Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: advies gevraagd over goed bed/matras  (gelezen 6515 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sandra329

  • Gast
advies gevraagd over goed bed/matras
« Gepost op: februari 12, 2012, 04:46:14 pm »

hallo,

Wij zijn ons aan het orienteren om een vouwwagen aan te schaffen. Echter ervaring hebben we nog niet. We huren op vakantie meestal een huurtent of stacaravan. De belangrijkste reden voor het uitstellen van de aanschaf van een vouwwagen is vanwege twijfels over goede bedden aangezien ik een chronische rugpijnpatient ben en daarom graag jullie advies: welke vouwwagen heeft goede bedden en echte matrassen? Daarnaast vinden we het een voordeel als het niet te moeilijk is om hem op te zetten, aangezien mijn man het voornamelijk alleen moet doen. We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen.
We hebben op internet al een beetje rondgeneusd en de trigano odyssee leken op zich wel geschikt (model 2006) maar ik kon weinig vinden over kwaliteit van het bed. Ons budget ligt rond 3000 euro.
Alvast bedankt voor de hulp!
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: advies gevraagd over goed bed/matras
« Reactie #1 Gepost op: februari 12, 2012, 04:52:27 pm »

Hallo,

hier bij onze sponsor van het forum vindt je goede matrassen op maat gemaakt. http://www.matrasvakman.nl/
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,6317.0.html en hier lees je er meer over.

Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: advies gevraagd over goed bed/matras
« Reactie #2 Gepost op: februari 12, 2012, 05:04:43 pm »

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,6317.0.html en hier lees je er meer over.

uhhh... "Het topic of board dat je zoekt bestaat niet of je beschikt over onvoldoende rechten om het te bekijken."
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: advies gevraagd over goed bed/matras
« Reactie #3 Gepost op: februari 12, 2012, 05:38:53 pm »

uhhh... "Het topic of board dat je zoekt bestaat niet of je beschikt over onvoldoende rechten om het te bekijken."
vreemd zal eens kijken
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: advies gevraagd over goed bed/matras
« Reactie #4 Gepost op: februari 12, 2012, 05:50:21 pm »

hallo,
Wij zijn ons aan het orienteren om een vouwwagen aan te schaffen. Echter ervaring hebben we nog niet. We huren op vakantie meestal een huurtent of stacaravan. De belangrijkste reden voor het uitstellen van de aanschaf van een vouwwagen is vanwege twijfels over goede bedden aangezien ik een chronische rugpijnpatient ben en daarom graag jullie advies: welke vouwwagen heeft goede bedden en echte matrassen? Daarnaast vinden we het een voordeel als het niet te moeilijk is om hem op te zetten, aangezien mijn man het voornamelijk alleen moet doen. We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen.
We hebben op internet al een beetje rondgeneusd en de trigano odyssee leken op zich wel geschikt (model 2006) maar ik kon weinig vinden over kwaliteit van het bed. Ons budget ligt rond 3000 euro.
Alvast bedankt voor de hulp!
Hallo Sandra
Ik ben ook iemand met een rugprobleem, meerdere keren geopereerd,onderste wervels zitten vast, continue pijn etc etc.
Ik denk dat het heel moeilijk is om hier een goed advies te krijgen, ieder rug probleem is weer anders en vraagt andere " aanpassingen" . Ik kan je dus alleen vertellen hoe onze vouwwagen en met name het bed mij bevalt.
Wij hebben een Smitveld Ruebist, die zet makkelijk op, niet flitsend snel maar wel makkelijk, zonder fysieke krachtsinspanning , ik kan het in principe alleen. Het bed is, in onze VW, een lattenbodem met een 8 cm dikke comfort matras, dat is voor mij een prima bed, ik slaap er geweldig goed op en wordt 'smorgens zonder rug problemen wakker. Iets wat me bijvoorbeeld in een hotelbed nog wel eens gebeurd.
Je weet zelf het beste hoe een bed / matras in jou geval moet voelen, hard,minder hard etc.
Het is dus, denk ik, een kwestie van proberen, dealers bezoeken en gaan " proef liggen"

Je zou ook naar het hemelvaartweekend in Hengelo kunnen komen, daar staan dan (tot nu toe) 43 vouwwagens van de Vouwwagen club, en dan kun je dus veel verschillende modellen zien, en bekijken of het bed voldoet aan je eisen.

Succes met de zoektocht.
gr. Ben
« Laatst bewerkt op: februari 12, 2012, 05:53:07 pm door bensi »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: advies gevraagd over goed bed/matras
« Reactie #5 Gepost op: februari 12, 2012, 05:57:41 pm »

Wij hebben 8jaar in een odyssee geslapen.
Door de lattenbodem sliepen wij goed.
Maar het matras erop kan ckr wel in betere kwaliteit.
Odysee is niet alleen op te zetten.
Je moet de keuken eraf halen met zij 2e en het openklappen van de voortent met uitschuifen van de 2 voortent stangen.
De rest is alleen te doen.
Zoals openklappen slaap gedeelte (gezien de volgende stap met zijn 2e moet zou ik dit ook met zijn 2e doen).

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

sarah

  • Gast
Re: advies gevraagd over goed bed/matras
« Reactie #6 Gepost op: februari 12, 2012, 09:07:45 pm »

Ik zeg: zoek een geschikte vouwwagen en breng daarna een bezoekje aan IKEA! Ik ben net prinses op de erwt, maar sinds ik een ikea matras heb met een topper slaapt ik als doornroosje. En slaapt het toch niet lekker mag je de matras en/of topper binnen 90 dagen terugbrengen! :>
In Hengelo (ov) krijg je serieus goed advies. Ben langs veel beddenzaken geweest maar die deden het om het verkopen bij ikea verkopen ze toch genoeg...
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: advies gevraagd over goed bed/matras
« Reactie #7 Gepost op: februari 12, 2012, 09:32:37 pm »

Ik zeg: zoek een geschikte vouwwagen en breng daarna een bezoekje aan IKEA! Ik ben net prinses op de erwt, maar sinds ik een ikea matras heb met een topper slaapt ik als doornroosje. En slaapt het toch niet lekker mag je de matras en/of topper binnen 90 dagen terugbrengen! :>
In Hengelo (ov) krijg je serieus goed advies. Ben langs veel beddenzaken geweest maar die deden het om het verkopen bij ikea verkopen ze toch genoeg...
Je moet dan zo'n gewone matras, van Ikea of waar dan ook vandaan, natuurlijk wel kwijt kunnen in je vouwwagen als je deze inklapt, een SG matras die je normaal op je bed legt vouw je niet zo makkelijk mee in elkaar lijkt mij  ;)
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

muis

  • Gast
Re: advies gevraagd over goed bed/matras
« Reactie #8 Gepost op: februari 12, 2012, 10:12:05 pm »

Wij hebben de topper van Ikea er juist uit gedaan, hielp voor geen meter. Wij hebben een matras van www.matrasvakman.nl en dat slaapt echt super.  Wij hebben een 7 cm dikke matras omdat een dikkere echt niet past, dan klapt hij niet meer dicht. Je mag proefliggen in Hengelo.

Er zijn nog wat andere topics over matrassen, bv (verder te vinden via de zoekoptie boven in)
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,7170.msg84661.html#msg84661
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: advies gevraagd over goed bed/matras
« Reactie #9 Gepost op: februari 12, 2012, 10:17:58 pm »

Wij hebben de topper van Ikea er juist uit gedaan, hielp voor geen meter. Wij hebben een matras van www.matrasvakman.nl en dat slaapt echt super.  Wij hebben een 7 cm dikke matras omdat een dikkere echt niet past, dan klapt hij niet meer dicht. Je mag proefliggen in Hengelo.

Er zijn nog wat andere topics over matrassen, bv (verder te vinden via de zoekoptie boven in)
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,7170.msg84661.html#msg84661
Zou jouw Conway matras vergelijkbaar zijn met onze Cabanon. Ik vind hem te hard! Ik krijg gauw last van heupen en schouders. Ik slaap thuis op een boxspring.
Ik zat ook te denken aan een topdekmatras van Ikea, niet de traagschuim maar de andere. Deze kunnen we dan opgerold in het gangpad leggen. Welke had jij, en wat beviel niet?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: advies gevraagd over goed bed/matras
« Reactie #10 Gepost op: februari 12, 2012, 10:32:32 pm »

Ja, dat zijn dezelfde maten, de cabanon is op conwaymodel gebouwd. Wij hadden ook (ik vooral) dat ik door de matras heen lag op de houten plank. Resultaat een beurse heup na het kamperen, daar hebben we nu helemaal geen last meer van. Met de ikea dekmatras (grijze 4 cm) had ik dat nog steeds. Toen ik de matrasvakman tegen kwam was ik snel om, je mag testen met het weekend
Gelogd

ptsporting

  • Gast
Re: advies gevraagd over goed bed/matras
« Reactie #11 Gepost op: februari 12, 2012, 10:50:20 pm »

Ook ik had problemen met doorliggen in de stalen bak...7.5cm matras is niet genoeg voor 95kg. Wij hebben onder de matras een 2 perssons zelf opblazende mat gelegd. Tijdens het transport laten we 'm leeglopen...dan gaat de deksel dicht. En als we 'm openklappen even het ventieltje open.... dan slapen we op een totaal van ruim 15 cm. (7.5 cm matras en 7.5 cm luchtbed). Heerlijks stabiel en supercomfortabel, de matras die echt lekker lag (pocketveer) werd zo zwaar dat het een flink deel van het laadvermogen zou afsnoepen... en dat is nu al krap aan..
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: advies gevraagd over goed bed/matras
« Reactie #12 Gepost op: februari 12, 2012, 11:01:48 pm »

Ik ga het eerst maar eens proberen op klapperweekend. Heb er nu maar kort op gelegen en dat voelde hard aan. Had niet de indruk dat ik er door lag, maar daarvoor lag ik er tekort op.
Ik zorg dat ik in ieder geval iets alternatiefs bij me heb en dan de nodige informatie inwinnen en evt bekijken. Ik kom graag bij proefliggen!! :#
Gelogd

sarah

  • Gast
Re: advies gevraagd over goed bed/matras
« Reactie #13 Gepost op: februari 12, 2012, 11:26:38 pm »

soms kan een lattenbodem ook van belang zijn. Sommige veren niet genoeg mee. Ik heb ook ergens op deze site gelezen dat iemand een luchtbed had en daarover een soort topper voor het luchtbed. Nee wacht 2 luchtbedden en daarover een soort van topper voor luchtbedden zodat de man en vrouw hun eigen luchtbed op hun eigen gewicht konden afstellen. Is dus ook nog een optie. Ik zal de topic proberen te vinden.
Gelogd

sarah

  • Gast
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal