Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Koelkast op de dissel  (gelezen 2726 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joost35

  • Gast
Koelkast op de dissel
« Gepost op: april 10, 2012, 01:08:06 pm »

Vraagje. Ik ben van plan om een kleine koelkast W: bier (1.20 cm hoog en 20 kg) mee te nemen op vakantie. Wij hebben een jamet Louissiana bj 1998. Als ik de disselbak eraf haal kan daarvoor in de plaats die koelkast, jammer van de opslagruimte maar je moet er wat voor over hebben..

Zit alleen te denken hoe ik deze goed vast kan maken? Iemand hier een foto van?

Gaan naar een camping in kroatie en daar hebben ze geen huurkoelkasten, helaas.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Koelkast op de dissel
« Reactie #1 Gepost op: april 10, 2012, 03:41:06 pm »

bij ons paste eerder de koelkast in de disselbak, door het deurtje los te schroeven, kleine moeite, en toch alle bergruimte (koelkast kan dan gevuld worden met bijv speelgoed oid). ;)
Gelogd

joost35

  • Gast
Re: Koelkast op de dissel
« Reactie #2 Gepost op: april 10, 2012, 04:33:28 pm »

Ja dat lijkt me ook handig, alleen past deze koelkast daar niet in.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Koelkast op de dissel
« Reactie #3 Gepost op: april 10, 2012, 06:05:00 pm »

Ehm, 120 cm. is geen kleine koelkast. Een tafelmodel is rond de 84 cm. Maar goed het is maar net wat je thuis gewend bent  :O

Wat het beste zal zijn is een frame van staal waar je de koelkast op vast kan sjorren met een dekzeil of een kap eroverheen.
Het frame vastbouten op de V-dissel

En de koelkast levert ook weer opbergruimte op, hoewel je meestal andere haringen in de koelkast legt  :#
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Koelkast op de dissel
« Reactie #4 Gepost op: april 11, 2012, 12:10:05 am »

Wat het beste zal zijn is een frame van staal waar je de koelkast op vast kan sjorren met een dekzeil of een kap eroverheen.
Het frame vastbouten op de V-dissel

Ik zou dan toch kiezen voor een frame van staal met daarop zoiets als een zwevende vloer met behulp van een rubber tussenlaag o.i.d. want als het een gewone koelkast is sluit ik niet uit dat als zo'n ding 'koud' op de dissel gemonteerd is, het, zeker bij slechte wegen, vrij snel aan flarden trilt.  :N
Gelogd

joost35

  • Gast
Re: Koelkast op de dissel
« Reactie #5 Gepost op: april 11, 2012, 07:08:39 am »

Dank voor de tips. zou een houten frame ook werken, die kan ik makkelijker zelf maken?
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Koelkast op de dissel
« Reactie #6 Gepost op: april 11, 2012, 08:16:31 am »

Ik zou toch een stalen frame gebruiken, een houten zou je kapot kunnen trekken.

Bij een plastselijke smederij kunnen ze dat voor weinig maken van hoeklijn.

Ik ben zelf ook niet handig genoeg met staal om kwalitatief goed of mooi werk af te leveren, daarom heb ik al verschillende keren hier in Uden bij de Enorm wat laten maken, van simpel plaatje knippen tot het mooiere buig- zet- en laswerk kunnen ze daar omdat er een metaalwerkplaats bij zit.

Goed en verbazend voordelig.

Wel een goede tekening aanleveren met maten en eisen en in ieder geval overleggen misschien hebben ze handige tips.

En in dat stalen frame zet je een houten plaat.

Succes ermee
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Koelkast op de dissel
« Reactie #7 Gepost op: april 11, 2012, 08:37:15 am »

en in ieder geval overleggen misschien hebben ze handige tips.
Helemaal eens. Zeker doen! Ik heb dat al een aantal keren gehad met metalen voorwerpen die ik bij een smid heb laten maken en elke keer blijkt weer dat die mannen bijvoorbeeld beter vanuit de (standaard) materialen kunnen denken die ze op voorraad hebben of een even effectieve, maar vaak  eenvoudiger te maken constructie kunnen bedenken. Dat scheelt in de kosten.

Ze zijn ook veel beter in staat om te beoordelen of een constructie sterk genoeg is en te bepalen welke maat materiaal daar voor nodig is. (2x2, 4x4 etc) zodat het geheel niet zwaar overgedimensioneerd wordt.


Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
« Laatst bewerkt op: april 11, 2012, 08:40:21 am door Frankie »
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Koelkast op de dissel
« Reactie #8 Gepost op: april 11, 2012, 11:23:28 am »

gekke vraag, hoe vervoer je een koelkast van 120cm hoog op een dissel?
Zo'n ding moet toch altijd rechtop "verhuisd" worden ivm de koelvloeistof die in de leidingen zit?
Gelogd
live life outdoors

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Koelkast op de dissel
« Reactie #9 Gepost op: april 11, 2012, 11:35:18 am »

gekke vraag, hoe vervoer je een koelkast van 120cm hoog op een dissel?
Zo'n ding moet toch altijd rechtop "verhuisd" worden ivm de koelvloeistof die in de leidingen zit?
Dan vervoer je 'm dus rechtop.   I:

Afhankelijk van de soort auto die je d'r voor hebt gaat-ie dus wel of niet wind vangen.
Hij gaat sowieso je zicht via de binnenspiegel belemmeren.

Moet overigens wel een (span-)slot op. Je wilt tenslotte niet dat de hele inhoud eruit klapt als je een keer stevig moet remmen.  ::)
Gelogd

joost35

  • Gast
Re: Koelkast op de dissel
« Reactie #10 Gepost op: april 11, 2012, 08:18:27 pm »

Ben eigenlijk niet van plan om hem rechtop te vervoeren, wil hem gewoon op zijn kant neerleggen.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Koelkast op de dissel
« Reactie #11 Gepost op: april 11, 2012, 08:31:02 pm »

dacht ik al :), grote kans dat die het dan niet meer doet als je op je bestemming aankomt. Misshien is een tafelmodel dan een beter idee.
Gelogd
live life outdoors

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Koelkast op de dissel
« Reactie #12 Gepost op: april 11, 2012, 08:43:09 pm »

Hij zal het bij aankomst best nog wel doen. Een ijskast mag tenslotte best op z'n zij vervoerd worden. Maar je zult na rechtop zetten wel 24 uur moeten wachten voor je 'm aansluit...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Koelkast op de dissel
« Reactie #13 Gepost op: april 11, 2012, 09:06:10 pm »

Dus het duurt een dag en de koeltijd voordat je een koud  bier hebt.

Dan zou ik ook voor een tafelmodel gaan, heb er zelf vorige week één via markplaats opgehaald.

Wel erg mazzel mee gehad, een Miele voor 20 euro, wat beschadigde bakjes en rekjes maar die heb ik kunnen lijmen. Grondig gepoetst en ziet er weer (bijna) als nieuw uit, lang leve de wonderspons van de action :>
Het bakje water dat ik in de vriezer had gezet was na ruim een uur een bonk ijs.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal