Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: spullen ophangen... zonder tentstokken te gebruiken  (gelezen 6490 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jsteijn

  • Gast
spullen ophangen... zonder tentstokken te gebruiken
« Gepost op: maart 30, 2012, 04:46:13 pm »

In onze tunneltent wordt het een uitdaging om de jassen op te hangen en ook de handdoeken enzo.
Ik kan me indenken dat wagens met een binnenhemel of een cabanon ofzo hier ook last van hebben.

Iemand tips over hoe dat op te lossen is, anders dan met een wasrek dat chronisch in de weg staat  :(
Gelogd

Jeroenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re: spullen ophangen... zonder tentstokken te gebruiken
« Reactie #1 Gepost op: maart 30, 2012, 05:30:44 pm »

Hallo Jsteijn,

wij hadden vorig jaar op de camping met onze Cabanon hetzelfde probleem toen het begon te regenen.

Uiteindelijk heb ik een scheerlijn van de wagen bak (dus aan de stok, dwarsligger boven de deur) naar het hoogste punt van de luifel gespannen en hier hebben we de was aan gehangen om te drogen. We kregen wel veel bekijks. toen het weer droog was het droog rekje weer gepakt. Het was een noodoplossing die op dat moment wel werkte maar je moet niet dit niet constant doen  :H.

ik zou het droogrekje naast je tent zetten.

groeten Jeroen
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: spullen ophangen... zonder tentstokken te gebruiken
« Reactie #2 Gepost op: maart 30, 2012, 06:54:35 pm »

Als het droog is, staat het eigenlijk altijd buiten. Gaat meer om wanneer het regent (2 weken vorig jaar  :( )
en ook om de jassen. Droogrekjes gaan sowieso mee... een kleintje en een dubbele links-rechts klapper (klappen we toch nog een beetje  :# )
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: spullen ophangen... zonder tentstokken te gebruiken
« Reactie #3 Gepost op: maart 30, 2012, 09:58:38 pm »

Ik weet niet of je binnenin lusjes hebt zitten. In onze tunneltent zaten deze om een lamp aan te hangen en om de snoer naar de lamp te geleiden.

Nu zijn deze lusjes niet sterk genoeg om jassen aan te hangen maar wel om een enkele staande tentstok rechtop te laten staan.
Aan deze stok kun je klemhaken klemmen. En die kun je vol hangen. Het gewicht hangt dus niet aan het lusje maar wordt gedragen door de stok.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: spullen ophangen... zonder tentstokken te gebruiken
« Reactie #4 Gepost op: maart 30, 2012, 10:16:39 pm »

Tja daar hadden wij afgelopen zomer ook wat last van in de Cabanon...opgelost door natte jassen over de stoelen te hangen en zodra ze droog waren in een klapkrat...geen echte kapstok dus. We hadden wel van die kapstokklemmen aan de staanders van de wagenbak maar die buizen waren net iets te smal en dus zakte de haak met jas langzaam naar beneden...
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

dorus_jolan

  • Gast
Re: spullen ophangen... zonder tentstokken te gebruiken
« Reactie #5 Gepost op: maart 30, 2012, 11:23:55 pm »

Wij gebruiken inderdaad ook de stoelen en de buggy van de kleine. Nog niet echt een goede oplossing gevonden.
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: spullen ophangen... zonder tentstokken te gebruiken
« Reactie #6 Gepost op: maart 30, 2012, 11:57:09 pm »

een enkele staande tentstok rechtop te laten staan.
Aan deze stok kun je klemhaken klemmen. En die kun je vol hangen.

Wow, goed idee!
We hebben denk ik geen lusjes. Heb staande lampen dus dat maakt ook niet uit.
Ik had al na zitten denken over een droogmolen maar dan binnen. Zou wel een sta-in-de-weg zijn geworden net als een rekje.
Was vervolgens na aan het denken over een gewone kapstok, maar met deze tip ga ik denk ik droogmolenvoet met tentstok (hebben we zat over  :# ) en klemhaken zoals deze samen tot een kapstok promoveren.
Die kunnen we ook mooi op lage hoogte hangen... kunnen de kids er ook allebij bij... scheelt mij weer ruimen!

Ik ga het voorleggen. Wordt vervolgd !!
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: spullen ophangen... zonder tentstokken te gebruiken
« Reactie #7 Gepost op: maart 31, 2012, 11:40:06 pm »

Wij hebben 3 kapstokbuizen die wij aan de liggende delen hangen.

Vergelijkbaar met dit .

Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
spullen ophangen... zonder tentstokken te gebruiken
« Reactie #8 Gepost op: april 01, 2012, 08:11:06 am »

Hebben een tweede verandascherm gekocht in outlet van HK.
Deze kan voor meerdere doeleinden gebruikt worden. Extra zonneluifel door het scherm helemaal aan de boven kant van de luifel te spannen. En schuin naar voren met scheerlijnen af te spannen.

 Maar de stok kan ook gebruikt worden om in de binnentent tussen de schuine dwars stokken te hangen.

Daar kan dan mooi kleding jassen en andere zaken aan worden gehangen. Of een kapstokje met klitteband.
Voor 5 euro te halen bij Erica bv

Dit kan eventueel ook buiten tussen de luifelstokken zonder het doek. Heb je ook een rail waar je bv handdoeken over heen kan hangen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: spullen ophangen... zonder tentstokken te gebruiken
« Reactie #9 Gepost op: april 01, 2012, 09:21:56 am »

Wij hangen spullen te drogen aan de schuine stokken in onze Jametic. Zijn de enige stokken waar iets aan kan hangen. Jamet heeft van die kunstof haken die stevig om de buizen klemmen, daar hangen we kleding aan. Euro 0,85 per stuk. Die haken zijn elders wel in kleinere maten tekoop en goedkoper, maar passen niet op de Jametic stokken. Boven de keuken hangen we dan kleinere dingetjes. En vorig jaar hebben we bij de action 2 van die kleine droogmolentjes met knijpers eraan gekocht voor nog geen euro per stuk. Handig voor de kleine dingen als sokken, washandjes e.d. Liggen bij de kampeerboer ook wel voor 3 euro.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: spullen ophangen... zonder tentstokken te gebruiken
« Reactie #10 Gepost op: april 01, 2012, 06:48:00 pm »

Maar het topic ging juist over vouwwagens waar geen buizenframe aan de binnenkant is waar je iets aan kunt hangen.

Dus daar graag wat ideeen over
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: spullen ophangen... zonder tentstokken te gebruiken
« Reactie #11 Gepost op: april 01, 2012, 06:57:12 pm »

Onze cabanon heeft aan beide kanten 2 lusjes aan de  wagentent waarmee je het evt. opgerolde raam kunt vastzetten. Hiertussen hangen we met behulp van wat koordjes een kapstokje als in de post van ff. Hieraan hangen we de jassen.
Verder zijn er voor het drogen bij nat weer wel mogelijkheden voor spannen van lijnen in de wagentent.
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re: spullen ophangen... zonder tentstokken te gebruiken
« Reactie #12 Gepost op: april 01, 2012, 08:38:35 pm »

Aan die lusjes hebben wij van die opbergschorten hangen. Maar inderdaad een optie.
Wij hebben een kast waar haakjes aan de zijkant zitten. Daar hangen we jassen etc aan.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: spullen ophangen... zonder tentstokken te gebruiken
« Reactie #13 Gepost op: april 01, 2012, 09:28:05 pm »

Hebben een tweede verandascherm gekocht in outlet van HK.
Deze kan voor meerdere doeleinden gebruikt worden. Extra zonneluifel door het scherm helemaal aan de boven kant van de luifel te spannen. En schuin naar voren met scheerlijnen af te spannen.

 Maar de stok kan ook gebruikt worden om in de binnentent tussen de schuine dwars stokken te hangen.

Daar kan dan mooi kleding jassen en andere zaken aan worden gehangen. Of een kapstokje met klitteband.
Voor 5 euro te halen bij Erica bv

Dit kan eventueel ook buiten tussen de luifelstokken zonder het doek. Heb je ook een rail waar je bv handdoeken over heen kan hangen.

mag ik vragen wat die in de outlet kosten??
Gelogd
Jevipro

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
spullen ophangen... zonder tentstokken te gebruiken
« Reactie #14 Gepost op: april 01, 2012, 10:17:32 pm »

Staat op de site onder rubriek outlet. Zijn meerdere pagina's.
Ik heb voor een exemplaar zonder logo( lekker belangrijk) incl stok 69 euro betaald. Dit is inclusief de uitschuif stokken. Geldt alleen voor de " lange" opstelling van de luifel. Zat alleen een miniscuul stofveegje in wat er waarschijnlijk snel uitverdwijnt.

Volgens mij hebben ze nog enkele exemplaren.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal