Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Solar oplader  (gelezen 3724 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Solar oplader
« Gepost op: maart 24, 2012, 01:05:22 pm »

Hoi,

Wij hebben een Holtkamper Cocoon en kamperen het liefst zonder stroom. Voor de koelkast en de verlichting is dat geen probleem, daar hebben we gas en Coleman voor. Maar ja, we hebben wel een Ipad en smartphones en die moeten natuurlijk wel opgeladen worden, ook omdat ik de Pad als e-reader wil gebruiken.

Heeft iemand van jullie ervaring met een solar-oplader? Stroom kost gemiddeld 4 euro per nacht, dus als het goed is bespaar ik 120 euro door geen stroom af te nemen. Dan mag zo'n ding wel wat kosten, maar moet ik wel zeker weten dat het werkt.

Iemand tips of advies?

groet,
Marion
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: Solar oplader
« Reactie #1 Gepost op: maart 24, 2012, 01:21:35 pm »

Gewoon thuis laten heb je echt vakantie. Vroeger namen we het toch ook niet mee, want  toen was het er niet. Ik laat op de telefoon na alles thuis dus geen laptop.  :P
Gelogd

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re: Solar oplader
« Reactie #2 Gepost op: maart 24, 2012, 01:34:29 pm »

Daar maakt iedereen zijn eigen keuzes in, mijn keuze is het om een en ander wel mee te nemen. Ik vroeg dus naar ervaringen met solar opladers :)
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Solar oplader
« Reactie #3 Gepost op: maart 24, 2012, 02:00:48 pm »

Wij hebben deze set,incl 2 lampen,accu, daglicht paneel. Heeft meerdere mogelijkheden om zaken zoals telefoon en ipad op te laden.

http://www.obelink.nl/kampeer-accesoires/verlichting/verlichtingsset.html?category_params=
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

muis

  • Gast
Re: Solar oplader
« Reactie #4 Gepost op: maart 24, 2012, 02:09:49 pm »

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Solar oplader
« Reactie #5 Gepost op: maart 25, 2012, 07:16:14 am »

Wij nemen de laatste 2 jaar wel stroom. Maar in onze tenttijd ook niet. We hadden toen alles oplaadbaar op 12 Volt. Veel dingen kun je al laden via USB, dus gewoon een goedkope USB lader voor in de sigarettenplug in je auto kopen. Ik zou namelijk niet graag mijn spullen in de zon leggen te laden. Je moet er dan wel bij blijven omdat anders de kans groot is dat het "zomaar" verdwijnt. In de auto ziet niemand je E-reader liggen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Solar oplader
« Reactie #6 Gepost op: maart 26, 2012, 08:37:47 pm »

doen wij ook, kamperen zonder stroom.....
we kamperen veel en vaak op kleine campings, en laden batterijen op via toiletgebouw.
leg daar smorgens na de schoonmaak de zaak aan het stroom, enkele uren later is alles opgeladen
nog nooit gehad dat er iets weg is gehaald.
ideaal.

of anders even bij receptie laten opladen....

en als het echt niet kan, even bij kampeerders verderop (caravanners) vragen of je even iets kan opladen.....

1x "ilegaal" stroom gepakt, door snachts aan de paal in te steken en even opladen, smorgen weer eruit halen.......
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Solar oplader
« Reactie #7 Gepost op: maart 26, 2012, 09:47:08 pm »


en als het echt niet kan, even bij kampeerders verderop (caravanners) vragen of je even iets kan opladen.....


Hahaha, zijn we toch nog ergens goed voor :#
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Sadkingbilly

  • Gast
Re: Solar oplader
« Reactie #8 Gepost op: maart 30, 2012, 11:50:50 am »

De iPad opladen is erg lastig zonder stroom (en zonder je autoaccu leeg te trekken), vooral de iPad 2 vraagt veel stroom (2,1A op de netstroom), wil je dit op de zon doen moet je de hele bovenkant van je kar al volplakken met paneeltjes. Overigens vind ik de iPad een vreselijk apparaat om boeken op te lezen (we hebben er zelf twee in huis maar boeken lees ik op mijn iRex Illiad), backlight is lastig en het toestel wordt erg warm in de zon.

Natuurlijk zijn wij wel verwende kampeerders (electrische kachel, 2 iPads, 2 smartphones, ereader, laptop en externe schijf, dimbare verlichting in de tent, koelkast)...
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Solar oplader
« Reactie #9 Gepost op: maart 30, 2012, 12:34:10 pm »

De iPad opladen is erg lastig zonder stroom (en zonder je autoaccu leeg te trekken), vooral de iPad 2 vraagt veel stroom (2,1A op de netstroom), wil je dit op de zon doen moet je de hele bovenkant van je kar al volplakken met paneeltjes. Overigens vind ik de iPad een vreselijk apparaat om boeken op te lezen (we hebben er zelf twee in huis maar boeken lees ik op mijn iRex Illiad), backlight is lastig en het toestel wordt erg warm in de zon.

Natuurlijk zijn wij wel verwende kampeerders (electrische kachel, 2 iPads, 2 smartphones, ereader, laptop en externe schijf, dimbare verlichting in de tent, koelkast)...
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat een klein accuutje van een Ipad de 20x grotere accu van een auto leeg trekt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Solar oplader
« Reactie #10 Gepost op: maart 30, 2012, 04:16:07 pm »

De iPad opladen is erg lastig zonder stroom (en zonder je autoaccu leeg te trekken), vooral de iPad 2 vraagt veel stroom (2,1A op de netstroom)

Die 2,1A lijkt mij erg veel. Dat zou inhouden dat een Ipad 440Watt trekt. Is dit niet de stroomsterkte bij 12V? Dan kom je op ongeveer 25W uit, wat op mij realistischer overkomt.

Edit: ik zie net dat er bij een Ipad een 10W netadapter wordt bijgeleverd. Het zal hier dus wel gaan om de stroomsterkte bij 5V.
« Laatst bewerkt op: maart 30, 2012, 04:20:37 pm door wijnand »
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Solar oplader
« Reactie #11 Gepost op: maart 30, 2012, 04:22:21 pm »

Het kabeltje naar een ipad kan aangesloten worden op de usb poort laders, die leveren volgens mij iets meer dan 5 volt
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Sadkingbilly

  • Gast
Re: Solar oplader
« Reactie #12 Gepost op: maart 30, 2012, 05:17:05 pm »

Citaat
Edit: ik zie net dat er bij een Ipad een 10W netadapter wordt bijgeleverd. Het zal hier dus wel gaan om de stroomsterkte bij 5V.
Inderdaad :)

Het kabeltje naar een ipad kan aangesloten worden op de usb poort laders, die leveren volgens mij iets meer dan 5 volt


Ligt eraan wat voor USB poort het om gaat. De meeste laptops en pc's bijvoorbeeld leveren niet genoeg stroom (maximaal 450mAh) om de iPad op te laden. En dan heb ik het nog niet eens over de iPad 3 - die loopt tijdens gebruik leeg AAN DE LADER...
Gelogd

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re: Solar oplader
« Reactie #13 Gepost op: maart 31, 2012, 05:11:00 pm »

Nadat het vorige week zulk mooi weer was, heb ik geconstateerd dat lezen in de zon op de pad geen doen is. Nu dus een e-reader aangeschaft. Dit betekent dat we de pad wel meenemen, maar veel minder zullen gebruiken. De e-reader doet veel langer met zijn batterijen, opladen kan dan evt. in de auto of bij de buren (hihi). De receptie is evt. ook een optie, het toiletgebouw wat minder (ik heb veel vertrouwen in de mensheid, maar toch).

We gaan eens kijken of het lukt, 3 weken stroomloos, anders nemen we gewoon af en toe een keertje stroom, al is het maar om alles op te laden. We zijn van plan veel te gaan trekken, dus dat is een ook nog een mogelijkheid.

Bedankt voor de reacties.
Gelogd

Boes

  • Gast
Re: Solar oplader
« Reactie #14 Gepost op: maart 31, 2012, 07:51:25 pm »

ik heb ook veel vertrouwen in de mensheid maar een I pad bij de wc leggen......
dacht het niet :X
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal