Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Kamperen en koude nachten.  (gelezen 8217 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #15 Gepost op: maart 22, 2012, 03:43:28 pm »

Wij kamperen al twee jaar in het voorseizoen, omdat mijn vriendin op vreemde tijden vakantie heeft door co-schappen. Vorig jaar begin mei twee fantastische weken gehad, alleen maar lekker weer!!! Maar wel koud 's nachts. Wij hebben dat opeglost door twee dezelfde slaapzakken te kopen die we aan elkaar ritsen, en we liggen tegen elkaar aan, en houden zo elkaar warm. Ook heb ik van een goedkoop ikea dekbed (uit de koopjeshoek) met wat stukken elastiek een matrasbedekking gemaakt, zodat de kou niet door de matras heenkomt. Ook liggen we nog onder een fleecedeken, en zo blijft het lekker warm 's nachts. Ik zit er nog aan te denken voor dit jaar een soort envelop te naaien van twee fleecedekens als een soort binnenslaapzak.

Wij gebruiken heel bewust geen kachel, verbruikt gas of stroom en is dus duur, en ook nog eens slecht voor het milieu!
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #16 Gepost op: maart 22, 2012, 05:03:42 pm »

Wij gebruiken heel bewust geen kachel, verbruikt gas of stroom en is dus duur, en ook nog eens slecht voor het milieu!
Dan is het misschien een idee om je klapper met de hand naar de camping te trekken. Blijf je heel warm bij en scheelt heel veel energie.  :#
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #17 Gepost op: maart 22, 2012, 05:21:12 pm »

Dan is het misschien een idee om je klapper met de hand naar de camping te trekken. Blijf je heel warm bij en scheelt heel veel energie.  :#
Die energie die dan s avonds tekort komt als je naar bed gaat...en nu weer ontopic graag
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #18 Gepost op: maart 23, 2012, 09:36:07 am »

Wij kamperen al twee jaar in het voorseizoen, omdat mijn vriendin op vreemde tijden vakantie heeft door co-schappen. Vorig jaar begin mei twee fantastische weken gehad, alleen maar lekker weer!!! Maar wel koud 's nachts. Wij hebben dat opeglost door twee dezelfde slaapzakken te kopen die we aan elkaar ritsen, en we liggen tegen elkaar aan, en houden zo elkaar warm. Ook heb ik van een goedkoop ikea dekbed (uit de koopjeshoek) met wat stukken elastiek een matrasbedekking gemaakt, zodat de kou niet door de matras heenkomt. Ook liggen we nog onder een fleecedeken, en zo blijft het lekker warm 's nachts. Ik zit er nog aan te denken voor dit jaar een soort envelop te naaien van twee fleecedekens als een soort binnenslaapzak.

Wij gebruiken heel bewust geen kachel, verbruikt gas of stroom en is dus duur, en ook nog eens slecht voor het milieu!
Bij ons is het slapen geen probleem met de kou. we slapen in 2 aan elkaar geritste slaapzakken. Maar de avond en de morgen zijn koud en dan wil ik wel een beetje warmte. 's Nachts hebben wij ook beslist geen kachel aan. Maar als het 0 graden is als je uit bed stapt, dan wel graag een kachel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

CenC

  • Gast
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #19 Gepost op: maart 23, 2012, 05:47:16 pm »

Een lekkere flanellen pyjama aan en als het echt koud is in de nacht een muts op.... :K
Via je hoofd verlies je namelijk veel warmte......  I:

En ik vind begin mei al vroeg..... ::)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #20 Gepost op: maart 24, 2012, 07:53:53 am »

Een lekkere flanellen pyjama aan en als het echt koud is in de nacht een muts op.... :K
Via je hoofd verlies je namelijk veel warmte......  I:

En ik vind begin mei al vroeg..... ::)
Het is nu ook heerlijk weer en niet eens koud in de nacht.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #21 Gepost op: maart 24, 2012, 11:27:23 am »

Ik heb weinig ervaring met voor- en naseizoen anders dan uit de perioden waarin je helemaal nergens ooit last van hebt (t.w. scouting en diensttijd) maar wat  ik helemaal niet als optie zie is de electische (onder-)deken. Het verbruik daarvan is betrekkelijk laag omdat het de warmte precies daar brengt waar je het nodoig hebt en het zorgt ervoor dat je met name bij het erin schuiven, een lekker voorverwarmd bed hebt.
In het algemeen geldt n.m.m. vooral wat jellejawa zegt, wat er feitelijk op neer komt dat de probleemmmomenten vooral 'naar bed gaan' en 'opstaan' zijn. Als je namelijk eenmaal ligt en je hebt het warm, kom je de nacht wel door. Ook al word je dan misschien 's ochtends wakker met een kouwe neus. :+

Dus zou ik suggereren: electrische deken om de slaapplek efficiĆ«nt op te warmen zodat je het zo snel mogelijk comfortabel hebt en 's ochtends even voor je opstaat tijdelijk een kachel aan, zodat je eruit durft. Die kachel dan natuurlijk wel op afstand schakelbaar.  ;)
« Laatst bewerkt op: maart 24, 2012, 11:29:02 am door Frankie »
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #22 Gepost op: maart 24, 2012, 03:47:26 pm »

 Ook liggen we nog onder een fleecedeken, en zo blijft het lekker warm 's nachts. Ik zit er nog aan te denken voor dit jaar een soort envelop te naaien van twee fleecedekens als een soort binnenslaapzak.

Dit hebben wij dus ook gedaan IDEAAL!!!

Gelogd
Jevipro

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #23 Gepost op: maart 24, 2012, 06:23:37 pm »

Ook liggen we nog onder een fleecedeken, en zo blijft het lekker warm 's nachts. Ik zit er nog aan te denken voor dit jaar een soort envelop te naaien van twee fleecedekens als een soort binnenslaapzak.

Dit hebben wij dus ook gedaan IDEAAL!!!

Bij de Xenos hebben ze ook lakenakken voor slaapzakken, envelop of mummie model scheelt ook enorm en zijn daar niet duur.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #24 Gepost op: maart 24, 2012, 07:10:18 pm »

Op elkaar is ook warm  >:(
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #25 Gepost op: maart 25, 2012, 11:35:32 am »

Op elkaar is ook warm  >:(

Klopt, maar of ik met bijna 100 kg bovenop me, 's morgens nog wel wakker wordt is dan maar zeer de vraag ::) :H

Succes voor degenen die dit wel willen proberen :#
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #26 Gepost op: maart 25, 2012, 11:51:38 am »

oh, Ik mag met vrijwillgers de proef op de som nemen :# :O
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #27 Gepost op: maart 25, 2012, 06:56:24 pm »

Vanmiddag even naar de Kampeer Outlet in HHWaard geweest. erg druk daar. Ik zag daar matrassen liggen van 5 cm dik en 70x200 cm. Passen volgens mij in vele vouwwagens. Euro 50,- was de prijs. Liggen opgerold in een draagtas. Andere tip. Er stonden grote koelboxen van ruim een meter lang. wit voor Euro 150,-. Stevige dingen. Kreeg meteen het idee om zo'n ding te gebruiken als disselbak, leek me er stevig genoeg voor. Voor weinig geld goede stevige wandelschoenen en veel meer.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

wies

  • Gast
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #28 Gepost op: maart 26, 2012, 09:17:47 am »

Wij zijn vorig jaar ook in de meivakantie een week naar zee geweest.
Overdag in badpak aan de zee, maar 's nachts hadden we nachtvorst.
We zijn door de kou 's avonds wel wat eerder naar bed gegaan. Voor ons het vierseizoenendekbed meegenomen en de kinderen in goede slaapzakken. Maar verder was het goed te doen.
We hadden een elektrisch kacheltje bij, maar zonder kuipzeil slaat dat helemaal nergens op. Alleen als je recht voor de kachel zat op ruim 1 meter afstand had je het warm.

Het grote voordeel vond ik wel dat we allemaal HEERLIJK hebben geslapen
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #29 Gepost op: maart 26, 2012, 12:05:06 pm »

Het nadeel van een dekbed vind ik persoonlijk dat, iedere keer als ik me omdraai, er een koude windvlaag onder komt.
Bij een slaapzak is het rondom geisoleerd, dat vinden wij fijner.

Wij hebben (na het eerste jaar koukleumen) slaapzakken gekocht met een isolatiewaarde tot -2
De outwell camper lux. Kost ff wat, maar dan heb je ook wat  :P (rond de 55 a 60 euri, wij hebben ze in het buitenland gekocht en gewoon laten bezorgen, werkt prima)

Ook de kids liggen in een outwell, alleen zij hadden het niet koud vorig jaar, daarom wij nu ook aan dit merk  8)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal