Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Plastic over de vouwwagen om harsvlekken te voorkomen??  (gelezen 3636 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Plastic over de vouwwagen om harsvlekken te voorkomen??
« Reactie #15 Gepost op: april 12, 2012, 01:56:13 pm »

Tja, een tarp maar dan moet het wel een hele ruime zijn. De meeste vouwwagen zijn toch wel gauw (met voortent en eventueel luifel) 5mx5m...

Ik vroeg me iets af. Als je nu plasiek of iets anders op het tentzeil legt heb je dan kans op doorlekken?

Inderdaad even niet aan regen gedacht in Italie, je moet dan juist geen worteldoek erop leggen zoals ik eerder in een post schreef want dan heb je denk ik juist kans op doorlekken.

Dan zal toch een plastic zeil erover beter zijn denk ik.

Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

teammeyer

  • Gast
Re: Plastic over de vouwwagen om harsvlekken te voorkomen??
« Reactie #16 Gepost op: april 12, 2012, 09:41:46 pm »

inderdaad moet je een flinke gaasdoek hebben.
Gebruiken als een soort membraan dus ruimte tussen tent en doek.
Met wat lijnen en stokken( alu buis uitschuifbaar) en ook aan de boom zelf binden ( die zijn er dan vast wel anders heb je het doek niet nodig I:) moet het toch lukken.

Teammeyer
Gelogd

faba

  • Gast
Re: Plastic over de vouwwagen om harsvlekken te voorkomen??
« Reactie #17 Gepost op: april 13, 2012, 10:44:00 pm »

Misschien doet zo'n camouflagenet van het leger het ook wel goed voor dat probleem? In elke zelfrespecterende Amerikaanse stock te koop (althans hier in BelgiĆ«) en vast en zeker groot genoeg. 
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Plastic over de vouwwagen om harsvlekken te voorkomen??
« Reactie #18 Gepost op: april 13, 2012, 10:58:38 pm »

Ik zag bij de foto's van de holtkamper fotowedstrijd ook een rijtje vouwwagens waar allemaal net/tarpen boven gespannen waren, misschien nog ff opzoeken, dat lijkt me wel de beste oplossing.... :J
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Plastic over de vouwwagen om harsvlekken te voorkomen??
« Reactie #19 Gepost op: april 14, 2012, 07:45:05 am »

Het is toch veel handiger een plek uit te zoeken waar je niet onder de harsdruppende (naald)bomen staat? Ik lees best aardige oplossingen, maar al dat materiaal moet je wel weer extra meeslepen.  En hoe denken jullie met een storm/onweersbui zo'n beschermingslaag, op welke manier dan ook,  op zijn plaats te houden? Als het loslaat of schiet kan je doek beschadigen of gaan doorlekken.
Gelogd

robertkooi

  • Gast
Re: Plastic over de vouwwagen om harsvlekken te voorkomen??
« Reactie #20 Gepost op: april 27, 2012, 11:03:37 pm »

Bedankt allemaal voor de reacties, ik ben dus niet de enige die er last van heeft gehad.
Ik denk dat ik toch maar voor een tarp ga, ik heb er eentje van 4,5x4,5 scheelt allicht in de vlekken.
Het is toch altijd een beetje lastig als je een camping boekt en jou plekkie net een paar van die mooie bomen heeft, vaak zie je dat pas bij aankomst.

Wij gaan er in ieder geval een fijne vakantie van maken met of zonder hars.
Tips blijven natuurlijk welkom.

Klapze :)
Gelogd

toonvkr

  • Gast
Re: Plastic over de vouwwagen om harsvlekken te voorkomen??
« Reactie #21 Gepost op: mei 09, 2012, 01:16:03 pm »

In de Ardeche meegemaakt dat het leek alsof het regende onder de bomen; luizen die hun vocht verliezen.  Vieze plakkerige zooi waar weer andere insecten op afkomen. Bij de lokale 'Boerenbond" een groot afdekzeil gekocht en er overheen gespannen. Geen nadelen daarvan ondervonden. 

Echter op de dag dat we gingen afbreken bleken er honderden oorwormen zich onder het zeil hadden verstopt.

De plak van de luizen ging er thuis met de tuinslang makkelijk vanaf.
Gelogd

hermanusb

  • Gast
Re: Plastic over de vouwwagen om harsvlekken te voorkomen??
« Reactie #22 Gepost op: mei 09, 2012, 01:57:31 pm »

Ik heb de indruk dat ik/wij wat makkelijker zijn.

De auto komt 1 keer per jaar in de wasstraat na de winter.
de klapper is voor ons een middel/gebruiksvoorwerp wat we noodzakelijk nodig hebben om te kunnen kamperen.

En komen er vlekken in dan heb ik zo iets van het zij zo.

Maar ben het er wel mee eens dat je beter niet onder naaldbomen kunt staan want daar komt wel de nodige zooi vanaf.
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re: Plastic over de vouwwagen om harsvlekken te voorkomen??
« Reactie #23 Gepost op: mei 09, 2012, 03:05:23 pm »

Een lap katoen, wat ook voor de wagen zelf gebruikt wordt is misschien ook een idee.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Plastic over de vouwwagen om harsvlekken te voorkomen??
« Reactie #24 Gepost op: mei 09, 2012, 07:51:13 pm »

Bedankt allemaal voor de reacties, ik ben dus niet de enige die er last van heeft gehad.
Ik denk dat ik toch maar voor een tarp ga, ik heb er eentje van 4,5x4,5 scheelt allicht in de vlekken.
Het is toch altijd een beetje lastig als je een camping boekt en jou plekkie net een paar van die mooie bomen heeft, vaak zie je dat pas bij aankomst.

Wij gaan er in ieder geval een fijne vakantie van maken met of zonder hars.
Tips blijven natuurlijk welkom.

Klapze :)

Effe een tip als je een camping hebt gevonden kanje altijd even via google earth kijken. Dan typ je de naam van de camping in en zoom in vaak heb je dan wel een heel goed idee waat je NIET wil staan. Dan kan je eventueel zeggen als je de plattegrond van de camping ernaast legt. Niet daar of daar. Werkt goed want zo hebben wij het ook meerdere keren gedaan werkt echt top. Je hoeft ook geen toeslag voor een voorkeursplekje te betalen.
Gelogd
Jevipro

Bosje

  • Gast
Re: Plastic over de vouwwagen om harsvlekken te voorkomen??
« Reactie #25 Gepost op: mei 10, 2012, 09:49:31 am »

Hars zal niet doorlekken, daarvoor is het een te dikke substantie, die traag vloeibaar is
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Plastic over de vouwwagen om harsvlekken te voorkomen??
« Reactie #26 Gepost op: mei 10, 2012, 11:20:49 am »


Je hoeft ook geen toeslag voor een voorkeursplekje te betalen.

Dat hangt van de camping af... Tijdens de meivakantie gekampeerd op camping Samoza in Vierhouten. Die rekenen iets van 8 euro voor een voorkeursboeking. Het boeken zelf via internet is als actie gratis, anders was daar n?g eens dat bedrag overheen gegaan.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal