Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Kamperen en koude nachten.  (gelezen 8250 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gait

  • Gast
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #45 Gepost op: oktober 14, 2015, 01:02:13 am »

De beste (en enige goede) tip uit militaire dienst 30 jaar geleden: voor je naar bed gaat met pyama, kleding en jas aan 3 rondjes hardlopen. Dan jas en kleding uit en je bed induiken. Gegarandeerd dat je het dan warm hebt en houdt.
Gelogd

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #46 Gepost op: oktober 14, 2015, 08:00:56 am »

Goeie tip, inderdaad als je koud in een koud bed stapt word je niet meer warm.....

Afgelopen weekend hebben we geklapt, tussen het matras en de slaapzakken hadden we 2 schapenvachtjes gelegd. Heerlijk!

We gebruiken ook altijd een lakenzak, vinden we gewoon frisser. En we nemen altijd een extra deken mee, ligt standaard in de auto.
Gelogd

Dolfontour

  • Gast
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #47 Gepost op: oktober 14, 2015, 07:16:40 pm »

Wij hebben vorig jaar Goeie Dure Slaapzakken gekocht waren 100 euro per stuk maar super.
In warm weer blijf je koeler en met koud weer heerlijk warm.Klinkt raar maar is echt super.
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: Kamperen en koude nachten.
« Reactie #48 Gepost op: oktober 14, 2015, 08:09:59 pm »

Wij maken het bed gewoon op zoals thuis. Met matrasbeschermer/molton en hoeslaken. Wij slapen zelf onder een 240x220 vierseizoenendekbed, in Nederland meestal met beide delen. In het buitenland meestal alleen het herfstdeel. De kinderen slapen wel in slaapzakken, zodat ze niet zo gemakkelijk bloot komen te liggen 's nachts. En nog extra fleece slaapzakken voor erbij als het te koud is.
Verder zorg ik altijd dat ik dikke warme sokken en een lange pyjamabroek mee heb, zodat ik het niet al te koud krijg.
S avonds hebben wij ook de kachel aanstaan zodat het niet al te koud wordt.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal