Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Voor de snelheid met klappen!?  (gelezen 2381 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2024 + zelfbouw tenttrailer
Voor de snelheid met klappen!?
« Gepost op: april 10, 2012, 03:18:39 pm »

Afgelopen weekend met onze Cabanon Mercury lekker in de Ardennen geweest. Opzetten 1 uur, opruimen en inklappen 1,5 uur. Alles gelukkig droog ingepakt.

We zijn erg tevreden over onze Mercury, echter willen we deze volgend seizoen inruilen. Dan hoeft er niet zoveel geld bij.

Nu komt de vraag, wat willen we? De kinderen zijn alweer iets groter, dus kunnen we evt voor een Holtkamper kiezen. Kyte of Cocoon. Betaal je hier nou voor design of voor opzet gemak. Is dat opzet gemak nou ook echt aanwezig. Afgezien van het feit dat het allemaal goede kwaliteit is. Dezelfde vraag hebben we ook bij Combi Camp, ook een mooi wagen.

Mijn vrouw en ik hebben hier een leuke discussie over, ik zeg dat het allemaal wel mee valt, zij denkt dat het wel sneller kan.

Want een nieuwe Cabanon Mercury blijft zeker tot de mogelijkheden behoren, zeker nu met de geintegreerde lattenbodems.

Graag julie meningen en ervaringen.

Groet,
Ber
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Voor de snelheid met klappen!?
« Reactie #1 Gepost op: april 10, 2012, 03:39:28 pm »

Snelheid is een rekbaar begrip, waar de een snel opzet, wil een ander rustig opzetten.

tuurlijk verschillen de klapsystemen, maar let vooral op wat je zelf echt wilt.

Prijs/Kwaliteit-verhouding, daar gaat het om.
Smaak is persoonlijk en de discussie die start is altijd gekleurd, daarom ga het vooral zoveel mogelijk zelf ervaren.

enne... wij van WC-eend, wij adviseren... juist WC-eend WW WW
Gelogd

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2024 + zelfbouw tenttrailer
Re: Voor de snelheid met klappen!?
« Reactie #2 Gepost op: april 10, 2012, 03:45:18 pm »

Wij trekken graag rond, dus wij houden wel van een beetje snelheid....... :K
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Voor de snelheid met klappen!?
« Reactie #3 Gepost op: april 10, 2012, 04:05:21 pm »

Wij hebben dit jaar de combicamp gekocht, toch voor de snelheid.
Of het veel sneller gaat, gaan we dit jaar zien. Bij een overnachting kan alles blijven liggen,
dit was bij de jamet niet het geval. Dan stond de wagentent wel snel, maar moest je eerst
al je spullen en voortent, stokken etc. ergens stallen, voor je kon slapen.
Als het goed is staat de voortent/luifel ook sneller. Ook een reden voor ons om voor de combi
camp te kiezen was/is de modulaire voortent.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Voor de snelheid met klappen!?
« Reactie #4 Gepost op: april 10, 2012, 05:03:28 pm »

Wij hebben een holtkamper Cocoon xl en wij hebben 3 kinderen. Normaal slapen die in een tentje naast ons maar... Afgelopen jaar zijn wij gaan rond trekken door Noorwegen. Een paar mensen (duitsers en noren) zagen ons aan komen sommige gingen er even lekker voor zitten maar helaas pindakaas er was voor hun weinig plezier want onze Cocoon stond binnen 10 minuten!! Wij hebben ook voor een snelle klapper gekozen omdat wij graag willen trekken paar dagen hier paar dagen daar tenzij het ons zo goed bevalt.... Heeft de Cocoon ook nadelen?? Ja zeker wat ik toch wel erg jammer vind is dat het grote raam aan de zijkant zit en je dus als je binnen ziet niet echt door een raam (tenzij je gaat staan) naar buiten kan koekeloeren. Maar wij zijn heel erg blij met onze Cocoontje
Gelogd
Jevipro

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Voor de snelheid met klappen!?
« Reactie #5 Gepost op: april 10, 2012, 05:11:13 pm »

Je hebt staan en je hebt staan ...

De meeste tijd gast zitten in het plaatsen en opruimen van de spullen. Die tent staat meestal wel met 10-15 minuten, maar dan de rest.

Opruimen net zo. Tijdwinst boek je door van te voren al dingen in te ruimen en klaar te zetten. Daar zit in mijn optiek dan ook de meeste winst en niet perse in de trailer.

Wij doen meestal ook 1 ? 1,5 uur over het opruimen. Dan hebben we toch een redelijk makkelijke klapkar. Maar ja, die rotzooi h?.


(Het gaat allemaal VEEL sneller als je je vrouw niet meeneemt en 1-2 kinderen thuislaat, weet ik uit ervaring. Dat scheelt meer dan de helft vd tijd. )
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.265
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Voor de snelheid met klappen!?
« Reactie #6 Gepost op: april 10, 2012, 05:15:22 pm »

Je noemt trouwens wel de duurdere merken maar dit zie je terug in martiaal keuze en service.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2024 + zelfbouw tenttrailer
Re: Voor de snelheid met klappen!?
« Reactie #7 Gepost op: april 10, 2012, 05:54:40 pm »

Je noemt trouwens wel de duurdere merken maar dit zie je terug in martiaal keuze en service.
De duurdere zijn ook de snellere en natuurlijk betaal je ook voor service en kwaliteit.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Voor de snelheid met klappen!?
« Reactie #8 Gepost op: april 10, 2012, 05:55:25 pm »

De odysee is ook best snel
Volledig opgezet in een 30m.
Met hk nog geen ervaring.
Maar de combi camp is ook snel.
Ook zambezi is een snelle klapper.

Elke vouwwagen heeft wel zijn voor en tegens.


Wij voor de kyte gekozen vanwege design maar ook de bagage ruimte geen sjouwen met de keuken geen losse stokken (op een paar design stokken na dan) maar ook groter bed, niet hoefen open klappen voor laden en lossen, en zover ik gezien heb moet je hem in een 15m wel kunnen hebben staan compleet met luifel en al (zonder gaat ook niet).
Nadeel duur (doet gelukkig maar 1x pijn)

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Edwinv

  • Gast
Re: Voor de snelheid met klappen!?
« Reactie #9 Gepost op: april 10, 2012, 06:08:02 pm »

Spikehome. In het voorseizoen een paar keer oefenen. Dit wordt ons derde jaar met de kyte.
Vorig jaar binnen 15 min hadden we hem staan, zwembroeken aan en naar het strand...
Wij kozennnaast de redenen die jij aangeeft ook voor het opzetgemak. Vinden het leuk om rond te trekken, dan kan dus uitstekend met de kyte
Gelogd

Thalia

  • Gast
Re: Voor de snelheid met klappen!?
« Reactie #10 Gepost op: april 10, 2012, 06:29:17 pm »

Naast de al genoemde vouwwagens is misschien de Trigano Olympe nog een goedkopere optie. Hier staat wel een filmpje van op Youtube en op de website van Trigano. Ik heb geen ervaring met HK of combi camp, maar ik neem aan dat er gebruik wordt gemaakt van betere materialen, maar natuurlijk betaal je ook een flink deel voor de naam lijkt mij. Succes met kiezen  :)
Gelogd

Dammetje

  • Gast
Voor de snelheid met klappen!?
« Reactie #11 Gepost op: april 10, 2012, 07:18:49 pm »

Ik denk dat de kwaliteit wel degelijk voor een groot deel terug te vinden is in de prijs. Holtkamper maakt bijvoorbeeld net als de Waard gebruik van dubbel getwijnd garen. Heeft als voordeel dat bij een scheurtje het doek niet gemakkelijk wil doorscheuren. Het meeste Ten Kate doek wat overigens prima kwaliteit is, is enkel getwijnd.  Dit houd in dat het doek in 1 richting dus makkelijker scheurt. Tevens is de totale levensduur dus ook verschillend. Het ene is dus zeker niet slecht maar het andere is wel gewoon beter en daar betaal je voor. Tevens zijn materialen zoals aluminium lastiger te verwerken als plaatstaal. Bij HK worden allen wagens handmatig in Nederland in elkaar gezet. Das duurder als oostblok. Enz. Enz.  Uiteindelijk zal er ook iets in de naam zitten, immers als iets erg goed verkoopt waarom zal men de prijs dan laten zakken. Wij hebben hiervoor De Waard gehad een tent waar ik in mijn jeugd van droomde. Nu iets meer gemak met een HK cocoon, maar dit had ook maar zo een zambezi kunnen zijn. Ik leef voor camperen en hier wil ik best voor sparen. Voor dat geld heb ik dan wel iets wat aan verwachtingen voldoet en weinig compromissen. Heerlijk gevoel. Iets wat minder kost is echter zeker niet slecht en zal zeker voor heel veel mensen veel plezier geven. Een lang verhaal om te zeggen dat het persoonlijk is??  Haha


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?tbaoy5
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Voor de snelheid met klappen!?
« Reactie #12 Gepost op: april 14, 2012, 10:35:55 pm »

Wij hebben dit jaar de combicamp gekocht, toch voor de snelheid.
Of het veel sneller gaat, gaan we dit jaar zien. Bij een overnachting kan alles blijven liggen,
dit was bij de jamet niet het geval. Dan stond de wagentent wel snel, maar moest je eerst
al je spullen en voortent, stokken etc. ergens stallen, voor je kon slapen.
Als het goed is staat de voortent/luifel ook sneller. Ook een reden voor ons om voor de combi
camp te kiezen was/is de modulaire voortent.

Gefeliciteerd met de nieuwe wagen! Ik dacht dat jullie vanwege faillissement bij vervat nog een jaar met de Louisiana etc.. gingen kamperen....  :O
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Voor de snelheid met klappen!?
« Reactie #13 Gepost op: april 15, 2012, 09:21:31 pm »

Dat was ook zeker de bedoeling, tot we tegen een buitenkansje aanliepen...
En nu heel blij dat Vervat failliet ging en we daardoor niet voor de jametic gingen
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal