Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Nog meer geocachers hier??  (gelezen 18916 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #45 Gepost op: februari 08, 2013, 09:33:32 pm »

Even een vraagje: kun je met alleen de betaalde Groundspeak app op de iPhone ook multi-caches doen? We hebben nu een paar eenvoudige enkele caches gedaan en zouden wel een multi willen doen, maar ik kan nergens echt goede uitleg vinden hoe dat kan met de app.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

vlekkenbertje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 26
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #46 Gepost op: februari 09, 2013, 12:15:46 pm »

Multi caches zijn er in verschillende uitvoeringen: a-:je krijgt alle waypoints en moet daar steeds info opzoeken waarmee je alleen de eindlocatie uitrekent, of b: je krijgt 1 waypoint, daar moet je info opzoeken waarmee je de volgende locatie uitrekent.
Beiden kun je gewoon doen met de groundspeak app.
Want je gaat naar de opgegeven coordinaten, en zoekt daar de info die je nodig hebt. Dan ga je naar de volgende coordinaten, en of je die nou compleet had of hebt moeten uitrekenen maakt dan geen verschil. Wij gebruiken voor het lopen zelf een GPS omdat ik het daarbij eenvoudigervind de nieuwe coordinaten in te voeren. De app (op android maar de app is eigenlijk dezelfde) gebruiken we om de cache en info daarvan te bekijken. Thuis de cache gegevens downloaden en offline opslaan, dan heb je ter plekkegeen internet verbinding nodig om iets op te zoeken.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #47 Gepost op: februari 09, 2013, 01:57:25 pm »

Bedankt vlekkenbertje. Nu hadden wij gisteren 1 locatie van een multicache bezocht, in de veronderstelling dat daar dan wel een cache (het was een kleine volgens de site) zou liggen met daarin evt. aanwijzigingen of zo. Maar er was echt helemaal niks te vinden op die locatie (behalve een grasveld vol hondendrollen), dus hoe zit dat dan?
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

vlekkenbertje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 26
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #48 Gepost op: februari 09, 2013, 03:54:47 pm »

Hoi CCindy,

wat je zult tegenkomen op een locatie van een multicache is niet te voorspellen maar meestal staat dat in de beschrijving van wat je bij die locatie moet doen:
Een goed voorbeeld geeft http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=578b2e32-d1c1-48e9-8019-ff4dde4cca4f hierin staat per locatie wat je moet doen, en zoals je kunt zien is dat bij deze cache telkens iets anders.

Je hebt ook foto multi caches, voorbeeld van zo'n cache die wij graag doen als we ergens in de buurt op een camping staan: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=ebbd4c1c-112f-4023-8e66-44676f1be689

En wat er op dat grasveld waar jij zocht moest gebeuren weet je dus alleen als je de opdracht van dat waypoint kent.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #49 Gepost op: februari 09, 2013, 04:50:04 pm »

En wat er op dat grasveld waar jij zocht moest gebeuren weet je dus alleen als je de opdracht van dat waypoint kent.

Bedankt voor de uitleg. Op de app kreeg ik maar een deel van de beschrijving, heb inmiddels op de site de volledige beschrijving gevonden waarin stond dat het item wat gezocht moest worden niet meer bestond. Niet gek dus dat er niks te vinden viel.

Weet jij toevallig hoe ik coördinaten kan invoeren in de geocaching app?
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

vlekkenbertje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 26
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #50 Gepost op: februari 09, 2013, 05:50:12 pm »

Zoals ik al zei gebruik ik een GPS en heb ik een android telefoon, maar net even geprobeerd via de app:
als je een cache kiest in je app, en je kiest <navigeer naar> en ik kies voor <kompas>  dan kan ik in dat scherm de menu knop gebruiken, daar kies ik <bestemming> en dan kan ik een waypoint invoegen door de coordinaten in te voeren.
Ik weet niet zeker of dit bij een iphone op dezelfde manier gaat, maar zoiets moet het wel zijn denk ik.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #51 Gepost op: februari 09, 2013, 06:06:53 pm »

Ja, voor Android had ik het inderdaad gevonden, maar ik heb een iPhone. Daar heb ik alleen een algemeen menu voor instellingen. In de kaart of kompas modus kan ik geen mogelijkheid vinden om coördinaten in te voeren. Ik zal mijn vraag wel even op het geocaching forum stellen, misschien dat iemand daar het weet.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

vlekkenbertje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 26
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #52 Gepost op: februari 09, 2013, 06:33:46 pm »

In de kompas modus en dan de menu knop van de telefoon zelf? Dat is wat ik moest doen.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #53 Gepost op: februari 09, 2013, 08:11:45 pm »

De iPhone heeft geen menuknop zoals bijv. bij de Samsung telefoons (heb ook een kleine Samsung smartphone, maar daarvan is de GPS waardeloos). Ik heb de vraag inmiddels neergelegd op het geocaching forum.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

John Boender

  • Gast
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #54 Gepost op: februari 11, 2013, 04:05:59 pm »

Beste mede klappers,

Naar aanleiding van jullie discussie ben ik me vorige week ook maar gaan verdiepen in het begrip "Geocaching". Zo heb ik me aangemeld op de site en de app voor mijn smartfoon (samsung) aangeschaft.
Resultaat dit weekend de eerste 5 caches gelogd.
Erg leuk allemaal zelfs onze zoon van 4 had er schik in. Wie weet ook leuk om te doen tijdens het voorjaarsweekend.

Groeten,
John
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #55 Gepost op: februari 11, 2013, 06:30:38 pm »

Ik ben eruit met behulp van het geocaching forum:

Wij gebruiken bij het cachen, naast een GPS, als ondersteuning ook vaak onze iPhone erbij met daarop diverse apps waaronder die van groundspeak. Ik hoop dat ik het antwoord op jouw vraag zo duidelijk kan maken.
 
Vanuit het beginscherm van een cache kun je kiezen voor 'navigeer naar de cache', je krijgt dan een kaartje met daarin zichtbaar je eigen huidige positie en het beginpunt (en eventuele al gegeven tussenpunten) van de cache. In dat scherm kun je rechtsboven een vlaggetje aanklikken, hiermee kun je een volgend punt met nieuwe coordinaten invoeren. Tip, geef deze nieuwe punten de naam van het betreffende waypoint.
 
Een andere tip als je met een iPhone gaat cachen is vooral om een extra batterij/accu (verkopen ze niet al te duur bij Xenos) mee te nemen.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

bigbear

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 59
  • Merk Vouwwagen: holtkamper Kite
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #56 Gepost op: februari 12, 2013, 01:18:53 pm »

Leuk om te lezen dat er meer geocachers zijn op dit forum.

Wij zijn sinds een jaartje ook helemaal verslaafd aan de geocache. Zelfs als we in het buitenland zijn, zoeken we van te voren wat mooie punten op om mee te nemen in onze wandelingen. Het mooie van caching vind ik dat je op plekken komt, waar de meeste mensen niet komen. Mijn geocachenaam is bigbearhenk.

Gr. Henk
Gelogd

MirandaPatrick

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Kyte XL
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #57 Gepost op: februari 23, 2013, 12:11:20 am »

De Geocoin is ook een TravelBug, normaal kun je op de cache site zien wat er in de cache aan travelbugs/coins zit en wat ze als opdracht hebben.


Hallo geocachers en geocachers in spé,

Hier even wat extra uitleg: een geocoin is geen travelbug! Het zijn allebei trackables.
Het verschil zit hem in de vorm. Een travelbug is altijd min of meer hetzelfde metalen plaatje met de afbeelding van de 'kever' er op, het tracking nummer en nog wat info. Je kunt hier zelf een item aan hangen. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Travel_bug_tag.jpg?uselang=nl
Een coin is meestal een ronde munt met een thema, maar kan ook hele andere vormen hebben. Deze verschillen van grootte en de ene is nog mooier uitgewerkt dan de andere. De werkwijze met het tracking nummer is hetzelfde. http://nl.wikipedia.org/wiki/Geocoin en http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:geocoins?uselang=nl#mw-subcategories
Iedere (groep) coin(s) heeft een eigen icoontje. Het icoontje van de travelbug is altijd hetzelfde.

By the way: Wij cachen onder de naam Ligfietsbunny en onze vouwwagen (TLLL) is ook 'besmet' met zowel een coin als een travelbug  ;) :J
Gelogd

Koning265

  • Gast
Nog meer geocachers hier??
« Reactie #58 Gepost op: februari 23, 2013, 07:45:15 am »

Wij geocachen al een jaar of 8 geloof ik. Je komt op plaatsen waar je anders nooit zou komen, zeker op vakantie is dat wel zo leuk. Sinds 3 jaar cachen we minder actief (soms een 'oppikkertje'.) want het valt niet mee een ' multi' te vinden met een wandelwagen op vaak onverharde wegen.De oudste telg bij ons is net 3 en de jongste bijna 2 dus langere afstanden zijn er helaas nog niet bij.
Wij loggen onder team dejong64  :-)
Gelogd

Koning265

  • Gast
Nog meer geocachers hier??
« Reactie #59 Gepost op: februari 23, 2013, 07:47:03 am »





Een travelbug op je vouwwagen. Bedankt voor het idee! Ik ga ook even kijken voor een travelbug sticker op de wagen! Straks op onze nieuwe auto komt er ook 1, maar vouwwagen had ik nog niet aan gedacht!
« Laatst bewerkt op: februari 23, 2013, 07:51:22 am door Koning265 »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal