Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Controleer de verzekering voor vertrek  (gelezen 4733 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jsteijn

  • Gast
Controleer de verzekering voor vertrek
« Gepost op: mei 03, 2012, 03:34:52 pm »

Wij hebben in 2007 een crisis-momentje gehad met betrekking tot de reis verzekering.

Mijn man werd ernstig en levensbedreigend ziek in Zwitserland.
Dankzij het doortastend optreden van de lokale berg-huisarts en lokaal ziekenhuis, is erger leed gelukkig bespaard gebleven maar Peter moest wel in het ziekenhuis blijven de rest van de vakantie en nog een week daar aan geplakt.
omdat Peter als patient naar huis mocht, maar niet met eigen vervoer, werd voor hem keurig een ambulance uit nederland geregeld en werd hij gerepatrieerd.
So far, so good........

MAAR... ik en zoontje Jarno moesten ook nog naar huis. De aanname van de verzekering dat ik dat zelf zou kunnen vond ik onverwacht naief. Gelukkig heb ik wel een rijbewijs en kon ik lokaal in zwitserland goed uit de voeten, maar 1200km sturen was voor mij geen optie omdat ik vanwege een slaapziekte (Narcolepsie...voor de kenners) na een poosje achter het stuur in slaap val.

Enfin, de verzekering bleek dus niet ingericht om ook mij en mn kind met auto naar nederland te krijgen  :(
Wanneer ik zelf zou gaan rijden en de rit op zou splitsen in een paar etappes, dan zouden wel de hotels onderweg worden vergoed  ::)
Dat maakt bij mij een boos gevoel los! rit in 4 stukken zou 3 nachten opleveren en dus ongeveer 380.00 euri aan kosten. Konden ze dan niks regelen ???????

Uiteindelijk heb ik een heel goede vriend bereid en beschikbaar gevonden met de nachttrein naar Basel te komen en ben ik zelf de 300km naar Basel gereden. Daarvandaan heeft hij ons naar huis gebracht. Zijn ticket werd bij wijze van uitzondering/coulance wel vergoed door de verzekering.

Mijn devies dus..... CHECK DE REISVERZEKERING
Ik weet dat alle dames (en heren) hier echt wel stoer zijn en gerust wel met de klapper er achter rijden, maar 1000 of meer KM met je kids erbij in je eentje is een ander verhaal!
Controleer de verzekering op repatriering van partner en familie bij uitval van bestuurder en op repatriering van voertuig met kampeermiddel als beiden niet op eigen kracht terug kunnen.

Je hoopt dat het je nooit overkomt, maar als je er wel voorstaat kan ik je verzekeren dat je even een kleine crisis beleeft als blijkt dat dit niet afdoende is geregeld  :I


Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Controleer de verzekering voor vertrek
« Reactie #1 Gepost op: mei 03, 2012, 03:49:35 pm »

Is inderdaad iets waar ik me nog nooit in verdiept heb...  :N
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Controleer de verzekering voor vertrek
« Reactie #2 Gepost op: mei 03, 2012, 03:58:08 pm »

Natuurlijk moet je goed verzekerd zijn, maar zorg ook dat de verzekering als je gegevens heeft! Toen wij ooit met een errug oud autotje op vakantie gingen zouden we als vervangend vervoer een busje krijgen, zodat we de fietsen mee zouden kunnen nemen. Spreek bijzonderheden vooraf af, dat scheelt enorm in geval van calamiteiten.

(Onze reisverzekering heeft bevestigd dat we meestal met een klapkar op reis gaan en daarmee rekening houden).
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re: Controleer de verzekering voor vertrek
« Reactie #3 Gepost op: mei 03, 2012, 05:49:20 pm »

dan hebben wij toch en klein probleempje als zo iets zou gebeuren francis heeft geen rijbewijs :?
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Controleer de verzekering voor vertrek
« Reactie #4 Gepost op: mei 03, 2012, 07:30:59 pm »

Dan zou ik je dochter maar heel snel rijlessen gaan geven Casper.
;)


Maar wat een idiote regeltjes zijn er soms toch zeg. Maarten Ducrot heeft het hier vaak over noemt dit : systeem boven mensen.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

jsteijn

  • Gast
Re: Controleer de verzekering voor vertrek
« Reactie #5 Gepost op: mei 06, 2012, 07:37:57 pm »

Yep, is idd stom, maar wel gebeurd. Wij hebben nu dus een andere verzekeraar die het wel vergoed en regelt,
maar mn advies is... kijk het goed na... beter te veel gevraagd dan ongewenst problemen  :J
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re: Controleer de verzekering voor vertrek
« Reactie #6 Gepost op: mei 06, 2012, 07:48:04 pm »

Da's een goeie! Ik ga informeren bij onze verzekeraar hoe dat zit.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Controleer de verzekering voor vertrek
« Reactie #7 Gepost op: mei 13, 2012, 08:21:11 pm »

zou wat zijn zeg...ik heb wel een rijbewijs maar al zeker 10 jaar niet meer gereden, ik durf niet meer....en al helemaal niet met de vouwwagen erachter...we gaan het idd ff nakijken, onze buren hebben in de voorjaarsvakantie ook iets dergelijks gehad in Oostenrijk alleen is mijn buuf zo stoer dat ze dus wel is gaan rijden met 3 kids. Man mocht wel mee naar huis na veel aandringen maar mocht echt niet rijden...
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Dirk willem

  • Gast
Re: Controleer de verzekering voor vertrek
« Reactie #8 Gepost op: mei 20, 2012, 12:32:01 pm »

Beste allen,

Het meest slimme is mail naar je verzekering toe met de vragen die je hebt, als ik hem uitdraai krijg ik wel 6 pagina´s met mitsen en maren, zelfs verzekerd tegen terrorisme(dus wie doet mij wat), maar op de normale vragen krijg je geen duidleijk antwoord. Tot je gewoon mailt en netjes en heel duidelijk onderbouwd een mail terug krijg dat je daar wel of niet niet verzekerd voor bent. Dus beter om te mailen lijkt mij
Gelogd

MJB

  • Gast
Re: Controleer de verzekering voor vertrek
« Reactie #9 Gepost op: november 08, 2012, 10:52:00 pm »

Beste jsteijn, bijzonder netjes dat de reisverzekering de bijkomende hotelkosten zou willen vergoeden. Helemaal top dat ze de kosten voor de treinreis hebben willen vergoeden, ik denk niet dat dit op basis van de polisvoorwaarden vanzelfsprekend is. Heeft de verzekering de extra week in Zwitserland ook vergoed?

Al met al is het de eigen keuze van een reisgezelschap met hoeveel "backup-chauffeurs" men een reis van een bepaalde afstand wil afleggen. Een verzekering is nu eenmaal met name een overeenkomst die de verzekerde kan vrijwaren voor een hoop financiële ellende als pech zich komt melden. Het is geen butler-service die alle ongemakken kan wegnemen (althans die verzekering is mij onbekend).

Ik ga ervan uit dat jouw slaapziekte al voor aanvang van de reis bekend was, het idee van een verzekering is het dat het (de kosten van) een onverwachte omstandigheid moet opvangen.
Gelogd

John Boender

  • Gast
Re: Controleer de verzekering voor vertrek
« Reactie #10 Gepost op: november 11, 2012, 11:57:24 am »

Beste allen,
Even in haken op de vraag en met namen het verhaal. Het is zeker goed om zelf de dekking van je (reis)verzekering pakket na te kijken. Deze moet je scheiden in medische dekking en auto / repatriëring.

Indien de chauffeur van de auto om medische reden naar Nederland moet worden gerepat, dan is het niet altijd van zelf sprekend dat de auto / vouwwagen combinatie terug word gereden. Als voorbeeld in dit verhaal, het niet instaat zijn of geen rijbewijs hebben, valt niet van zelf sprekend onder de dekking van de medisch kant. Zeker als je geen aanvullende reisverzekering heb afgesloten.

Daarom is het goed om te zien of het valt onder je auto dekking.
Als voorbeeld, het kan zijn de de mede reizende mee gaat met de te repatriëren zieke, dit gebeurt met ambulance, taxi of vliegtuig. Afhankelijk van de aandoening medische en ficieke mogelijkheden. De achter te laten combinatie kan worden opgehaald door een auto-ambulance incl vouwwagen of ze sturen een chauffeur die de combinatie terug zal rijden. 

Met een tent en vouwwagen zit je altijd wel met het inklappen en opruimen van het spul. Ervaring (eigen) leert dat er altijd wel mede camping gasten bereid zijn om hier mee een handje te helpen.

Eigenlijk is en blijft het verzekering verhaal  zeer complex, belangrijk is weet waarvoor je verzekert bent met als vragen;
- Is alles voldoende verzekerd, medisch, materieel en ongemakken.
- Maak hier een onderscheid in, medisch via aanvullend maar ook via reisverzekering en de auto / vouwwagen.
- Bij wie loopt de verzekering en welk nummer moet ik bellen in noodgeval van....
- Inventariseer dit voor vertrek en zorg dat je de gegevens ergens bij de hand heb.

Natuurlijk gaan we er van uit dat we het niet nodig hebben maar als..... dan is het verschrikkelijk handig als je dit overzicht bij de hand heb. In zulke gevallen heb je helaas wat anders aan je hoofd en veel te regelen.
Gelukkig worden de praktische zaken vrijwel altijd goed geregeld via de alarmcentrales waar je verzekering bij zit aangesloten.
Een alarmcentrale is namelijk de organisatie welke de praktische zaken in dit geval organiseert en afhandelt. In opdracht en onder de voorwaarden van afgesloten verzekeringen. Enkele van die alarmcentrale zijn bv Eurocross, SOS int of ANWB. Het kan dus gebeuren dat het afgehandeld word door twee verschillende centrales.

Lang verhaal, maar wel van belang............

Met vriendelijk groet,
John
PS indien nog meer vragen of onduidelijkheden hoor ik het graag.
« Laatst bewerkt op: november 11, 2012, 02:19:42 pm door John Boender »
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Controleer de verzekering voor vertrek
« Reactie #11 Gepost op: november 11, 2012, 12:47:33 pm »

Dit is een heel goeie tip, moet ik zeker eens goed gaan nakijken voor de zomer 2013.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

jsteijn

  • Gast
Re: Controleer de verzekering voor vertrek
« Reactie #12 Gepost op: januari 04, 2013, 10:20:24 pm »

Beste jsteijn, bijzonder netjes dat de reisverzekering de bijkomende hotelkosten zou willen vergoeden. Helemaal top dat ze de kosten voor de treinreis hebben willen vergoeden, ik denk niet dat dit op basis van de polisvoorwaarden vanzelfsprekend is. Heeft de verzekering de extra week in Zwitserland ook vergoed?

Ik ga ervan uit dat jouw slaapziekte al voor aanvang van de reis bekend was, het idee van een verzekering is het dat het (de kosten van) een onverwachte omstandigheid moet opvangen.

Ja, de extra week in zwitserland is keurig vergoed en het voorgeschoten geld was ook snel binnen. Als je gewoon de papieren correct invult is dat bij de meeste verzekeraars wel ok.

Mij slaapziekte wist ik inderdaad natuurlijk al heel lang, maar de onverwachtte factor hierbij is dat ik niet terug kon, door welke reden dan ook. En die factor konden ze.... in principe... niet voor me oplossen.
Slaapstoornis, reuma, geen rijbewijs, bang om met de aanhanger te rijden, bang voor tunnels....... ik kan er nog wel 20 verzinnen waarom de familie/kids/klapper niet terug komen naar nederland.
Ik had, weet ik nu, die verzekering ook niet bij mijn auto. Die polis liep namelijk bij de zelfde maatschappij.

Zoals John dus opnoemt even kort samengevat...
Beter even controleren bij reisverzekering / ziektekostenverzekeraar en autoverzekeraar, dan weet je zeker dat je veilig zit.
Gelogd

MJB

  • Gast
Re: Controleer de verzekering voor vertrek
« Reactie #13 Gepost op: februari 24, 2013, 10:24:38 am »

Gelieve niet selectief te citeren, mensen stellen hun bericht met zorg op (neem ik aan), het achterwege laten van delen in een citaat doet hieraan geen recht. Wanneer het onverhoopt niet anders kan is in mijn ogen het gebruik van puntjes "..." voor het weggelaten deel de beste oplossing.
Gelogd

John Boender

  • Gast
Re: Controleer de verzekering voor vertrek
« Reactie #14 Gepost op: maart 02, 2014, 04:28:53 pm »

Beste allen,
Even in haken op de vraag en met namen het verhaal. Het is zeker goed om zelf de dekking van je (reis)verzekering pakket na te kijken. Deze moet je scheiden in medische dekking en auto / repatriëring.

Indien de chauffeur van de auto om medische reden naar Nederland moet worden gerepat, dan is het niet altijd van zelf sprekend dat de auto / vouwwagen combinatie terug word gereden. Als voorbeeld in dit verhaal, het niet instaat zijn of geen rijbewijs hebben, valt niet van zelf sprekend onder de dekking van de medisch kant. Zeker als je geen aanvullende reisverzekering heb afgesloten.

Daarom is het goed om te zien of het valt onder je auto dekking.
Als voorbeeld, het kan zijn de de mede reizende mee gaat met de te repatriëren zieke, dit gebeurt met ambulance, taxi of vliegtuig. Afhankelijk van de aandoening medische en ficieke mogelijkheden. De achter te laten combinatie kan worden opgehaald door een auto-ambulance incl vouwwagen of ze sturen een chauffeur die de combinatie terug zal rijden. 

Met een tent en vouwwagen zit je altijd wel met het inklappen en opruimen van het spul. Ervaring (eigen) leert dat er altijd wel mede camping gasten bereid zijn om hier mee een handje te helpen.

Eigenlijk is en blijft het verzekering verhaal  zeer complex, belangrijk is weet waarvoor je verzekert bent met als vragen;
- Is alles voldoende verzekerd, medisch, materieel en ongemakken.
- Maak hier een onderscheid in, medisch via aanvullend maar ook via reisverzekering en de auto / vouwwagen.
- Bij wie loopt de verzekering en welk nummer moet ik bellen in noodgeval van....
- Inventariseer dit voor vertrek en zorg dat je de gegevens ergens bij de hand heb.

Natuurlijk gaan we er van uit dat we het niet nodig hebben maar als..... dan is het verschrikkelijk handig als je dit overzicht bij de hand heb. In zulke gevallen heb je helaas wat anders aan je hoofd en veel te regelen.
Gelukkig worden de praktische zaken vrijwel altijd goed geregeld via de alarmcentrales waar je verzekering bij zit aangesloten.
Een alarmcentrale is namelijk de organisatie welke de praktische zaken in dit geval organiseert en afhandelt. In opdracht en onder de voorwaarden van afgesloten verzekeringen. Enkele van die alarmcentrale zijn bv Eurocross, SOS int of ANWB. Het kan dus gebeuren dat het afgehandeld word door twee verschillende centrales.

Lang verhaal, maar wel van belang............

Met vriendelijk groet,
John
PS indien nog meer vragen of onduidelijkheden hoor ik het graag.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal