Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Kamperen en koude nachten.  (gelezen 8261 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fam-gulikers

  • Gast
Kamperen en koude nachten.
« Gepost op: maart 20, 2012, 06:07:52 pm »

hallo allemaal.

wij willen graag in het paasweekend gaan starten met ons kampeerseizoen. :> Nu is het toch `s avonds en `s nachts nog behoorlijk koud (sorry ik ben een echt kou kleum). Ik ben dan ook een klein beetje huiverig om te gaan. We hebben een kachel en warme dekbedden, maar toch twijfel ik of het niet beter is om nog een maandje te wachten.
Aangezien er op dit forum doorgewinterde kampeerders zitten, sta ik open voor alle tips die er zijn. WW
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #1 Gepost op: maart 20, 2012, 07:09:07 pm »

Vorig jaar op 1 april begonnen met kamperen. 's avonds kacheltje aan en extra fleece dekentje.
 
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.267
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #2 Gepost op: maart 20, 2012, 07:16:41 pm »

Als het te koud word lekker op tijd onder de wol.
kom je ook nog eens lekker uitgerust van je vakantie.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #3 Gepost op: maart 20, 2012, 08:05:44 pm »

Als je het snel koud hebt is dat erg vervelend en kun je beter nog even wachten. Anders is de kans op een slechte kampeer ervaring erg groot. Ook overdag moet de temp. een beetje zijn door te brengen zonder extra verwarming. 's Avonds de kachel aan is nog te doen, maar niet de hele dag door.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

gaaf

  • Gast
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #4 Gepost op: maart 20, 2012, 08:09:16 pm »

Wij gaan ook met pasen, en sinds enige tijd hebben we de terreinen van staatsbosbeheer ontdekt.
Dit zijn de natuurkampeerterreinen. Dit kost voor het lid worden iets van 15 euro. Daarbij heb je keuze tussen eenvoudige terreinen en redelijk luxe. Daarbij letten we zelf of er een overdekte vuurplaats is. Ook met kinderen is dit aan te raden. Afgelopen herfstvakantie ook gedaan met nachtvorst kom je door het vuurtje lekker warm op bed. Daarnaast hebben we een gaskacheltje mee en warm water zakken/kruiken. Prima te doen.
Veel plezier.
Gelogd

ScubaRider

  • Gast
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #5 Gepost op: maart 20, 2012, 08:11:58 pm »

Neem je lekker een elektrische onderdeken mee?

Vorig jaar hadden wij in de nachten met nachtvorst de slaapzakken én de dekbedden mee, en een fleechedekentje voor 's avonds.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #6 Gepost op: maart 20, 2012, 09:07:19 pm »

Wij gaan ook met pasen, en sinds enige tijd hebben we de terreinen van staatsbosbeheer ontdekt.
Dit zijn de natuurkampeerterreinen. Dit kost voor het lid worden iets van 15 euro. Daarbij heb je keuze tussen eenvoudige terreinen en redelijk luxe. Daarbij letten we zelf of er een overdekte vuurplaats is. Ook met kinderen is dit aan te raden. Afgelopen herfstvakantie ook gedaan met nachtvorst kom je door het vuurtje lekker warm op bed. Daarnaast hebben we een gaskacheltje mee en warm water zakken/kruiken. Prima te doen.
Veel plezier.

Wij hebben sinds vorig jaar ook de natuurcampings ontdekt en het is inderdaad fijn als ze een overdekte vuurplaats hebben. Van een lekker warm kampvuurtje naar de cocoon en hup in een lekker warm bedje. Wat wij ook doen is een flease slaapzak in de gewone slaapzakken doen en wij doen ook een warmwaterzakken in bed zodat de kinderen lekker in een warm bedje stappen. Kacheltje mee en vroeg naar bed heerlijk!!!! Wij gaan dit jaar ook met Pasen op stap en heel heel heel misschien al komend weekend (mits het boven de 15 graden blijft!!) en het werkt echt kei goed.
Gelogd
Jevipro

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #7 Gepost op: maart 20, 2012, 09:53:02 pm »

Wij hadden al goede slaapzakken en dat ligt heerlijk.
's avonds een uurtje voor het slapen gaan ging de verwarmingblower aan in de wagen (op het bankje tussen de bedden in) en bij slapen gaan uit.
Lekker hoor.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #8 Gepost op: maart 20, 2012, 11:27:58 pm »

Bij Camp-let gaan ze elk jaar op winter challenge, http://www.camp-let.nl/index.php?id=563 Het team van Erica is ook mee geweest, zij hadden een zibro kachel mee voor overdag en een kleine ventilatorkachel op een tafeltje voor de nacht. Verder goede slaapzakken. Ze hebben het met -15 niet koud gehad.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #9 Gepost op: maart 21, 2012, 12:49:10 pm »

Bij Camp-let gaan ze elk jaar op winter challenge, http://www.camp-let.nl/index.php?id=563 Het team van Erica is ook mee geweest, zij hadden een zibro kachel mee voor overdag en een kleine ventilatorkachel op een tafeltje voor de nacht. Verder goede slaapzakken. Ze hebben het met -15 niet koud gehad.
Je was me voor wilde dat ook al vermelde.
Ben overigens vorig jaar eind april begin mei met camper geweest en was toch blij dat ik een kacheltje bij had.
Terwijl het weer overdag wel goed was.
10 jaar terug met pasen keer weggeweest met te slechte slaapzakken toen snachts koud gehad (behalve mijn zoon daarvoor wel iets goeds gekocht en sliep als een os).
Tegenwoordig donsdeken mee gewoon.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

fam-gulikers

  • Gast
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #10 Gepost op: maart 21, 2012, 03:00:46 pm »

Bedankt voor de reacties! We wachten even af wat het weer gaat doen, maar zoals het er nu uitziet gaan we lekker kamperen met pasen :>
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #11 Gepost op: maart 21, 2012, 04:17:58 pm »

Veel plezier alvast wij gaan 2 weken later een weekendje om in de stemming te komen.
Gelogd

toonvkr

  • Gast
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #12 Gepost op: maart 21, 2012, 06:09:13 pm »

Niet de temperatuur is je vijand, maar regen, natte sneeuw, nat, nat, nat.  Wij hebben het nooit koud gehad. Kleding en dekens of goede slaapzak kan je dat mee oplossen. Vroeger een gaskacheltje, tegenwoordig met wat meer Ampere een electrisch kacheltje voor in de vouwwagenbak in de avond uren. Maar als het het hele weekend regent, zou ik thuis blijven.
Gelogd

Stori

  • Gast
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #13 Gepost op: maart 21, 2012, 10:46:59 pm »

Mij ook niet gezien, moet er niet aan denken. Kamperen is voor mij een goed-weer-activiteit. Onze ouwe knoken kunnen niet meer tegen die kou en vooral die vochtigheid. En we hebben 2 extra verwarmingen mee.
Wij vertrekken zaterdag voor een weekje naar het zuiden maar de weersites zijn het roerend oneens. Vrijdagavond beslissen we waar we naartoe gaan, maar we huren wel een mobilhome . Lekker warm 's nachts en de moto kan mee op een trailer. Moet er niet aan denken om  de vw mee te nemen. Twee aanhangers zou ook moeilijk worden.  :N
En voor 131 eur huur/week weet ik het wel.
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #14 Gepost op: maart 22, 2012, 08:10:29 am »

Onze eerste keer was mei 2011, toevallig het lange moederdagweekend. 's Morgens en 's avonds koud, overdag in zwembroek naar het zwembad... Beekse Bergen :)

Sent from my X10 using Tapatalk
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal