Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Wel of niet het elektrische kacheltje laten branden 's nachts?  (gelezen 16478 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Wel of niet het elektrische kacheltje laten branden 's nachts?
« Reactie #15 Gepost op: april 04, 2012, 12:05:58 pm »

Los van de grond, dus eerder op de klep dan in het ondertentje. Bedenk dat de meeste kou van de grond komt!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

muis

  • Gast
Re: Wel of niet het elektrische kacheltje laten branden 's nachts?
« Reactie #16 Gepost op: april 04, 2012, 03:06:38 pm »

 :J Helemaal met CEO eens.

Bij ons slapen de jongens tijdens weekenden en de "koudere" vakantie's bij elkaar op 1 plank. We laten dan wel 1 van de 2 bij ons in bed in slaap vallen en leggen hem daarna over in zn eigen slaapzak.

Wij hebben ook een ventilatorkacheltje met omvalbeveiliging.
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re: Wel of niet het elektrische kacheltje laten branden 's nachts?
« Reactie #17 Gepost op: april 04, 2012, 04:54:56 pm »

Wij gaan inderdaad voor eind van de maand ook een klein kacheltje halen. Met overhittings en omval beveiliging en dat voor een paar tientjes!!!
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Wel of niet het elektrische kacheltje laten branden 's nachts?
« Reactie #18 Gepost op: april 04, 2012, 09:03:45 pm »

Slapen op een stretcher of op een luchtmatras is echt koud, brr. Ik denk dat je nog beter op een selfinflate matras slaapt met isolatiemat onder.
Wij hadden het kacheltje niet echt om het warm te krijgen s'nachts maar eerder om 's morgens niet verkleund aan de koffietafel te zitten.
Gelogd

pip

  • Gast
Re: Wel of niet het elektrische kacheltje laten branden 's nachts?
« Reactie #19 Gepost op: april 08, 2012, 09:56:05 pm »

Hallo allemaal
Nou we zijn terug van ons weekendje weg hoor.
's nachts het kacheltje wel laten branden...goede dekens en geen moment last van de kou!!
Zelf alfgelopen nacht niet met de nachtvorst!!
 WW WW WW WW WW WW WW WW WW WW WW WW WW WW WW WW WW WW WW WW
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re: Wel of niet het elektrische kacheltje laten branden 's nachts?
« Reactie #20 Gepost op: april 08, 2012, 10:21:18 pm »

Blij om dat te horen!
Wij zullen van de week maar eens naar de wit gaan.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Wel of niet het elektrische kacheltje laten branden 's nachts?
« Reactie #21 Gepost op: april 08, 2012, 10:37:42 pm »

Ook wij laten ons elektrisch kacheltje gewoon de hele nacht op de laagste stand branden.  :J
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re: Wel of niet het elektrische kacheltje laten branden 's nachts?
« Reactie #22 Gepost op: april 12, 2012, 05:04:08 pm »

Wij laten hem ook 's nachts branden! Brrrr, ben echt een koukleum en als het ook maar iets vochtig is, trekt de kou door alles heen. Ben superblij met het electrische kacheltje. Oja, misschien staat het wel al ergens (zeker op andere plekken op het forum), maar 's avonds of 's middags al de slaapplekken afsluiten helpt enorm tegen het klam worden van de bedden. En dit geldt volgens mij ook voor (onder-)tentjes.
Gelogd

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 213
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Re: Wel of niet het elektrische kacheltje laten branden 's nachts?
« Reactie #23 Gepost op: april 19, 2012, 07:43:24 pm »

Als je dan een kacheltje koopt, let er op dat je een gecertificeerd model koopt. Wat ik daarmee bedoel is dat er een merk op staat van TUV, Dekra, Semko, Nemko, Kema o.i.d. Niet alleen CE. CE is geen keuringsteken maar een vrijwillige verklaring van de fabrikant dat hij verklaard dat zijn product aan de van toepassing zijnde richtlijnen in europa voldoet. Hoe hij dat bewijst is helemaal aan hem.

Je kan je dus voorstellen dat een fabrikant die het wat minder nauw neemt met gebruikersveiligheid, de buurman vraagt wat deze van zijn electrisch kacheltje vindt en dat een wat verantwoordelijkere fabrikant zijn product laat testen door een onafhankelijk test instituut.

Ik ben zelf test-engineer voor de TUV en weet uit ervaring wat voor ellende een alleen maar CE gemarkeerde kachel, firtuurpan of strijkijzer teweeg kan brengen..
Gelogd

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re: Wel of niet het elektrische kacheltje laten branden 's nachts?
« Reactie #24 Gepost op: april 20, 2012, 01:05:50 am »

2 jaar terug in de meivakantie had ik het 's nachts niet koud. Maar na het opstaan had ik binnen een half uur enorm last van uitslag, jeukende bultjes op benen en buik. Koude-uitslag ipv warmte uitslag! Na een paar uur trok dat wel weer weg, maar sindsdien gaat er toch wel een kacheltje mee! 's Nachts brandt die niet, maar 's morgens gaat hij wel meteen aan.
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

Kooikertje

  • Gast
Re: Wel of niet het elektrische kacheltje laten branden 's nachts?
« Reactie #25 Gepost op: mei 03, 2012, 11:42:41 pm »

We slapen van de grond af onder een 4 seizoenen dekbed. Zodra we naar bed gaan gaat het kacheltje uit. De eerste die opstaat zet het gelijk weer aan, dan is het zo weer warm genoeg om in de tent te kunnen ontbijten. Bij hele koude nachten, kruip je desnoods nog even een half uurtje terug in bed om de boel op te laten warmen. In bed draag ik in plaats van een pyjama een set warm thermisch ondergoed om mezelf goed warm te houden. Ik vind het zinloos om energie te verspillen aan verwarming terwijl ik zelf onder een warm dekbed lig. Dat doe ik thuis ook niet, dus waarom op de camping wel. Maar misschien is het anders als je op de grond ligt.
Tip: ga nooit op een luchtbed op de grond liggen, want lucht isoleert niet, dus trekt altijd koud op. Je hebt dan minimaal een goede thermarest selfinflatable nodig of een isolerende ondermatras. Wij hebben in het verleden in een gewoon tentje gekampeerd bij nachtvorst zonder kachel en ik heb het nooit koud gehad 's nachts, dus volgens mij is het met de juiste spullen echt niet nodig om de kachel 's nachts te laten branden.
Tenzij je een baby of hele jonge kinderen in de tent hebt die zichzelf wat minder goed warm kunnen houden.

Misschien is het ook wel lekker om gewoon ouderwets een warme kruik mee naar bed te nemen zodat je bed snel warm wordt?
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Wel of niet het elektrische kacheltje laten branden 's nachts?
« Reactie #26 Gepost op: mei 04, 2012, 09:24:04 am »

Wij laten de kachel i.d. ook branden voor onze kleine meid. Zelf kunnen we de warmte wel houden met ons dekbed en Nomad slaapzakken.
Gelogd

hermanusb

  • Gast
Re: Wel of niet het elektrische kacheltje laten branden 's nachts?
« Reactie #27 Gepost op: mei 04, 2012, 10:19:17 am »

Toen we een paar weken geleden voor het eerst met de klapper weg gingen hebben we in de avond de gas kachel aan gehad en in de nacht een klein elektrisch ding.

Maar de laatste dagen redden we ons prima zo zonder een kachel, een extra trui aan in de avond en in bed is het altijd warm. :P
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Wel of niet het elektrische kacheltje laten branden 's nachts?
« Reactie #28 Gepost op: mei 04, 2012, 11:27:40 am »

Tip: ga nooit op een luchtbed op de grond liggen, want lucht isoleert niet, dus trekt altijd koud op. Je hebt dan minimaal een goede thermarest selfinflatable nodig of een isolerende ondermatras.

uhhh, het principe van de thermos fles en elk type isolatie is nu juist dat lucht juist wel isoleert, maar dan heb je het wel over stilstaande lucht. Het probleem met normale luchtbedden is dat lucht gaat circuleren en daardoor warmte afvoert naar de grond. Dekbedden, fleesh maar ook de thermarest maar ook thermosflessen maken gebruiken van het feit dat als je lucht in kamers opsluit zonder dat het kan circuleren opsluit, je afvoer van warmte (of kou) naar de omgeving tegen gaat. Dus heb je nog een luchtbed is een goede deken of isoleermat tussen je luchtbed en de grond een hulpmiddel tegen koud wakker worden  :J
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re: Wel of niet het elektrische kacheltje laten branden 's nachts?
« Reactie #29 Gepost op: mei 04, 2012, 12:12:02 pm »

Voorheen, in de tent op de grond, op een luchtbed met isolatiematje, had ik het ook niet koud 's nachts. Maar sinds de zwangerschappen is dat veranderd. Ik ben echt een koukleum geworden. Inderdaad willen we de kinderen ook niet te koud hebben liggen, hoewel ik daar ook niet te voorzichtig in ben. We checken even bij ze of ze warm zijn en dan is het goed. De kachel blijft vooral aan vanwege de vochtigheid bij aanhoudende regen. Als het buiten droog is, dan is kou niet zo erg. Dan is de slaapzak of dekbed dan voldoende. We laten de kachel dan niet branden.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal