Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Snelheidslimieten en snelheidscontroles  (gelezen 3621 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

primera

  • Gast
Re: Snelheidslimieten en snelheidscontroles
« Reactie #15 Gepost op: april 27, 2012, 07:58:00 pm »

Ik heb het pas gelezen dat voor caracans andere regels gelden ivm de hoogte dus echte windvangers zijn.

Ik zou het in ieder geval niet aanraden.
De auto zuipt brandstof.
De caravan slingert.

En bij ongelukken zul je altijd fout zijn.

De politie stelt in Belgie niet zoveel voor.
Want de meesten weten nog geen eens hoe hard je hier mag met een aanhanger.

Het spijt me Faba
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Snelheidslimieten en snelheidscontroles
« Reactie #16 Gepost op: april 27, 2012, 09:05:50 pm »

De meeste weten dit niet?  ::)
Gelogd

faba

  • Gast
Re: Snelheidslimieten en snelheidscontroles
« Reactie #17 Gepost op: april 30, 2012, 10:09:18 pm »

Primera, ik zou dan echt willen weten waar je gelezen hebt dat de maximale snelheid voor een auto met caravan beperkt is tot 90 km/u in België. Met de beste wil van de wereld maar ik zie in de wegcode geen beperking genoteerd staan tenzij je combinatie boven de 3,5 ton gaat.

Verder zou ik ook kunnen stellen dat jijzelf van de verkeerswetgeving op de hoogte zou moeten zijn gezien je een rijbewijs hebt of kwam jouw rijbewijs dan uit de kauwgomballenautomaat?  :#

Voor zover ik weet is mijn info nog steeds de juiste, de 90 km/u limiet is er algemeen voor +3,5 ton en daar waar het apart aangegeven staat. Ik zal mij voor alle zekerheid nog eens bevragen bij de verkeersdienst van de politiezone waar ik werk (verkeer is niet één van mijn dada's).
Gelogd

wimmiw

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: hk cocoon mtt
Re: Snelheidslimieten en snelheidscontroles
« Reactie #18 Gepost op: mei 01, 2012, 08:44:08 am »

Inderdaad Faba heeft gelijk. Bekijk de wetteksten. Zoals ik het betreffende artikel uit de wegcode hierboven reeds heb geplakt.
3,5 ton is de limiet voor 120 km/u

Met wel de bemerking dat het over MTM gaat of Maximaal Toegelaten Massa. Niet wat je werkelijk weegt maar theoretisch mag wegen. Dus afhankelijk van je model van wagen mag je 90 of 120 km/u rijden met je combinatie.

Is dit gek of raar? misschien maar daar gaat het niet om.

Vervolgens nog de bemerking dat ook al is je snelheid te hoog je NIET altijd automatisch in fout bent. Er moet dan een oorzakelijk verband zijn tussen de te hoge snelheid en de omstandigheden van het ongeval. Dit is dus een feitenkwestie
Gelogd

primera

  • Gast
Re: Snelheidslimieten en snelheidscontroles
« Reactie #19 Gepost op: mei 01, 2012, 10:38:35 am »

Ik kan het niet meer vinden maar op de wegcode.be wordt alleen gesproken over een beperking van snelheid als de totale massa van auto en caravan(aanhanger) meer als 3,5 ton is.

Vergeleken met de mensen die op de weg rijden heb ik mijn papiertje gewoon behaald in de rijschool in Nederland.

Ben pas bij mijn 2de keer geslaagd. Na ruzie gekregen te hebben met mijn rij instructeur en examinator.
Ze wouden mij eerst laten zakken omdat ik een aantal verrichtingen niet gedaan had.
Maar dit hebben ze nooit kunnen zien omdat ze aan het praten waren en hun aandacht niet bij de examen was.

Ik rij ondertussen al  12 jaar schadevrij. En heb al zeker 447.000 kilometer gereden.

Ik rij minimaal per jaar 25.000 kilometer.
Gelogd

ishirra

  • Gast
Re: Snelheidslimieten en snelheidscontroles
« Reactie #20 Gepost op: mei 01, 2012, 10:59:26 am »

Wat ook kan gebeuren is dat ze bij een flitscontrole toch enkele interceptiewagens gebruiken en dan wordt je aan de kant gezet. Bij sommige landen vragen ze meteen betaling, voor Nederland denk ik niet dat dat van toepassing is. We hebben goede contacten in verband met de vervolging in Nederland

Dit is niet helemaal waar faba.  Ook met Nederland zijn er problemen.  De Belgische politie krijg geen gegevens van voertuigen meer sinds kort, dus ook Nederlanders moeten direct betalen als er een fotootje genomen word  :# (is onlangs nog uitgebreid in het nieuws geweest)  Dit 'probleem' zou wel na de zomer opgelost moeten zijn zeggen ze...  Naar Belgische maatstaven mag je dus rekenen nog een jaartje of 2  :#
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Snelheidslimieten en snelheidscontroles
« Reactie #21 Gepost op: mei 01, 2012, 12:07:16 pm »

Tja, gewoon dus tussen de 80 en 90 rijden op de snelwegen is relaxed en levert ook geen problemen op bij alle varianten van de heren en dames met zo'n blauwe pit op het dak in europa, zou ik dus zeggen  :#
Gelogd

faba

  • Gast
Re: Snelheidslimieten en snelheidscontroles
« Reactie #22 Gepost op: mei 03, 2012, 04:53:48 pm »

Ik heb mij ge?nformeerd bij collega's , 1 directe collega is nogal gefixeerd op verkeer bij mij, en die zei ook dat het gewoon de regel is van 3,5 ton hoor  :P

Nou ja, verkeerswetgeving is dan ook nogal eens een bos waardoor je de bomen niet meer ziet hé  ::)

Primera, ik heb ook al enige rijervaring (18 jaar met de nodige kilometers) en was tot vorige week ongeval vrij (ongeval gehad, niet te vermijden, auto totaal verlies, niet in fout  :#).  Eerlijk gezegd heb ik niet veel ervaring (geen dus) met boven de 3,5 ton rijden  :N

Wat het te snel rijden met het voertuig betreft en een ongeval, moet dat ook aangetoond kunnen worden dat men te snel reed (getuigen, soms blijft die info achter in het voertuig (kilometerteller is uit te lezen of blijft gewoon steken), verder is men wel verplicht om je snelheid aan te passen aan de verkeerssituatie. Zo mag je langs een straat waar het markt is en veel volk rondloopt misschien volgens de borden 50 km /u rijden, maar is het niet verantwoord. Onaangepast rijgedrag heet dat.

Ha zo, Nederland wil ook niks meer doorgeven  :o, En ja, dat alles hier traag gaat op dat vlak, ligt niet aan de politie maar aan justitie, het is jammer dat de politie daarop afgerekend wordt.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal