is geen probleem, genoeg bomen, 2 rivieren en een hondenwandelpad naar de top van de camping. Zelfs de poepzakjes worden je aangeboden.
Maar we weten niet hoe het zal gaan met Sammy. De andere honden bleven aangelijnd op de plek als wij gingen zwemmen,ze lagen heerlijk in de schaduw te slapen. We hebben Sammy als 5 jarige gekregen, en waarschijnlijk heeft ze het een en ander meegemaakt. Ik denk niet dat ze rustig op de plek is. Een beetje verlatingsangst.
Daarom zitten we te denken aan een particulier adres die honden thuis opvangen !
Er staan een aantal op marktplaats bij ons in de buurt zijn, ik vind het geen goed idee als ze 3 weken in pension moet!
Gaat dit niet lukken, dan nemen we haar mee! Ze kan goed tegen de warmte, dus dat zal wel goed gaan.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Het gezin op vakantie, waarheen met de huisdieren?
« Reactie #16 Gepost op: februari 12, 2012, 01:24:12 pm »

Hoi

Waarom geen pension? Daar zitten juist de mensen met ervaring, kennis en die met liefde de huisdieren verzorgen. Althans daar mag je vanuit gaan. Zou eerst bij een DA navragen welke goede pensions er zijn, of anders ff googlen op die naam.
Meestal laten ze ook een dierenarts komen als er iets mis is. Bij een particulier zou ik niet weten wat die doen, wil niet zeggen dat die ongeschikt zijn o.i.d. maar een pension heeft meer mogelijkheden als er problemen zijn..
succes met de zoektocht...voor je dieren..
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Het gezin op vakantie, waarheen met de huisdieren?
« Reactie #17 Gepost op: februari 12, 2012, 01:41:12 pm »

@ mr.Roadmaster

Ja ,daar heb je gelijk in.
We zijn ook wel bekend met pension, onze honden gingen er wel eens naar toe, maarniet langer dan een week. Vorig jaar heeft Sammy daar iets meer dan 2 weken gezeten. Ze vond het erg leuk met de andere honden te spelen en ze zag er goed uit.
Maar eenmaal thuis,  wilde ze niet meer alleen beneden blijven als we gingen slapen. Je merkte dat ze onzeker werd wanneer het donker werd.
We wilden niet toegeven maar na heel veel nachten met weinig slaap, hebben we toch maar besloten dat ze boven mag slapen, wel in eigen mand haha. Nu gaat het goed. Maar we vinden het zielig als ze dan weer in het pension 's nachts alleen in haar hokje zit.
De mensen van wie we haar kregen, hebben haar in de zomervakantie in een bos gevonden. Zo te zien liep ze al een tijdje te dwalen. Ze was wat verwilderd.
Eigenaars zijn nooit achterhaald. Misschien daarom die nachtelijke angst! Maar nu is het een lief vrolijk hondje!! :#
Maar om op je opmerking terug te komen, ik heb wel vertrouwen in het pension!!
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Het gezin op vakantie, waarheen met de huisdieren?
« Reactie #18 Gepost op: februari 12, 2012, 01:45:03 pm »

@ mr.Roadmaster

Ja ,daar heb je gelijk in.
We zijn ook wel bekend met pension, onze honden gingen er wel eens naar toe, maarniet langer dan een week. Vorig jaar heeft Sammy daar iets meer dan 2 weken gezeten. Ze vond het erg leuk met de andere honden te spelen en ze zag er goed uit.
Maar eenmaal thuis,  wilde ze niet meer alleen beneden blijven als we gingen slapen. Je merkte dat ze onzeker werd wanneer het donker werd.
We wilden niet toegeven maar na heel veel nachten met weinig slaap, hebben we toch maar besloten dat ze boven mag slapen, wel in eigen mand haha. Nu gaat het goed. Maar we vinden het zielig als ze dan weer in het pension 's nachts alleen in haar hokje zit.
De mensen van wie we haar kregen, hebben haar in de zomervakantie in een bos gevonden. Zo te zien liep ze al een tijdje te dwalen. Ze was wat verwilderd.
Eigenaars zijn nooit achterhaald. Misschien daarom die nachtelijke angst! Maar nu is het een lief vrolijk hondje!! :#
Maar om op je opmerking terug te komen, ik heb wel vertrouwen in het pension!!

Hondenfluisteraar een optie? I:
Kijk,  toegeven aan angsten van de hond is nooit goed :N...wordt steeds erger...en straks geen controlle meer over je hond. :?
maar jullie kunnen het beste beoordelen wat goed voor jullie hond is.. :J
Succes.. :zw



Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Het gezin op vakantie, waarheen met de huisdieren?
« Reactie #19 Gepost op: februari 12, 2012, 01:47:06 pm »

Onze kat is al 2x best ziek geweest bij thuiskomst, ondanks de goede zorgen van de buurvrouw. Ziek worden kan altijd. Afgelopen jaar last met de nieren, zoiets is al veel langer aan de gang. Heeft ook erg veel geld gekost, net niet dood. Willen nu eens de opvang gaan proberen.

Wij hebben dat afgelopen jaar gedaan terwijl één van de twee zwaar onder de medicijnen zat. Dat is ons opnieuw niet echt bevallen. Ondanks hun ervaring daarmee hebben ze er bij het pension (dat op zich zeer goed verzorgd was) de medicijnen er niet consequent in kunnen krijgen en ging het beest minder eten. Ik neem ze dat niet kwalijk. Het is gewoon een beetje een kneusje. Een asielkat met trauma. Het rode loeder dat ik in de chat-thread online zette, is ondanks de berg inentingen niesend teruggekomen.
Achteraf menen we ons te herinneren dat we onszelf de eerste keer beloofd hebben dat we de katten nooit meer in een pension zouden doen. Wij zitten voor de vakantie in 2013 te denken aan zoiets als dit
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Het gezin op vakantie, waarheen met de huisdieren?
« Reactie #20 Gepost op: februari 12, 2012, 01:56:17 pm »

Ach. Wij zitten voor de vakantie in 2013 te denken aan zoiets als dit
Wel erg duur...wel handig
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.265
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Het gezin op vakantie, waarheen met de huisdieren?
« Reactie #21 Gepost op: februari 12, 2012, 02:52:58 pm »

Onze kat is al 2x best ziek geweest bij thuiskomst, ondanks de goede zorgen van de buurvrouw. Ziek worden kan altijd. Afgelopen jaar last met de nieren, zoiets is al veel langer aan de gang. Heeft ook erg veel geld gekost, net niet dood. Willen nu eens de opvang gaan proberen.
Klopt maar de kat was een week voor die tijd nog naar de dierenarts geweest ook nog een vlooien behandeling gekregen.
En die dieren arts zei nog zo'n mooie heb ik nog nooit gezien van 20 jaar oud.

Komen we terug krijgen we te horen hij zat onder de vlooien dus hebben we hem een behandeling moeten geven. :?
Hij is naar de dieren arts geweest en moest een kuur hebben en al die in apart blijven a een paar euro per nacht extra. :?
En wat ik vreemd vond is dat er bij die dierenarts geen lichtje is gaan branden en dat niemand ons heeft gebeld want hoe je het went of keert niet iedereen zou die xrta kosten uitgeven.

Nee die van ons komt niet meer in een pension en zeker niet het kattenhotel Emmen.
http://kattenhotelemmen.fortuin.info/ :P
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Mieke

  • Gast
Re: Het gezin op vakantie, waarheen met de huisdieren?
« Reactie #22 Gepost op: februari 12, 2012, 08:06:00 pm »

tja wij hebben onze hond ( een 8jarige jack russel ) eigenlijk al van al pups af aan meegenomen op vakantie naar frankrijk..
is dit dan zo slecht voor de beestjes?
Neen hoor, als dat beestje laat blijken dat ze het fijn vindt geen probleem. Onze hond is niet zo tuk op warmte. In de zomer gaan we alleen met haar 's morgens en 's avonds wandelen om de warmte te vermijden. Doe je het overdag dan gaat ze na 2 km al in zeer trage pas en hangt haar tong op de grond. Het is dus niet algemeen zo dat elke hond hier last van heeft.
Gelogd

ILOnA_013

  • Gast
Re: Het gezin op vakantie, waarheen met de huisdieren?
« Reactie #23 Gepost op: februari 12, 2012, 08:21:14 pm »


[/quote]
Wij zitten voor de vakantie in 2013 te denken aan zoiets als dit

Ik zie dan meteen mensen voor me die op hun gemak mijn hele huis doorzoeken, om te kijken of ze iets mee kunnen nemen en bij hun thuis neer kunnen zetten....

Ik ben blij dat de kat door de buren verzorgd wordt, als wij er niet zijn. Als de de kat er niet meer is willen we graag een hond en die gaat ook gewoon mee op vakantie....hoe dat gaat zien we dan wel weer, maar blijf het zielig vinden als de beestjes alleen thuis moeten blijven tijdens de v
akantie
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Het gezin op vakantie, waarheen met de huisdieren?
« Reactie #24 Gepost op: februari 15, 2012, 02:39:48 pm »

Wij brengen onze poes altijd naar een pension in Volkel.
Zijn we erg tevreden over, ze is nu 9 jaar en gaat daarvolgens mij al 7 jaar naar toe.
Wordt goed verzorgt, ze zijn met haar ook al eens naar de dierenarts gemoeten na een vechtpartij.
Ze gaat ermetoud en nieuw ook altijd naar toe, weten we zeker dat er niets kan gebeuren.

Wel van te voren reserveren zodra je weet wanneer je gaat
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

teammeyer

  • Gast
Re: Het gezin op vakantie, waarheen met de huisdieren?
« Reactie #25 Gepost op: maart 03, 2012, 05:52:42 pm »

Wij nemen onze twee border collies gewoon mee op vakantie.
Gelukkig wel , heerlijke wandelingen maken in de Auvergne/Ardeche.
Je kunt ze ook dan overal mee naar toenemen ,restaurants ed totaal geen probleem.
Van de warmte hebben ze geen last , we zorgen dat er veel drink en zwemwater is .
En savonds en snachts zijn ze net als wij uitgeteld .

Ik zou niet lekker op vakantie kunnen wetende dat mijn honden in een pension zitten.

Gr Teammeyer

Gelogd

rosco

  • Gast
Re: Het gezin op vakantie, waarheen met de huisdieren?
« Reactie #26 Gepost op: maart 15, 2012, 08:25:29 pm »

Onze hond een over enthousiaste labrador met een tikje adhd.
Kan niet zo maar bij iedereen achtergelaten worden.
Zij gaat als wij op vakantie gaan naar honden hotel Marijke.
ze bieden onderdak aan alle soorten kleine huisdieren.
de honden zitten daar allen s'nachts in hokken en overdag lopen ze los op een omheind terrein.
Je kan je hond laten wassen voor je hem komt ophalen.
Dit is aan te raden omdat de hond dan een uur in de wind stinkt na twee weken alleen maar honden onder elkaar.
dit hotel zit in woerden bij Utrecht maar is echt aan te raden.
www.dierenhotelmarijke.nl/
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal