Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Voor het eerst naar buitenland met vouwwagen  (gelezen 3750 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Voor het eerst naar buitenland met vouwwagen
« Reactie #15 Gepost op: mei 03, 2012, 12:14:55 pm »

van en naar Zwitserland is wel vrij verkeer.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Voor het eerst naar buitenland met vouwwagen
« Reactie #16 Gepost op: mei 03, 2012, 12:22:23 pm »

Kun je bij de uit-grens een uitvoerbewijs krijgen of iets dergelijks? Iemand daar ervaring mee?
Miet dat wij dat dit jaar gaan doen, maar ooit......
Volgens mij kun je daar een  douaneverklaring voor krijgen. Ik geloof zelfs dat ik de info daarover al eerder op het forum gezien heb.

van en naar Zwitserland is wel vrij verkeer.
Ik zie het. Binnen economische ruimte en daardoor voor o.a. BTW gelijk aan een EU land.
Gelogd

gaaf

  • Gast
Re: Voor het eerst naar buitenland met vouwwagen
« Reactie #17 Gepost op: mei 03, 2012, 02:05:12 pm »

Vorig jaar bij de grens Kroatië naar Bosnië/ Herzegovina deden ze erg moeilijk ook al hadden we de aankoopbewijs bij ons. Ik had het vermoeden dat je daar verwachten dat je aparte papieren (Groene kaart) nodig bent. Bijna alles uit de kofferbak moeten halen tot de beambte moest lachen om de klompen die mijn man altijd bij zich heeft :H. De vouwwagen hoefde niet open en we mochten doorrijden..... :J
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Voor het eerst naar buitenland met vouwwagen
« Reactie #18 Gepost op: mei 03, 2012, 02:13:32 pm »

Vorig jaar bij de grens Kroatië naar Bosnië/ Herzegovina deden ze erg moeilijk ook al hadden we de aankoopbewijs bij ons. Ik had het vermoeden dat je daar verwachten dat je aparte papieren (Groene kaart) nodig bent. Bijna alles uit de kofferbak moeten halen tot de beambte moest lachen om de klompen die mijn man altijd bij zich heeft :H. De vouwwagen hoefde niet open en we mochten doorrijden..... :J

 :off

Gert op klompen? Dat wil ik zien...  :#
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Voor het eerst naar buitenland met vouwwagen
« Reactie #19 Gepost op: mei 03, 2012, 03:25:41 pm »

Ik verwacht ook niet dat die grenswachten een nederlands aankoopbewijs kunnen ontcijferen.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Voor het eerst naar buitenland met vouwwagen
« Reactie #20 Gepost op: mei 03, 2012, 04:07:58 pm »

Point taken! Ik heb een oud stel klompen in de standaard uitrusting gedaan!

;)
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Sirano

  • Gast
Re: Voor het eerst naar buitenland met vouwwagen
« Reactie #21 Gepost op: mei 03, 2012, 06:57:56 pm »

Groene kaart: wanneer de aanhanger geen eigen kenteken heeft, valt deze automatisch onder de verzekering van het trekkend voertuig en behoeft geen vermelding op de groene kaart.

Aankoopbewijs: in Duitsland heeft men ons al een keer gevraagd hierna, wij hebben een kopie van de aankoop nota bij de autopapieren. Bovag papieren accepteert men ook, want ook daar staat je naam op.

Qua snelheid: ieder jaar verbazen wij over de mensen die ons voorbij komen scheuren met vouwwagen of caravan. Wij rijden 90/95 op de autoweg, Nederland, Duitsland, Belgie etc. Maar 120 of 130 km p/u is toch niet meer verantwoord met de meeste combinaties. Ik rijd zelf al een 18 jaar aanhanger/vouwwagen en weet hoe kwetsbaar je bent. Niet voor niets dat in de landen met die toegestane snelheden de meeste ongelukken plaatsvinden en ook met dodelijke afloop.

De meeste zijn vaak overmoedig, men zegt dan: "wij hebben een Ford Mondeo, die heeft geen moeite met de vouwwagen van 700 kilo" 50 kilometer verder zie je ze dan achterste voren op de snelweg staan, spierwit kijkende....
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Voor het eerst naar buitenland met vouwwagen
« Reactie #22 Gepost op: mei 03, 2012, 07:06:17 pm »

Qua snelheid: ieder jaar verbazen wij over de mensen die ons voorbij komen scheuren met vouwwagen of caravan. Wij rijden 90/95 op de autoweg, Nederland, Duitsland, Belgie etc. Maar 120 of 130 km p/u is toch niet meer verantwoord met de meeste combinaties. Ik rijd zelf al een 18 jaar aanhanger/vouwwagen en weet hoe kwetsbaar je bent. Niet voor niets dat in de landen met die toegestane snelheden de meeste ongelukken plaatsvinden en ook met dodelijke afloop.

De meeste zijn vaak overmoedig, men zegt dan: "wij hebben een Ford Mondeo, die heeft geen moeite met de vouwwagen van 700 kilo" 50 kilometer verder zie je ze dan achterste voren op de snelweg staan, spierwit kijkende....

Uiteraard komt hier ook het soort en ontwerp klapkar bij kijken als ook de staat van onderhoud (banden). Ik rij nog wat langer met verschillende combinaties en nu met de huidige vouwwagen is het voor het eerst dat ik het zelf verantwoord vind om er 120 mee te rijden. Oplooprem, schokdempers, 16" (nieuwe) banden en een ontwerp wat gemaakt is voor dergelijke snelheden. Mijn vorige aanhanger had dat allemaal niet, daar bleef dan ook de teller onder de 100 steken.
Gelogd

wimmiw

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: hk cocoon mtt
Re: Voor het eerst naar buitenland met vouwwagen
« Reactie #23 Gepost op: mei 03, 2012, 07:55:07 pm »

In verband met de groene verzekreingskaart kan je niet zonder meer zeggen dat de klapper er geen of wel een moet hebben . Dit hangt af van de wetgeving van het bezochte land.

In Belgie is de vermelding op de groene kaart "en aanhangwagen tot 750 kg" voldoende. Voor de andere landen weet ik het niet.

Wanneer de verzekeringsnemer een voertuig bezit met een aanhangwagen of caravan, kan de vermelding ?en aanhangwagen? alsook ?en caravan? worden toegevoegd aan rubriek 6 van de Groene Kaart (soort motorrijtuig) indien de wet op de verplichte BA-Auto van het bezochte land geen afzonderlijke Groene Kaart vereist voor de verzekering van aanhangwagens en caravans.
Gelogd

primera

  • Gast
Re: Voor het eerst naar buitenland met vouwwagen
« Reactie #24 Gepost op: mei 03, 2012, 07:58:14 pm »

Ligt aan de aanhanger en de belading.

Bij geringe belading van de aanhanger rijd ik wel 120 mee(eigen aanhanger!!!)
Leeg soms ook nog wel. Maar dat is weer afhankelijk van staat van de weg.

Volle belading rijd ik zo hard als mij goeddunkt.
En dat is meestal 90.

Met de vouwwagen tot nu 100 mee gereden. Ik zal ook niet harder mee rijden. Gezien ik deze pas heb.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal